dejong_wever schreef:Maar hoe kan het dan dat je wel voller word van een plak brood uit de broodbakmachine en minder
vol word van het zelfde brood uit de winkel?
Ik geloof dat ik helemaal in de war ben, want ik dacht dat brood altijd goed voor je was? Ik ben
stevig en ik wil graag wat gewicht verliezen, eet en leef gezond. Moet ik dan minderen met gluten
en suikers? Maar zoetstoffen zouden ook niet goed zijn, lees giftig. WHaaaaa ik zie door de bomen
het bos niet meer. Het enige wat wel goed is is 2ons goente en 2x fruit, aardappelen en vlees.
Maar goed ik zal ook iets moeten hebben om overdag mijn buik gezond en verantwoord te vullen.
Misschien maar een eigen topic hier voor openen?
Als je er serieus mee aan de slag wilt kun je een eigen topic openen, maar het is allemaal niet heel moeilijk en je hoeft ook niet door te slaan. Koolhydraten en suikers geven je snel energie, maar ben je ook weer snel doorheen. We eten veel meer dan ons lichaam nodig heeft, omdat we veel dingen eten die snel verbrand zijn (Zoals brood bijvoorbeeld) Nu zeg ik niet dat je helemaal geen brood meer mag eten, wel dat je er snel honger van krijgt.
Het is niet de bedoeling dat je koolhydraten helemaal schrapt uit je dieet, dan gaan je spieren eraan (of je moet supplementen toevoegen en VEEL eiwitten eten). Maar heb je heel snel honger en/of trek, kan het goed zijn dat je teveel koolhydraten eet en te weinig eiwitten. Je zult dus een balans moeten vinden tussen koolhydraten - eiwitten - vetten. Minimaal 40% van je energie moet je uit koolhydraten halen. In 1 bruine boterham zit al bijna 4% (hetzelfde als in 100g gekookte aardappel). Je zit er dus sneller aan dan je denkt.

.
Desnoods kun je er ook nog wat kaneel en druifjes of aardbeien doorheen mikken. Vult goed hoor! Idem met havermout. 
En tussen de middag eet ik dan zo 2 boterhammen (minstens!) op en heb dan nog honger..