Lailaa schreef:Ben benieuwd hoe het is gegaan.
Ook ik ben vandaag bij de dokter geweest.
Heb een verwijzing naar de internist.
En jij?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

friesam schreef:Lailaa schreef:Ben benieuwd hoe het is gegaan.
Ook ik ben vandaag bij de dokter geweest.
Heb een verwijzing naar de internist.
En jij?
Nassie schreef:Ik kan ik geen alcohol hebben. Daar zit ook veel histamine in. Maar Vodka mag ik wel. Die meng ik in pure appel of cranberry sap. Koolzuurhoudende dranken verdraag ik ook niet, drink alleen water of rooibos/groene thee en zo min mogelijk koffie.
Lestria schreef:Klinkt mij toch als voedselintolerantie/allergie.
Ik zou inderdaad eens een tijdje alle melkproducten (kaas, yoghurt, melk etc.) schrappen. Kijken wat dat doet.
En ook eens een tijdje tarwe/gluten producten. Kijken hoe je daar op reageert.
Citaat:Ik zou eigenlijk niet zomaar lopen diëten. Uit een simpele bloedtest komen de meest voorkomende (melk, ei, tarwe, aardappel,...) zo naar voren en afhankelijk daarvan kun je nog wel verder testen op meer.
Lestria schreef:Citaat:Ik zou eigenlijk niet zomaar lopen diëten. Uit een simpele bloedtest komen de meest voorkomende (melk, ei, tarwe, aardappel,...) zo naar voren en afhankelijk daarvan kun je nog wel verder testen op meer.
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Als je echt allergisch bent komt het inderdaad makkelijk uit een test naar voren. Bij intolerantie niet. Dat kunnen ze bijna niet testen. Zelf is er bij mij ook nooit wat uit gekomen maar ik blijk toch echt intolerant voor tarwe en koemelkproducten te zijn.
Ben gediagnosticeerd met Colitus Ulcerosa maar hoef eigenlijk geen medicijnen te nemen en heb nooit een aanval als ik mij aan mijn dieet houd.
Lestria schreef:Dat ben ik niet helemaal met je eens. Als je echt allergisch bent komt het inderdaad makkelijk uit een test naar voren. Bij intolerantie niet. Dat kunnen ze bijna niet testen. Zelf is er bij mij ook nooit wat uit gekomen maar ik blijk toch echt intolerant voor tarwe en koemelkproducten te zijn.
Ben gediagnosticeerd met Colitus Ulcerosa maar hoef eigenlijk geen medicijnen te nemen en heb nooit een aanval als ik mij aan mijn dieet houd.
Urielle schreef:Intoleranties komen er ook gewoon uit hoor, afhankelijk van de waardes ben je allergisch (nultolerantie dus eigenlijk) of intolerant. Vrijwel de meeste mensen die zeggen dat ze allergisch zijn, zijn 'gewoon' intolerant. Bovendien kan een intolerantie ook verdwijnen in de loop der tijd of juist uitgroeien tot een allergie. Het kan ook zijn dat je wel een intolerantie hebt maar dat je er wel zoveel van binnen moet krijgen voor je lichaam reageert dat het niet als intolerantie betitelt wordt. En ook die kunnen uiteraard verergeren of verminderen.
Het kan dus best de moeite waard zijn om bijv. na twee jaar nog eens een bloedtest te laten doen om te zien hoe de boel er voor staat.