Ik ben allergisch voor álle soorten shampoo's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Re: Ik ben allergisch voor álle soorten shampoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:24

Wordt dat niet heel vet?

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:27

Wassen met Neutral shampoo en dan op handoekdrooghaar Zijdeproteíne erin doen. Kan je bij de kapper halen. Werkt pérfect en ik hoef het er niet elke dag in te doen. Blijft lang zacht en doorkambaar :j

Erg vervelend wat je hebt !

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 22:51

Yv_ schreef:
Wordt dat niet heel vet?

nee, echt totaal niet, althans, ik heb gewoon stijl lang haar, wel dik haar, maar het werkt echt zo goed, en je haar is zooo zacht!

je kunt het bestellen bij arganolie.nl, het is wel iets duurder maar ik doe met 1 flesje een half jaar.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 07:42

Yv_ schreef:
Dat kan en dat is ook alleen maar fijn :j. Ik heb tot nu toe nog helaas geen enkele bestelling gehad die vlekkeloos is gegaan.
Maar de producten zijn echt geweldig en dat is toch waar het uiteindelijk om draait :).
Al vind ik een goede service ook vrij belangrijk.

Misschien dat je dan deze site eens kunt proberen: http://www.watmaaktjemooi.nl/
Zelfde idee kwa producten maar wel een betere voorraad (en goedkoper). Ik heb er zelf 1 keer besteld en dat ging goed. Geen problemen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 12:39

Oh super, dank je wel! Jammer dat ze alleen die facial detox bars niet hebben, die vind ik echt zo ontzettend fijn!

Femo: ik ben altijd erg voorzichtig met olieen in mijn haar. Ben "gezegend" met erg dun haar en nog weinig ook en meestal maken olieproducten het echt zo snel vet.. Moet ook om de zoveel tijd over op een andere shampoo, want zodra mn haar er gewend aan is, word het weer erg snel vet lijkt het wel. Ik zal eens op die site kijken :).

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:57

Ik gebruik sinds een paar weken shampoo en conditioner van Organix, de teatree mint. Mijn hoofdhuid begint steeds rustiger te worden. Ik ben benieuwd of dit zo blijft, meestal moet ik regelmatig van shampoo wisselen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:03

Niet alles gelezen dus sorry als ik in herhaling val. Maar als je conditioner gebruikt is het toch niet nodig dat op je hoofdhuid te smeren? De klitten zitten meestal juist niet vlak tegen je huid maar in het lange haar. Wat gebeurt er als je wel conditioner gebruikt maar dit niet/zo min mogelijk met je hoofdhuid in aanraking laat komen?

Oja, en misschien is babyshampoo (ongeparfurmeerde) ook wel iets om te proberen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:07

Weet niet of het genoemd is, maar voor je je haar wast, met wat druppels olijfolie op je vingers je hoofdhuid licht inmasseren (zuinig zijn met olie!) Daarna je haar wassen met milde shampoo. Na het wassen je haar met een vochtinbrengende creme behandelen, vooral vanaf de helft van je haar. Slapen met een slappe vlecht zodat het niet zo gaat klitten

Ik heb een beetje hetzelfde. Bij mij is een lichte vorm van psoriases geconstateerd, ook nadat mijn haar door blonderen mn hoofdhuid was verbrand

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:08

Ohhhhh en goed op je voeding letten! Tevens liever wassen met koud water

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 16:14

Misschien is dit ook nog wel een optie?

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 19:32

Ik heb ook heel veel shampoos geprobeerd, de goedkoopste van de hema, andrelon, neutraal, syos enz. enz. Ik kreeg overal jeuk en schilders van, ik dacht eerst aan roos maar mijn kapster zei; je hoofdhuid is geïrriteerd. Zij adviseerde kerastase bain vital en binnen een paar wasbeurten waren de schilfers en jeuk weg, en nog belangrijker die bleven weg! Deze shampoo is duur maar je gebruikt er ook maar heel weinig van.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:37

Ik word de laatste tijd ook helemaal gek van de jeuk op mijn hoofdhuid. Heb allerlei merken shampoo en conditioner gebruikt, maar de jeuk blijft. Inmiddels ben ik overgestapt op Neutral en dat leek even goed te gaan, maar ook daar nog altijd jeuk van. Ga toch maar eens de lijn van Weleda proberen dan. Heb het overigens nooit eerder gehad, is echt iets van de laatste tijd.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:35

Maar doet het niet pijn als je bij de kapper bent en die het dan borsteld of iets anders?