Bleke huid.. zonnebank?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 15:06

Geeft dat spul van zo'n tan salon niet af dan als je gaat smeren met allerlei smeersels zoals zonnebrandcreme?

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 15:56

Ik ben een totale leek in de wereld van zelfbruiners etc.

Maar vraag ook of dat in de zon komen uberhaupt de kleur niet aantast.
Dat je best natuurlijk bruin bent bijvoorbeeld, maar worteltjes-oranje wordt als je veel in de zon staat met zo'n tan. :+
Even vragen voordat je gaat ;)

GrumpyCat

Re: Bleke huid.. zonnebank?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 16:45

Dat vraag ik mij inderdaad ook af, vuurneon! Ik ga mij, ondanks de onnatuurlijke bruine kleur, natuurlijk wel gewoon insmeren met zonnebrandcrème.

Mijn voeten zijn nu worteltjes-oranje door die zelfbruin lotion van Dove, walgelijk :') Ben benieuwd hoe de rest van mijn benen er inmiddels uit zien!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:58

Heb je er niet teveel op gedaan dan? :=

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 17:03

Fiffill schreef:
Heb je er niet teveel op gedaan dan? :=

Dat zou zomaar kunnen.. :+

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 18:33

Het valt bij nader inzien best wel mee met de vlekken. De enige duidelijke vlekken zijn op mijn voeten! Mijn bovenbenen zijn mooi egaal en zien er net iets minder wit uit. Maar om nou te zeggen dat het verschil schrikbarend is? Nee daarvoor zal ik vast nog wel een paar keer moeten smeren.. Ik weet alleen niet of ik dat de moeite waard vind.

Afbeelding

Mijn tenen op de rechterfoto.. je ziet een duidelijke lijn waar ik niet goed gesmeerd heb. :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:53

Ik vind het echt wel oké hoor! Het is van melkflessen wit, naar dragelijk wit gegaan ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:10

Ik kan nu naar je benen kijken zonder een zonnebril op te zetten :D

(En ach, goed smeren kun je leren hihi)

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:16

Als de spray goed is opgedroogd kan je gewoon zonnebrand smeren. Je mag 8 uur na het sprayen niet douchen maar het is niet zo dat de spray dan nog afgeeft. Ik zie het licht op mijn lakens de eerste nacht. Ik laat mij wel altijd in de avond sprayen.
Informeer gewoon bij een salon. Ik vind het fijner dan zelf smeren, dat werd toch vaak vlekkerig ongeacht welk merk.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 21:26

frensje schreef:
Als de spray goed is opgedroogd kan je gewoon zonnebrand smeren. Je mag 8 uur na het sprayen niet douchen maar het is niet zo dat de spray dan nog afgeeft. Ik zie het licht op mijn lakens de eerste nacht. Ik laat mij wel altijd in de avond sprayen.
Informeer gewoon bij een salon. Ik vind het fijner dan zelf smeren, dat werd toch vaak vlekkerig ongeacht welk merk.

Bedankt voor de informatie! Dat vlekkerige ben ik zojuist achter gekomen ja.. de hele zijkant van mijn rechterbeen is nu compleet wit met wat oranje vlekjes! :oo En dat in nog geen paar uur.. nee die dove creme is niets voor mij denk ik..

Ik zag dat Sundays ook tanspray cabines heeft.. geeft dit dan hetzelfde resultaat als dat je het door iemand laat insprayen?

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 23:08

Tipje die dove summerglow heb je voor een paar euro ( dacht €3,--) bij de action

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 08:04

Ik heb woensdag een spray tan gedaan, ben helemaal tevreden! Ben echt mooi bruin en het gaf niet af aan mijn lakens en ik spoelde het er ook niet af bij de 1e keer douchen.

Volgende keer ga ik zeker weer!

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 14:03

Geen idee of zo'n cabine ook werkt, heb ik nog nooit gedaan.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:53

Ik heb net de Dove Summerglow gehaald (helaas niet voor 3 euro :'), had dat berichtje gemist..)
Ben heel benieuwd, gebruik het alleen voor mijn benen.

christina75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 14:03

Ik misschien nog een kleine tip... :)
Ik heb zelf ook een vrij lichte huid en neem altijd vitamine D, dit helpt tegen verbranden.
Je moet het natuurlijk wel een poosje nemen voordat het werkt en het is geen garantie,
dat je niet verbrandt maar wel minder snel verbrandt.
Oké dan ben je nog niet bruin natuurlijk maar misschien helpt vitamine D jou ook.
Hihi... de Dove summerglow crème is ook mijn grote vriend! :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 14:14

Das eigenlijk wel een goeie!
mijn bleekscheet huid verbrand nogal snel.. Af en toe lijkt er niet tegen op te smeren, zoals vorige week xD

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:22

Niet zomaar vitamine D nemen hoor. Ik heb een vitamine D tekort en ik moet mij eens in de zoveel tijd laten prikken om te kijken of ik nog netjes zit met mijn waarden (niet te hoog of te laag). Dit is namelijk geen vitamine die je maar in kan nemen onder het motto: baat het niet, dan schaadt het niet. "Een teveel aan vitamine D is giftig. Een vitamine D overschot kan misselijkheid, braken en hoofdpijn veroorzaken. Verder kan kalk zich gaan afzetten op verschillende plaatsen in het lichaam. In uiterste gevallen kan er schade ontstaan aan het hart, de nieren en de bloedvaten."

