Wie nog meer de pil doorslikken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 01:35

Voordat ik een implanon had slikte ik de pil ook non-stop door. :j
Gewoon voor t gemak, heb namelijk geen pijn oid tijdens de periode..

LK_2312

Re: Wie nog meer de pil doorslikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 11:53

Op advies van de huisarts slik ik door tot een doorbraakbloeding. Dit omdat ik elke maand op hetzelfde moment blaasontsteking had en dit was dus altijd tijdens of net na de menstruatie. Mijn blaas is nu dusdanig hersteld dat hij een aantal maal per jaar wel een menstruatie aan kan gelukkig :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:06

klumpertje schreef:
Op advies van de huisarts slik ik door tot een doorbraakbloeding. Dit omdat ik elke maand op hetzelfde moment blaasontsteking had en dit was dus altijd tijdens of net na de menstruatie. Mijn blaas is nu dusdanig hersteld dat hij een aantal maal per jaar wel een menstruatie aan kan gelukkig :)

Wat doe je dan met die overgebleven strip, weggooien?

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:47

Daar kan ik gewoon mee verder na de stopweek

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:59

Oh oke. Ja dat vind ik dan weer te onoverzichtelijk :o

Annemun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 13:15

Ik slik / gebruik al jaren om niet ongesteld te worden. Niet uit luxe, maar uit noodzaak.
Ik heb namelijk endometriose en mag daardoor niet ongesteld worden. TS, zo extreem veel pijn bij een menstruatie kan wijzen op endometriose. Zeel veel vrouwen hebben dit zonder het te weten, maar als je het weet kan je erger voorkomen ( verklevingen, cystes, onvruchtbaarheid). Ga er dus mee langs je huisarts en laat je doorverwijzen. Het kan geen kwaad en helpt jezelf alleen maar.

Ik heb door de jaren heen al heel veel soorten anti-conceptie gebruikt. De Nuvaring zie ik hier ook geschreven. Hier ben ik nu 2 maanden mee gestopt. Jarenlang had ik allergie uitslag in mijn gezicht en hals, echt om je te schamen. Mijn huisdieren kregen de schuld, totdat ik opeens tot het besef kwam dat die klachten zijn begonnen toen ik met de Nuvaring begon. En nu 2 maanden na het overstappen is de huiduitslag al 80% minder. Volgens de huisarts onmogelijk dat het van de Nuvaring kon komen ....

Hier wordt geschreven dat het doorslikken geen kwaad zou kunnen. Onlang kreeg ik van mijn huisarts een preek dat hoe ouder iemand is hoe meer kans op trombose. Ik zou nog eerder trombose krijgen dan een kleine prijs in de lotto winnen. Ik rook er dan ook bij en ben 38 jaar.
Was niet echt leuk om te horen, dus ik vraag mij af of dat doorslikken dan wel zo goed is.

Binnenkort ga ik weer eens langs het ziekenhuis om weer een "terminator" te laten plaatsen. Dat is een staafje dat ze onderhuids plaatsen en jarenlang werkt zonder menstruaties. Na vele soorten gebruikt te hebben, was dit nog het beste.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 13:19

Ik heb geleerd dat je lichaam zichzelf van binnen ook reinigt door middel van menstruatie. Alle troep uit je baarmoeder etc. gaat mee naar buiten. Als je doorslikt doet het dat dus niet. Om deze reden ben ik zelf altijd gewoon netjes elke maand ongesteld tenzij ik die week op vakantie ga o.i.d. :)

Voor pijnklachten kan je inderdaad overgaan op een andere pil. Toen ik daar veel last van had ben ik overgegaan op een zwaardere pil en had nergens meer last van :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:22

Ik slik al door sinds ik op mijn opleiding te horen kreeg van een gynaecoloog dat de stopweek alleen en controleweek is voor vrouwen om te zien of alles nog goed zit. Dat is nu een jaar of 6, daarvoor deed ik het af en toe. De laatste drie jaar heb ik helemaal geen bloedingen mee. Volgens mijn gynaecoloog valt er niks meer te ruimen in mijn baarmoeder. Een stoffig geheel dus :D.
Of ik nog vruchtbaar ben weet ik niet. Ik heb ook geen kinderwens. Of het gezond is betwijfel ik maar ik de maandelijkse periode zo'n gedoe.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:26

Ik slik hem altijd door, tenzij ik een doorbraakbloeding heb. Kan gewoon volgens de dokter, dus dan doe ik dat.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 01:22

Afgelopen 4 dagen (en nog gaande) echt weer gemerkt waarom de pil voor mij de uitvinding van de eeuw is. <3

Die rot krampen gaan nog wel. Maar die rug. Voelt echt of hij zo doormidden gaat breken.

Donderdag pil weer gekregen en direct weer begonnen. Vooruitzicht om het aankomende 6 maand niet weer deze hel te krijgen is toch wel heel fijn *\o/*

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 15:12

Ik heb het inderdaad ook.. Slik de pil door totdat mn lichaam aangeeft dat ik weer een keer ''moet''.
Is zo'n 1 a 2 x per jaar.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:37

Ik had de Yasmin en ik slikte hem wel regelmatig door :o
Kreeg vorige week van de dokter te horen dat het dan niet meer helemaal
veilig is. Goddank niets aan de hand maar ik ben wel meteen overgestapt op
een pil waarbij het wel echt veilig is.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:42

Ik ben pas aan de pil gegaan. Eenmaal aan de pil kon ik alleen nog maar kotsen en misselijk zijn en was ik volgens mijn moeder verschrikkelijk... Oftewel, het is nu weer gewoon iedere maand feest :\

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 19:48

xApple schreef:
Ik had de Yasmin en ik slikte hem wel regelmatig door :o
Kreeg vorige week van de dokter te horen dat het dan niet meer helemaal
veilig is. Goddank niets aan de hand maar ik ben wel meteen overgestapt op
een pil waarbij het wel echt veilig is.

Huh waarom zou de yasmin dan minder veilig zijn? Bedoel je niet de yaz pil?