Beha dragen is ongezond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:38

Stukje citaat uit de eerste post:
Sodeletuut schreef:
.....
- laat je beha zo vaak als het maar kan uit;
- als je zenuwachtig bent dat je tepels te zien zijn, ofwel ‘het is zo’ of gebruik een sjaal, bolero, jas, laagjes of een hemdje;
- als je een beha moet dragen voor je werk, doe deze dan zo snel als je kunt weer uit;
- draag je beha niet meer dan 12 uur per dag en sowieso niet tijdens het slapen;
- zorg voor de juiste maat beha;
- investeer in een comfortabele beha zonder beugels. Zoek organische zachte beha’s.

Dus, mijn borsten moeten onder de bh uitvallen en krijgen geen steun waardoor ik last van mijn rug krijg. Ik lijk wel gek :+

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:38

Mioux schreef:
@nevergiveup had vroeger een vriendin die ik al jaren kende,die droeg hem dag en nacht want ze was bang dat alles ging hangen,onzin natuurlijk en ook helemaal niet goed,maar die droeg hem 24/7 hoor

Dat lijkt me heel slecht voor de doorbloeding om dat ding 24/7 aan te hebben..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:39

@gydja nou inderdaad! Een e cup hier ga je echt niet zonder beugel nemen hoor !

Zal vast wel deel van waarheid in t artikel zitten maar gok dat 99% gewoon onzin is

@nevergiveup lijkt mij ook maar goed,dat moet zij zelf weten....

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:40

euuuuuuuuuhm hier zitten ze overdag ook lekker ingepakt( grote d cup. ziet er niet uit zonder bh). savonds na het douchen en voor het slapen gaan zijn de dames weer vrij!

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:43

Ik vind een BH sowieso fijn bij het sporten (ook al heb ik maar een bescheiden B-cup)
's avonds laat ik hem soms wel uit als ik nergens meer heen hoef..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:44

trustHim schreef:
Knap dat jij weer waar je borstkanker van krijgt , maar ik rook en drink niet en wel borstkanker, overigens ook zonder het brca gen

Ik denk ook niet dat wel/ niet bh dragen invloed heeft op borstkanker, ik droeg vaak genoeg geen bh voor mijn mini's

Vervelend dat jij borstkanker gekregen.

Het zijn uiteraard risico verhogende factoren en geen garantie op borstkanker.

Er zijn ook mensen die longkanker krijgen zonder ooit gerookt te hebben. Maar iedereen weet dat het risico op longkanker vele malen hoger is als je rookt. Daarnaast,...ook niet iedereen die rookt krijgt longkanker.

Overmatig alcohol gebruik en roken zijn twee belangrijke bekende risico verhogende factoren voor het ontwikkelen van borstkanker. Helaas is het niet zo dat als je deze zaken weglaat dat je geen borstkanker krijgt.

Alter_Ego

Ik zie de mensen al kijken op concours als ik in zomertenue zonder BH mijn parcours ga springen...... 8)7

Gydja

Ik G zou een moord doen ( nou ja, bijna ) om een maat kleiner te krijgen. Of ik geef met plezier iets weg!, kon het maar. Je gaat toch niet verwachten van mensen met een grote cup maat pijn te laten leiden terwijl er ook een oplossing voor gevonden is? Het kan dan wel beter zijn maar ze hebben dan vast alleen mensen onderzocht met een kleine of 'normale' cup maat.

Als ik geen sport bh draag dan klotst het alle kanten op, laat staan als ik niets draag o_o

Sabini

Ookal heb ik niet zo'n grote cupmaat (C), elke beweging (traplopen, rennen, sporten, klussen, huishouden, enz.) is niet fijn wanneer ik geen BH draag. Verder mag die wel uit inderdaad ;)

Cemlys

Re: Beha dragen is ongezond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 13:54

Hier gelukkig maar B/C, dus zonder is best te doen, tenzij sporten. Ik draag wel eens een shirtje of jurkje zonder bh of gewoon overdag thuis het ding uitlaten, slapen met lijkt me vreselijk trouwens.
Hier een tijdje terug wel een cyste gehad en dan ga je wel nadenken, ik kan me wel vinden in de onderzoeken, theorieen en tips.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:24

Pfff. Nog even en we moeten in ons nakie door het leven want dan is alles kankerverwekend

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 23:06

Pas dan wel een beetje op de UV straling :(:)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 00:06

NatasjavE schreef:
trustHim schreef:
Knap dat jij weer waar je borstkanker van krijgt , maar ik rook en drink niet en wel borstkanker, overigens ook zonder het brca gen

Ik denk ook niet dat wel/ niet bh dragen invloed heeft op borstkanker, ik droeg vaak genoeg geen bh voor mijn mini's

Vervelend dat jij borstkanker gekregen.

Het zijn uiteraard risico verhogende factoren en geen garantie op borstkanker.

