'Anti rape wear' onderbroek tégen verkrachting, nuttig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:01

Janneke2 schreef:
Danique_G schreef:
Zelfverdediging is een must ja, maar als vrouw ga je het fysiek never winnen van een man. Ik denk dat pepperspray oid een betere oplossing is, helaas is dat volgensmij niet geheel legaal.

Het leukste van zelfverdediging is, dat je niet sterker hoeft te zijn dan die *testosteron lijer*.
Zelfverdediging gaat over techniek - onder andere weten wat de zwakke plekken zijn, wat jou voordelen zijn (wie kleiner is kan dat als een voordeel uitbuiten).
Dat je het mogelijk in de boksring niet van de ellendeling zou winnen is niet relevant.

Met alle respect maar een man is 9 van de 10 keer sterker. Ik heb een tijd op vechtsport gezeten en ja winnen is mogelijk maar moeilijk. Het vereist heel veel ervaring en een goede techniek, 90 % kan dit dus niet. Daarnaast moet die techniek er tijdens alle paniek ook maar eens uitkomen. Zoals hierboven ook staat, een schop in zijn zaakje is effectief maar angst is ook nog een belangrijke factor. Plus, meestal zijn die mannen ook nog zo sneu dat ze een mes nodig hebben. Daar zijn ze bij dit ontwerp ooo al vanuit gegaan.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:02

Je zou een verkrachter-in-spe natuurlijk ook gewoon een flinke oplawaai/trap kunnen geven. Meestal is dat het beste, want verkrachters houden van makkelijk, de meesten hebben geen wapen bij zich.

Heb je dat gedoe niet met je kuisheids-broek, kuisheidsgordel, anti -verkrachtingscondoom, maliënkolder of middeleeuws harnas.

En pepperspray/haarlak/deo is natuurlijk ook altijd leuk. :P Maar ik ga voor degelijk ouderwets mep en schopwerk...
Voor de karate-kenners: met "uraken" technieken (voor niet-karatekaatjes: elleboogstoten in maag, keel, kin, gezicht en vlak onder het borstbeen of waar dan ook) kun je perfecto uit een ongewenste omhelzing komen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:17

Citaat:
Met alle respect maar een man is 9 van de 10 keer sterker. Ik heb een tijd op vechtsport gezeten en ja winnen is mogelijk maar moeilijk. Het vereist heel veel ervaring en een goede techniek, 90 % kan dit dus niet. Daarnaast moet die techniek er tijdens alle paniek ook maar eens uitkomen. Zoals hierboven ook staat, een schop in zijn zaakje is effectief maar angst is ook nog een belangrijke factor. Plus, meestal zijn die mannen ook nog zo sneu dat ze een mes nodig hebben. Daar zijn ze bij dit ontwerp ooo al vanuit gegaan.

Denkfout nummer een: het is geen krachtmeting. Al is iemand sterker: het gaat er om of jij los en weg kunt komen. Bijv. door de schop in her zakie hem uitschakelen. Dat is toch anders. Dat geldt ook voor een mes: zo'n ding kun je bijv. wegtrappen.
Enne: angst is je overlevinsinstinct. Angst gaat prima samen met 'op scherp staan' en rake klappen uitdelen, je adrenaline maakt dat je op dat moment sterker bent dan ooit.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:18

Janneke2 schreef:
En als incestvrouw hecht ik er aan te stellen, dat verkrachting (noch andere vormen van geweld) "een trauma voor je hele leven" zou zijn.
Erg ingrijpend en schokkend: jazeker. Maar ook goed te verwerken en om te zetten naar kracht.

Niet voor iedereen.

Danique_G schreef:
Met alle respect maar een man is 9 van de 10 keer sterker. Ik heb een tijd op vechtsport gezeten en ja winnen is mogelijk maar moeilijk. Het vereist heel veel ervaring en een goede techniek, 90 % kan dit dus niet. Daarnaast moet die techniek er tijdens alle paniek ook maar eens uitkomen. Zoals hierboven ook staat, een schop in zijn zaakje is effectief maar angst is ook nog een belangrijke factor.

