Eet gezond, Beweeg en val niet af.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 17:49

TamaradB schreef:
:(:)

Dank je :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:03

dejong_wever schreef:
Tigress schreef:
Ik heb als lekker tussendoortje vaak dan een rijstwafel, met een dun laagje mayo, 2 plakjes kipfilet en een paar plakjes tomaat :)

Mayo klinkt ongezond, maar dat heeft dan weer te maken met verhoudingen met wat je binnenkrijgt wat elkaar weer opheft op die manier, waardoor je een lekkere, gezonde maar ook smaakvolle tussendoor hebt :D

Maargoed, dan moet je maar net van rijstwafel houden :')
Anders kun je ook iets van een crackertje nemen met wat kaas erop? Simpel, maar wel lekker :D

Hmmm klinkt lekker! Dat is dan een gewone rijstewafel? Hier kan ik toch ook wel een half plakje achterham op doen?

Is een gewone rijstewafel, en het liefste zelfs als je dan een plakje ham doet, gewoon een hele, lekker dik erop :D
Tomaatje erop, komkommertje kan eventueel ook :) Of zuur augurkje, maar net wat je lekker vind :)

dejong_wever

Re: Eet gezond, Beweeg en val niet af.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 18:09

Ow ja want daar zit natuurlijk weer eiwitten in?!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:42

Als je gewoon bewuste keuzes maakt kom je al een heel eind. Bokt stormt vaak op dit soort topics af met allerlei vreemde dieeten. Allemaal leuk en aardig, het zal vast voor sommigen helpen, maar wil je dat je hele leven vol houden? Gezond eten, bewuste keuzes maken helpt al een heel eind.

Ik lees dat je ook van ver moet komen kwa gewicht, mocht je een lotgenootje zoeken dan kan je me pben :)

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:06

Ik ben gestopt met lezen op pagina een en werd toen nieuwsgierig naar het verschil tussen chocomelk enigst chocomelk. In dat verband deze link, chocomelk staat ongeveer halfweg de pagina :

http://www.goedgevoel.be/gg/nl/13/Lekke ... echt.dhtml

Let goed op de vermelding die erbij staat.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 19:50

LynnDenise schreef:
Als je gewoon bewuste keuzes maakt kom je al een heel eind. Bokt stormt vaak op dit soort topics af met allerlei vreemde dieeten. Allemaal leuk en aardig, het zal vast voor sommigen helpen, maar wil je dat je hele leven vol houden? Gezond eten, bewuste keuzes maken helpt al een heel eind.

Ik lees dat je ook van ver moet komen kwa gewicht, mocht je een lotgenootje zoeken dan kan je me pben :)

Ik wil niet dieeten, ik wil een gezonde verantwoorde voeding waarbij ik afval.

En dames wat betreft de chocomel, ik stop daar niet mee. Sinds ik bij mijn
moeder uit de buik ben gekomen drink ik chocomel. Na 28 jaar ga ik er echt
niet mee stoppen. Dat lekkers ga ik niet opgeven om af te vallen, zoals eerder
gezegd is, dan maar een rondje extra rennen.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 07:57

Ik zou sowieso stoppen met al die zoetjes en light producten. Waarom moet er in hemelsnaam zoetstof in je yoghurt? Zeker als je er al muesli bij doet. Light boter zou ik ook niet aan beginnen. Gewone roomboter of niks.

Daarnaast vind ik 4 dagen per week aardappels plus 2x per week pasta ook vrij veel koolhydraten. Wat voor pasta eet je, volkoren of gewone? Ook nog elke week gebak. Veel chocola, koekjes (ook een meergranen koekje is gewoon een koekje) en zoete drankjes. Probeer eens water of groene/kruiden thee in plaats van al die zoete meuk. En pak een boterham of knackebrot als tussendoortje in plaats van koekjes.

Eet je wel eens vis want dat mis ik even in je schema.
Ik vind het overall niet zo'n gezond schema als ik het zo zie, los van het wel of niet afvallen.

