Roken is zooooooo niet meer van deze tijd.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:11

Dan begrijp ik je, en ben ik het met je eens.
Lees nu je eerste post nog ns door. :D

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:15

Sok schreef:
Hoezo minderen in mijn opmerkingen? Ik spreek uit eigen ervaring en tenslotte word ik door spotjes als deze ook neergezet als uitschot. Dan mogen ook andere dingen die een enorme kostenpost zijn/kanker veroorzaken wel eens flink aangekaart worden.

Dat valt toch wel mee, er word hoogstens door een paar "super coole" :roll: mensen gezegd dat jij niet hip bent. Ik vind het eerlijk gezegd nog een achterlijke reclame alsof hip zijn zo belangrijk is en we mensen er vooral altijd maar op moeten wijzen dat ze niet hip zijn, alsof we nog op de middelbare school zitten en iemand een lelijke broek aanheeft :O . Als ik sokken in sandalen wil en een strippenkaart moet ik dat toch ook lekker zelf weten 8)7

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:15

Mensen die teveel eten hebben daar ook niet alleen zichzelf mee. Denk aan medewerkers in de zorg die steeds zwaardere patienten moeten verzorgen, of aan het milieu. Ook de zorgkosten die oplopen. Dus dat vergelijk gaat niet op. Ook mensen die zich volproppen kampen met een verslaving waar anderen onder lijden. De hetze tegen rokers vind ik verschrikkelijk, en dan de regering die de alternatieven afdoet als gevaarlijk omdat ze er nou eenmaal kapitalen verdienen aan het roken bah!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:16

Haha, misschien schoot ik even iets teveel uit mijn slof, maar het is nu in iedergeval duidelijk wat ik bedoel(de) haha.

Miryamk: Klopt!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:16

Wat ik me dan wel eens af vraag, liesje1611 en andere rokers, denken jullie soms niet is waarom rook ik eigenlijk? Wat voor toevoeging heeft het op mijn leven? Ik kan me niet zo goed voorstellen waarom je geld uit zou geven aan iets waar je eigenlijk alleen maar 'slechter' van wordt.

Waarom roken jullie? Werkt roken dan zo verslavend dat je gewoon 7 euro uit wilt geven aan een pakje wat ongezond voor je is, aan iets waarmee je leven zonder niet anders zou zijn?

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:17

xSlvna schreef:
[Ik eet er niet van mee als zij zich ongezond is vol 't proppen, ik rook wel mee (en ga stinken) als iemand voor mij is 't roken.
Hoe kun jij er last van hebben als iemand veel eet...? :+

Respectloos belachelijk maken, dat doen jullie toch zelf? Ik stink niet uit mijn mond, ik heb een egale mooie huid en ik ruik fris, kan ik van rokers niet zeggen. ;)

Ik ruik ook fris, stink ook niet uit mijn mond en mijn huid is helemaal egaal ;)
Lekker kortzichtig om dan te zegen dat wij respectloos mensen belachelijk maken! Go for it!!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:18

xSlvna schreef:
Ik eet er niet van mee als zij zich ongezond is vol 't proppen, ik rook wel mee (en ga stinken) als iemand voor mij is 't roken.

Respectloos belachelijk maken, dat doen jullie toch zelf? Ik stink niet uit mijn mond, ik heb een egale mooie huid en ik ruik fris, kan ik van rokers niet zeggen. ;)

Als je met het OV reist zijn mensen die teveel eten soms best vervelend :+

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:19

Ik vind roken echt heel vies ruiken. Dat is voor mij de reden dat ik het echt vreselijk vind dat roken mag. Je kan het misschien overdreven vinden, maar ik het serieus ruiken als mijn vader in de achtertuin een sigaar zit te roken, terwijl ik in mijn kamer zit aan de voorkant van het huis. En dat vind ik echt vies!
Het ergste is nog dat mensen zelf niet ruiken dat ze stinken, terwijl ik het direct ruik als er iemand in de klas net een sigaretje heeft gerookt.
Nu vind ik die mensen dan niet persee stom of heb ik een hekel aan ze, maar ik loop liever met een grote boog om ze heen, gewoon omdat ze stinken, dat doe je ook als iemand ontzettend naar zweet stinkt. Dat gaat gewoon vanzelf. Misschien is dat een goed punt om over na te denken als je zelf rookt. Dat je voor niet rokers dus weldegelijk stinkt en daardoor dus minder aantrekkelijk bent, niet als vriend of vriendin maar gewoon om mee te praten.

