karuna schreef:Heeft ze vooral last op school bij het eten zou het daar moeten liggen. Maken zij het brood klaar of doe jij het vooraf thuis? Heeft de juf vieze (met melkproducten besmette) handen waarmee ze het eten van je dochter vastpakt? Wat krijgen ze erbij te drinken en is de beker niet besmet met melk oid waardoor ze last krijgt? Dat zijn voor mij redenen om erge last te krijgen. En wat krijgt ze bij het ontbijt, wijkt dat af van wat ze in het weekend krijgt? Hoe lang na op school aankomen begint de dunne poep?
Ze heeft diarree in de middag, want op woensdag komt ze altijd terug met haar eigen kleertjes aan.
Ze krijgt voor 10 uur een stuk fruit mee en soms een pakje sinaasappelsap.
Rond kwart over 12 gaan ze met de kleuters eten en dat is gewoon het broodtrommeltje wat ik klaarmaak. Ze moeten dat zelf pakken. Dat is hetzelfde als wat ze in de ochtend eet: twee volkorenboterhammen. Daarop zit dan wel vleeswaren. (dus dan zit je met de lactose). 's Ochtends is dat meestal vruchtenhagel (geen melk of ei) of vlokken (wel). Als smeersel op brood heeft ze sojaminarine dus tenzij dat ze nu ook intolerant is voor soja zou dat geen probleem moeten zijn.
EDIT: ze mag idd helemaal geen enkele dierlijke melk, ook geen geiten- of schapen (of paarden
). Ik ga wel even overleggen met mijn vriend of ik als vervroegd kerstcadeau een broodbakmachine mag gaan halen, dan kan ik voor haar het brood ook uitsluiten als probleemfactor.
Ze heeft trouwens gisteren voor de eerste keer thuis wel haar grote boodschap op het potje gedaan
(die wat slap was maar wel 'worstjes' en zeker geen diarree) en we zijn met een voedsel- en ontlastingsdagboekje begonnen dat ook mee naar school gaat.
Zo kunnen we dat evt. eind december als ze weer naar de kinderarts moet ook overleggen.
Maar gisterenmiddag dus geen diarree, ze was 's avonds wel aan het wenen omdat ze pijn had voor zover ik begreep aan de binnenzijde van haar anus.
(was dus soep met veel groente in en met de staafmixer fijn gemaken) Zo hadden we koninginnensoep (oranje) en drakensoep (groen) etc.
)
Maar ik weet alleen dat er toen uitkwam dat zij via haar vader een chromosoomafwijking heeft, maar het is een chromosoom waarvan niet duidelijk is wat het doet en is iig niet verantwoordelijk voor haar problemen omdat haar vader anders hetzelfde beeld had moeten laten zien. Ik weet niet of ik nog kan opvragen hoe het zit met die markers die jij noemt, maar ik zal eens kijken of we het nog na kunnen vragen. 
Altijd leuk...
)

Ze heeft thuis 1-2 keer per maand een keer diarree, water met korrels erin zeg maar. Maar dat is niet specifiek doordeweeks of weekend geloof ik. Ze eet thuis wel wat lastiger dan op school, met de andere kindjes eet ze dan toch wat langer door en de juf is vast ook strenger