Edit: En waarom ontbijt je eigenlijk twee keer? Om 6.30 en 9.30? Waarom om 6.30 niet veel meer eten en dan fruit als tussendoortje tussen ontbijt en lunch?

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 08:33

vandaag gestart met een halve mok chocomel en yoghurt met muesli.

net een rijstewafel met kaas gehad en een glas water.

mijn lichaam schreeuwt om chocola/zoetheid. het is even erg moeilijk maar we zetten door. als ik trek krijg heb ik speltbrood met kipfilet bij me.

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:02

Goed bezig! +:)+ Ook top dat je maar een halve mok chocomelk neemt :j
Trek in zoetigheid, probeer eens een stuk zoet fruit, zoals druiven of bosbessen. Die kan je vaak ook uit de diepvries halen, nog goedkoper ook!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:05

Ik vind dat nog steeds niet echt als afvallen klinken. Waarom pak je geen fruit i.p.v. muesli en kipfilet?

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:10

Weet je wat per dag moet eten?
Zoek eerst dat even uit, want ik denk dat je teweinig eet.
Tussen 9.30 en 13.00 niets eten is niet goed.

wist je dat je van teweinig eten zelfs aan kunt komen? dat is de spaarstand en zelfs aan komt?
Laatst bijgewerkt door yarrah op 26-09-13 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:11

Ik zou er wat meer bij gaan bewegen, TS.
Misschien kan een sportschool je meer advies geven in wat voor beweging voor jou goed zou zijn, en je daarin ook begeleiden?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:12

Ik heb niet alles gelezen maar als ik dit allemaal zou eten dan zou ik ook niet afvallen.
Niet alleen zie ik ongezonde keuzes zoals de light dranken en muesli waar zeer waarschijnlijk suikers inzitten,maar ik vind het ook meer een hoeveelheid om op gewicht te blijven ipv af te vallen.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:13

ik ben ook bezig met wel afvallen door meer bewegen en iets anders eten dan voorheen..

mijn dagvoeding is nu

1 bak Kwark van optimel ( zitten geen suikers en vet in ) schijnt heel goed te zijn en het vult goed
1 bakje fruit
2 broodjes met filet american of een plakje kaas
en als ik echt nog zin in wat heb pak ik een snack a jack
Daarnaast drink ik veel water.. en s'avonds met het avond eten pas ik mijn eten absoluut niet aan.. ik vind aardappelen nou eenmaal lekker en ga het niet vervangen voor pasta's of wat anders..

ben 1 maand bezig en ben 2 kilo kwijt..
weet zeker als ik nog meer mijn eten aan pas dat het sneller gaat maar dat is niet mijn insteek..
+ daarbij in het weekend eet ik wat ik wil eten hoor , ook gewoon patatjes of chips ...

het sporten doe ik 3 x in de week op de crosstrainer +- 25 min nu nog maar , bouw ik elke week iets op..
en wandel veel met mn hond.. het paardrijden staat ff op een laag pitje maar anders doe ik dat ook nog 3 x in de week..
Laatst bijgewerkt door NoiRaM op 26-09-13 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:14

yarrah schreef:
Weet je wat per dag moet eten?
Zoek eerst dat even uit, want ik denk dat je teweinig eet.
Tussen 9.30 en 13.00 niets eten is niet goed.

wist je dat je van teweinig eten zelfs aan kunt komen? dat is de spaarstand en zelfs aan komt?

Je mag idd als je op dieet bent nooit een hongergevoel hebben , heb ik ergens gelezen.. kwark van optimel is dan een goede vervanger om tussen door even te eten..

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:18

Als het met een dietiste niet lukt waarom ga je dan niet zelf op zoek naar jou ideale dieet?

Zoek uit wat bepaalde voedingsstoffen met je lichaam doen.! Kijk op een voedingswijzer wat je minimaal binnen moet krijgen aan voedingsstoffen.

Als je zo snakt naar suiker moet je jezelf eens daarin gaan verdiepen. (Ben ik nu ook aan het doen) En ook wat info over 'verkeerde' en eetlust opwekkende e nummers.
Probeer door die ellendige cirkel heen te breken. Nu maak je hem alleen maar kleiner..

