Expiriment: Bijenpollen tegen hooikoorts. Wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 14:21

Glitfaxi: mankeer jij verder nog veel dingen naast hooikoorts?
Kan me voorstellen als je daarbij nog allerlei klachten hebt dat het niet afdoende is.
Ik heb Lyme maar knap wel enorm op, maar heb heel lang gehad dat ik niet met goed fatsoen kon ontbijten zonder daarna doodmoe te zijn van het histamine teveel in mijn bloed. :)
Kon net zo goed niets eten, dan was ik fitter als dat ik wél at. :o
Gebeurde op gegeven moment dus ook dat als ik echt wat moest doen dat ik gewoon voor 3 uur niets at om te voorkomen dat ik in kakte. :+

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:32

moonfish13 schreef:
Allergie geeft histamine. Dit is een histamineremmer dus het zal vast helpen. Het versterkt ook het immuunsysteem das nooit weg. :-)

Even een kanttekening: Het immuunsysteem is al te sterk bij een allergie. Dus het immuunsysteem versterken is dan helemaal niet handig. Sterker nog, een te sterk immuunsysteem leidt ook weer tot allerlei autoimmuunziekten en meer allergieën.

Maar ik stel toch sterke vraagtekens bij de claim dat het het immuunsysteem versterkt, dus waarschijnlijk alleen leuke verkooppraat +:)+

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:34

Stipje

Heb ook enorm last van hooikoorts. Vooral niezen, jeukende ogen dat het niet normaal is en die irritante kriebel in de keel, vermoeid. En het komt dan vooral nog eens erg op als ik 's avonds in mijn bed lig. Dus veel slapeloze nachten. Heb ook al 1001 verschillende medicatie genomen maar werkt ook niet meer goed.
Homeopatische middeltjes ook geprobeerd, vroeger hielp dit enorm goed, maar nu ik ouder ben werkt het ook niet meer.
Vorige zomer had ik er zo veel last van dat de dokter een spuit cortisone heeft gezet. Was er vanaf voor de rest van de zomer. Maar aangezien dit zeer ongezond is ben ik op zoek naar een ander middel...
Misschien dat ik dit ook wel eens probeer...

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:38

Puchje schreef:
Ik ken twee mensen in mijn directe omgeving die ook Pollen aan hun paarden hebben gegeven bij een pollenallergie en een worminfectie, laatstgenoemde heeft het fantastisch gedaan op de Pollen (en de Aloë vera)
Merk het bij mijn eigen paard, als deze niet lekker in z'n velletje zit, hou ik een Pollenpil voor z'n neus en dan eet ie 't op, als hij het niet nodig heeft, eet hij het niet.
Paarden voelen dat perfect aan :)

Welke pilletjes gebruik je daarvoor?
heb het topic doorgestuurd naar een vriendin van me die ook erg allergisch is voor van alles en nog wat/ ze is bezig met dr potje pollen. D'r hubbie zei al, wat ben je actief. ze heeft wel het idee dat het wat doet.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 15:09

Focussed: ik kan zonder medicijnen voor lyme met bijenpollen en dan gaan de reacties net zo hard door. Geen bijenpollen is een lagere temperatuur hier, geen grapje. Andere lymepatient ervaart ook dit soort reacties. :-) Verder is de histaminase afkomstig van mede de bijnieren. Sterkere bijnieren=minder allergieklachten zeggen ze dus ook wel in bepaalde kringen. Ik merkte trouwens na 1 dag geen bijenpollen vanmorgen alweer gezwollen neusijmvlies op..

moonfish13

Re: Expiriment: Bijenpollen tegen hooikoorts. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 15:16

Ze schijnen bijenpollen onderzocht te hebben bij muizen trouwens. Twee groepen: 1 groep met bijenpollen en een zonder. Bij beide groepen kanker op proberen te wekken, groep zonder bijenpollen was dood en hadden tumoren waar groep 1 nog geen tumoren hadden en nog leefden. :-)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:44

moonfish13 schreef:
Ze schijnen bijenpollen onderzocht te hebben bij muizen trouwens. Twee groepen: 1 groep met bijenpollen en een zonder. Bij beide groepen kanker op proberen te wekken, groep zonder bijenpollen was dood en hadden tumoren waar groep 1 nog geen tumoren hadden en nog leefden. :-)

Ben benieuwd waar dat onderzoek gepubliceerd is. Ik heb "bee pollen" eens door Pubmed en Scholar gehaald en buiten een aantal niet ter zake doende onderzoeken wel drie case reports van mensen die het tegen een allergie wilden gebruiken en een anafylactische shock kregen. Niet ongevaarlijk dus....