Eens. Met mij wil de gemiddelde man echt geen gevecht aangaan, maar verreweg de meeste vrouwen verliezen in zo'n situatie. Niet per sé omdat ze fysiek minder sterk zijn (dat ben ik ook), maar omdat angst je volledig kan doen bevriezen én omdat de meest aangeleerde technieken in de praktijk niet zo effectief zijn. En zelfverdedigingscursussen zijn bijvoorbeeld vaak met alleen vrouwen, maar daar leer je dus niet hoe het is als een stevige kerel je bij de keel grijpt en naar achter duwt. Dán adequaat kunnen reageren is volkomen anders dan wanneer je relaxed tegenover elkaar staat, al giebelend.

Als het zo simpel was als 'even een trap in z'n kruis geven' dan zouden er nauwelijks nog vrouwen verkracht worden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:23

Citaat:
Je hebt voeten, knieën en vuisten en vooral: je verstand.
Ook wie gehandicapt is kan zich prima verweren

Citaat:
En dit vind ik weer onzin. Er zijn genoeg gehandicapten die zich niet kunnen verweren. Zelfs als je lichamelijk gezond bent is het nog lastig. Of je moet net geluk hebben dat je de juiste plekken weet te raken,.

Okee - wellicht word ik hier betrapt op een vooroordeel...?

Ik heb jaren in een vrouwen vechgroep gezeten, waarbij geldt "alle vrouwen welkom". Gehandicapten werden nadrukkelijk uitgenodigd, trainden mee en tja: dat je voor de dagelijkse gang van zaken een rolstoel of krukken nodig hebt, is in mijn ervaring en beleving echt geen brevet van onvermogen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:30

Janneke2 schreef:
Citaat:

Denkfout nummer een: het is geen krachtmeting. Al is iemand sterker: het gaat er om of jij los en weg kunt komen. Bijv. door de schop in her zakie hem uitschakelen. Dat is toch anders. Dat geldt ook voor een mes: zo'n ding kun je bijv. wegtrappen.
Enne: angst is je overlevinsinstinct. Angst gaat prima samen met 'op scherp staan' en rake klappen uitdelen, je adrenaline maakt dat je op dat moment sterker bent dan ooit.

Janneke, ik zeg nergens dat het alleen een krachtmeting is. Adrenaline is prima maar ga er maar van uit dat die man dat ook heeft op dat moment. Als een man jou echt goed klem heeft is het niet realistisch dat je daar 1 2 3 uitkomt. Ik weet van mezelf dat ik meer op freeze dan op fight ga in dat soort situaties, later pas ga ik op fight of fight en dan kan hij je al klem hebben. En serieus?? En mes weg schoppen? Een hand zit tamelijk hoog zeker als hij je bedreigt. Los van kracht, je brengt jezelf al zo in onbalans dat ik dat liever niet doe. En er is een grote kans dat je het verkeerde gedeelte van het mes raakt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:31

De meeste verkrachtingen vinden dan ook plaats tussen bekenden, zelfs familieleden.
De kl**tz*k die een vrouw de bosjes in trekt en verkracht bestaat helaas wel.
Zelfs van dat in-trieste figuur bekend als de serieverkrachter van Utrecht bestaan verhalen van vrouwen die zich losrukten en aan de ellende wisten te ontkomen.

Raineri

Re: 'Anti rape wear' onderbroek tégen verkrachting, nuttig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:33

Wil niet zeggen dat het niet kan trouwens maar meestal is de fight met alle adrenaline geen flight te noemen maar meer een razernij aanval. En ja er zijn natuurlijk verhalen dat een vrouw loskomt. Maar hoeveel verhalen zijn er dat dat niet gebeurd?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:53

Danique_G schreef:
Adrenaline is prima maar ga er maar van uit dat die man dat ook heeft op dat moment.

KLopt.Als je hem dus tegen zijn schenen schopt, zal de ellendeling die pijn nauwelijks voelen (dat is wat adrenaline doet: je voelt nauwelijsk pijn).
Vandar de wijsheid van de trap tegen het zakie: dat is een reflex. Dwz.: dat hij gedwongen wordt door zijn reflexen om in elkaar te kruipen pal nadat hij daar is geraakt. Een elleboog op knietje in de maag kan iets vergelijkbaars doen.
Danique_G schreef:
Als een man jou echt goed klem heeft is het niet realistisch dat je daar 1 2 3 uitkomt. Ik weet van mezelf dat ik meer op freeze dan op fight ga in dat soort situaties, later pas ga ik op fight of fight en dan kan hij je al klem hebben.

