In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:54

Jeeeeeeeeeeejjjjj mag ik hier even mn blijdschap komen delen? Mijn mobiele aircotje heeft zn beste tijd wel gehad dus tijd voor een nieuwe. Stuitte vriendlief toch mooi op een hele mooie deal voor een fatsoenlijke airco, dus met binnen en buitenunit! Woehoe! Dat wordt echt mn beste vriend in elke zomer. Het ding kan makkelijk 100m3 koud krijgen en we hebben een minislaapkamertje dus ik kan straks eindelijk de boel echt koel krijgen, ipv de 19 graden die het nu is. Woehoe! Nu zorgen dat ik niet te blij ga ronddansen want daar is het echt veel te warm voor....
Dit is nog ontopic ook, want dankzij dit soort uitvindingen overleef ik dit soort dagen :-)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 19:18

+:)+

Ik ben vanmiddag enkel ff buiten geweest om de boodschappen te doen en was maar wat blij dat ik weer thuis was.
Helaas staat vanaf ong 14u de zon vol op mijn woonkamerraam dus daar is het nu ook niet uit te houden.
Heb me maar teruggetrokken in mijn slaapkamer, ventilator op standje 2 en ijskoude spa rood erbij. :9
En heb nog 2,5l in de koeling en 3l aan voorraad. :))

zo meteen nog even terug naar de supermarkt om citroen te halen (lekker voor in de spa) en na 21u gooi ik de bovenraampjes lekker open, kan het ff luchten. *\o/*

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:04

Ik hou echt wel van een zonnetje een aantal dagen/weken per jaar..

Maar zoals vandaag, merendeel bewolkt, zag eruit alsof het ieder moment kon gaan regenen, maar bloedheet.. Compleet benauwend. Ik geloof niet dat dat weer voor iemand prettig is..

Echter met een lekker zonnetje en gewoon wat warm hoor je mij niet klagen (helaas gaat het in NL voornamelijk gepaard met benauwdheid)

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:10

wat fijn dat er meer zo zijn als ik :)

Niet dat ik de vrieskou leuk vind, maar, dat houd ik toch echt wel beter vol dan dit. Het liefste doe ik dus niks op zo'n dag. Gewoon binnen zitten. Bah. Ik word ook stik chagrijnig, loom, plakkerig en kom niet vooruit. Van mij hoeft het niet warmer dan 25 graden. Maar hier in Limburg is het vaak echt 30 of meer dan. Bah..

Wij hebben sinds 2 jaar een mobiele airco. Heerlijk! Eigenlijk voor de hondjes gekocht omdat ze slecht tegen de hitte kunnen. Maar wij hebben er ook veel plezier van. In de zomer is het vaak heel erg warm boven. We hebben de hele dag zon in de tuin en dus ook op onze slaapkamer. We slapen vaak beneden met zulke temperaturen.
Wel vind ik het fijn om het zonnetje te zien. Haha. Iedereen is een stuk vrolijker. Maar nee, voor mij hoeft het niet, verbrand ook echt super snel.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:02

Oh man wat een hitte! Morgen maar heeeeel vroeg naar stal en dan verder de hele dag met de ventilator op mij gericht zitten!

langua

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:06

Ik heb het ook wel gezien.... Kan niet wachten tot de herfst begint.... Pffff

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:06

langua schreef:
Ik heb het ook wel gezien.... Kan niet wachten tot de herfst begint.... Pffff

Hoelang nog... En dan te bedenken dat juli de warmste maand is.. :(

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:08

Pff, ik vind de nachten het ergst! Zo warm, en toch niet zonder deken kunnen :o
Ik neem vaak een natte handdoek mee naar bed. Door het verdampen van water blijft die lekker koel, zodat ik ook kan koelen als ik wakker ben :Y)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:14

Hier nog zo eentje hoor .... Dit is ook zo enorm niet-mijn-weer! :(
Van mijn paarden trouwens ook niet, die kunnen er ook niet goed tegen.

Ik rijd nog 10x liever in de regen (mijn merrie ook!) dan met dit weer!

En nog los van de warmte, ook alle bijbehorende insecten zoals muggen en dazen zijn een grote bron van ellende. Mijn merrie is er bovendien allergisch voor, wat betekent dat ik haar in die hitte ook alleen nog met vliegendeken naar buiten kan doen, ingepakt van kop tot staart.
Mijn ruin heeft met warm weer last van allergie.

