Ik heb ze ook al vrij gauw gekocht! Na de tweede les al besteld, en moest even wachten tot ze binnen waren. Ik heb een bitje die je even 10 seconden in kokend water moet leggen. De gel word dan zacht. Dan stop je hem in je mond, en 'bijt' je hem als het ware in vorm, net als gipshappen bij de tandarts. Even onder de koude kraan afkoelen en dan zit 'ie perfect!
Ik had ze ook voor de tweede les al besteld, bandages kreeg ik van mn leraar. En ik gebruik de oude scheenbeschermers van zijn zoon. Bitje heb ik ook een gelbitje, die zijn erg handig! Vooral aangezien mijn voortanden door scheve wortels niet standaard zijn
Hoe groot zijn jullie groepen? Wij hebben meestal maar 4-7 mensen. Meestal beginnen wij met 'schoudertje tik ' en een beetje luchtboksen om op te warmen, dan techniek en dan sparren op de ander. Soms ook weerbaarheid dat je tegen de muur moet met een kussen en dan moet de een 30 sec. alles geven en dan moet jij proberen normaal te blijven staan haha. Eigenlijk is elke les anders. Toevallig maandag een conditionele les gehad, pfoe dat was niet niks haha.
Hier idem hoor Amyy55, we zijn best een clubje.. het vrouwen kickboxen is relatief rustig. De gemengde groep is wel eens zó ontzettend druk geweest dat het amper in de dojo paste
Ik kom mij ook melden! Ik doe nu al 3 jaar ongeveer aan kickboksen en heb daarvoor al een aantal jaar op karate gezeten. Ben nu al een tijdje niet geweest, door tijdgebrek, maar ga vanaf volgende week weer 2 keer per week te trainen!
Wij hebben zaktraining en techniektraining apart, bij zaktraining zit de zaal regelmatig helemaal vol (minstens 25 man) en bij techniek doe ik mee met de gevorderde groep en dat zijn meestal rond de 10/15 mensen.
Fee_
Geplaatst: 12-10-14 17:19
Hoi, ik heb eigenlijk alleen een vraagje. Afgelopen week mijn eerste fitboks les gehad. Vind het heel leuk maar wil nooit meer die stink handschoenen van daar aan, bah... Dus nu de vraag of je die ergens gewoon in een winkel kan kopen (omgeving Zoetermeer/Den Haag/Rotterdam), of dat ik geen moeite hoef te doen om te zoeken en ze alleen op internet kan bestellen. Zou namelijk graag even willen passen. Gaat dan niet om van die grote handschoenen, maar om van die kleintjes met halve vingers. Hoop dat jullie het begrijpen en tips voor me hebben.
ladypaard
Geplaatst: 04-11-14 15:25
wilde al tegen Fee_ zeggen : Decathlon. Heb verschillende bokshandschoenen aangehad, en was toevallig bij de Decathlon, en die van 10,- zaten voor mij fantastisch Maar dat zijn dus dichte, alhoewel ik denk dat ze ook wel vingerloze verkopen maar daar weet ik dus de "kwaliteit" niet van.
Ik wil ook op boksen/kickboksen. Maar het liefst in het begin gewoon lekker om tegen een zak alles eruit te gooien. Maar hier in de buurt is het best prijzig.
Ben gestopt bij mijn huidige vereniging. Punt achter relatie, dus de afstand is te groot. Nu weer op zoek naar een leuke vereniging hier in de buurt Ben ook aan het kijken voor een bokszak. Heb alvast zakhandschoenen en een goed springtouw besteld om lekker te kunnen trainen thuis.
Ik heb een heel aantal lessen opgeslagen op Youtube! Heb uit de lessen van de vereniging ook een aantal 'lijntjes' of hoe je dat ook noemt (Links, rechts, lowkick, links, rechts, hoek etc.) Muziek op en gaan!
xCynthiaVos
Geplaatst: 11-11-14 20:00
Ik heb twee jaar lang gekickbokst. Daarna gestopt omdat ik niet in een hogere groep kon. - was er niet- En ik niet bij de mannen mocht was de lol er snel af. Want de vrouwen en meiden durfde niet echt te sparren en aangezien ik wel echt wil en kan heb ik niet altijd zin om rekening te houden. Dus ja dan hield het helaas op.