Ik heb overigens ook nog nooit gehoord of gelezen dat het verbranden tegen gaat en heb er toch wel aardig wat info over gehad. En ik kan je uit eigen ervaring vertellen, ik verbrand nog steeds, ondanks dat ik dagelijks tabletten slik en ik nu keurig op het gemiddelde zit.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:30

Ik ga sinds een maand of twee, drie met regelmaat onder de zonnebank. In het ziekenhuis wilde arts A wel een huidversterkende lichtkuur doen, arts B niet en toen ze in mijn bijzijn gingen ruziën was ik er wel klaar mee en ben ik naar Sundays gefietst.
Eerst twee keer in de week en nu ongeveer een keer per acht a tien dagen. Met name om mijn huid iets sterker te maken en dat is ook gelukt. Ik moet uiteraard nog steeds goed smeren en oppassen in de zon, maar ik kan nu wel een kop koffie drinken op een terrasje zonder te verbranden. Eczeem is ook sterk verminderd. En voor mijn doen ben ik ook best bruin geworden! Nu met het mooie weer hoeft het niet meer, gewoon lekker veel buiten zijn is al voldoende.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:06

Ik hou het voorlopig nog even bij mijn Dove creme.. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken bij mij.
Wordt toch eens tijd dat er een kleurtje op komt en dat lichtgevende weg gaat! :')

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 14:37

Ik hoop dat de dove crème bij jou wel fijn werkt, Nancy! Ik heb hem nu in totaal 3 keer geprobeerd op mijn benen, maar ik blijf vlekken houden.. misschien ligt het wel aan mijn smeerkunsten!!

Inmiddels ben ik het een beetje zat geworden en heb ik voor a.s donderdag 10:45 een afspraak staan om mijzelf te laten spray tannen in een salon. :D Als het bevalt, laat ik mijzelf voor de vakantie nog een keertje spray tannen.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 15:42

Scrub je wel een dag op voorhand? En dan daarna hydrateren met een bodylotion. De volgende dag kan je dan de dove gebruiken. Als je 'm dan in cirkelvormige bewegingen (dat staat op de verpakking haha :+ ) overal gelijkmatig insmeert, zou de kans op vlekken toch heel klein moeten zijn.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-14 16:25

Ik heb inderdaad gescrubt toen ik Dove gebruikte.. maar Dove probeer ik helemaal niet meer, die gaat de prullebak in! Ik heb mijn hoop gevestigd op spray tanning :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:33

Ik scrub nooit en heb geen vlekken... ben ook weer begonnen met smeren laatst, het felle wit is er al een beetje af :')

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:01

Plien91 schreef:
Ik ga sinds een maand of twee, drie met regelmaat onder de zonnebank. In het ziekenhuis wilde arts A wel een huidversterkende lichtkuur doen, arts B niet en toen ze in mijn bijzijn gingen ruziën was ik er wel klaar mee en ben ik naar Sundays gefietst.
Eerst twee keer in de week en nu ongeveer een keer per acht a tien dagen. Met name om mijn huid iets sterker te maken en dat is ook gelukt. Ik moet uiteraard nog steeds goed smeren en oppassen in de zon, maar ik kan nu wel een kop koffie drinken op een terrasje zonder te verbranden. Eczeem is ook sterk verminderd. En voor mijn doen ben ik ook best bruin geworden! Nu met het mooie weer hoeft het niet meer, gewoon lekker veel buiten zijn is al voldoende.

Dit werkt voor mij ook erg goed. Ben benieuwd naar het spray tanning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:12

Zelfbruiners zou ik niet aan beginnen. Ik heb zelf niet per se een hele gevoelige huid maar ik ben wel vrij bleek, en word moeilijk bruin. Een tijdje geleden ben ik eens naar binnen gewandeld bij een zonnestudio en daar heb ik toen een hele intake moeten doen, een formulier moeten inleveren en aan de hand daarvan kijken zij of je überhaupt wel onder de zonnebank moet, en zo ja onder welke sterkte.

Ik heb er super veel baat bij. Ik ga in de winter een paar keer onder de zonnebank en ik zorg altijd dat ik een paar dagen voordat ik op vakantie ga ook nog even eronder ga liggen. Als ik dat niet doe verbrand ik echt levend, en nu verbrand ik echt niet tot nooit