Hooikoorts: wie heeft er nog meer last van?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xZiva_

Re: Hooikoorts: wie heeft er nog meer last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:35

oh mijn lijstje met allergieën dan ook maar :D

-hooikorts
-graspollen
-katten
-alle dingen met haar (vooral katten, daarvan gaat mijn luchtpijp dicht, en kan ik stikken :oo )
-huisstofmijt
-eiwitten
vooral dat laatste is irritant, omdat bijna overal eiwitten in zitten.. en katten, oh vreselijk! ik kan niet langer dan een dag bij iemand logeren met een kat..

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:56

Ik heb er dit jaar voor het eerst last van? Ben ongeveer een jaar geleden ineens allergisch geworden voor honden en katten, en nu moet ik elke keer niesen, ook als ik in mijn eigen (diervrije) huis ben.. Mijn vader heeft ook hooikoorts dus ik denk ik ook, haha..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 01:06

Jep ik heb ook gigantisch veel last van hooikoorts. Berken en essen... Heb er gelukkig wel altijd aan het begin van het seizoen last van, wordt steeds minder en dan gaat het gewoon over!

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:32

Ik heb ook last van hooikoorts! Nu weer ontzettend last van -O-

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 23:14

Ik heb vandaag echt een rotdag gehad.
Spierpijn, hoofdpijn, zere ogen, keel/neus/oren pijn en gewoon verrekte moe en vooral die spierkrampen.
Ik zit al onder twee soorten antihistamine en heb vanavond nog een tablet extra gepakt en nog is het niet 100% weg.
Daarbij nog Pollinosan druppels en spray en Ribes nigrum druppels. :(

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 23:15

Ja hoor, ook ik was in februari al aan de beurt :')
Volle neus, jeuk aan de ogen (met het gewrijf, en vervolgens gezwollen rode ogen van dien)

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:36

Hebben jullie ook tips wat tegen de vermoeidheid kan helpen?
Ik kak rond een uurtje of 1 in en kom daar in de avond pas weer uit als ik naar mijn paard ga..
Ik eet gezond, fruit groente sla etc, daarnaast drink ik ook veel water.
Ik blijf gewoon vreselijk moe en dat belemmerd me weer in mijn dagelijks leven, naast mijn werk komt er niet veel uit mijn handen, ook vaak geen energie meer om nog wat met mijn paard te doen. Het begint nu echt erg vervelend te worden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:43

Nee helaas geen tips, heb er zelf ook last van. Ik neem wat gas terug en doe het rustiger aan. Ook ga ik op tijd naar bed. Ik heb juist in de ochtend heel veel moeite om op gang te komen. Als ik eenmaal bezig ben gaat het wel. Sinds vorig jaar heb ik een puf gekregen, extra lucht geeft ook weer energie. Dat gebruik ik op dagen als vandaag voordat ik ga paardrijden. En verder neem ik braaf elke dag mijn pilletje en neusspray. En als ik er aan denk (meestal vergeet ik dat) smeer ik voordat ik naar buiten ga wat vaseline in mijn neus. Schijnt ook wat te helpen omdat je daarmee al flink wat pollen vangt.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:51

Zit alweer een hele dag met dikke traanogen. Nog erger dan gister.. :x

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:53

Een puf heb ik al, ook omdat ik astma heb. Heb er 2, eentje moet ik 2 keer per dag standaard nemen en die andere als ik het benauwd heb. Maar ik ben overdag niet benauwd of iets maar gewoon echt moe. Optijd naar bed ga ik ook, meestal gaat om 10 uur het lichtje wel weer uit en om half 7 ga ik er pas weer uit.

Klinkt eerder alsof ik het dus maar gewoon moet zien uit te zingen deze zomer...

In de ochtend kom ik juist wel makkelijk op gang maar halverwege de dag kak ik gewoon in. Begint me echt te frustreren.

Zondag hele dag op stal gehangen, niks gedaan gewoon in de zon gezeten en 1 stal gemest, ik kwam om 6 uur thuis en ben om kwart over 6 op de bank in slaap gevallen

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 10:53

rapunzelx schreef:

Helpen oogdruppels niet? Dan kan misschien een hoop schelen? En las ook dat een zonnebril wat kon helpen?

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:22

Nickyyyy schreef:
rapunzelx schreef:

Helpen oogdruppels niet? Dan kan misschien een hoop schelen? En las ook dat een zonnebril wat kon helpen?

Hmm, oogdruppels kan ik wel proberen. Ik zal eens langs de huisarts..

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:26

Wat gebruiken jullie allemaal om het te verminderen/verhelpen?

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:29

Ik gebruik 2 pufjes voor onder andere mijn astma, pillen tegen hooikoorts, neusspray en oogdruppels.
Zit alleen nog naar een oplossing voor mijn vermoeidheid te zoeken. De rest is niet weg maar wel redelijk draagbaar zolang ik mijn handen uit mijn gezicht hou en mijn paard geen kus geef.

