Ik ben in een depressie aan het belanden, help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LvdO

Re: Ik ben in een depressie aan het belanden, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:53

:) Ik hoop dat je er wat mee kunt :)

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 21:54

Ach met steun zijn we altijd wat!
En dat van die muziek, als mijn buur dat bij mij doet doe ik het gewoon terug hoor :')

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-14 19:04

AAHHH Heel mijn dag is goed (niet dat die slecht was ;) ) maar hij kan echt niet meer stuk. Ik ben aan het regelen dat ik bij mijn nederlandse vriendin kan blijven slapen na mijn examens! Mijn dag kan echt niet meer stuk op geen enkele manier! Helemaal blij!!

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:41

Super! Fijn om dat te lezen! :)

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 20:40

Ik heb tegenwoordig enorm last van een gevoel van leegte terwijl ik met iemand aan het appen ben of gewoon helemaal niet alleen ben. En stemmingswisselingen, ik kan in een vingerknip omslaan van humeur. Ik vind het heel erg irritant! Verder zit ik wel terug beter in mn vel. Pony's gaan goed, school gaat beter, met mn vrienden gaat alles goed. :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:04

Stemmingswisselingen.. Eén woord; puberteit :P

Anyways..

Ik herken mij echt bijna helemaal in jou. Eind vorig jaar ben ik in een depressie beland. Ging van kwaad naar erger en begon mijn frustraties en verdriet uiteindelijk op mijzelf af te reageren. Overmatig denken en laag zelfbeeld kwamen hier ook bij te pas.. Daarbij trok ik mij alles aan. Eén woordje negatief en het was al om zeep. Echter zou ik dat nooit getoond hebben. Ik zou het in mijn rugzak vol problemen en negatieve dingen stoppen, meesleuren naar huis en dan alles laten gaan. Ik opende mijn mond niet, ik hield mijzelf in. Mijn hoofd was die dagen een hel. Ik kon niét stoppen met denken.

Ik heb gedurende die periode ook fouten gemaakt. Behoorlijk veel. Ik stootte mij af van de buitenwereld en bouwde een muur om mij heen. Verpestte het met groepopdrachten etc. Ik had één keer mijn mening over iets gegeven. Jammer genoeg een frustratie die ik al een tijdje had opgekropt, maar elk woord was doordacht en vond dat ik redelijk rustig bleef. Blijkbaar was dat in andermans ogen niet zo, en heb er behoorlijk diep van in de put gezeten.

Net als jij, praatte ik elke week met mensen van het CLB (Toendertijd durfde ik niet naar de leerlingenbegeleiding the gaan ivm deze direct mijn ouders zouden verwittigen en ik wou àbsoluut niet dat mijn ouders iets wisten - heb het dan ook geflikt om het 2 maand te verzwijgen.) Maar dit maakte gewoon alles erger. De vragen die ze mij stelden kon ik niet beantwoorden. Ik werd gek van het diepzinnige gedoe. En de beslissingen die ik moest nemen kon ik gewoon niet nemen.

Na die ene keer mijn mening te delen, ben ik flink door elkaar geschud. Fijn als een leerkracht je aanspreekt en zegt dat je al je vrienden zal verliezen etc. Maar achteraf heb ik haar daar wel voor bedankt. Want het gaf me het duwtje in de rug om erover te praten met mijn ouders. En sindsdien ging het gek genoeg een tijd beter.

Een paar maand geleden ofzo ging het weer achteruit. Het gekke is dat het bij mij gewoon begint met slecht voelen. Er hoeft geen reden te zijn. Maar ik laat mij meeslepen. Ik vecht er vaak gewoon niet tegen omdat ik te moe ben. En dan vormen er zich redenen en haal ik het verleden er bij. Ik heb nooit dingen leren accepteren. Ik vergeet dingen als pesten etc in het verleden gewoon niet.

