Angststoornis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 20:52

Hier is dat helaas niet zo.. Begin bijna zelf te denken dat ik me aanstel en volgens hun zal alles wel vanzelf over gaan..
Maar voor zo ver ik weet heb ik dit heel me leven al en wordt het steeds erger.

Ben benieuwd wat de dokter zegt.
Ik ga even informeren over de boven genoemde producten.

Anoniem

Re: Angststoornis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:03

Het is sowieso niet slim om enkel de medicatie te gaan gebruiken, therapie is echt wel belangrijk om er vanaf te komen of er iig mee om te leren gaan. Je wilt liever niet de rest van je leven aan dit soort medicatie zitten.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 21:06

Hallo, ik zal ook weer eens een berichtje posten. Ten eerste, fijn om te zien hoe iedereen elkaar hier een beetje kan helpen of in ieder geval een steun kan zijn! :)
Met mij gaat het inmiddels behoorlijk beter, ben er nog lang niet natuurlijk maar de echte paniekaanvallen hebben zich beperkt tot ongeveer 1 keer per week. Een hele vooruitgang, waarvan ik de oorzaak niet echt kan achterhalen. Overigens heb ik afgelopen donderdag mijn intake gehad met de psycholoog, was een fijn gesprek en heb alles kunnen vertellen. Over anderhalve week mag ik weer terug komen. :)

Hoe is het met de rest?

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:19

Fijn om te lezen dat er vooruitgang in zit!
Het komt vast allemaal wel goed met ons. :')

Ik heb er ook zeker behoefte aan om eens met een psycholoog te gaan praten.
Het is voor mij ook niet de bedoeling om aan medicatie te gaan eigenlijk, maar vooral dat ik iets achter de hand heb.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 21:23

Sarcasm schreef:
Fijn om te lezen dat er vooruitgang in zit!
Het komt vast allemaal wel goed met ons. :')

Ik heb er ook zeker behoefte aan om eens met een psycholoog te gaan praten.
Het is voor mij ook niet de bedoeling om aan medicatie te gaan eigenlijk, maar vooral dat ik iets achter de hand heb.

Het komt ook goed hoor! :j
Ik snap je idee helemaal. Ik wil het eigenlijk ook niet zolang het niet nodig is, naar mijn idee is het nu ook niet nodig. Heb 1 x een oxazepam genomen en af een toe een homeopathische pil. Het idee van achter de hand hebben werkte voor mij al heel goed. En ik raad je zeker aan om met een psycholoog te praten, lijkt me een goede stap! Heel veel succes en sterkte!

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:28

Welke medicatie heb jij gekregen dan voor als je echt een erge aanval hebt?
En welke homeopatische pillen?
Ik denk dat het idee van achter de hand hebben ook erg goed voor mij werkt, omdat ik nu vooral bang ben dat het op school weer gebeurt. En dat wil ik gewoon niet.

Ik hoop geen (of alleen in een noodgeval) medicatie te hoeven slikken maar dat praten met een psycholoog helpt.

Bedankt voor je hulp, jij ook heel veel succes!

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 21:44

Ik heb Oxazepam gekregen, is vrij heftig spul waar je rustig/slaperig van wordt en wat nogal verslavend werkt. Maar dat was eigenlijk alleen om de tijd van huisartsbezoek tot psycholoog te overbruggen. De homeopathische pillen die ik heb zijn van passiflora complex (A. Vogel), gebruik ik heel af en toe als ik het voel borrelen. Verder heb ik nog een rescue spray voor stress situaties maar die werken voor mij niet, althans niet bij het aan voelen komen van een paniekaanval (maar daar zijn ze ook niet voor). :)

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:47

Ik wacht de dokter even af en ga dan misschien ook eens voor die passieflora kijken.
Laatst voelde ik die aanvoel alleen niet aankomen, kwam gewoon ineens.

Bedankt voor je reactie, morgen weet ik hopelijk meer.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 21:58

Ongeveer 15 jaar geleden heb ik ook last gehad van flinke angst aanvallen. Omdat ik niet wilde verzuimen van mijn werk, heb ik wel voor medicatie gekozen. Dat heeft mij goed geholpen, en na een jaar kon ik zonder problemen afbouwen. Ook heb ik cognitieve therapie gekregen. Een enkele keer voel ik nog wel eens paniek opkomen, en dan helpen de oefeningen van de therapie nog steeds goed. Ik ben niet bang meer voor een aanval.
Een homeopatisch middeltje wat ik ook wel heb gebruikt en wat goed helpt is st Janskruid. Dat moet je wel in de goede dosering een tijdje regelmatig gebruiken voor het helpt.

Sterkte cijsalover, paniekaanvallen zijn waardeloos. Maar het is echt goed te behandelen!

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 08:22

Net de dokter gebeld en kon meteen langs komen.
Ik heb Oxepam gekregen voor als ik een heftige aanval heb en Valeriaan voor als ik een lichte aanval heb.
Heb ook een vragenlijst in moeten vullen en volgende week donderdag een afspraak gemaakt bij de psycholoog die aangesloten is bij de dokter ofzo..

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 08:26

Wat fijn, behoorlijk snel dus! Ik denk dat je naar een SVP'er gaat? Is al een hele geruststelling of niet, het idee dat er wat aan gedaan wordt. :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 09:02

Hoi Sarcasm,
er zijn ook huisartsen die samenwerken met een echte psycholoog, dus dat kan heel goed.
Fijn, dat dat zo geregeld is!

Als gezegd: wees voorzichtig met de "pammen", kijk eerst wat valeriaan (en eventueel glutamine, theanine, etc.) kunnen doen.

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:36

Sterkte sarcasme! hopen dat je je nu wat rustiger voelt..

