Ik ben zelf astma patiënt als klein kind veel last gehad en toen van de randstand naar Flevoland verhuist en jaren met alleen indien nodig ventolin door het leven gekund. Helaas een paar jaar geleden was dat niet meer genoeg en sinds dien aan een berg medicijnen en ook afgelopen zomer longrevalidatie gehad. Helaas de afgelopen maand weer twee keer in het ziekenhuis opgenomen met benauwdheid klachten. Volgens de arts is er echt sprake van ernstig allergische astma die moeilijk onder controle te krijgen is en we zijn nu in bespreking over opnieuw een revalidatie in Davos.
Normaal gesproken kon ik er goed mee omgaan en was het wel veel keuzes afwegen wat kan ik wel en niet maar merk dat ik op dit moment een dipje heb. Ik vind het erg moeilijk dat ik zo beperkt wordt in mijn opleiding en dat mijn gezondheid zo op de voorgrond is.

ze nemen ook echt de tijd voor me.
hoef niet meer binnen te zitten met raam dicht bij hoge concentratie pollen. Ik kan gewoon buiten zitten voor een langere tijd. Ik moet nog wel lang door prikken, eerste 2 jaar waren dramatisch verlopen dus ik loop achter zeg maar.... Maar nu merk ik wel echt dat het werkt.
heel lelijk woord en behoefte iets kapot te gooien. Bah. De orthopeed en de fotos geven geen goed gevoel nu. Duidelijk flinke verslechtering ten opzichte van 2 jaar geleden. Op 6 plekken peesaanhechtingen verkalkt en een zelfs helemaal van bot tot spier. 6 cm verkalking daar waar de belangrijkste beweging moet zitten. Nu in ieder geval zeker 5 ontstekingsplekken in mijn schouder.met nog steeds een grote kans op een afgescheurde bicepspees.
. Lastig met een vaak weigerend linker been. Mijn actieradius zal dus flink ingekort worden en groter valrisico.
hallo allemaal, mag ik me hier misschien ook melden? Ik heb geen chronische ziekte maar wel chronische pijn.. Ik loop al bijna 4 jaar rond met chronische rugpijn.. Daardoor ben ik ook extreem vermoeid en kan ik nog maar amper normaal functioneren, en dat voor iemand van 21
Ik liep eerst bij de reumatoloog, die heeft wel aanwijzingen gevonden maar 'te weinig om het echt dat stempeltje te geven' (ziekte van Bechterew en morbide Scheuermann).. Toen door gestuurd naar t revalidatiecentrum waar ik bijna een half jaar heb rondgelopen. Nu ben ik 'uitbehandeld' en moet ik er maar mee leren leven (dat ik eigenlijk dus niks heb).. Als ik bij mn huisarts komt zegt ze alleen je moet minder medicijnen proberen te slikken (en dus nóg slechter gaan functioneren) en dat t mn spieren zijn