Verstandskies laten weg snijden, ik durf het gewoon niet..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Verstandskies laten weg snijden, ik durf het gewoon niet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:32

De napijn ben ik het meest bang voor...

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:41

Heb geen napijn gehad en je krijgt goede pijnstillers mee hoor.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 12:39

Mijn ervaring wil ik niet delen om jullie bang te maken, maar om te laten zien dat de napijn over het algemeen wel meevalt.

De eerste keer heeft hij kaak en tandvlees weg moeten snijden/boren, bij de andere verstandskies ook en is hij ruim 50 minuten bezig geweest. Die lag horizontaal, dus de kroon werd eraf gezaagd en daarna moest hij naar voren gewipt worden en met een pincet eruit gepakt worden. Er zat echter wat in de weg. Dus weer een stuk wegboren, grotere boor erbij want het lukte niet, wrikken en trekken en dat dus minutenlang achter elkaar. Hier heb ik ook niets van gevoeld. Het enige wat ik voelde was dat hij mijn kaak goed vast moest pakken om tegendruk te geven tijdens het trekken. Achteraf zei mijn tandarts dat het een pittige klus was geweest. Napijn heb ik vrijwel niet gehad, omdat ik voldoende pijnstillers meegekregen heb. Die werken snel in.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:12

Napijn valt mee zolang je gewoon je pijnstillers goed en optijd inneemt. Ik was na het slapen een beetje gevoelig, maar dan neem je je medicijn in en is het zo over :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:28

Sicayes schreef:
Napijn valt mee zolang je gewoon je pijnstillers goed en optijd inneemt. Ik was na het slapen een beetje gevoelig, maar dan neem je je medicijn in en is het zo over :+

Ja, precies, gewoon op tijd pijnstillers nemen. :j

En als het bv nog heel erg gaat bloeden na afloop (had ik één keertje) dan hebben ze bij de drogist van die gaasjes die je er even goed op moet drukken.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:52

Slina schreef:
En als het bv nog heel erg gaat bloeden na afloop (had ik één keertje) dan hebben ze bij de drogist van die gaasjes die je er even goed op moet drukken.

en als je geen puf heb om naar een drogist te gaan: touwtje van een tampon afknippen, en de tampon er tussen duwen, werkt perfect *ervaring*

(ik vraag altijd extra gaasjes mee in het ziekenhuis, veel handiger)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:58

Ik heb het gedaan! 26 juni moet ik naar de kaakchirurg

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 13:41

Ik lig bij te komen. Drie verstandskiezen onder narcose laten verwijderen. Wat een fantastische oplossing! De kant waar ze hebben gesneden is wat gevoelig, maar niet noemenswaardig. Zou het zo weer zo doen :))

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 14:22

Morrie schreef:
Slina schreef:

en als je geen puf heb om naar een drogist te gaan: touwtje van een tampon afknippen, en de tampon er tussen duwen, werkt perfect *ervaring*

(ik vraag altijd extra gaasjes mee in het ziekenhuis, veel handiger)

Mijn ouders waren zo lief dat ze even gingen googlen wat ze moesten doen en gingen naar de drogist O:)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 14:24

Ninus schreef:
Ik lig bij te komen. Drie verstandskiezen onder narcose laten verwijderen. Wat een fantastische oplossing! De kant waar ze hebben gesneden is wat gevoelig, maar niet noemenswaardig. Zou het zo weer zo doen :))

Poging 3. Hoe werkt dat qua kosten als je onder narcose wil???

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 14:31

Grappig dat ik dit topic vandaag tegenkom. Heb vanochtend mijn verstandskies (half ontstoken tandvlees doordat het vel & de tand wat vreemd zaten) laten weghalen in het UMCG. De prikken voor verdoving voelde ik amper, daarna al gauw 0 gevoel in mijn kaak. Toen de arts begon en vroeg of ik het voelde, vroeg ik me zelfs af of ze al aan het snijden was of nog moest beginnen :+ Heb nog 'n afspraak staan voor 2 tegelijk aan de andere kant, maar als dat net zo gaat als nu dan dikke prima. Had er nu voor de zekerheid een week voor uitgetrokken voor ik weer belangrijke dingen heb, maar zoals ik het nu voel valt dat reuze mee.