Als ik ze in de winter heerlijk relaxed in de wei zie lopen, dan geniet ik.
Nog een maand of 4 .... zucht! -O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:21

Hallo! Ik ben geen lotgenoot (warmte vind ik prima, lekker open water wedstrijden zwemmen, yesss :D ) maar ik heb wel een paar tips voor je (voor als ze nog niet gegeven zijn)

- Ga naar de sauna of flink sporten. Ja echt. Het idee van zweten is dat je ervan afkoelt, als je niet goed kan zweten is het dus logisch dat je het heel warm krijgt! Dus hupsakee, naar die sauna!
- Men neme een fles Euroshopper frisdrank (cola, cassis, wat je graag drinkt) en laat de prik eruit gaan. Doe het in een ijsblokjesvorm en vries in. Zo heb je lekkerdere ijsblokjes dan wanneer ze van water zijn gemaakt :)*
- Ga naar de Gamma en koop een rol isolatiefolie, een paar latjes en spijkers (dat zal bij elkaar iets van 10 euro kosten, isolatiefolie kost geen drol). Maak een rek of een rolgordijn van het folie dat je dicht tegen je raam aan kan plaatsen, met het isolatiefolie het liefst tegen het raam aan. Dat weerkaatst de warmte waardoor je kamer een stuk koeler blijft.
- Als je kamer dan toch lekker koel is, doe een middagdutje wanneer je tijd hebt! Het liefst ergens tussen 11 en 3. En sta op die dagen wat vroeger op en ga laat naar bed. Zo geniet je toch van je dag op de koelere momenten.
- Wees niet bang voor vakanties naar landen als Italië... met name in de bergen valt het erg mee, en de warmte is er heel anders dan hier, helemaal niet zo plakkerig. Als je in de schaduw staat is het daadwerkelijk een stuk koeler :)*
- Ga wedstrijdzwemmen, en dan in de zomer open water wedstrijden doen, dan ga je het zomerseizoen misschien toch een beetje waarderen :D

Ik hoop dat je d'r iets mee kan!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:27

Zwerte schreef:
Jeeeeeeeeeeejjjjj mag ik hier even mn blijdschap komen delen? Mijn mobiele aircotje heeft zn beste tijd wel gehad dus tijd voor een nieuwe. Stuitte vriendlief toch mooi op een hele mooie deal voor een fatsoenlijke airco, dus met binnen en buitenunit! Woehoe! Dat wordt echt mn beste vriend in elke zomer. Het ding kan makkelijk 100m3 koud krijgen en we hebben een minislaapkamertje dus ik kan straks eindelijk de boel echt koel krijgen, ipv de 19 graden die het nu is. Woehoe! Nu zorgen dat ik niet te blij ga ronddansen want daar is het echt veel te warm voor....
Dit is nog ontopic ook, want dankzij dit soort uitvindingen overleef ik dit soort dagen :-)

ik zou hem niet enthousiast te koud zetten... haha mijn eerste nacht in een hotelkamer met airco.. dekens erbij en verkouden de rest van de vakantie :')

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:34

Ik hou van de zon <3.
Maar inderdaad, hier in Nederland hoeft het niet perse hoger dan een graad of 25, omdat het dan gelijk steenbenauwd is en ook hartstikke klam. Geef mij idd ook maar 35 graden in een ander land :j.
Voordeel heb ik wel dat het strand hier 300 meter vandaan is en dat is altijd heerlijk afkoelen.

Slapen met warme temperaturen lukt me trouwens wel goed, beter zelfs dan met kou weer. Vorig jaar moest mn ex perse de airco aan in slaapkamer, wat voor mij betekende dat ik een dikke pyjama, sokken en 2 dekbedden op had omdat ik anders niet in slaap kon vallen.

Winter hier vind ik ook niks, doe mij maar elk jaar een winter zoals afgelopen jaar :)).

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:35

Ik heb 2 ventilators en arko, overdag de boel zoveel mogelijk dicht, 's avonds na 21u gaat de boel open en de ventilators ff voluit (daarvoor op standje 1-2).
Zit alleen met de kat waardoor de grote ramen helaas niet open kunnen (wel op tochtkiertje), maar de bovenlichtjes open geeft al een hoop verkoeling.
Gordijnen moet ik nog halen, heb momenteel een fleece plaid tussen mijn raam geklemd in de slaapkamer. :P
Geloof dat volgende week dinsdag een bezoekje aan Ikea op de planning staat, dan neem ik verduisteringsgordijnen mee voor woonkamer en slaapkamer, dat zal ongetwijfeld ook al een hoop schelen in de woonkamer. :j

Zowiezo ga ik nu de hele nacht doorhalen en morgen overdag lekker slapen, zodat het wat afgekoeld is wanneer ik weer wakker ben. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:39

Ik dacht dat ik één van de weinige was die liever een dik pak sneeuw heeft! Op koude kun je je tenminste kleden, bij hitte kun je wel kleding uit trekken, maar wordt het op een gegeven moment óf ongemakkelijk voor jou of je omgeving :+

Op mijn kamer houd ik het nu koel door er 24/7 een gordijn voor de ramen te hebben en het raam op een kiertje :) Dit is van buiten af gelukkig niet te zien omdat er een hor voor hangt :)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 23:42

