Het rijtje in mijn hoofd is niet meer te vinden...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 18:52

Wees verstandig en ga wel met je ouders praten. Ouders worden namelijk pas lastig, als hun kind (eren) puber worden. :)
Je bent een van de velen. Laat dat een troost voor je zijn.
En echt, de meeste ouders zijn bezorgd om hun kinderen. Willen bijna altijd het beste voor ze. Je wilt toch volwassen worden? Wees dan zo flink en ga echt praten met ze. En gun ze ook de tijd om hun standpunt uit te leggen.
Als je op eigen benen staat, dan kun je je eigen keuzes maken. Zolang je afhankelijk bent van iemand, moet je rekening met hem houden.

BenteMaxime

Re: Het rijtje in mijn hoofd is niet meer te vinden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 19:16

Dit komt niet alleen voort uit puber zijn hoor..
Ik zit in een complete negatieve spiraal en vind het zó ontzettend lastig om te praten.

Ik zit trouwens weer vanavond in een dip. Nergens meer behoefte zijn, wil alleen zijn, kan wel janken maar weet niet eens waarom eigenlijk. Zit weer met van alles in m'n maag..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 20:06

Probeer eens op te schrijven welke gevoelens je hebt. Ke kan wel janken,maar weet niet waarom....ga er naar op zoek en schijf losse woorden op die je te binnen schieten.
Sterkte meid!
En nee,dit komt niet alleen door de pubbertijd,maar het heeft wel invloed. Bij de 1 is het heftiger dan bij de ander en hangt er ook vanaf wat er verder in je leven speelt. Iig zorgen dat je er sterker uit komt!

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 20:13

Dat het er invloed op heeft geloof ik zeker ja..
Maar er speelt natuurlijk nog veel meer rondom dus het is niet de enige oorzaak.
Ik ga eerst is proberen deze 2 dagen door te komen zonder problemen.. en dan ga ik een lekker weekendje tegemoet.

Opschrijven heb ik ook wel is geprobeerd, en dan lees ik het terug en denk ik; wat heb ik nou weer opgeschreven? En dan het liefst verscheur ik het weer.
Heb ik ook nu wel is als ik hier aan het typen ben. Alsof ik 2 soorten gedachtes heb, heel vreemd.
De een zegt dat ik hieraan moet toegeven en de ander lacht me eigenlijk uit over wat ik wel niet allemaal denk

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 20:20

Je zal die gevoelens moeten accepteren voor je ze kan oplossen. Je moet leren waar ze vandaan komen, maar die stap komt pas nadat je weet welke gevoelens het zijn..

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 20:23

Zat trouwens vanavond nog is na te denken over die vraag die je gister stelde.
Of ik het leuk mag hebben van mezelf.
En na lang goed nadenken mag ik het inderdaad in veel van de gevallen het niet leuk hebben van mezelf.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 20:24

Dan is de volgende vraag natuurlijk, waarom mag je dat niet?
Waarom gun jij jezelf geen plezier, waarom vind jij dat je geen plezier verdient?

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 20:27

Meestal als ik iets moet doen waar ik heel erg tegenop heb gekeken, en heel negatief over heb gedacht, en het dan uiteindelijk toch wel iets leuker bleek te zijn dan gedacht, ik mezelf me niet over die negatieve gedachte heen mag zetten en ik gewoon zo moet blijven denken. Daar komen we dus weer terug op dat negatieve denken, ik krijg het maar niet omgedraaid! -O-

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 20:33

Je moet weten waarom jij vind dat je het niet berdient om plezier te hebben.
Jij gooit het op de hoop van negatief denken,maar er zit iets achter waarom je dat doet. Zonder de vragen te beantwoorden,ookal zijn ze moeilijk,zal je niet verder komen.

Ik vind het knap dat je die vorige vraag hebt beantwoord. Dat is ook iets wat heel confronterend is.

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 20:35

Weet je wat het ook is, dit zijn vragen waar ik me nooit in verdiept heb. Vandaar dat ik ook nu pas met het antwoord kon komen van de vraag van gisteren.
Ik vind het echt heel lastig om dit soort vragen te beantwoorden omdat dit echt heel erg diep ligt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 20:53

ja,snap ik.

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 21:12

Maar ik zal er even goed overna denken. Het is sowieso wel goed om deze vragen te beantwoorden namelijk..
Er is gewoon iets wat mij ervan weerhoud positief te denken op het moment dat ik het wel een keer kan. En kan nog even niet beantwoorden wat dat dan is..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:15

De belangrijkste vraag waarom je steeds negatief gaat denken is pas de laatste vraag die je kunt beantwoorden als je eerst al die andere moeilijke vragen hebt beantwoord (denk ik)
Maar goed, ik ben geen psycholoog. Ik wil je wel helpen natuurlijk, maar weet niet in hoever ik dat kan.
Hoop dat je je nu iig minder alleen voelt.

