Osteopathie voor de mens

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Piepiekuiken

Re: Osteopathie voor de mens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:14

Ik ga ook al een tijdje naar de osteopaat en ook ik ben hem zoooo dankbaar. Haha :) Volgens huisarts en ziekenhuis stelde ik me aan, was er niks aan de hand. Hij kwam wel degelijk dingen tegen die echt niet in orde waren.
Ik lees vanavond verder, en zal ook nog even uitgebreid reageren. Maar moet zo eerst werken :)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 22:18

Ik ga morgen weer voor mijn migraine en darmen. Heb vorige week een slechte week gehad dus ben benieuwd of hij een blokkade kan vinden.

@Jolien: Wat balen van je nek! Misschien even goed insmeren met massageolie dat warm word en daarna goed inpakken met een sjaal.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:14

@Joolien: nee, probiotica ken ik niet. Vervelend dat je niet goed hebt geslapen! Dat is echt rot!

Misschien kan ik inderdaad bij een volgende pot beter naar een natuurwinkel gaan voor supplementen. Kijk eerst of dit helpt.
Fijn dat je het bij jou werkt, Nsky86. Wat voor probiotica gebruik jij dan?

Fijn voor je Annelinde dat het bij jou heeft geholpen!

Hoe was je behandeling PrimaDonna?

Zelf merk ik tot nu toe geen verschil met pijn na de behandeling, behalve dat mijn rug nu zeer doet... Baal er echt een beetje van, want ik moet nu nog 1,5 week wachten op de volgende behandeling. Ondertussen doe ik wel de opgegeven oefeningen en ben ik weer begonnen met hard lopen, naast het paard rijden. Nou ja, ik wacht wel af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 12:41

Nek is nu al beter, is sowieso wat gevoelig door een wiplash.
Ik heb betere dagen gehad, vannacht bij de spoedpost gezeten omdat ik zo benauwd was dat ik niet meer kon slapen. Gelukkig viel het mee, maar dat was ff poedersuiker. Ben nu nog steeds benauwd.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:48

Vervelend! Hopelijk knap je snel weer wat op.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:20

@Jolien: Sterkte! En rustig aan!

@Roosje78: Dank voor je interesse! Ik ben er vandaag geweest en had dus toevallig vandaag hoofdpijn. Hij is dan sowieso altijd wat voorzichtiger met de behandeling. Was wel heel apart vandaag, ik lag op de behandeltafel en hij stond aan mijn voeteneind (wat hij wel vaker doet want dan knakt hij mijn grote tenen :') ) maar hij hield nu mijn benen vast, en dan onderaan op mijn schenen, heel ligt voelde ik zijn handen. Dus ik dacht echt: Wat doet hij? Vroeg dat aan hem en toen voordat hij mijn buik nog had gevoeld zei hij: Ja er zit hier (de rechterkant bij mijn darmen) een blokkade, en toen deed hij zijn hand erop, en ja hoor! Zoooo heb even flink pijn gehad maar uiteindelijk trok het wel weg. Echt zo apart!!
Hij legde toen uit dat hij via zenuwen in mijn benen kan voelen waar de blokkade zit, vind het altijd nog een apart en mooi vak!

Mijn hoofd en nek heeft hij daarna ook behandeld, de plek waar mijn hoofdpijn zat (schedelrand) was heel gevoelig. Daarna nog mijn nek 4 keer gekraakt en toen was ik goed moe. Helaas werd mijn hoofdpijn thuis alleen maar erger en heb ik medicijnen in moeten nemen.. Is nu gelukkig weg! :)
Voel mij weer helemaal goed en soepel haha..
Ook ben ik er voor mijn rug (scoliose) onder behandeling en deze vond hij er weer heel netjes uit zien, stond mooi recht :)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:38

Jakkes Joolien, sterkte!