Ik geef toe: ik heb me grondig voorbereid, voordat ik dit voor de eerste keer ging doen in de sportschool.
En als je niet weet, wat te doen is het idd niet erg realistisch, dat je loskomt, dat klopt helaas. De r*tz*ak zelf wil je voorlopig niet laten gaan.
Danique_G schreef:
En serieus??

Ik ben bloedserieus en naar ik vurig hoop, jij ook.
Danique_G schreef:
En mes weg schoppen? Een hand zit tamelijk hoog zeker als hij je bedreigt.

Ja, dat klopt.
En wat dan nog? Betekent dat, dat jij machteloos zou zijn, "omdat zo'n ding tamelijk hoog is"?
Wat ver weg is, is voor de oorsterlingen van geen belang.
Dat mes is pas gevaarlijk als het op jouw keel komt. Als hij een mes een meter van jou af houdt, is een hand in elk geval ver weg en zijn er wellicht mogelijkheden om het zakie te raken. En om om hulp te brullen. Uberhaupt, om hem te laten merken, dat je dit niet van plan bent.

Danique_G schreef:
Los van kracht, je brengt jezelf al zo in onbalans dat ik dat liever niet doe. En er is een grote kans dat je het verkeerde gedeelte van het mes raakt.
[/quote]
Houd ook vooral je doel in de gaten: je bent dit niet van plan, je verweert je, je maakt dat je wegkomt.
Wellicht denkt hij, dat je bang gaat worden als hij dreigt met een mes - jouw doel blijft hetzelfde: "Ik ben dit niet van plan, ik verweer me, ik maak dat ik wegkom".

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:05

Ja en hoe groot is de kans dat hij met dat mes braaf op anderhalve meter blijft staan en het even stilhoudt zodat een vrouw, volslagen onervaren in vechtsport en traptechniek, het keurig uit zijn hand kan trappen? Het lijkt me wat aannemelijker dat hij dat mes óf gelijk op je keel zet, óf in beweging houdt alsof hij je elk moment kan steken. Zelfs ik, als zeer ervaren vechtsporter, zou dan niet gemakkelijk iets kunnen doen. Laat staan iemand met nul ervaring daarin.

Maar goed. In theorie kan er van alles. De praktijk is weerbarstiger. De meeste mensen die hier dingen over zeggen zijn zelf nog nooit onder druk aangevallen (als trainingsvorm, laat staan werkelijk aangevallen) door iemand die niet meewerkt en niet loslaat. En dat is echt volkomen anders dan gewoon rustig trainen of in gedachten allerlei scenario's uitwerken.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:12

Het is al ernstig genoeg dat dit ontworpen moet worden omdat er mensen op deze aardkloot rond lopen die hun kleine man niet in bedwang kunnen houden.

Verder vind ik het op zich een goed concept alleen idd hoe doe je het dan als je een ongeluk krijgt en ze moeten in je lies zijn?
Ik ben een beetje sceptisch!. :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:14

Dani schreef:
Ja en hoe groot is de kans dat hij met dat mes braaf op anderhalve meter blijft staan en het even stilhoudt zodat een vrouw, volslagen onervaren in vechtsport en traptechniek, het keurig uit zijn hand kan trappen?

Niet.
Maar dat is van geen belang.

Dani schreef:
Het lijkt me wat aannemelijker dat hij dat mes óf gelijk op je keel zet

Lijkt mij ook vrij aannemelijk.
Een mes dichtbij uitschakelen, of die hand fiks pijn doen is makkelijker dan een hand op een meter afstand.

Dani schreef:
óf in beweging houdt alsof hij je elk moment kan steken.
...dan is hij nadrukkelijk aan het dreigen.
Zoals mannelijke exemplaren van heel veel zoogdieren wel vaker plegen te doen.
Het geeft jou tijd: om te brullen, om de situatie en de omgeving in je op te nemen - belangrijk punt is: blijft trouw aan je plan: "dit is niet mijn bedoeling, ik verweer mezelf, ik neem de benen".
(Het doel van het dreigen is dat je je zou overgeven - NIET doen!!)

Dani schreef:
Zelfs ik, als zeer ervaren vechtsporter, zou dan niet gemakkelijk iets kunnen doen.

