Arm gebroken

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Re: Arm gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 00:30

Renateee_: kan je foto niet zien op mijn telefoon. Maar ik heb geen stekende pijn, ik voel de pen en schroef over mijn huid en spieren gaan en dat mijn botten vasthaken, wat een krak geluid geeft. En vervolgens jeukt het heel erg

Ts: hoe is jouw controle verlopen?

korbakimmy8

Berichten: 2243
Geregistreerd: 11-02-11
Woonplaats: lansjärv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 00:37

Ik heb mijn onderarm gebroken gehad in 2007. En heb er nu nog last van. Ben er 3 x aan geopereerd. Platen en schroeven zaten in me arm, nu niet meer.
Ik had 3 weken gips. En zat al qeer te paard toe. Ik in het gips zat (achteraf een hele boze arts op me dak gehad natuurlijk)

Tyke

Berichten: 2268
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:32

Ik had mijn arm niet gebroken maar scheen en kuit. Plaat zat net boven mijn enkel.
Had veel pijn met bukken of met veel lopen. Steken, branden. Snerpende pijn.

Breuk:
Afbeelding

met plaat
Afbeelding

En pols gebroken, niet geopereerd toen maar gereponeerd. Inmiddels 2 weken terug wel operatie gehad.
Afbeelding

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Re: Arm gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 00:37

Tynke: mijn beenbreuk zat hoger, halverwege scheenbeen. Maar stond er nog meer naast. En waar jij de onderste schroeven had, daar had ik nog 2 schroeven zitten om een andere breuk op de plek te houden

Tyke

Berichten: 2268
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:56

Oke nog heftiger. Had jij ook een open breuk?

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Re: Arm gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 19:07

Nee, geen open breuk. Denk dat mijn geluk daar in geweest is dat mijn bot naar buiten ging op het dikste deel van mijn scheen. En dat daar de spieren het tegen gehouden hebben.

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:10

Binnen nu en 3 week krijg ik een oproep om de pen te laten verwijderen. Vandaag controle gehad en alles was goed. Dus maximaal nog 4 weken met deze pen rondlopen. Al met al toch snel gegaan want mijn pen mag er binnen een halfjaar al uit.

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 18:15

Vajramani schreef:
Nee, geen open breuk. Denk dat mijn geluk daar in geweest is dat mijn bot naar buiten ging op het dikste deel van mijn scheen. En dat daar de spieren het tegen gehouden hebben.


Pff! Heftig hoor!

@tyke zo dat is ook een lekkere breuk! Allebei door het paardrijden gekomen?

@vajramani: controle in December ging goed! De controle was 2.5 weken na de operatie. Ze hebben toen geen foto's gemaakt,dat had pas nut als het bot meer gegroeid was. Ik had nu eigenlijk maandag weer heen gemoeten voor de echte controle foto's maar die afspraak ben ik vergeten :o Ik weet dus nog steeds niet hoe het er van binnen op dit moment uit ziet. Nieuwe afspraak heb ik pas 27 januari. De dokter weet wel dat ik al 2 weken na de operatie weer op het paard zat. Ben sinds 3 weken weer zoals voor de val aan het rijden (inclusief buitenritten *\o/* )
In theorie (en volgens de dokter) is het natuurlijk niet zo handig om al te gaan rijden als je niet weet of het volledig dichtgegroeid is, maar anders had ik in totaal 3 maanden niet kunnen rijden!

@korbakimmy: vervelend dat je er nu nog steeds last van hebt.. Beinvloedt het je functioneren? Kan je nog wel paardrijden?

@vajramani: fijn dat alles er uit gehaald wordt! Je had er erg last van? Ik heb helemaal geen last van de pen in mijn arm.
Vroeg de dokter aan jou of je het eruit wilde, of wilde laten zitten? De dokter heft er niks over tegen mij gezegd. Ik moet het maar even vragen de volgende keer, want ik wil geen problemen krijgen mocht ik op dezelfde arm vallen en hem weer breken, terwijl de pen er nog in zit.

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Re: Arm gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:52

Hinke: ik mocht rijden van de chirurg, alles op geleide van de pijn. Dus 3,5 week na de operatie zat ik weer op het paard.
Zelf wil ik heel graag de pen eruit hebben, dat heb ik al vanaf het begin aangegeven. Ongeacht of ik er wel of geen last van zou hebben. Maar nu, doordat ik echt last van de pen heb gaat deze er eerder uit. Normaal staat er zo'n jaar voor.
Ik zeg wel last, echt pijn heb ik niet door de pen. maar ik ben gewoon beperkt in de mijn bewegingen en voel mijn spieren over de pen gaan. En ik wil in de toekomst geen problemen krijgen omdat de pen schade aangericht heeft.

Maar super voor jou dat het zo goed gaat. Geen spijt gehad dus.