Klinkt goed, PrimaDonna! :j Ik heb ook vaak last van mijn darmen en dat werd steeds minder naarmate ik vaker naar de osteopaat was geweest. Nu ik echter geblesseerd ben is het weer helemaal mis. Gelukkig werd ik vanmiddag gebeld dat ze me komende vrijdag nog in kan plannen. Mijn rugpijn is nog steeds niet over. Grrr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:01

Gisteren weer geweest, om te kijken of mijn hoofd weer recht gezet kon worden. :') En dat is gelukt, vraag niet hoe want het was geen pretje, maar t voelt wel goed nu. Door een wiplash stond ie al heel lang scheef maar ik kreeg er steeds meer last van. Merk nu wel dat mn nek en schouder partij weer even aan het zoeken zijn.
Verder heeft ze mijn organen weer netjes los gemaakt, had de laatste weken erg last van een hongerprikkel en moest erg veel eten om vol te zitten. Heel irritant was dat, zo'n bodemloos gevoel. Maar dat is nu weer beter en dat voelt zo fijn!! *\o/*

Ben dus nu wel beurs, maar t was nodig, maandag weer :)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:03

Herkenbaar, Jolien! Ik had ook áltijd honger. Sinds ik bij de osteopaat loop is dat veel minder en ben ik ineens aan het afvallen. Dat is jarenlang niet gelukt, nu zonder dat ik er echt iets voor doe. Ik heb gewoon minder behoefte aan eten. Succes met de beursheid! Ik ben vorige week geweest, volgende sessie pas half augustus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 16:24

Goh ik houdt weer genoeg brood over vandaag haha. Bijzonder hoor dit.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:32

Interessant! De laatste tijd stap ik namelijk weer met rugpijn uit bed en mijn stuitje is na lang zitten weer pijnlijk, en heb de laatste tijd dus ook weer vreetbuien... Ik ga toch maar eens wat harder opzoek naar een osteopaat :') Ik vind de meesten zo duur.. betaal je voor paarden rond de 80, moet je voor jezelf 100 gaan neerleggen excl. vergoeding :=

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:47

Ik was per behandeling (vervolgbehandelingen) rond 45 Euro kwijt, eerste intake was 75 Euro, en ja ook dat werd gedeeltelijk vergoed, al is dat al een paar jaar geleden. Kwestie van goed kijken waar je wat betaald. Honderd Euro voor een sessie vind ik abnormaal duur.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:56

HIer ook een osteo aan mij aan het sleutelen.
We hadden een soort intakegesprek en daarna ging ze alleen maar overal voelen.
Toen kwam ze bij mijn hoofd en zei dat er echt iets raars was. Ik was vergeten te vertellen
Dat ik vroeger een zware hersenschudding heb gehad en dat het vlees op mijn schedel was vastgegroeit en na veel massage weer los gekregen is. Ze voelde het gewoon terwijl ze echt niets wist.

blijkt dat ik mijn armen niet hoger als op 2 uur kon houden, de rest deed ik met mijn rug, na 1 sessie kon ik dat wel, ongelofelijk!

NU ik met mijn knie aan het sukkelen ben na een val van een paard bne ik ook aan het gaan.
Omdat het in het gewricht zit is dat moeilijker, maar het werkt echt.

Toen ze een langskwam (kennis van mijn moeder) heeft ze meteen de rug van mijn pony weer rechtgezet, ongelofelijk hoe goed dat ging, en wat een verbetering!

Ik betaal voor een hele goede osteo iets van 80 euro per keer.

Ik zou het echt aan iedereen aarraden om gewoon een keer te gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:59

Air schreef:
Interessant! De laatste tijd stap ik namelijk weer met rugpijn uit bed en mijn stuitje is na lang zitten weer pijnlijk, en heb de laatste tijd dus ook weer vreetbuien... Ik ga toch maar eens wat harder opzoek naar een osteopaat :') Ik vind de meesten zo duur.. betaal je voor paarden rond de 80, moet je voor jezelf 100 gaan neerleggen excl. vergoeding :=

Ik heb nog de mazzel dat mijn osteo net is afgestudeerd maar nu nog onder fysio valt :P

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:05

Hier ook goede ervaringen met de osteo voor een geblokkeerde rug...herstel gaat dan toch een heel stuk vlotter achteraf :j En hij doet mensen en paarden, dus paardje is er ook ooit goed door geholpen !
Inderdaad wel aan de prijzige kant... :P

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:08

Ik heb afgelopen woensdag mijn tot nu toe even laatste behandeling gehad voor mijn migraine. Ga over naar acupunctuur, eens kijken of dat helpt. Ik blijf nog wel voor mijn rug bij de osteopaat, daar helpt het namelijk heel goed voor! Alleen helaas voor mijn migraine niet echt..
Ik ben per consult 87 euro kwijt, 3 kwartier tot 1 uur.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 12:39

Hallo allemaal,

Na toch wel aardig lang hele lichte klachten in m'n rug te hebben, ben ik nu op zoek naar een goede oplossing. Destijds ging ik voor schouder (uitstraling wrs.) naar een fysio, mijn rug is toen niet echt mee behandeld. Volgens een vriend van mij staat er een wervel scheef, kunnen ze daar ook wat mee?