Er zijn grote verschillen tussen loskomen om een verkrachting te voorkomen en vechtsport.
Je bent als ervaren vechtsporter wel in het voordeel, maar het is niet hetzelfde.

Ik heb zelf helaas zowel echte verkrachtingen meegemaakt, als kerels in real life in het buitengebied van me afgemept, als in de sportschool geoefend.
Hoe het voor andere bokker is, weet ik niet.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:24

Janneke2 schreef:
Een mes dichtbij uitschakelen, of die hand fiks pijn doen is makkelijker dan een hand op een meter afstand.

Er zijn grote verschillen tussen loskomen om een verkrachting te voorkomen en vechtsport.
Je bent als ervaren vechtsporter wel in het voordeel, maar het is niet hetzelfde.

Haha. Ja, van dichtbij is makkelijker. Ook een stuk enger en gevaarlijker als het mislukt. En zéker niet iets wat iemand zonder ervaring voor elkaar gaat krijgen. Theorie versus praktijk. Oefensituatie versus doodsangst. Vechtsport versus loskomen om een verkrachting te voorkomen. Niet hetzelfde. ;)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:00

Dani schreef:
Ja, van dichtbij is makkelijker. Ook een stuk enger en gevaarlijker als het mislukt.

Ja - het spijt me, het is geen leuk onderwerp, maar laten we het wel zien voor wat het is.

En het spijt me voor jou, ik praat uit ervaring.
Er zijn verschillen tussen theorie en praktijk, dat ben ik roerend met je eens.
Maar ik heb toch echt bezwaar tegen jouw impliciete standpunten, die ik overal doorheen voel klinken "dat kan gewoon niet".

Het kan wel.
Ik garandeer niet, dat het lukt - maar ik kan wel garanderen, dat als je al begint met "dit wordt niets" dat het dan idd niets wordt, met je verdediging.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 12:55

Het kan ook wel. In theorie. In de praktijk kan het ook maar als het zo eenvoudig was als jij suggereert zou er nooit meer een vrouw verkracht worden. Dat is dus gewoon niet waar. Als iemand werkelijk een mes op je keel zet moet je wel verdomd dapper zijn wil je dan nog iets proberen. De meeste mensen durven dat op zo'n moment echt niet, als ze überhaupt nog in staat zijn tot nadenken. Weet je wat mijn impliciete bezwaar is? Dat jij suggereert dat iedereen zich best kan verdedigen in zo'n situatie, zelfs tegen een gewapende aanvaller. En dat het dús eigen schuld is als je toch verkracht of mishandeld wordt, want je had immers best iets kunnen doen. (ik snap heus dat je het niet zo bedoelt, maar het komt wel zo over als je steeds alle bezwaren wegwuift.)

Niet iedereen kan zich verdedigen. Je bevriest door de angst, je bent doodsbenauwd vermoord te worden als je tegenspartelt, de aanvaller is te sterk, je hebt teveel pijn om nog iets te doen, je weet niet wát je kan doen. Genoeg redenen om niets te kunnen beginnen. Je moet jouw persoonlijke ervaring niet verheffen tot waarheid of mogelijkheid voor iedereen om je heen. Zo werkt het niet.

In theorie zou ook iedereen de sloot inspringen om een drenkeling te redden, en in theorie belt iedereen 112 als iemand in elkaar geslagen wordt. De praktijk laat echter keer op keer het tegenovergestelde zien.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:12

Verder is een mes niet alleen aan de keel gevaarlijk. Een onopzettelijke (ja echt, onopzettelijk, in een struggle tussen twee mensen volgepompt met adrenaline kan dit) steek in je buikstreek en je kan het ook niet meer na vertellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:28

Mhua volgens mij is het nogal gemakkelijk gezegd, dat je je prima kunt verweren. In theorie weet ik alles perfect. Jaren op Taekwondo gezeten. Maar 2 jaar terug waarbij ik 2 tikken kreeg van een vent. Was ik zo verbaasd, dat het even duurde voordat ik reageerde. Gevolg was dat vriendlief hem al knockout had liggen. Terwijl thuis ik qua snelheid het altijd win met stoeien.

Daarnaast zijn er ook veel mensen die eerst verstijven van angst. Waardoor de verkrachter tijd heeft om ze in de goede positie te nemen. En sorry als er een mes op mijn keel staat, dan zal ik het niet in mijn hoofd halen om tegen te werken. En ja in theorie weet ik precies hoe ik de mes kan uitschakelen. Maar stel je voor dat het verkeerd gaat. Nee ik pas wel op.