Verder moet iedereen het gewoon zelf weten of ze roken of niet, maar ik ga wel ergens anders staan op het station als degene naast mij een sigaret opsteekt, dan is het niet meer mijn probleem, maar hun eigen probleem :)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:20

_lies_ schreef:
xSlvna schreef:
[Ik eet er niet van mee als zij zich ongezond is vol 't proppen, ik rook wel mee (en ga stinken) als iemand voor mij is 't roken.

Ik ruik ook fris, stink ook niet uit mijn mond en mijn huid is helemaal egaal ;)
Lekker kortzichtig!

Ook echt ja.. Een veel vervelendere eigenschap dan roken _O-

Wat ik ook naar vind aan de reclame is dat ze niet alleen rokers belachelijk proberen te maken, maar ook mensen met sokken in sandalen, mensen met naamtatoeages, dipdye's enzovoort. Nee, ze slaan de plank flink mis.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:21

DewiRox schreef:
Wat ik me dan wel eens af vraag, liesje1611 en andere rokers, denken jullie soms niet is waarom rook ik eigenlijk? Wat voor toevoeging heeft het op mijn leven? Ik kan me niet zo goed voorstellen waarom je geld uit zou geven aan iets waar je eigenlijk alleen maar 'slechter' van wordt.

Waarom roken jullie? Werkt roken dan zo verslavend dat je gewoon 7 euro uit wilt geven aan een pakje wat ongezond voor je is, aan iets waarmee je leven zonder niet anders zou zijn?

Dat vraag ik mij dus ook af!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:21

Waarom, ik zelf ken toch echt geen rokers doe nog 'goed' uitzien en 'goed' ruiken. De meeste rokers hebben een geur waar het je niet goed van wordt (en já, ook als ze net 5 minuten een tandenborstel met tandpasta in hun mond gehad hebben), gelige tanden, een acne huid en ruiken volop naar rook, lekker. Die maak ik niet belachelijk, dat doen ze dan toch echt zelf, nietwaar?

Liedje89, ohja, heb ik in het OV last van dikke mensen, laat me denken, nee? Vertel.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:23

Ik vind een sigaretje roken heerlijk, het is ontspannend :)
Ik praat roken absoluut niet goed, ik ga zeker ermee stoppen wanneer de tijd rijp is (denk aan zwangerschap) en dan is de bedoeling om ook niet meer te beginnen.
Klopt het is duur ja en inderdaad is het niet goed voor je gezondheid, maar op dit moment voel ik me er prima bij en heb ik nergens last van.

xSlvna mag ik vragen hoe oud je bent? Mischien komt het door je leeftijd (ik weet dat niet, daarom vraag ik het) maar je reacties zijn echt ontzettend kort door de bocht en iedereen mag zo zijn mening hebben, maar jouw reacties beginnen te lijken op afkraken en dat voegt echt niks toe hoor :)
Laatst bijgewerkt door Cinderella op 22-10-13 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:24

Dewiroxx: vaak zat hoor, dat vraag ik me echt vaak zat af... Maar in de meeste gevallen is stoppen nu eenmaal niet zo simpel. Dat geldt voor elke verslaving.

Ook vaak zat pogingen om te stoppen ondernomen, zonder succes. Stoppen lukt alleen als je er zelf 100% achter staat. En ik hang nog heel erg in "lukt me toch niet"

Dus besloot ik begin dit jaar naar de huisarts te gaan, met de melding: ik wil er vanaf, maar ok heb hulp nodig.
De eerste reactie was: als je er niet achter staat, moet je het niet proberen...
De tweede reactie was: bij de Etos verkopen ze pleisters en tabletjes...

Tja... Zeg het maar dan.

Anyway, nu damp ik :j
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 22-10-13 21:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:25

Daarom is het een verslaving, er zit geen logica in. Maar dat wil niet zeggen dat je die mensen helpt door ze belachelijk te maken of als aso's af te schilderen..Ik damp sinds kort, ben er erg blij mee maar zelfs dat krijgt weinig begrip van de niet rokende mensen, terwijl je daar niemand mee lastig valt. Maar IK eet geen suiker wat ook kankerverwekkend is :+

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:25

Ik volg even.
Ben zelf een gelegenheidsroker (dus als ik uit ga, waterpijp onder vrienden)

xSlvna

Re: Roken is zooooooo niet meer van deze tijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:27

Suiker, kankerverwekkend? Voor JOU zelf ja, niet voor anderen in jou omgeving, toch? :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:28

xSlvna schreef:
Liedje89, ohja, heb ik in het OV last van dikke mensen, laat me denken, nee? Vertel.