Margrathea, ik herkende je avatar.. Op stal zal je me deze zomer nog heeeeel veel horen klagen :') :P

Ohhh, Zwerte, dat klinkt heerlijk! :D

Ik heb vandaag ook weer overleefd. Een groot deel van de dag binnen gezeten en op stal heeeel rustig aan gedaan en vooral ook veel in de schaduw, met dat windje erbij was dat nog best te doen :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:43

Anne. schreef:
Margrathea, ik herkende je avatar.. Op stal zal je me deze zomer nog heeeeel veel horen klagen :') :P

Ohhh, Zwerte, dat klinkt heerlijk! :D

Ik heb vandaag ook weer overleefd. Een groot deel van de dag binnen gezeten en op stal heeeel rustig aan gedaan en vooral ook veel in de schaduw, met dat windje erbij was dat nog best te doen :)

Zo. :\ :') :wave: Hoiiii
Nou je weet de tuinslang te vinden :')

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:44

Geef mij maar een kom snert en schaats koorts, deze hitte is ook niks voor mij!
Ik kan er ook heel slecht tegen, word van deze hitte bij inspanning gewoon naar.
Ben zelf een nachtmens, dus mijn tropenrooster begint aan het einde van de dag tot diep ik de nacht en overdag slaap ik of doe ik zo min mogelijk. Lesgeven en foto's maken doe ik wel met dit weer, maar sporten, rijden en inspanningen bewaar ik voor een ander uur. Blij dat ik ZZPer ben en de dagen zelf in kan delen.

Hebben jullie de wintersport vakantie al geboekt, want ik kijk er onwijs naar uit nu! :brr:

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 09:52

Spruitjee schreef:
bij hitte kun je wel kleding uit trekken, maar wordt het op een gegeven moment óf ongemakkelijk voor jou of je omgeving :+
:') Vertel mij wat, zelfs in de winter staan zelfs de paarden geshockeerd te kijken als ik weer iets uit trek (mijn lijf spoort niet, hoe kouder het is, hoe warmer ik het krijg 8)7 ). Bovendien houdt het ook ergens op met uitkleden, en dan?

En nog eens over dat zweten, ik zag het weer langskomen, ik zweet me het ongans (als in dat ik met dit weer bij een beetje inspanning rustig een eigen Dode Zee bij elkaar zweet) maar afkoelen :n . Wel vies en plakkerig en uitslag overal omdat ik allergisch ben voor vocht. Of zo. Van regen krijg ik ook uitslag. (en ja, douchen doe ik wel maar vlug en dan gelijk afdrogen ;) ) Zelfs met sneeuw moet ik oppassen, maar dat vind ik dan weer zulk leuk spul dat dat nadeel dan wat minder zwaar weegt.

Ben zo blij dat ik vanavond niet naar dansles hoef. Het idee om in zo'n warme ruimte te zitten en dan als een malloot te gaan stampen en rondjes draaien %) .

VivianHesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 10:01

Ik ga vandaag het warme weer ontvluchten in Snowworld lekker een dagje snowboarden :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 10:11

Hier nog iemand die niet zo goed tegen warmte kan. Ik functioneer het beste tussen de 15 en 20 graden. Laatst was het 22 graden en ik moest de post doen. Alle mensen vonden dat ik geluk het met het weer en die keken gek dat ik liever met sneeuw en vorst werk :D Maar als je vrij bent vind ik warm weer wel lekker. Dan plof ik met een boek en een glas water met ijsblokjes in de tuin. Als het warm word ga ik even zwemmen. Dan is het goed uit te houden.

Maar goed, mij hoor je verder niet klagen, de herft mag nog lang duren. Want nu is mijn weilandje mooi droog en hoeft ik niet perse laarzen aan te doen als ik even snel naar de paarden wil.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:30

Dit weekend heerlijk in de bergen geweest, waar het ook bloedheet maar tenminste niet zo benauwd was en we lekker in het meer konden zwemmen. Terug in de stad vanavond, hier staat de lucht stil.. benauwd, bah %)

En voor morgen 36 graden voorspeld. Ew ew ew... :(

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 20:48

Ik heb vandaag gevoetbalt,we hadden een toernooi.Ik dacht dat ik gek werd,zó'n hitte hing op de velden.
Heb het overleefd.Ik snak naar de Herfst. 8-)

Mallorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:49

Het was HELL afgelopen dagen! }:)
a.k. week gelukkig weer 'normalere' temperaturen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:57

Ik kan er ook erg slecht tegen, ik heb het liefst een graadje of 15/20 en dan wel droog en een zonnetje, dan geniet ik er echt van :D
Heb vannacht maar 3 uur kunnen slapen door die hitte -O-

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:56

volgens mijn weerapp koelt het morgen alweer een stuk af (naar 22c ong)! *\o/*
Later vd week daalt het nog meer, geloof naar ong 18c.