Maar in de periode dat ik mishandeld werd, had het totaal geen zin om er tegenin te gaan. Hoe harder ik te keer ging. Hoe meer klappen etc. dat ik kreeg. Maar gegeven moment word je er ook gewoon gevoelloos voor.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:32

Dat dit überhaupt nodig is...

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:33

belachelijk,

je moet als vrouw een onderbroek tegen dragen?
kan jij er wat aan doen dat er mongolen rondlopen die verkrachten
de verkrachters moeten ze aanpakken, ipv vrouwen motiveren om iets anti-verkrachting aan te doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:35

eenitraM schreef:
Dat dit überhaupt nodig is...

Daar zal iedereen het mee eens zijn (behalve de verkrachters) Maar het gebeurd nu helaas eenmaal.

Nu ben ik mijn dorpje niet zo bang dat het gebeurd. Laat 's nachts ook gerust de hond uit in de bos. Want welke gek gaat nu hele nacht in een bos zitten, waar praktisch nooit iemand komt. En ik heb misschien wel gewoon een labrador. Maar wel eentje die veelste waaks is.

Maar in de stad zal ik mij 's nachts echt niet prettig voelen alleen. En zal ik zorgen dat ik nooit alleen loop. En ga ik naar vriendlief. Dan fietst hij mee tot het stuk waar ik mij weer prettiger voel.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 13:37

KingYasFenn schreef:
belachelijk,

je moet als vrouw een onderbroek tegen dragen?
kan jij er wat aan doen dat er mongolen rondlopen die verkrachten
de verkrachters moeten ze aanpakken, ipv vrouwen motiveren om iets anti-verkrachting aan te doen...

Dus jij vindt het een probleem om jezelf te verdedigen tegen zoiets?
Verkrachters worden ook aangepakt, maar zo makkelijk is dat niet. Je weet immers niet van tevoren of iemand een potentiële verkrachter is.

En niets moet. Maar als een vrouw dit graag wil, om zich veiliger te voelen, dan is het toch goed dat de mogelijkheid er is?

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:04

tuurlijk, om je veiliger te voelen mag je dit dragen.
maar ik vind niet dat vrouwen het probleem moeten oplossen dmv het dragen van zo'n ondergoed.

en ik vind het een probleem om mijzelf tegen verkrachting te verdedigen.
als ze eens serieus keihard optreden tegen verkrachters, en niet zo'n mietige straffen in nederland uitdeelde ( leer van Duitsland) zal het aantal verkrachtingen al een stuk terug lopen!
Wij gaan een beetje de slachtoffers inpakken met een oplossing...
terwijl je een oplossing moet vinden bij de verkrachter...

Harder aanpakken, serieuzer nemen als mensen aanklachten doe van aanradingen en ook al is het alleen maar dreiging, beter aanpakken.
wanneer gaat de politie in Nederland eens hardhandig iets doen?
(nee toekijken en alle zaken enorm lang laten lopen kan wel allemaal....maar optreden als het eens moet, ho maar... passieve politie moet omgetoverd naar actieve politie en harde en hogere straffen, dan voorkom je een heleboel gezeik al... en voel je je als vrouw veiliger in dit land!)

en daar draait het toch om, je veilig voelen?
als we de verkrachters veel strenger aanpakken en meer laten blijken dat we ze inderdaad kunnen terugvinden als ze zoiets doen, dan zal het aantal verkrachtingen (uit angst van de verkrachters zelf) dalen...

ik ben dan wel een vrouw, maar ik ga toch niet omdat vieze gore mensen niet met hun poten van mij af kunnen blijven mij inpakken met vanalles en nog wat??
die vieze gore mensen moeten gewoon aangepakt worden :j

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:10

Dani schreef:
Het kan ook wel. In theorie. In de praktijk kan het ook

Daar gaat het me maar om: het kan.

En dat het als vrouwen belangrijk is, om aan elkaar te vertellen, dat het kan.

(Uiteraard heb ik geen zin, om hetzij over mezelf te zeggen, of over een andere vrouw te zeggen "dat het eigen schuld is", als het mis gaat.)

