Help! Gaatje in mijn kies

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 10:36

Gisteren heb ik het laatste gaatje laten vullen, rechtsboven.
Alleen nu merk ik dat, als ik aan de rechterkant kauw waarbij er druk op de vulling komt te staan, dat hij dan erg zeer doet.
Heeft iemand enig idee of dit normaal is?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 10:41

Jolien87 schreef:
Gisteren heb ik het laatste gaatje laten vullen, rechtsboven.
Alleen nu merk ik dat, als ik aan de rechterkant kauw waarbij er druk op de vulling komt te staan, dat hij dan erg zeer doet.
Heeft iemand enig idee of dit normaal is?

Is normaal volgens mij, ik heb in januari een vulling laten zetten en nu nog als ik sommige dingen kauw pijn.

Valuna

Re: Help! Gaatje in mijn kies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 16:04

ik heb de eerste drie weken last gehad van de vulling ( was wel diep en groot gat )en warm en koud is nu nog niet prettig... zou het eerst even afwachten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 18:19

Het was inderdaad een best gat. Bleek ook deels tussen de kiezen te zitten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:22

Fijn dat het achter de rug is!
Ik mocht vandaag ook. Een zwak plekje bijwerken en een vulling vervangen. De prik viel ontzettend mee, maar het was in m'n ondergebit en dan schijnt het sowieso mee te vallen met de pijn bij de verdoving. Met de gehemelteprik heb ik hele nare ervaringen. Daarom is de angst voor het boren verschoven naar de angst voor de verdovingen :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 20:48

Update

Een tijdje geleden gaf ik aan toch wat meer last te hebben van de kies rechtsboven die was gevuld.
Inmiddels is het een maand geleden dat de kies is gevuld maar de pijn leek eigenlijk alleen maar erger te worden.
Vanmiddag ben ik dus weer naar de tandarts gegaan en die heeft de vulling een stukje bijgeslepen, de vulling bleek namelijk toch niet helemaal goed te zijn qua vorm. Tot slot heeft hij er nog iets opgesmeerd (geen idee wat) wat heel erg naar kauwgomballen smaakte, met als gevolg dat ik de rest van de dag die smaak in mijn mond had.
Verder moet ik de komende twee weken voor het slapen gaan wat tandpasta op de kies smeren. De tandarts heeft me wel verteld waar dat voor was, maar ik denk dat het 't andere oor weer is uitgegaan. Dus mocht iemand hier weten waar dat ook alweer voor is, let me know. ;)
Inmiddels kan ik weer gewoon drinken zonder dat het zeer doet. Ik durf alleen nog niet goed aan de kant te kauwen. Ik moet het sowieso twee weken aanzien, mocht het dan nog niet beter zijn dan moet ik weer terugkomen. Ik verwacht dus niet dat ik morgen weer pijnvrij kan kauwen. maar ik kan nu in ieder geval weer mijn kiezen gewoon op elkaar zetten zonder dat het zeer doet.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:14

Dat wat naar kauwgum smaakt zal
Fluoride zijn. Waarom je er voor het slapen tandpasta op de kies moet smeren is dat de kanaaltjes in de kies sneller worden afgesloten, waardoor de kies minder gevoelig is voor prikkels zoals warm koude zoet en zuur.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 06:17

Sluiten die kanaaltjes op den duur zelf dan? Omdat het tandpasta smeren maar tijdelijk hoeft.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 09:06

Ja die gaan dan dicht zitten.