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:31

Vermoeidheid heb ik ook last van.. Ik ga gewoon vroeg op bed, maar helaas..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:32

Even aanmelden hier :')

Ben allergisch aan:

- huisstofmijt
- gras
- bomen
- hooi en stro
- paarden en katten (geen honden)
- pollen
- bepaalde bloemen

Ik gebruik een neusspray, moet deze elke dag 1x gebruiken, maar nadat ik het ding gebruikt heb begint mijn neus als gek te lopen dus moet ik wel snuiten: bye bye product :\

Verder neem ik een puffer (Symbicort en Duovent) als ik het benauwd krijg.
Ik slik ook elke ochtend een Allegratab, die houd de jeukende ogen toch 12h weg.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 11:55

Ik sllik Laratadine, heb Prevalin neusspray en Salbutamol pufjes. Zelf vooral last van stof, smog en pollen. En ik ben ook echt verschrikkelijk moe.

Edit: HELP! Smog niveau staat hier nu op hoog tot zeer hoog. Ze geven het cijfer 9-10 (uit 10). Dit gaat een fijn dagje worden (ahum).

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:27

Heb mezelf nooit laten testen, wil niet weten waarvoor ik allemaal allergisch ben :+
Kan mezelf nog redelijk redden met pollinosan tabletten. andere soorten van de HA hielpen mij niet. Dingen als neussprays werken voor mij ook niet. Kan ik vooraf nog zo goed mijn neus snuiten, spuit het erin het loopt er net zo snel weer uit :z
Heb idd wel de hele dag buiten een zonnebril en pet op. Zonder zou ik het niet uithouden. En tja die vermoeidheid, soms moet je eraan toegeven. En wat zeker belangrijk is je lepeltjes goed verdelen over de dag/week.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:51

Ik mag vanaf vandaag 3 x daags loratadine en gebruikte om andere reden al een andere antihistamine. En ik heb neusspray gekregen, livocab. Maar ik voel me echt hondsberoerd.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:54

Het is echt een wonder, maar sinds ik de pilletjes van de lidl slik heb ik nergens meer last van. Voorheen had ik het heel erg, bijna alle soorten pillen van de HA al geprobeerd. Niks hielp. Nu heb ik cetrizine van de lidl (99 cent per doosje van 7) en ik heb echt nergens meer last van.

Vandaag 3 uur gefietst, behalve continu insecten in m'n neus/ogen nergens last van :+

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 16:53

Cetirizine (of Levocetirizine) is idd erg goed. Heb ze zelf ook, maar eerst het doosje Loratadine opmaken. Zit vandaag vooral aan de pufjes door de luchtvervuiling (naast 3x daags Prevalin neusspray en 1x Loratadine). Moet nog even oogdruppels halen en dan heb ik voor nu voldoende. Misschien nog wat beclomethasone (corticosteroide) als er zwelling in de neus ontstaat.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:01

Ik heb ook last van hooikoorts! Gelukkig past het goed bij mijn pony, want die heeft er ook last van :')

Ik heb vooral last van mijn ogen en als het erg word moet ik vaak niezen, tot ik er zelfs erge hoofdpijn of/en een bloedneus van krijg.

Ik gebruik 's ochtends oogdruppels voor bij hooikoorts, meestal gebruik ik die 's middags voor ik naar stal ga nog een keer, want daar heb ik er nog meer last van.
Daarnaast gebruik ik op 'slechte' dagen hooikoorts pillen van de Kruitvat.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:15

Hier nog een hooikoorts patiëntje..

Allergisch voor:
- Graspollen
- (Laat) bloeiende bomen
- Appels (fruitzuren)
- Huisstofmijt
- Wespensteken
En last but not least (en toen ging ik de dokter heeeel hard uitlachen :') )
- Paarden

Naast hooikoorts heb ik ook vaak eczeem.. Jullie ook?
Ik gebruik Aerius hooikoortstabletten en hydrocortison zalf. Ben nog op zoek naar goede oogdruppels, dus als jullie nog tips hebben :o

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 17:19

Livocab oogdruppels had ik in Nederland. Aerius werd ik trouwens erg slaperig. Ben over gegaan op andere soorten. Neem aan dat de hydrocortison voor de ecxeem is?

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 17:25

Even van de BBC news site geplukt:
Air pollution: High levels to spread across England. The BBC weather centre said the highest recordings were likely to be in East Anglia and the East Midlands. |(

Lekker dan, ik zit in East Anglia. Dat is donkerrood-paars, dus 9 en 10. In andere woorden, hoger kan niet. Morgen gelukkig al weer beter.
Afbeelding