Tyke

Berichten: 2268
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:56

Fijn om te horen dat het goed gaat met je. En mbt paardrijden is ieder zijn eigen keuze. Als je zelf ook de risico's weet.
Ik mag absoluut niet paardrijden. Mag geen trekkracht, of welke kracht dan ook op pols hebben. Ik doe soms al te veel. Buitenzetten van mijn 2 kanjers is al erg pijnlijk dus....

Mijn beenbreuk is gekomen door de sneeuw. Mijn been gleed gewoon onder me vandaan en knak. Wel op soort dijkje, been stond boven.
En mijn pols is wel van paardrijden. Paard sprong uit het niets met 4 benen in de lucht.

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Re: Arm gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:46

Aankomende woensdag gaat mijn pen eruit. Ben heel benieuwd of ik daarna mijn arm weer normaal kan gaan gebruiken.

Tyke

Berichten: 2268
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:08

Toen bij mij pin uit been ging was een opluchting tot en met. Hoop dat dit bij jou ook zo zal zijn.
Mocht het stuk beter gaat neem wel je rust die je geadviseerd wordt. Ik ging te snel weer aan het werk helaas.

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Re: Arm gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:34

Ik heb de ervaring al gehad met mijn been. Wat een verademing was dat. Totaal geen last van de operatie gehad. Liep de dag daarna al weer vrolijk rond. menig mens heeft niet eens kunnen zien dat de pen verwijderd was. Dus ga er nu ook vanuit dat het weer zo gaat.
Rust nemen komt helaas niet in mijn woordenboek voor.

Tyke

Berichten: 2268
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:09

Bij mij ook niet en daarom ook erg snel weer op mijn werk aan het werk gegaan.
En bij mij zagen ze het wel. Liep ineens stukken beter.

Diaana

Berichten: 179
Geregistreerd: 19-08-13
Woonplaats: Nijmegen

Re: Arm gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:30

Ongeveer een jaar geleden heeft het zusje van mijn vriend ook haar bovenarm gebroken. In eerste instantie zeiden ze ook dat ze er niks aan konden doen omdat de breuk te hoog zit, net als bij jou TS. Vervolgens heeft zij toch gips gekregen omdat ze echt heel veel pijn had als de arm maar iets bewoog. Nu bleek dat ook niet te helpen en uiteindelijk hebben ze haar geopereerd en er een plaatje in gezet! Als deze operatie niet fout was gegaan (ze hadden een zenuw geraakt :') , nu allemaal weer oke hoor), dan was ze volgens mij heel snel weer herstelt in de zin van dat ze alles kon doen!
Zou inderdaad maar een verder vragen en niet afwachten, voordat het dalijk verkeerd aan elkaar groeit en je dus je leven lang last hebt. Succes ermee!

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Re: Arm gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:08

Operatie achter de rug en pen minder in mijn arm. Zit alweer lekker thuis

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 22:16

Vajramani schreef:
Operatie achter de rug en pen minder in mijn arm. Zit alweer lekker thuis


Wat goed! Moet je na zo'n operatie ook nog weer terugkomen voor controle of hoeft dat dan niet meer? Heb je nu geen pijn meer?

@Diaana: klinkt een beetje slordig.. Hoe kwamen ze er trouwens achter dat er een zenuw geraakt was? De dokter zei tegen mij dat je dat pas merkte als je na de operatie niet alles meer kunt doen met je arm.

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 22:24

Ik moet morgen overigens weer terug voor een controle foto - ja normaal gesproken doe je dat al 4 weken na de operatie en niet na 2 maanden :+ maar ik was de afspraak van begin januari vergeten :o

Voor mijn gevoel is het een beetje overbodig om nu weer een foto te maken, want ik heb er helemaal geen last van en doe alles al weer, maar goed, dat zijn vast standaard procedures die het ziekenhuis moet volgen. Ik zal kijken of ik weer een rontgenfoto op cd mee kan krijgen voor mijn rontgen fotocollectie :D

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:25

hinke: een week later moest ik weer terug voor controle. Helaas doet mijn arm nog steeds niet helemaal wat deze moet doen. Al zit er wel langzaam aan verbetering in. Zowel fysio als chirurg zeggen beide spieren trainen. Over 2 mnd moet ik weer terug voor controle, als er dan nog geen verbetering is dan wil de chirurg een mri maken.

hanny_jelke

Berichten: 5577
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:27

eilleen333 schreef:
Elke gek kan zien dat de twee botdelen niet precies goed tegenover elkaar staan. Als ik jou was zou ik maandag in elk geval vragen waarom ze deze delen niet beter op elkaar laten aansluiten en of dit zo wel goed gaat genezen. Ik weet nl niet precies hoe dat zit. Maar daar zou ik zeker naar vragen.