En wie weet kan je wel een suikervrij recept vinden van chocomel als je het echt niet los wil laten.. :)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:19

Optimel zit vol zoetstof

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:21

ik kijk even op het label :
vet 0
waarvan verzadigd 0
koolhydraten 4,5g
natuurlijke suikers 3,2 g (dus geen toegevoegde suikers )
eiwit 5,7g
zout 0,09 g
calcium 120 mg
vitamine B2 120mg
vitamine B6 0,21 mg
vitamine B12 0,38 mg
Laatst bijgewerkt door NoiRaM op 26-09-13 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:23

Ik zou meer groenten en fruit eten tussendoor, zo kun je door je s ochtends inplaats van muesli fruit nemen. En tussendoor wat komkommer of paprika eten inplaats van meergranen koekjes.
En ik weet het niet zeker maar zou de chocomelk van optimel misschien beter zijn om te drinken?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:28

Maar hoe zwaar en lang ben je nu eigenlijk? Dat heb ik ergens gemist, denk ik?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:29

Er is inmiddels een optimel zonder zoetstof,die ik toen at zat er vol mee.
De nieuwe variant heet puur ofzo?

Ik zou nog eens naar een andere dietiste gaan.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:35

Puur is met stevia als ik me niet vergis.
Daar moet je van houden.
Maar ook daar kijk wat er in zit..
Mensen laten zichzelf graag foppen omdat het makkelijker is dan zelf gemaakt. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:47

TS Je eet niet gezond, daar ga je al mank. Te weinig voedzaam om je verbranding op peil te houden, te weinig in sommige maaltijden, te veel van wat je niet zou moeten eten..

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 09:59

Hoi TS,

Ik heb wel een goede tip om 's ochtends mee te beginnen.
Ik weet niet of je een blender hebt?

Gooi een paar stuks fruit in de blender (mango/ananas/banaan/peer/sinaasappel), beetje gember erdoorheen en wat bladspinazie.
Gember brengt de spijsvertering op gang en spinazie zorgt voor voldoende ijzer.
Je hebt geen honger tot een uur of 12, daarna gewoon normaal lunchen en 's avonds normaal avondeten.

Probeer vooral de pasta's te laten staan, of in ieder geval volkoren te eten.

En dames.... Chocomel (light of niet) is echt niet de dikmaker van de dag hoor! Je hebt immers ook suikers nodig.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:01

antje_vip schreef:
Ik vind dat nog steeds niet echt als afvallen klinken. Waarom pak je geen fruit i.p.v. muesli en kipfilet?

Omdat fruit te weinig calorieën en macro's bevat om een volwaardige maaltijd te zijn. Daarom.
Een smoothie is ook geen maaltijd, maar een tussendoortje.

Zoals eerder gezegd: bereken je BMR. Van daar uit je AMR. Neem daar 20% van af en dat is het aantal kcal wat je moet eten om af te vallen, zonder te crashen. Het zal je verbazen hoe veel je dan mag (moet) eten. Veel mensen eten veel te weinig, waardoor ze in spaarstand komen met hun lijf. Alles wat je dan eet, komt er enkel aan. Als je dan dus meer gaat eten, val je af.
http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.php kan je je BMR en AMR berekenen.

Je kan trouwens ook uitgaan van de 80/20-regel. 80% gezond en verantwoord eten, 20% 'cheaten'. Dus als jij 1x per week patatjes eet, is dat 1 maaltijd van de 35 (uitgaande van 5 eetmomenten per dag). Dat is bij lange na geen 20% ;) In die regel mag je zelfs 1x per dag 'cheaten' (mits je 5 of 6 eetmomenten hebt). Hierbij gaat het er niet om dat je meteen 1000 kcal naar binnen werkt, maar dat je iets neemt wat je echt lekker vindt, met mate! Dus 1 kop chocomelk bij je ontbijt kan prima.