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 16:12

Pff dan moet ik echt ff gaan graven weer. Maargoed daar kwam wel uit dus dat het wel degelijk bijzonder is maar waarom wisten ze dan weer niet.. Die reacties die jij omschrijft kunnen altijd, met alles.. Medepatient is er van de week bijna tussen uit gepiept door een zware allergische reactie door antibiotica op dag 16 vd behandeling out of the blue.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 08:23

Focussed schreef:
moonfish13 schreef:
Allergie geeft histamine. Dit is een histamineremmer dus het zal vast helpen. Het versterkt ook het immuunsysteem das nooit weg. :-)

Even een kanttekening: Het immuunsysteem is al te sterk bij een allergie. Dus het immuunsysteem versterken is dan helemaal niet handig. Sterker nog, een te sterk immuunsysteem leidt ook weer tot allerlei autoimmuunziekten en meer allergieën.

Maar ik stel toch sterke vraagtekens bij de claim dat het het immuunsysteem versterkt, dus waarschijnlijk alleen leuke verkooppraat +:)+

oh echt waar, ingewikkeld hoor!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:43

Dan pollenpillenslikkers,

heeft iemand van jullie al bijwerkingen gehad bij het gebruik van de pillen?
Ik reageer altijd enorm heftig op supllementen en medicatie, us ben wat huiverig bij het starten hiervan..mede doordat er op etiket staat omschreven :"niet innemen als u allergisch bent voor pollen en bijen" ..sja, hooikoorts, daar horen pollen ook bij?!..en als ik gestoken wordt door een bij (of andere insecten) dan gaat het ook niet erg prettig en krijg ik gelijk pillen of zelfs eens aan de prednison en ander goedje gezeten in infuus, door de allergie :P

De verkoopster had ik dit verteld bij de Tuinen en zei me dat dit een ongevaarlijk product is..maar ik lees anders..top ook, 15euro lichter, maar ze staan maar te staan..haha.

Dus iemand die al bijwerkingen heeft gehad hierop? (ik start morgen pas, dan is de HA weer open, voor als het gek loopt, haha).

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:46

Ik heb gemerkt dat ik de pollen echt.door de yoghurt moet doen. De twee keer dat ik ze gewoon zo op een lepel heb ingenomen, kreeg ik een reactie in mijn keel. Erge jeuk aan de binnenkant en kon moeilijker slikken. Door de yoghurt heb ik daar geen last van.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:51

Maf he! Bedankt voor je reactie..ik bel morgen eerst even met mijn HA..
Mijn vriend is net gestart..ben erg benieuwd wat het gaat doen :) Gezien jullie reacties hier, moet het wel verbetering geven en elke verbetering is almooi meegenomen :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:27

bontesok schreef:
Ik heb gemerkt dat ik de pollen echt.door de yoghurt moet doen. De twee keer dat ik ze gewoon zo op een lepel heb ingenomen, kreeg ik een reactie in mijn keel. Erge jeuk aan de binnenkant en kon moeilijker slikken. Door de yoghurt heb ik daar geen last van.

ik vind ze ook best wel lekker zo door de yoghurt!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:45

Dat is idd maf, dat je dat dan meteen zo in je keel voelt en dat het met yoghurt dan dus wel gaat.
Ik ben blij dat ik het wel zo met een lepel en een hoop water naar binnen kan gooien, ik vind het namelijk echt zoooo smerig. :r Maar het helpt wel echt goed! Ik wordt alleen wel altijd een beetje tranerig wakker, dus ik denk dat ik s avonds ook maar wat moet gaan nemen. Ik had voor ik met de bijenpollen begon trouwens steeds dat die rimpel onder mijn oog steeds geïrriteerd en half open was, ik denk doordat ik traande. Die is nu ook weer dichtgegroeid! :) Voor mij werkt dit beter dan gewone medicijnen. :)

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 20:14

Door de yoghurt voorbij het ook lekker, dus geen probleem!
Juist zo op een lepel met water vind ik :r
maar soms is het handiger als ik haast heb. Keel beslist anders haha!