Hebben jullie soms ook wel eens het idee dat je gek word..
Of dat je ''onwerkelijk'' bent.. soms allemaal zo lastig te beschrijven wat je voelt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:16

Ja hoor, ik heb regelatig het gevoel gehad alsof ik achter glas zat - en de wereld zich meters verderop bevond.

Ik heb dat altijd beschouwd als een overlevingsmechanisme. Het gebeurde me meestal op momenten dat ik moe was en het nogal druk was om me heen.
En zolang er dan geen heftige concentratie en alertheid vanme werd verwacht, was het ook niet erg.
(Maar op de markt bijv. was het wel lastig, "om door die vissekom heen te komen".)

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:40

Dankjewel voor de reactie's, ik heb inderdaad ook Valeriaan gehaald.
Mocht ik een aanval hebben, dan probeer ik eerst dat.
Ik heb er vandaag nog geen last van gehad :D

Dat gevoel van denken dat je gek wordt ken ik goed, vooral na die erge aanval van vorige week had ik dat. Ik had zo'n erge aanval en me moeder kwam me halen van school, zit in de auto en het is meteen over..

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:27

mij helpt het inderdaad ook vaak om iemand om me heen te hebben die me ''afleid''
Helaas heeft mijn moeder van t weekend een aanval gehad :-( dus probeer haar nu te steunen maar het is niet gemakkelijk..
vooral omdat iemand in mijn omgeving erg vervelende opmerkingen maakt over mensen die hier last van hebben en dus heeft gezegd dat de mensen die hier last van hebben altijd uiteindelijk gek worden en zich van t leven beroven..
ben hier eigenlijk best door van slag :-(

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:40

lis1 schreef:
vooral omdat iemand in mijn omgeving erg vervelende opmerkingen maakt over mensen die hier last van hebben en dus heeft gezegd dat de mensen die hier last van hebben altijd uiteindelijk gek worden en zich van t leven beroven..

Grrr!!!!!!

Ten eerste: NNIETS van waar!!!!
(Dus makkelijk gezegd: probeer je er niets van aan te trekken. Zucht...)

Maar ojojojoj wat een nare mensen heb je toch op de wereld.....

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:51

dat dacht ik ook.. mijn haren gingen er van overeind staan.. maar moet meer proberen dit het ene oor in te laten gaan en het andere weer uit.. Sommige mensen zijn inderdaad erg kortzichtig.

jullie ''succes verhalen'' doen mij in iedergeval erg goed en helpen me door positief te blijven!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:06

lis1 schreef:
dat dacht ik ook.. mijn haren gingen er van overeind staan.. maar moet meer proberen dit het ene oor in te laten gaan en het andere weer uit..

Je fiks boos maken kan ook opluchten hoor!

(....of het in sociaal opzicht handig is om die boosheid ter plekke te uiten is een volgende vraag, maar ik vind het nogal een kwetsende opmerking en die hoef je echt niet altijd maar langs je koude kleren af te laten glijden, hoor...)

Larimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:57

lis1 schreef:

Was die persoon serieus? Die opmerking slaat echt nergens op pffff

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:30

Sarcasm schreef:
Dankjewel voor de reactie's, ik heb inderdaad ook Valeriaan gehaald.
Mocht ik een aanval hebben, dan probeer ik eerst dat.
Ik heb er vandaag nog geen last van gehad :D

Dat gevoel van denken dat je gek wordt ken ik goed, vooral na die erge aanval van vorige week had ik dat. Ik had zo'n erge aanval en me moeder kwam me halen van school, zit in de auto en het is meteen over..

Heel herkenbaar , bij je moeder voel je je vast veilig en rustig.

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:26

Larimar schreef:
lis1 schreef:

Was die persoon serieus? Die opmerking slaat echt nergens op pffff

Helaas was deze persoon serieus ja.. ik neem het maar weer met een korreltje zout maar het trapt je soms wel erg op je hart.. omdat je jezef zo ook niet herkent en zo wilt zijn. Wil een jonge meid zijn en genieten en niet bang rillerig zijn

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:50

lis1 schreef:
Helaas was deze persoon serieus ja.. ik neem het maar weer met een korreltje zout maar het trapt je soms wel erg op je hart..

Hoei, iemand die dus serieus dit soort dingen verkondigt, die zou ik of niet in mijn buurt willen hebben (daar wil ik alleen mensen die ik vertrouw) of als het niet anders kan, dan krijgt hij zo weinig mogelijk gevoeleige info (want mensen die ik niet vertrouw, hoeen niets gevoeligs over mij te weten).

lis1 schreef:
Wil een jonge meid zijn en genieten en niet bang rillerig zijn
;) Nu - dat is ook al heel wat. In emdr is er een fase, dat jou gevraagd wordt, om je dit soort dingen voor te stellen in situatie X. Als dat lukt, is dat altijd fantastisch om me te maken, maar soms is het ook het confronterendste van de hele sessie....

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 11:58

Wat een onzin! Ik ben hartstikke blij met m'n leven hahaha..
De dokter zei tenslotte ook dat dit goed te verhelpen is! Dus laten we daar maar van uit gaan dan hè.
Mensen om je heen weten niet hoeveel mensen er eigenlijk last van hebben.. Dus zo gek zijn we niet toch :D

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:06

Gelukkig is het goed te verhelpen ja!
heb vandaag ook gelukkig een goede dag! :-)
in mijn directe omgeving komt het inderdaad heel erg veel voor. En ook echt bij de sterkste mensen waarbij het nu allemaal even te veel word.

We komen er wel.. Het heeft alleen veel tijd nodig.
Ik stel me de toekomst ook altijd mooi voor want dat gaat ie ook zeker worden maar soms zijn de angsten groter en deze nemen dan de overhand