Nu aan de ibuprofen, mag straks weer een drankje. Heb ze oplosbaar en als je ranja lekker vind zal dat prima te doen zijn, ik walg echter van ranja dus dat is wat lastiger. STraks maar even in wat minder water doen, hoef ik ook minder weg te klokken :P

Oh en voordeel: tis toch een beetje zielig dus ik eet alleen zachte en lekkere dingen. Omnom :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 16:43

Als je uiteindelijk weer last krijgt zou ik toch wel een afspraak gaan maken, desnoods als je echt zo super bang bent kan je altijd nog overleggen of het onder gehele narcose kan, dan zou ik ze wel gelijk alle vier, of aan 1 kant weg laten halen.

De prikken zijn het 'ergste', als je aangeeft aan je KC of die gewoon voorzichtig wilt prikken voel je ze eigenlijk nauwelijks. Ook erna valt het vaak wel mee, bij mij is het de ene kant wel gehecht toen, dit was de eerste 2 dagen met slikken wat pijnlijk maar de pijn ging al snel weg. De andere kant heb ik eigenlijk geen last van gehad. Dit is ook niet gehecht en de prikken deed hij zachter.

Ik zat ook echt als een stresskip op die stoel maar ben blij dat ik er nu vanaf ben (onder dan). Even tandenbijten, maar dan ist ook zo gebeurd :)

Sterkte in ieder geval.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 17:44

haha TS ik heb precies het zelfde

2 weken geleden gewoon dood ziek er van geweest zn pijn ik had 3 dagen lang echt plat in bed gelegen
afspraak gemaakt en ja hoor dag later geen pijn meer snel afgebelt

nu hopen dat t weg blijf haha

igg succes

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 18:16

bliver schreef:
Ninus schreef:

Poging 3. Hoe werkt dat qua kosten als je onder narcose wil???

Ik heb werkelijk geen idee :D zie de rekening wel verschijnen :+
Neem aan dat je contact op kan nemen met je zorgverzekering? Zomaar een idee hoor. ..

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 13:59

Ik had altijd ontstekingen aan de binnenkant van mijn wang en aan mijn tandvlees. Nooit de link gelegd met mijn verstandskiezen, maar nu ze sinds een paar maanden weggesneden zijn, heb ik nooit meer ontstekingen aan de binnenkant van mijn wang en aan mijn tandvlees. Ben zo blij dat ik na vijf jaar eindelijk de stap heb durven zetten die ondingen weg te halen, van uitstel komt alleen maar afstel. Wie trouwens vragen heeft om je verstandskiezen onder narcose weg te halen kan mij altijd een PB sturen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 22:01

Als ik het kon kan iedereen het :D. Ik had een scheefliggende verstandskies, moest in zessen geboord worden. Ik ging naar het ziekenhuis, na jaren in angst te hebben geleefd. Het verdoven ging heel snel, voelde er weinig van. Daarna stond ik eigenlijk na zes minuten weer buiten, ondanks dat ik een lastige kies had. Joh die gasten doen de hele dag niets anders. De andere kies die wel recht zat was er in vijf seconde aan, wrikje, trek, plop eruit. Ik had wel oxazepam genomen vantevoren, dat scheelt ook, dan vind je alles prima. :+ :D

Ze zeiden ook nog 'joh als je zo bang bent mag je ook onder narcose' toen zei ik 'neeeee dan blijf ik nog liever bij' :+

Ik moet weer naar de tandarts, denk wel een gaatje, gaatje vullen duurt langer en is vervelender vind ik.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 23:39

Arabesk schreef:
Als ik het kon kan iedereen het :D. Ik had een scheefliggende verstandskies, moest in zessen geboord worden.

Dit had ik ook inderdaad, hij lag op z'n kant en tikje scheef dus moest hij in delen er uit. Dat vond ik ZO eng klinken toen mijn tandarts het zei := heb totaal geen tandarts angst maar ik heb ook verder nooit iets bijzonders 'gehad' dus was totaal niet bekend in het ziekenhuis en verdoven en boren -O-

Maar stelde echt geen ruk voor. En ik ben echt wel kleinzerig. :')