Al een week niet lekker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:58

pff spannend, hoop voor jou dat het mee valt en dat je snel uitslag hebt

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:59

Spannend! Ben benieuwd wat de uitslag is!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:05

Pfoee ik heb alles gelezen. Sterkte! Ben benieuwd wat de uitslag is..! Y;(

Rena100

Re: Al een week niet lekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:10

Oh vervelend! Goed dat ze nu bloed gaan prikken. No offense, maar vind dat HA in het algemeen vaak te lang wachten met doorpakken waardoor risico's e.d. (indien aanwezig) alleen maar groter worden.

Ben erg benieuwd, veel sterkte in ieder geval! Heb zelf ook in zo'n periode gezeten dat ik niet wist wat er aan de hand was. Was uiteindelijk wel allemaal te relativeren.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 16:02

Renee ik snap precies wat je bedoelt. Ik vertrouw ook gewoon op mijn HA.

Bonny_CT ik hoop ook dat het mee valt, maar dat is nog even af te wachten.

Naomi_g1998, LoveUggs ik ben ook benieuwd wat de uitslag is!

Rena100 ben het met je eens hoor. Je moet vaak aandringen of vaker komen voor ze echt actie ondernemen.
Zal vast niet altijd zo zijn, maar je hoort en ziet dit vaak. Fijn dat het voor jou dat het uiteindelijk wel te relativeren was.

Telefoon ging en ik dacht dat is vast de dokter. Niet dus. :+

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:13

Dat is irritant haha! Iedere keer telefoontje krijgen terwijl jij in spanning zit te wachten op de uitslag.. :+

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:20

Gaven ze geen tijdsindicatie?

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 16:27

Ze zou haar best doen om uiterlijk om 17:00 mij te bellen. Zodat ik de medicijnen nog gehaald konden worden als ik die kreeg.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:58

YamaSaki schreef:
Hopelijk snel duidelijkheid meid! Xx

He er is een dokter in ons midden gekomen?
Wat denk jij dat het zou kunnen zijn Maaike, want je lijkt er meer van te weten dan de rest hier en de mensen in t zkh :)

Xreneee schreef:
Aah meis sterkte hoop echt dat ze wat kunnen vinden in je bloed dan weet je iig waar je aan toe bent!

Oooh wacht volgens mij heeft maaike het je al verteld die lijkt precies te weten wat het is :')

Ik vind jou reactie echt respectloos als jij geen idee hebt hoe het is om dat mee te hebben gemaakt.
Bedenk je maar eens in, eindelijk ben je zwanger (wat bij niet zo makkelijk ging).
Dan in 1x licht bloedverlies, dagen van onzekerheid (07-02-2012 tot 17-02-2012), om de dag naar het ziekenhuis moeten.
En dan komt het moment dat ze op de echo geen kindje in de baarmoeder zien maar je ziet het zitten in je eileider, een kloppend hartje is te zien.
Maar het kan niet bij je blijven, het zal weggehaald moeten worden.
En dat gebeurd ook.
Boem, kindje weg, eileider weg, droom weg.
Ja klopt ik heb nu een kindje, maar wel via IVF omdat bij mij mijn overgebleven eileider niet goed is.
Spontaan zwanger worden, helaas dat zit er voor mij niet meer in.
Dus ja meid ik weet waar ik het over heb... Helaas

Ts ik bedoel het goed.
Maar een bbz is niet via een bloedtest te achterhalen echt niet.
Ik weet niet waarom je ha dat heeft gezegd maar echt onmogelijk.

Citaat:
Diagnose

Het aantonen van een zwangerschap gebeurt met een zwangerschapstest in de urine. Indien er klachten zijn en de zwangerschapstest positief is, zal de arts de vrouw verwijzen naar een gynaecoloog voor een inwendige, vaginale echo. Met deze echo kan de gynaecoloog zien of de zwangerschap zich in de baarmoeder bevindt.
Als er echoscopisch geen duidelijke zwangerschap in de baarmoeder aanwezig is of alleen wat vocht in de buik zit en er een hoge concentratie humaan choriongonadotrofine (HCG) is, dan is de kans op een EUG groot. Is de HCG-concentratie laag en zijn er weinig klachten, dan kan er eventueel worden afgewacht, hoewel de kans op een EUG aanwezig blijft. Dan volgt er poliklinische controle met herhaling van het bloedonderzoek en de vaginale echoscopie.
Wanneer de waarde van het HCG in het bloed daalt, blijkt daaruit dat de EUG vanzelf oplost. Bij het dalen van het HCG blijken de meeste rupturen van de eileider te ontstaan. Het zwangerschapshormoon wordt gecontroleerd tot het niet meer aantoonbaar is.
Wanneer het HCG dezelfde waarde houdt of stijgt, terwijl met de echo nog steeds geen zwangerschap in de baarmoeder wordt gezien, dan is de kans op een EUG groot.
Soms bevindt zich zowel in als buiten de baarmoeder een zwangerschap, dit wordt heterotopische zwangerschap genoemd. Een EUG kan dan pas laat ontdekt worden, omdat er in de baarmoeder ook een vrucht wordt gezien die het hoge HCG kan verklaren.