Dat is wat ze mij ook zeiden; laat dingen los. Maar zo simpel is het niet. Mij wouden ze overigens ook naar een centrum sturen voor mensen met Psychische problemen. Hier ging ik in opstand tegen. Ik wou écht niet. Eerlijk gezegd voelde ik mij één of andere gek.

Toen het weer slechter ging, ben ik wanhopig gaan zoeken naar een lichtpuntje. Want ik wou niet terug. Ik had net CLB overtuigd dat ik beter was. (En dan nog, ze hebben mij met véél moeite laten gaan.) Ik heb mijn lichtpuntje gevonden.

Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest. En heb geleerd dingen minder aan te trekken. Je moet gewoon een motivatie hebben, een toekomst waartoe je wilt bouwen. Eens je je zelf zo ver krijgt om positiever te gaan denken, gaat de rest van zelf..

Met wat ik hier typte, wil ik gewoon even zeggen dat je niet alleen bent..
Mijn motivatie zal je misschien kunnen helpen.
“An arrow can only be shot by pulling it backward. When life is dragging you back with difficulties, it means it's going to launch you into something great. So just focus, and keep aiming"

Goed dat je nu beter in je vel zit! Houden zo! +:)+

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 21:09

1 woord: AMEN! _/-\o_
Het is dus gewoon dat he! Oh jesus wat doet dat deugd. Bedankt!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:11

Ben blij dat ik kon helpen met mijn ervaring hier neer te schrijven :) Graag gedaan. Als je wilt praten, mag je ook altijd gerust pb'en.

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:02

Wooow jackytje wat een verhaal en inderdaad amen! Echt enorm veel respect voor jullie beiden!!

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 22:08

Hee Lieve Ts,
Juist als je denkt dat dingen geen nut meer hebben, er niks positiefs is,
Kijk naar iets positiefs iets, al is het iets kleins.
Kijk naar de dingen die je blij maken en doe die dingen, nobody's perfect..
Jij niet, andere niet helemaal niemand niet.
Het is moeilijk om over dingen te praten die je pijn doen of waarmee je mee zit, want goh hoe zou een ander toch reageren misschien krijgen ze medelijden, off sleep je ze mee in jou probleem.
Maar Juist moest je praten er zijn altijd mensen die wel luisteren en je kunnen helpen.
Je staat er nooit alleen voor ookal lijkt het zo,
Super veel sterkte! You can life you dream Girl! +:)+

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-14 22:16

Net echt helemaal defenitief afscheid genomen van mn ex. Nummer uit mn gsm gewist en al, nu hem nog van mijn snapchat en facebook gooien en dan is alles voorbij. Het is enorm zwaar maar ook een opluchting.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 09:42

Ik kan hier toch zo ongelooflijk van genieten he! Alleen het hele huis voor je, muziek op en luid zingend iets doen. Echt dat is een moment dat ik echt voel dat ik leef! Alleen zijn vind ik soms gewoon leuker :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:10

Luca03 schreef:
Ik kan hier toch zo ongelooflijk van genieten he! Alleen het hele huis voor je, muziek op en luid zingend iets doen. Echt dat is een moment dat ik echt voel dat ik leef! Alleen zijn vind ik soms gewoon leuker :)

Hihi nou lekker toch! :D

(Ik vind ook het heerlijk om nu even alleen thuis te zijn :') )

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 14:13

Hectische voormiddag achter de rug :')
Beatle was ontsnapt en liep over straat terwijl ik gaan buitenrijden was met mn 2 andere. Gelukkig was ik nog niet ver. Snel paarden terug in de weide gezet. Beatle is uiteindelijk zelf terug gelopen naar het gehinnik van mijn merrie ( hij denkt dat hij hengst is :') ). Ik moet er niet aandenken wat er haf kunnen gebeuren!! Wij wonen namelijk aan een bocht waar iedereen door scheurt met de auto.

donderhvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 14:18

Hee,
Wat vervelend zeg, van je vriendinnen.. Weten zij ook hoe je je voelt ook zon moment? Dat is misschien iets om te zeggen, misschien hebben ze wel helemaal niet door dat zij zo naar elkaar toe trekken en jij ene beetje "meeloopt".
Probeer zoveel mogelijk te blijven doen, hoe stom alles ook lijkt. In je bed blijven liggen maakt alles veel erger, en dan vind je binnenkort helemaal niks meer leuk. Probeer te bedenken wat je vroeger wel leuk vond, probeer positief te blijven, dan kom je er wel. Geloof me, ik heb het ook meegemaakt!