Verder vond ik het echt geweldig. 3 keer in de week. Conditie training was altijd wel heftig ook.
AnniekSolana
Geplaatst: 11-11-14 22:03
Ik train tegenwoordig lekker twee keer in de week. Net terug van training, en heb de hele les tegen de trainer gebokst dus had aan het einde aardig trillende handjes haha. En ik snap je CynthiaVos, ik moest pas ook beginnen tegen een wat "zachter" meisje, ik sloeg 1 keer en de hele handschoen vloog de andere kant op, niet leuk dus. Gelukkig trainen wij gemixt dus kan me vrijwel altijd wel lekker uitleven. Dinsdag is overigens altijd veel techniek en donderdag ligt de intensiteit flink hoog, fijne combi dus !
Bumba01
Geplaatst: 19-11-14 18:48
Hey, een kickbox topic !
Ik ben sinds maandag weer begonnen met kickboxen (muay thai) en heb gigantische spierpijn Plus dat ik ook nog eens stront verkouden ben en alles vast heb zitten, maar vanavond ga ik weer lekker trainen.
'Vroeger' heb ik het 4 jaar gedaan en voor 2 jaar terug, maar toen ben ik gestopt, omdat ik lange roosters had van school.
Bonjoy: Awesome kapsel heb jij !
Ik ben momenteel aan het zoeken naar binnen handschoenen, veel makkelijker als bandages.
Leuk, nog een kickbokser!! En dank je wel! Geven binnenhandschoenen net zoveel steun als bandages? Vind bandageren ook altijd zo'n precies werkje, maar je kun wel heel gericht 'zwakkere' punten stabiliseren.
Voor zover ik heb gehoord wel Bonjoy Er zit een gel-laag over de knokkels en er zit ongeveer 2,5m bandage aan, die je om je pols kunt wikkelen voor versteviging. Heb toenstraks na de training een paar van Adidas aangehad en ze zitten super fijn! En de prijs viel mee, dus vrijdag koop ik ze.
Dat klinkt goed! Het gaat mij ook met name om de versteviging rond de polsen, aangezien die nogal flexibel zijn en makkelijk aan alle kanten dubbelslaan. Ik ga er ook eens naar kijken! Heb al een flinke verzameling aan boksspullen, hihi.
Die wat ik heb gepast zijn van Adidas. Kosten 8,95 via internet. Ze zaten erg fijn en stevig, zal vrijdag na de training even hier posten hoe ze zitten. Bij ons hebben ze een team tenue, zwart/geel. Ik heb zwarte scheenbeschermers en rode handschoenen, zwarte enkelsokjes en zwarte bandages, oja en een zwart bitje.
YMJArabians
Geplaatst: 19-11-14 23:57
Ik probeer alles zoveel mogelijk te matchen qua kleuren, maar kwaliteit gaat wel voor
- Bokspaal (Moet de voet nog even volgooien met grind, dan kan ik thuis trainen) - Twee paar bandages (Roze en zwart/roze) - Bokshandsoenen (Zwart/roze) - Zakbokshandschoenen (Rood/zwart) - Enkelsokjes (zwart/wit) - Scheenbeschermers (zwart/wit) - Twee bitjes (Roze en wit/roze, passend bij de bandages, hihi) En verder nog trainingsmateriaal zoals dumbells, springtouw, tubing set etc.
Ik wil voornamelijk mijn conditie verbeteren, maar ik rook als een ketter, dus ik wil ook graag stoppen met roken, al gaat dat niet heel erg makkelijk wegens omstandigheden op dit moment. En ooit zou ik toch een keertje een wedstrijd willen vechten en dat word mijn doel die ik voor ogen stel.
limilou
Geplaatst: 27-11-14 14:00
.
Laatst bijgewerkt door limilou op 02-02-22 01:02, in het totaal 1 keer bewerkt