Beterschap in elk geval!

dat staan ze nooit als ze gebroken zijn, maar het staat wel goed.

me zoontje heeft in de zomer zijn onder arm net boven de pols allebij de botten gebroken.
hele zwanen hals er in.
onder narcose recht gezet. en dat sond nog minder netjes bi elkaar als dit.
na dat meneer een week later het voor elkaar kreeg het gips er af tevallen nieuwe foto en toen stond het ook nog zo ( ben er ook van overtuigd dat hij toen weer fout stand maar meneer het zelf onbewust tegen het gips aan terug geduwt heeft, meerderen hebben gezien en gevoeld dat hij fout stond)
gelukkig is alles bij de laatse controlle mooi aan elkaar gegroeit, je zag nog wel de plek van de breuk, maar was mooi genezen hoor :j

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:27

Mijn eerste foto werd 7 week na de operatie gemaakt. Eerder kan je niet altijd botaangroei zien. Daarna 12 week na de operatie weer foto en vervolgens op 3 mnd na de vorige controle. Was bij mij dan 2 mnd en na 3 mnd de pen er al uit.

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Re: Arm gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:29

Als je mijn foto's goed bekijk, zie je dat het ook niet helemaal recht staat na het zetten. Maar dat was acceptabel. Van mijn onderbeen zie je na 1,5 jaar ook nog steeds de breuk. Zit een mooie bult op mijn scheenbeen en kan wel een jaar of 5 duren voordat het wegtrekt. Maar mij is verteld, hoe groter de bult, hoe beter want dan heb je goed botaangroei. Als je de foto's van mijn arm ziet, kan je de botgroei ook heel duidelijk zien.

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 22:31

Vajramani schreef:
hinke: een week later moest ik weer terug voor controle. Helaas doet mijn arm nog steeds niet helemaal wat deze moet doen. Al zit er wel langzaam aan verbetering in. Zowel fysio als chirurg zeggen beide spieren trainen. Over 2 mnd moet ik weer terug voor controle, als er dan nog geen verbetering is dan wil de chirurg een mri maken.


-O-
In welk opzicht doet je arm nog niet wat je wilt? Je kan hem nog niet helemaal omhoog krijgen? Waarom willen ze over 2 maanden een mri maken;wat kan je daarmee zien wat je niet met rontgen kan zien? Wel balen hoor. Doet het wel minder pijn?

En pff dat zou betekenen dat ik na morgen nog 2 keer voor controle moet? Ik zal de dokter vragen of dat echt nodig is ;)

hanny_jelke

Berichten: 5577
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:33

Vajramani schreef:
Als je mijn foto's goed bekijk, zie je dat het ook niet helemaal recht staat na het zetten. Maar dat was acceptabel. Van mijn onderbeen zie je na 1,5 jaar ook nog steeds de breuk. Zit een mooie bult op mijn scheenbeen en kan wel een jaar of 5 duren voordat het wegtrekt. Maar mij is verteld, hoe groter de bult, hoe beter want dan heb je goed botaangroei. Als je de foto's van mijn arm ziet, kan je de botgroei ook heel duidelijk zien.

dat zag je bij milan ook duidelijk.
als het ware wordt het ingekapselt, ok het gebroken deel te beschermen en de tijd te geven om te helen.
bij milan voel je dit ook duidelijk in zijn polsje, maar dat is ook niet gek als je na gaat dat bijde botten goed gebroken waren.

zoonlief klimt al weer vrolijk rond in de klimerekken en mama kijkt met geknepen ogen toe smekend dat het niet weer fout gaat.

ga nog vaak in de gips kamer zitten met die 2 draakjes van me :')

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 22:34

hanny_jelke schreef:
eilleen333 schreef:
Elke gek kan zien dat de twee botdelen niet precies goed tegenover elkaar staan. Als ik jou was zou ik maandag in elk geval vragen waarom ze deze delen niet beter op elkaar laten aansluiten en of dit zo wel goed gaat genezen. Ik weet nl niet precies hoe dat zit. Maar daar zou ik zeker naar vragen.

Beterschap in elk geval!

dat staan ze nooit als ze gebroken zijn, maar het staat wel goed.

me zoontje heeft in de zomer zijn onder arm net boven de pols allebij de botten gebroken.
hele zwanen hals er in.
onder narcose recht gezet. en dat sond nog minder netjes bi elkaar als dit.
na dat meneer een week later het voor elkaar kreeg het gips er af tevallen nieuwe foto en toen stond het ook nog zo ( ben er ook van overtuigd dat hij toen weer fout stand maar meneer het zelf onbewust tegen het gips aan terug geduwt heeft, meerderen hebben gezien en gevoeld dat hij fout stond)
gelukkig is alles bij de laatse controlle mooi aan elkaar gegroeit, je zag nog wel de plek van de breuk, maar was mooi genezen hoor :j


Je bedoelt dat het na het rechtzetten nog minder netjes tegen elkaar aan stond dan mijn arm botstukken? En het is nu helemaal recht aangegroeid? Maar dan heeft het wel een tijdje geduurd, zeker? Aangezien er wel een behoorlijke spleet tussen zat.

edit: gaan die bulten weer helemaal weg?