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 14:23

donderhvj schreef:
Hee,
Wat vervelend zeg, van je vriendinnen.. Weten zij ook hoe je je voelt ook zon moment? Dat is misschien iets om te zeggen, misschien hebben ze wel helemaal niet door dat zij zo naar elkaar toe trekken en jij ene beetje "meeloopt".
Probeer zoveel mogelijk te blijven doen, hoe stom alles ook lijkt. In je bed blijven liggen maakt alles veel erger, en dan vind je binnenkort helemaal niks meer leuk. Probeer te bedenken wat je vroeger wel leuk vond, probeer positief te blijven, dan kom je er wel. Geloof me, ik heb het ook meegemaakt!

Ik heb het vermoeden dat je mn updates niet hebt gelezen. Die ene vriendin heb ik links laten liggen.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 07:23

Onderweg naar Parijs, we gaan een weekendje disneyland doen voor m'n zusje haar lentefeest. Eerst had ik er niet zoveel zin in maar nu toch wel :D het wordt vast leuk! Zowel mijn vader als ik houden van achtbanen die eens goed racen en overkop gaan :D :') dus het wordt zeker leuk!

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:51

Goed zo! Heel erg veel plezier!!!

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-14 21:03

Leuk weekendje disneyland was het :'( .
Heel het weekend op die 2 moeten kijken terwijl ik nog steeds met mijn ex in mijn hoofd zit... aan mijn zusje heb ik ook niet veel. En ja mijn paarden staan thuis. Nu ben ik terug bij mama, zo chagrijnig als iets. We hebben op de terug weg een uur in de file gestaan. Ik heb van de attracties enzo wel genoten maar het geheel was gewoon niet leuk...
Ik ben dood op, zit met een vervelend hoestje en ik moet morgen om half 7 uit mijn bed voor school. Leuk |(

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:20

Het lijkt me heel vermoeiend om jou te zijn.. sterkte er maar weer mee!

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 08:51

Ik zit sinds gisteren ziek thuis. Ik heb geen stem, of toch wel maar niet mijn normale :'). Gisteren kon ik enkel fluisteren, vandaag heb ik een piepstem :') en ik ging skypen vanavond met m'n 2 beste vrienden. Straks naar de dokter en zien wat die zegt.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:22

Beterschap!

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 10:25

Dankjewel

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 15:27

Hejj
Na lange tijd weer een update! Alles gaat goed met mij! Tussen mij en m'n vrienden gaat alles goed! Eindelijk school afgelopen met redelijke punten voor mij dus ben tevreden! Tussen mij en m'n pa gaat het niet goed, zeg maar gerust ronduit slecht. Maar ik trek me er niet veel meer van aan, hij kan doen en zeggen wat hij wilt het meeste is niet eens mijn schuld. Ik luister veel meer muziek nu, ik lees terug boeken, ik train veel. M'n zelfvertrouwen heeft een serieuse boost gehad, ik voel me meer op mijn gemak, ik vind mezelf mooier. Ik durf in shorts en topjes rond lopen, geen schrik voor wat mensen over me denken. Ik draag mascara en wil ben bezig met stoppen met nagelbijten. Alles gaat dus veel beter :D

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:04

Goedzo Luca,
En onthoudt de verbeteringen gaan in kleine stapjes maar ze zijn er!!
en dat is gewoon top! :) ga zo door! +:)+