Dani schreef:
maar als het zo eenvoudig was als jij suggereert zou er nooit meer een vrouw verkracht worden.

Oeps - waar suggereer ik dat, dat het makkelijk is?

Wat wel waar is, is dat ik me op gegeven moment ergerde aan de toon van "het kan niet".

Dani schreef:
Niet iedereen kan zich verdedigen. Je bevriest door de angst, je bent doodsbenauwd vermoord te worden als je tegenspartelt, de aanvaller is te sterk, je hebt teveel pijn om nog iets te doen, je weet niet wát je kan doen.
Nou zijn dat fel realistische mogelijkheden - maar als gezegd, kracht (...herhaaldelijk kwam die walgelijke mantra voorbij, "dat mannen nu eenmaal sterker zijn") geeft niet de doorslag.
En "weten wat je moet doen" - daar kun je iets aan doen.

Professioneel gesproken: als je autonome zenuwstel (ter hoogte van je hersenstam) kiest, om jou te laten bevriezen, dan doe je daar weinig tegen, en op zulke momenten zijn idd alle goed ingefoefende manouevres ook gewoon kwijt en weg.
Maar mijn ervaring is, dat het ook binnen 1 persoon kan verschillen: soms maakte mijn autonome de keuze "bevriezen" - soms "aanvallen". En als die keuze "aanvallen" gemaakt is, is alle kennis die je ooit hebt opgedaan meer dan paraat.

Dani schreef:
In theorie zou ook iedereen de sloot inspringen om een drenkeling te redden, en in theorie belt iedereen 112 als iemand in elkaar geslagen wordt. De praktijk laat echter keer op keer het tegenovergestelde zien.

Ja - en emotioneel gesproken: ik vind dat een grof schandaal. Je zult die drenkeling maar zijn!
Of ach - waarschijnlijk weten de omstanders simpelweg, niet wat ze er mee aan moeten...

En als er tien mensen staan te kijken, is er idd het effect, dat "men" geneigd is, niets te doen.
Wat zin heeft, is om te weten, dat je op dat moment een van je mede omstanders kan aanspreken. "Ziet u nou ook, wat ik zie...? "
Niet zelden wordt het probleem daarna gewoon gezemenlijk aangepakt.

Kortom: ik ben het met je eens, dat het in praktijk helaas vaak mis gaat.
Maar mijn remedie is dus niet, om de schouders op te halen en te zeggen "...och, de mensen zijn nu eenmaal egoistisch en lui". (Die mensen heb je idd, dat klopt.)
Min remedie is "snappen wat er mis gaat" - en op basis daarvan aanpakken.

Ik zeg niet, dat dit makkelijk is.
Bovenstaande tip (vraag de buurman/vrouw wat hij/zij ziet) komt uit geweldloze weerbaarheid, iets dat wat mij betreft naast karate een verplicht schoolvak zou mogen te zijn.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:39

Roerend met Janneke eens. Ga een paar lesjes krav maga volgen of doe er se zelfverdedigingslessen. Het is niet makkelijk, maar het kan! Daar mag je van uit gaan, wij vrouwen moeten ons veel meer sterk maken, genetisch bepaald de man sterker? Ja dat was vast ooit, maar kijk eens om je heen? Hoeveel paardenmeisjes lopen moeiteloos rond met zware zakken brok, kruiwagens enz? Maar de kracht zit n je geest.
En lukt het je niet, dan nog is verkrachting niet jouw fout, het is nooit jouw schuld.. Niet om wat je zei, niet om wat je aan had, niet om wat je deed. Als een vrouw nee zegt, is het nee.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 14:41

Pauline schreef:
Roerend met Janneke eens. Ga een paar lesjes krav maga volgen of doe er se zelfverdedigingslessen. Het is niet makkelijk, maar het kan! Daar mag je van uit gaan, wij vrouwen moeten ons veel meer sterk maken, genetisch bepaald de man sterker? Ja dat was vast ooit, maar kijk eens om je heen? Hoeveel paardenmeisjes lopen moeiteloos rond met zware zakken brok, kruiwagens enz? Maar de kracht zit n je geest.
En lukt het je niet, dan nog is verkrachting niet jouw fout, het is nooit jouw schuld.. Niet om wat je zei, niet om wat je aan had, niet om wat je deed. Als een vrouw nee zegt, is het nee.

Je iets aanlern d