Ik vind het opzich wel fijn als mijn buurman in het OV gewoon op een stoel past en je niet plat tegen de muur word gedrukt, teven is het a-relaxed als je in een achtbaan zit zonder dingetje in het midden :P . Daar heb ik eigenlijk vaker last van dan dat ik ineens in een rookwolk sta, en ik ben astmatisch dus als ik in een rookwolk sta dan merk ik dat echt wel...

Trouwens indirect kost een dikzak je net zo veel belastingcenten en hij betaald niet zoals een roker tenminste mee dmv accijns :P .
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 22-10-13 21:31, in het totaal 3 keer bewerkt

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:29

xSlvna schreef:
Ik eet er niet van mee als zij zich ongezond is vol 't proppen, ik rook wel mee (en ga stinken) als iemand voor mij is 't roken.

Dat jij van mening bent dat iedere roker uit z'n mond steekt, geen egale huid heeft en niet fris ruikt vindt ik prima. Dat je vindt dat rokers zichzelf belachelijk maken vind ik ook prima.

Recht door zee: Ik vind het vies als iemand met flink overgewicht 'lekker zit te eten'. Dat is een persoonlijke afkeer en ik verlies daardoor mijn eetlust. Ik weet dat deze reactie niet op prijs gesteld word door velen. Het is geen persoonlijke aanval, enkel mijn waarheid.

Verder vind ik het vervelend om mijn ruimte in te moeten leveren in de collegezalen, de bus, het vliegtuig en de bioscoop omdat iemand anders te groot is om enkel van zijn eigen ruimte gebruik te maken.
Laatst bijgewerkt door Doubtless op 22-10-13 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Miryamk

xSlvna schreef:
Suiker, kankerverwekkend? Voor JOU zelf ja, niet voor anderen in jou omgeving, toch? :)

Ik heb net al gezegd dat obesitas wel degelijk invloed heeft op de maatschappij.
Daarbij vind ik dat rokers rekening moeten houden met niet rokers :j

xSlvna

Oh respectloos doen tegen rokers mag niet, maar tegen dikke mensen wel.

'Dikzak'... :r

Cinderella

Re: Roken is zooooooo niet meer van deze tijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:30

xSlvna had je mijn post gelezen? :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:30

Obesitas heeft niet zo heel veel met suiker te maken toch?

Ik vind het ook niet nodig om naar anderen te wijzen. Ik ben verantwoordelijk voor mezelf, niet voor een ander.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:31

:? Er werd gezegd dat overgewicht geen schade toebrengt aan anderen, dat klopt imo niet.
Ik doe helemaal niet respectloos tegen mensen met wat voor verslaving dan ook.
Een beetje begrip voor mensen die niet perfect zijn zou ons allemaal sieren.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:32

ik als niet roken vind die reclame hondsvervelend :') en ik kan hem niet serieus nemen... maar vooral jongeren moeten wel duidelijk gemaakt worden hoe grote risico je neemt als je gaat roken... niet alleen voor jezelf, maar ook voor je medemens, want meeroken is ook schadelijk.

zolang je mij niet lastig valt met je sigaret( en rook), zal je van mij geen kwade blik krijgen.

Hou rekening met elkaar, ik wil niet naar sigarettenrook ruiken, laat staan met brandplekken thuis komen van stappen.
Laatst bijgewerkt door Gianti op 22-10-13 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:33

Sorry Lies, je had het aangepast dus ik had je post gelezen vóór de aanpassing. Wat heeft leeftijd hier nu mee te maken, ik heb het nergens over maatschappelijke problemen dus ik vraag me af waarom deze aangehaald moeten worden. Já een dik persoon is maatschappelijk een even grote/grotere last dan een roker, maar voor MIJ is een dik persoon géén last, mijn bloedvaten gaan niet dicht zitten van zijn (vr)eten en mijn lichaam heeft géén overdosis suiker van zijn eten/drinken, maar mijn longen worden wel beetje bij beetje vergald door de rokende mensen om mij heen. MIJN longen, de longen van een niet-roker...