Behandeling

Een zwangerschap buiten de baarmoeder kan in principe niet voldragen worden. Een verhaal is bekend waarbij een vrouw van een gezonde dochter beviel na een EUG. Dit is echter zeer zeldzaam en alleen mogelijk als de foetus zich buiten de eileiders, dus in de buikholte innestelt. In de tropengeneeskunde komen ook dergelijke voorvallen voor. Om het bloedverlies te beperken, wordt aangeraden de placenta na de bevalling te laten zitten. De vrucht kan niet alsnog in de baarmoeder geplaatst worden. Het is dan gebruikelijk om te opereren, waarbij het hele embryo inclusief moederkoek verwijderd wordt, of medicijnen, een cytostaticum, te geven.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 17:11

maaike5581 ik maar ook de bokkers waar je op reageert konden natuurlijk niet weten dat je dit zelf hebt mee gemaakt.

Ik ging er al vanuit dat je het goed bedoelde, maar het kwam even over alsof ik er niks van wist. En dat weet ik wel. :)
Heb me er over ingelezen. Dit is wat mij verteld is door mijn HA en ze zal wel haar redenen er voor hebben dat ze dit zei.
Ik denk eigenlijk dat als de test via het bloed wel positief is dat het dan zou kunnen dat buitenbaarmoederlijke zwangerschap is.
Omdat het op de test negatief was. Maar goed ik ga niet verder lopen redeneren. Ik moet het maar gewoon even afwachten.

Wel heftig dat je dit hebt mee gemaakt. :(:) Lijkt me niet niks.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:15

En dat hoeft dus niet.
Als jouw eisprong een week later is geweest dan test je dus pas bij ca 1 week overtijd positief...
Maar goed pas op jezelf, let op dat je bij extreme buikpijn direct naar het zhuis gaat.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 17:19

Oké, dat wist ik dan weer niet. :) Gister had ik extreme buikpijn, maar ik wacht nu de uitslag maar even af.
Ik pas nu zeker goed op mezelf.

Xreneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:22

Maaike mijn oprechte excuses voor mijn post ik vind het heel erg en heftig om te lezen qat u mee heeft gemaakt.
Daarbij komt inderd wel kijken dat wij dit niet hebben kunnen weten van te voren,
We gingen zoals gezegd er al van uit dat u het goed bedoelde maar daarmee gingen wij er weer vanuit
Dat je kan aannemen dan de HA wel weet waar die het over heeft (wat schijnbaar niet altijd het geval is).

Nogmaals mijn excuses voor me post en ik moet leren eerst na re denken voor ik wat schrijf.
Of iig dinfen anders schrijven ik heb het nooit vervelend of respect loos bedoeld het is meer dat het op mij en de
Ts (voordat we uw verhaal hebben gelezen) een beetje betweterrig over kwam.
Na uw verhaal is het ons uiteraard duidelijk geworden en blijkt dat u behoorlijk wat verstand van zaken heeft.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:23

Ben benieuwd wat de uitslag is! Al iets bekend? HA zou voor 1700h bellen toch?

Oh maaike, dat is niet niks.. :(:)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:26

jeetje ts, lees nu pas je verhaal, weet je inmiddels al wat meer.
altijd een ellende als je niet weet waar het vandaan komt wat het ook mag zijn

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 17:31

Net gebeld en ik weet niet wat ik er mee moet. Er was in mijn bloed helemaal niks te vinden alles was negatief (gelukkig maar). Maar daar schiet ik dus niks mee op. Ze denkt aan een spastische darm/overgevoelige darm. Ik heb even gekeken wat dat inhoud en de symptomen zijn en niks daarvan komt overeen met waar ik last van heb behalve de buikpijn.

Als de pijn erger werd moest ik morgen maar terug bellen. Voor nu krijg (vanaf morgen pas te halen); Diclofenac. Ik heb het echt even helemaal gehad en ben er dus ook niet wijzer uit geworden. Weet niet wat ik nu nog moet doen.. wil het er nu echt bij laten zitten.

-O-

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:36

PINK schreef:
Oké, dat wist ik dan weer niet. :) Gister had ik extreme buikpijn, maar ik wacht nu de uitslag maar even af.
Ik pas nu zeker goed op mezelf.

Nabij extreme buikpijn bedoel ik zo veel pijn dat je echt niks meer kan zoals staan, liggen zitten lopen etc.
Wat ik van lotgenoten heb begrepen is het echt extreem.
Vaak in combinatie met pijn in de schouder.
Die buikpijn zal niet overgaan met een pijnstiller.
Mocht het al een bbz zijn zal dit nu nog niet aan de orde zijn, die pijn duid op een geknapte eileider maar dat gebeurd pas na weken zwanger te zijn.