Er zijn ook mensen die longkanker krijgen zonder ooit gerookt te hebben. Maar iedereen weet dat het risico op longkanker vele malen hoger is als je rookt. Daarnaast,...ook niet iedereen die rookt krijgt longkanker.

Overmatig alcohol gebruik en roken zijn twee belangrijke bekende risico verhogende factoren voor het ontwikkelen van borstkanker. Helaas is het niet zo dat als je deze zaken weglaat dat je geen borstkanker krijgt.

Waar haal je dat vandaan?? Zal het eens navragen aan mn moeders oncoloog.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 02:37

Ik geloof nooit zomaar een onderzoek zonder de methoden zelf te hebben bekeken. Maar ik las ergens dat dit al ontkracht is?

Ach, voor mij maakt het niet veel uit. Met mijn B/C kan ik prima met en zonder beha. Enkel in dunne/strakke dingen doe ik steevast eentje aan, ik wil niet op Rachel Greene van Friends lijken :+

Maar zou wel meer willen weten van de gebruikte methoden van dit onderzoek. Hoe bepalen ze bijvoorbeeld de stevigheid van een borst op een metrische schaal? :')

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 04:03

Met de dikke duim :7.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 07:21

Maartje1990 schreef:
Waar haal je dat vandaan?? Zal het eens navragen aan mn moeders oncoloog.

Ik heb gewerkt voor een farma bedrijf die medicijnen bij borstkanker produceren. die studie's kwamen wel eens voorbij :)

Maar op de borstkankersite worden alle mogelijke licht verhogende risico factoren benoemd.

http://www.borstkanker.nl/wat_is_borstk ... cofactoren

Ook geen kinderen, laat kinderen, geen borstvoeding en overgewicht zijn bijvoorbeeld risicoverhogende zaken.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 07:41

Rintah schreef:
HorseTopShop schreef:
Geen BH = hangende tieten. De bosjesmannen is daar het perfecte voorbeeld van :')

http://www.columbusmagazine.nl/images/u ... /a8f20.jpg

Maar, wel bh is geen garantie voor niet-hangers, ongeacht de leeftijd!

Idd, de maat en de vorm (en/of ze gaan hangen of niet) heeft niks met het dragen van een beha te maken, maar is geloof ik genetisch bepaald. Als die van je moeder hangen dan gaan die van jou ook :')
En, zoals iemand al ook aangaf, het dragen van een korset bestaat toch al veel langer dan eind 18e eeuw? Dat was vast ook niet heel gezond... Daarnaast, de eerste èchte beha's waren van een soort zakdoekstof gemaakt, zonder beugels en konden heel handig per borst op maat gemaakt worden (heb ik ooit eens in een 'geschiedenis van de beha'-boek gelezen). Ik denk niet dat dat veel kwaad kan?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:04

geen idee wat gezonder is, maar heb lang geleden wel eens een halve dag zonder gelopen…nou…dat doet echt wel pijn daarna, daarvoor hoef je echt geen cup G te hebben. Een zeurende pijn door je hele borsten.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:06

ik draag wel gewoon een bh want vind dat toch veel fijner, zeker bij het paardrijden.
Heb wel altijd geleerd om er niet mee te slapen.

HighVoltage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 11:16

Ah nee echt niet! Sporten zonder beha doet gewoon pijn! Echt niet dat ik op school zonder beha ga rondlopen...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 12:10

Ik heb ook tijden m'n bh 24/7 gedragen :o
Vond het niet prettig slapen zonder.
Stom eigenlijk.
Kreeg na een tijd elke keer wondjes en nu laat ik 'm 's nachts wel gewoon lekker uit. Vind het nog steeds niet lekker maar littekens zijn ook niet fijn.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 13:06

Wow, onderzoeken presenteren... Zo moet het dus niet. Lekker recent ook, eentje uit '91 en een uit '95. Er zijn meer onderzoeken te vinden die deze conclusies weerleggen dan dat ze dit materiaal ondersteunen.

Ik slaap wel zonder, en soms als ik nergens heen hoef trek ik er geen aan. Maar verder toch wel altijd een bh aan hoor. Dan lijkt het nog ergens op :+ .

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 13:14

Ik weet het niet hoor, ik ken iemand die voor m'n vader werkt en die persoon draagt nooit een BH. Dat wil je in de zomer echt niet ziel, haar borsten zijn net twee lapjes.
En zonder BH door het leven gaan? Hell no, als ik nog maar ga paardrijden zonder sportbh doet het bij mij al pijn.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 13:25

Alter_Ego schreef:
Ik zie de mensen al kijken op concours als ik in zomertenue zonder BH mijn parcours ga springen...... 8)7

Ineens is paardrijden een mannensport geworden :+.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 13:28

Kan je ook een hele nieuwe garderobe aanschaffen. Want de cup-naden zitten dan op een verkeerde plek. En als ze ongelijk zijn, schaam je je toch dood! Dat zie je gelijk als je een shirt draagt.