Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Saskia9 schreef:Mijn vooroordeel is eigenlijk niet echt meer een vooroordeel want het klopt gewoon heel vaak.
Tienermoeders zijn vaak niet in staat om een stabiel leven te bieden aan hun kind(eren).
En ook zoals ik hier verhalen lees,dan denk ik ja het lijkt geweldig zoals het nu verteld wordt. Misschien zit de meid in kwestie wel in een slechte relatie,wat ook weer slecht is voor het kind. En nee dat is natuurlijk niet altijd zo,maar naar mijn mening wel heel erg vaak.
Mariaboz1982 schreef:1ding is zeker bij deze meiden. En ze hebben geen moord op hun geweten. Hoeveel andere tiener meiden kunnen dat zeggen?
Saskia9 schreef:precies Kipje,dat bedoel ik inderdaad! Respect hoor!
Gebeurt trouwens niet alleen bij tienermoeders hoor. Ken genoeg moeders die alleenstaand of de ene na de andere vent in huis halen. Die denken alleen aan zichzelf en niet aan het kind is mijn mening.
Ach,ik heb helaas ook teveel nare voorbeelden in mijn omgeving,voor de buitenwereld lijkt het perfect,maar meer dan de helft wordt in de gaten gehouden door jeugdzorg. Dat is al niet voor niets lijkt me.
Absoluut, ik geniet er elke dag van maar de tegenslagen die wij hebben gehad hebben we overwonnen en ik ben daarom juist nog trotser dat ik dik allemaal alleen voor elkaar gekregen heb, finacieel en hoe mijn zoon nu is wie hij is.
Anna_Dani schreef:Ik heb jouw hele verhaal niet gelezen Kipje (luiheid, sorry), maar als je weet dat je van seks zwanger kan worden en je wil geen kind (misschien wilde je dat wel hoor, maar dat is een ander verhaal), waarom neem je dan geen voorzorgsmaatregelen? Ik weet dat ik zelf als puber echt heel eigenwijs was en zoiets had van "ik zie het allemaal wel, wie dan leeft, wie dan zorgt", is dat vergelijkbaar met laks zijn met voorbehoedsmiddelen? Mij in ieder geval met de paplepel ingegoten dat ik het te alle tijden veilig moest doen (wij hadden een aids geval in de familie) en nog steeds (ik ben bijna 29, vaste partner en geen kinderwens) doe ik dat.
vuurneon schreef:Ik geloof niet in per ongeluk zwanger als iemand vrijwillig (!) seks heeft gehad. Dan had je de beentjes maar bij elkaar moeten houdenIedereen snapt dat van seks kindertjes kunnen komen en dat geen enkel voorbehoedsmiddel 100 procent veilig is; behalve geheel onthouding. Dus ik vind het altijd wat naïef klinken 'per ongeluk'. T is gewoon een kwestie van kansen. Ongepland klinkt dan beter vind ik zelf.
Dus misschien is dat voor mij ook wel een vooroordeel; naïef. 'Het overkomt mij niet als ik seks heb'
PowerReiner schreef:vuurneon schreef:Ik geloof niet in per ongeluk zwanger als iemand vrijwillig (!) seks heeft gehad. Dan had je de beentjes maar bij elkaar moeten houdenIedereen snapt dat van seks kindertjes kunnen komen en dat geen enkel voorbehoedsmiddel 100 procent veilig is; behalve geheel onthouding. Dus ik vind het altijd wat naïef klinken 'per ongeluk'. T is gewoon een kwestie van kansen. Ongepland klinkt dan beter vind ik zelf.
Dus misschien is dat voor mij ook wel een vooroordeel; naïef. 'Het overkomt mij niet als ik seks heb'
Wat heerlijk kort door de bocht.
Ik wil geen kinderen, nu niet nooit niet, dus als ik jou moet geloven moet ik de rest van mijn leven m'n beentjes lekker bij elkaar houden.
?
en ja, als je inderdaad 100 procent zeker wilt zijn dat je niet zwanger wordt (of je het kind laat komen is een tweede
) dan moet je uit de buurt van sperma blijven (of in geval van man; je sperma uit de buurt van de vrouw houden). Zolang je seksueel actief bent en fysiek in staat om kinderen te krijgen dan weet je dat de kans bestaat dat je zwanger kan worden; anticonceptie verkleint de kans enorm natuurlijk. Ongepland zwanger vind ik beter passen, maar dat heb ik al vaker uitgelegd. Je struikelt niet per ongeluk en belandt met je doos op een piemel die toevallig net zijn hoogtepunt heeft.
maar je maakt zelf een afweging. Wij zijn nu geen Maria die zwanger kon raken zonder zaad 
Seks gehad toevallig?
AaronYve schreef:Als ik een tienermoeder zie dan is het eerste wat ik denk.. oeps ongelukje
), toen ik naar de verloskundige ging toen zaten toch een paar andere mensen mij vreemd aan te kijken en ik zag gewoon wat ze dachten.... maar ik ben wel 25 en als het kindje geboren is ruim 26 jaar. Toch denken heleboel dat ik nog onder de 18 ben, ik zie er ook heel jong uit. Ik denk dat ik straks ook nog wel wat commetaar kan verwachten van mensen met vooroordelen zonder dat ze daadwerkelijk weten hoe het zit.
en tja, zie wel verder als ik wel bij die 0,01 procent hoor... Hoop het niet hoor! Ik slik het niet voor de sier
en deels een mening )