Heel hard maar veel ha maken het zichzelf makkelijk mbt een bbz, vaak genoeg gebeurd dat je of weg gestuurd word of helaas onjuiste info gegeven word.

Maar goed, zolang je geen positieve zwangerschapstest hebt kun je bbz dus echt nog uit sluiten.
Je test namelijk echt positief als je zwanger bent, of het nou op de juiste plek zit of niet.

Xrenee, excuses aanvaard, je reactie siert je.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:37

Pink, hoe lang geleden was de start van je vorige "menstruatie"?

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 17:38

Hoebedoel je dat precies? Ik bloed wel nu. Maar niet ongesteld zijn bloed, het is echt anders dan anders.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:39

Fijn dat er niks uit is gekomen, maar wat rot dat je nu nog niks weet...
Is het een optie om nog een zwangerschapstest te halen, een echo te maken, in het zkh vragen voor onderzoek oid? Waarvoor krijg je Diclofenac?

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:39

PINK schreef:
Hoebedoel je dat precies? Ik bloed wel nu. Maar niet ongesteld zijn bloed, het is echt anders dan anders.

Wanneer je laatste menstruatie was. Dus niet die bloeding van nu, maar je vorige menstruatie. Wanneer deze begon.

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:41

Hoi Pink, ik lees al eventjes mee.. nu toch maar een reactie.

De uitslag dat je misschien last hebt van een spastische/ overgevoelige darm.. ik zou daar zeker nog geen vrede mee hebben en proberen om verdere onderzoeken te laten doen.

Zelf heb ik die diagnose ook gekregen 8 jaar terug nadat al mijn testen ( bloedtesten etc..) ook goed waren. De HA wist niet meer wat het wel kon zijn en ik heb deze diagnose gekregen..

Even om te vermelden dat ik dezelfde symptomen heb gehad als jou, dus het komt mij erg bekend voor. Ik heb trouwens wel last van een spastische darm.. maar ik weet hoe dat aanvoelt en dat is inderdaad niet het gevoel waar jij nu last van hebt.

Doordat ik deze diagnose heb gekregen , wordt ik bijna niet meer serieus genomen bij de dokter en weigeren ze mij een verwijzing te geven voor verdere onderzoeken. Ik wordt afgewimpeld met :'je hebt de leeftijd er niet voor, dus de kans dat je (vul naam ziektebeeld in ) hebt is minimaal' en ' waarom moet ik daarop testen ? je hebt de test 5 jaar geleden ook gehad' alsof er niets gebeurd in die jaren..

Ik ben dus na al die jaren nog altijd niet gevonden wat het is.. ik heb leren leven met mijn klachten en wantrouw dus huisartsen..

Je zit zelf nog in een vrij 'vroeg' stadium van onderzoeken dus ik zou zeker pushen voor meer onderzoeken..

Heel erg veel sterkte ermee in ieder geval!

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:42

Zoals ik al eerder schreef het kan zijn dat je cyclus anders is dan normaal.
Heel vreemd maar een lichaam kan gewoon raar doen.

Als ik het goed heb begrepen is dit vorige week begonnen?
Ben je toen ook begonnen met vloeien, en sindsdien die symptomen?
En niet onbelangrijk, gebruik je anticonceptie of probeer je zwanger te raken?

Kim14 een Thuistest heeft geen zin als er geen hcg in het bloed zit, hcg is eerder aantoonbaar in bloed dan urine.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-13 17:48

Kim_14 Om de pijn mee weg te nemen.. Ze hebben al een test gedaan. Er werd daar namelijk ook op getest met het bloed onderzoek. Ik weet gewoon echt niet meer wat ik nu moet doen..

Maaike5581, 12 oktober begon die. :) En dan ben ik het echt een volle week. Dus van zaterdag tot zaterdag meestal. Ik zou het de 16e weer moet zijn. Ik weet heel goed dat een lichaam anders kan doen dan normaal.

Nee ik ben niet toen al begonnen met vloeien. Het begon dinsdag avond, woensdags werd het erger en donderdag eind van de middag bloed ik een beetje. Ik ben altijd op tijd ongesteld of 1 dag later. Dit is niks voor mij.. mijn gevoel zegt echt dat dit niet een menstruatie is. Ik ken mijn lichaam daar echt goed genoeg voor nu.

TeSs2411 jeetje wat vervelend dan dat er nog geen duidelijkheid bij jou is. Ik ga zo thuis maar even overleggen wat te doen want ik zie het even niet meer. Dankjewel! :)

Agnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:51

In een vorige relatie was ik erg ongelukkig en daardoor moest ik vaak naar de wc. Toen laten onderzoeken en ze konden niets vinden, dus was de uitslag ook spastische darmen. Heb er nog steeds af en aan last van, maar toen die relatie uit was, werd het zeker beter. Maar ik vind dus wel dat ze makkelijk een etiketje op iets plakken! Dus inderdaad, laat ze verder onderzoeken als er niets uit komt. Je hebt niet voor niets buikpijn en bloedt ook niet vanzelf!