Wat trouwens bizar was... Ik ben enorm allergies voor katten. Mijn schoonzus heeft een huis vol en zelfs met medicijnen wordt ik ontzettend beroerd ervan.Zelfs de dag eens.altijd ziek. Ik gooi bij thuiskomst direct alle kleding (ook van man en zoon) in de wasmachine.Eerst verkleden dan pas op de bank etc.
Nu had ik sochtends Bijenpollen genomen en een tabletje en.....helemaal nergens last van! Zelfs mijn familie viel het op. Zo bizar! 8)7

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 10:49

Ik was er ook echt ziek van die allergie, griepverschijnsen echt, dezelfde dag was het al voor 80% weg de dag erna 100%. Nu wel wakker geworden met een rare neus maar Straks bijenpollen er in en klaar.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:42

Wat fijn he Moonfish!!
Ik ga vanavond starten..even contact gehad met de HA en de Tuinen zelf, waar ik het gekocht heb..ivm het vermijden van de bijenpollen als je een pollenallergie hebt (=hooikoorts), maar het gaat alleen om pollen, waar de plant van bestuifd is door de bijen..dus het proberen waard, gezien ik niet een allergie heb voor verdere bijenproducten ;)
Ben erg benieuwd..degene uit familie die het al geprobeerd hebben, voelen zich veel energieker, iets minder benauwd, maar voor de rest nog geen verschil.(denk aan verstopte neus).

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:47

succes!
Dit vervelende herfstweer is voor ons natuurlijk wel heel gunstig!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 12:55

Nou dat is het gekke, zelfs met die regen al 9 dagen lang, heb ik enorme last?! Lijkt zelfs nog meer dan wanneer het droog is?? en tis geen verkoudheid..gezwollen, tranende, jeukende ogen, niezen, benauwd en leef op de kinderneusspray :(
Nu ben ik toch al vreemd in elkaar, mijn hooikoortsverschijnselen begonnen dit jaar al halverwege januari, haha..

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:08

dat is inderdaad heel vreemd, weet je zeker dat het hooikoorts is?
ik weet dat vanwege de zachte winter bij sommige mensen de klachten al wel vroeg begonnen, maar in januari en nu nog steeds, dan ben je blijkbaar gevoelig voor alle pollen, welke dan ook.
Ik heb alleen last van de graspollen en nu met dit weer, helemaal niet, gelukkig....

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:13

oh dat is wel erg fijn ja :)
Nee, in januari begon het..is even rustig geweest zo half februari een week of 3 en toen begon het weer..
Ik twijfel idd wel eens of het alleen de hooikoorts is, of stiekem ook allergie voor mn katten..anderzijds, dan had ik wel het hele jaar door deze verschijnselen moeten hebben (terwijl ik echt van het boenen en soppen ben thuis) en ben opgegroeid met katten..en om dat nou opeens te ontwikkelen?! (op je 36e :P)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:27

Amy77 schreef:
oh dat is wel erg fijn ja :)
Nee, in januari begon het..is even rustig geweest zo half februari een week of 3 en toen begon het weer..
Ik twijfel idd wel eens of het alleen de hooikoorts is, of stiekem ook allergie voor mn katten..anderzijds, dan had ik wel het hele jaar door deze verschijnselen moeten hebben (terwijl ik echt van het boenen en soppen ben thuis) en ben opgegroeid met katten..en om dat nou opeens te ontwikkelen?! (op je 36e :P)

ja dat kan :j
ik ben na een buik operatie ineens allergisch voor purolbalsem en een E serie num
heb sindsdien na eten og douchen [ schoonmaken :+ ] over mijn hele lijf rode vlekken ,die ook echt dik op de huid kunnen liggen[ als ik teveel van iets gebruikt heb ]en jeuk!
en mijn gezicht word dik vooral mijn ogen die gaan ook erg raar staan lijk dan op een chinees :+
en dit was op mijn 42jr :j

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:50

Dat meen je?? wat bizar he, dat je dat opeens ontwikkeld..ergens ook wel logisch, je krijgt energetische blokkades en niet alles sroomt meer goed door en dat kan defecten geven..
haha, van die ogen herken ik..

Ms dat ik het toch eens laat controleren..zo uit het niets een allergie voor de katten is wel vreemd..moet wel zeggen, we wonen nu aan de bosrand (voorheen in het bos met alleen dennenbomen en toen minder last zelfs) en er staat van alles, bloesembomen etcetc..het is het ergste geworden sinds we hier wonen en qua dieren is er toen niets veranderd.

Bijenpol ingenomen en heb geen gekke verschijnselen, op een wat jeukerige mondrand na..nou als het daarbij blijft, dan zet ik mooi door..hoop ook net zulke positieve dingen te ervaren als jullie straks :)

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:54

Kan hooikoorts zijn hoor zo vroeg in het jaar. Ik heb er volgens mij alleen als het vriest/sneeuwt geen last van. Verder zowat het hele jaar door. %)

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 19:56

Ik probeer het nu al een week. Krijg wel een uurtje er na een kriebelkeel haha maar verder neem ik het nog niet lang genoeg denk ik.