Ik heb stage en dus eigenlijk helemaal geen tijd :+ maar omdat er maar zo weinig behandelingen nodig zijn, vind ik dat toch wel een fijn idee.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 16:55

Zolang er geen medische achtergrond/oorzaak is, kan de osteo ze daar zeker wat mee!

Ik ben via een vriendin bij de osteo gekomen. Zij zat inmiddels al heel wat jaren in de molen ivm rugklachten a la hernia. Maar niks hielp. Uiteindelijk is zij via via bij de osteo gekomen, en daar bleken de klachten ergens anders van te komen, niks hernia.
Ik zou zeggen: zolang je weet dat er medisch niks mis is met je: baad het niet dan schaad het niet

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:06

Dat wil ik wel eerst laten uitsluiten door de HA ja, eerst even kijken wat die zegt. Thanks voor de tip!

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:24

Ik meld me ook!
Hier heeft er ook al een osteopaat wat aan mij zitten te werken. Wat een wonderen dat die man heeft verricht!
Last van mijn knie, maar eigenlijk was er niets met mijn knie. Het probleem kwam van uit mijn nek.
Ook waren mijn benen een paar centimeter ongelijk, omdat mijn bekken scheef stonden. In een mum van tijd stond ik weer kaarsrecht. Gedaan met sukkelen van de stijgbeugels :D

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:28

Joolien schreef:
Air schreef:

Ik heb nog de mazzel dat mijn osteo net is afgestudeerd maar nu nog onder fysio valt :P

Naar wie ga je Jolien? Ik moet eigenlijk ook nog eens naar een osteo, maar ik kijk er niet echt naar uit. :P

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:36

Sokje_6 schreef:
Dat wil ik wel eerst laten uitsluiten door de HA ja, eerst even kijken wat die zegt. Thanks voor de tip!

Het nadeel is alleen, dat een huisarts vaak kijkt naar 1 ding. Ik had ook nek en schouder klachten. Huisarts, bedrijfsfysio, bedrijfsarts..... Maar niemand zag dat ik een rib scheef had zitten die op zijn beurt weer een rugwervel van zijn plek duwde die weer een blokkade in de nek veroorzaakte etc.
Mocht je gevallen zijn oid, kan het nooit geen kwaad om het uit te laten sluiten. Maar een osteo zal zelf ook niks doen, als hij het vermoeden heeft dat er iets achter zit waar hij niets mee kan, of waar zijn behandeling mogelijk schaad.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:10

Hmm wel een interessant topic, loop nu na 1,5 seizoen met mn rug aan te hebben gemodderd sinds begin juni 2x per week bij de fysio, maar pijnklachten willen maar niet weggaan. Nu na 3 maanden proberen fysio te combineren met sport en geen progressie heeft sportfysio gezegd dat ik de komende tijd (lees: tot de winter) niets meer mag doen, waar ik ontzettend door in de put zit, want het is mijn enige uitlaatklep. Nou sprak ik van de week iemand die na 3 jaar rugklachten te hebben gehad en bij fysio te hebben gelopen en daar niets bereikte, bij een osteo was geweest en dat hij nu zo goed als pijnvrij is.

Maar ik lees hier en daar dat het dus niet vergoed wordt door verzekeringen, omdat het een alternatieve behandeling is. Maar ik ben nu toch nieuwsgierig of dit mij misschien kan helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:30

Tja Dide soms is het een noodzakelijk kwaad, mij heeft het ook ontzettend geholpen. Ik heb er superveel baat bij gehad.
Vera ik zat bij Annelotte in Almelo, maar ze zit nu in Enschede.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 23:52

Ik heb ze ervaring met paarden maar níet met mensen. Ik zou graag met mijn baby willen maar weet níet bij wie