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 21:19

Ik vind het inderdaad heel fijn dat er iemand is die hier bijna iedere dag even wat achterlaat. Ookal heb ik geen idee wie je eigenlijk bent, ik voel me op dit soort momenten wel minder alleen. Jij vraagt ook echt door, of in ieder geval naar iets dieps wat normaal gesproken niemand doet. Is wel weer stof waar overna te denken valt..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:57

Als je me zat bent, moet je het ook zeggen ;-)

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 21:59

Haha, dat merk je dan denk wel snel genoeg. Maar dat is nog niet het geval. En jij moet ook vooral niet doorgaan als je niet wilt, je hoeft het niet voor mij te doen oc welke andere reden

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:07

Vind het fijn als jij je beter gaat voelen en zo via internet kan ik kijken wanneer het me uit komt ;-)

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 20:04

Ja, dat klopt. Dat is wel het makkelijke van internet in dit geval haha.
Stage was vandaag iets beter.
Wel meer met de paarden mogen doen, helaas voelt het gewoon niet goed omdat deze opleiding het gewoon niet is. Maar ik heb ergens in de aankomende weken een gesprek met mijn coach en dan ga ik toch echt niet geloofwaardig over kunnen brengen dat ik dit écht leuk vind, dus ernaar vragen doet ze toch wel, kan ik het net zo goed meteen zeggen. Is dat er in ieder geval uit, en wat er dan gaat gebeuren, laat ik maar gewoon over me heen komen denk ik..

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 20:21

Als ik jullie conversatie zo lees denk ik dat cognitieve therapie zeer zinvol kan zijn voor TS.
Je leert dan je gedachten anders te bekijken en er duidelijkheid in te scheppen. De opmerking dat de dingen die je op papier zet later loze kreten lijken te zijn sluit daar behoorlijk bij aan. :j

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 20:30

fijn dat je stage iets beter ging.
liegen moet je zeker niet doen! Echter betwijfel ik het of je verder komt als je stopt met deze opleiding.
Zover ik had begrepen weet je nog niet wat je wel wil.
Ik heb zelf ook een opleiding gedaan die niet was wat ik wou. Ik wist ook niet beter en die opleiding kon ik redelijk makkelijk doen (MEAO)
Mede door mijn ziekte ook nooit wat mee kunnen doen, maar achteraf denk ik wel dat het geen slechte opleiding voor me was. Ik zag mezelf nooit op kantoor zitten, maar ik heb er wel genoeg van geleerd om er over mee te kunnen praten en meer te begrijpen van de boekhouding.
Jij bent graag met paarden en dieren bezig, misschien in deze fase van je leven wel prettig om daar van te genieten en je niet druk te maken over later. Zoveel mensen gaan heel ander werk doen, dan waarvoor ze op jonge leeftijd hadden gekozen. Valt vanzelf wel op z'n plek, natuurlijk wel voor werken-maar je komt er wel..

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 21:58

Wat ik wel wil doen is het melden bij mijn mentor die het niet direct doorlinkt naar mijn ouders maar me eventueel wat aan kan bieden waardoor ik de opleiding wel makkelijker door ga komen. Of in ieder geval zonder zoveel stress. Het vertellen aan mijn ouders kan later ook nog, maar het is er in ieder geval uit op school. Liegen erover gaat me toch niet lukken. De vraag hoe het met mezelf gaat sla ik dus wel even over bij haar, haha. Zij is niet de persoon om daarmee over te praten. Afmaken deze opleiding, en lekker wat anders beginnen, dat is wat ik nu even in beeld heb.

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 21:59

Amaryllis schreef:
Als ik jullie conversatie zo lees denk ik dat cognitieve therapie zeer zinvol kan zijn voor TS.
Je leert dan je gedachten anders te bekijken en er duidelijkheid in te scheppen. De opmerking dat de dingen die je op papier zet later loze kreten lijken te zijn sluit daar behoorlijk bij aan. :j

Ik ga morgenmiddag/avond even wat meer info opzoeken over die therapie want ik ken de term niet.
Je mag het van mij ook uitleggen, maar wil het ook wel even uitzoeken op internet :j

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 22:02

Ik ga nu slapen, ik zal je morgen even een pb sturen met informatie en mijn eigen (goede) ervaring hier mee :) goed dat je in ieder geval een idee voor je zelf hebt bedacht wat je zou kunnen doen in een positief jasje! Ook dat is een stap!

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 22:04

Het positieve jasje is nu voor deze avond wel wat groter dan op andere avonden haha. Er staat mij morgen een ontzettend leuke dag te wachten en ik heb weekend na 2 slopende dagen stage.
Ik ontvang graag een pb van je!
Zal hem overdag wel lezen en zal je 's avonds antwoorden.
Bedankt alvast!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 22:24

Geniet er van, juist op het moment zelf. Sta even stil en voel dat je blij bent, ervaar dat je geniet en denk niet terug aan gister of aan de volgende dag. Daar moment is jouw moment, en als jij dán geniet dan mag dat een mag je daar ook de tijd voor nemen :-)

Nu ga ik écht slapen haha