Hoihoi,
Ik schaam me diep om het te zeggen, want het is niet iets om blij mee te zijn

Ik heb een neussprayverslaving (Ik noem mijzelf dan dus ook maar een neussprayjunkie

)
Zit nu al een dik jaar aan de neusspray, veeeeel te lang dus

Ik probeer nu af te kicken ervan..maar het wil niet echt vlotten (zeker niet omdat er natuurlijk ook nog wordt verwacht dat ik als student zijnde wel wakker blijf in de les...maar met slapeloze nachten gaat me dat niet lukken

)
Wat heb ik al geprobeerd:
-Lukraak stoppen
Resultaat: Nachten wakker door verstopte neus waar ik me kapot aan iriteer
-Minderen
Resultaat: In plaats van overdag meerdere malen, gebruik ik het nu eigenlijk alleen nog maar voor het slapen gaan. Maar het is er nog steeds, dus doel nog niet bereikt
-Zoutoplossing
Resultaat: Ver-schri-kke-lijk! Werkte voor geen ene meter

-Stomen
Resultaat: Zodra ik onder de doek vandaan kwam zat ik nog verstopter dan daarvoor
-Snuiten
Resultaat: Zelfde als stomen. Vaak nog voller dan ervoor, dus dan vraag ik mijzelf flink af waarom ik in hemelsnaam dan heb gesnoten

Wat doe ik nu:
In plaats van de volwassen versie, stap ik nu beetje bij beetje terug. Ik zit nu op kinder, wil straks naar baby, en kijken of ik vanuit daar kan overstappen op zoutoplossing, en vanuit daar niks meer.
Iemand met dezelfde ervaring? Iemand die er ook van af wil komen, of er al van af gekomen is?
wie o wie kan mij de verlossende tips geven. Ik wil graag mijn neus goed kunnen blijven gebruiken in de toekomst