Wie is er gestopt met geraffineerde suikers eten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:28

fleurtjeuh schreef:
Ook drastisch minderen gaat voor mij moeilijk zijn..
Ik drink veel vruchtensappen en siroop...
En net een fles DanUp Banaan van Danone op..
Zit vast ook vol suikers, maar het is zo lekker...
Gewoon doen, kan ook langzaam.immers.

fleurtjeuh

Re: Wie is er gestopt met geraffineerde suikers eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:30

Ik ga eerst maar eens proberen lekkere mueslirepen te vinden zonder suikers om die als tussendoortje te gaan eten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:31

Maar wat heb je tegen honing? Honing kan bijna overal bij. :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:34

fleurtjeuh schreef:
Ik ga eerst maar eens proberen lekkere mueslirepen te vinden zonder suikers om die als tussendoortje te gaan eten :)

Gewoon lekker zelf maken!
Dan weet je ook precies wat er wel en niet in zit. :)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:35

Brrr honing :S
Heb al vanaf dat ik kind ben een hekel aan honing..
K hou niet van de smaak, nasmaak en de manier hoe het proeft in je mond :S
Nee, honing en ik gaan niet samen

Zelf mueslirepen maken gaat momenteel niet.
Zit in een zeer primitief huisje zonder oven.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 02:07

kan iemand een lijstje meschien toe voegen wat je allemaal mag/kan eten

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 02:07

KarinvdM schreef:
fleurtjeuh schreef:

Gewoon lekker zelf maken!
Dan weet je ook precies wat er wel en niet in zit. :)

ja hoe doe je dat dan ?

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 06:30

Muslirepen zit ook altijd suiker bij in :j.
En mensen pas op met suiker vervangers! Je lichaam reageert previes zoals je wel echte suiker neemt en maakt hierbij ook extra insuline aan :). Dan bedoel ik bijvoorbeeld de stevia's en dergelijke :j
Wel is het natuurlijk altijd beter als suiker.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 06:45

Leuk topic! Vorig jaar heb ik de hele winter heel gezond gegeten, suikers vermeden en ben nog nooit zo fit de winter door gekomen, haha. Nu ik dit topic tegen kom is het een goede schop onder mijn kont om daar weer mee te gaan beginnen. :) Ik heb nu alles door gelezen, maar geen tijd meer uitgebreid te reageren, komt later!

Nagano: Lijstjes zijn niet te maken, want vrijwel alles is zonder suiker te verkrijgen en anders wel zelf te maken. Voor recepten kan je gewoon even googlen op suikervrij .. .

Ook een leuke suikervrije site: www.voedzo.nl

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 06:53

Die zonnatura spullen zonder suiker zijn volgens mij ook niet perse goed?

Drunten1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 07:10

ik ga even meelezen.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 07:22

Cer schreef:
Die zonnatura spullen zonder suiker zijn volgens mij ook niet perse goed?

Nee klopt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 07:34

Ik ben weer bijgelezen. Ik ga in eerste instantie gewoon drastisch proberen te minderen. Heb vanmorgen een broodje pindakaas genomen ipv chocopasta. In pindakaas zit 0.4 gr suiker per portie in chocopasta 9 gr suiker per portie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! De eerste winst heb ik dus al behaald. Ga ook eens kijken of ik bij ons in de buurt speltbrood kan krijgen.

Verder zie ik lekkere gerechten voorbij komen en de tip dat je soep ook makkelijk zelf kan maken?! Ja, duh, dat begrijp ik :D , maar het gaat om het feit dat een blik optrekken en in de pan kiepen veel makkelijker en sneller is. Ik maak ook vaak zelf verse soep, maar het ontbreekt me aan tijd om dat altijd te doen.

Als tussendoortje lees ik dadels en gezonde mueslirepen. Die ga ik ook echt niet zelf maken. Dus ik ga eens op zoek naar die JUSTNUTS dingen. Nog meer tips voor een gezond tussendoortje? Nu ga ik meestal voor fruit.

Het gaat mij er zeker niet om, dat ik geen aardappels, brood e.d meer wil eten. In mijn optiek zijn dat gewoon gezonde voedingsmiddelen, evenals rijst en pasta. Uiteraard alles met mate, maar dat geldt voor veel meer dingen. Het gaat mij in eerste instantie om de vele toegevoegde "verborgen" suikers die overal inzitten.

Verder blijf ik gewoon een paar glazen wijn (of iets anders) drinken, als ik daar trek in heb. Ben persoonlijk gewoon erg benieuwd of mijn vage klachten als vermoeidheid, honger, wolhoofd :D ,spierpijn e.d. minder worden als ik veel minder geraffineerde suikers tot mij neem. Zoals iemand al opmerkte lijkt het wel of je helemaal niets meer mag eten, maar ik denk dat, dat wel meevalt. Het gaat er maar net om hoe drastisch je, je eetpatroon wil veranderen. Bepaalde sauzen zal ik idd lekker zelf gaan maken, maar dingen als een Toko, Turkse winkel, Reformzaak e.d. is bij ons niet binnen 30 km te vinden en ik heb geen tijd en zin om een paar uur extra onderweg te zijn voor boodschappen.
Ik geloof zeker dat suikers een heleboel vage klachten veroorzaken. Ik blijf jullie volgen! Alvast bedankt voor alle info!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 07:41

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 07:46

Die JustNuts dingen zijn wel interessant! Ook de billy's farm fruitcoockies en die zijn redelijk makkelijk verkrijgbaar geloof ik.. ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 07:47

KarinvdM schreef:
fleurtjeuh schreef:
Zelf mueslirepen maken gaat momenteel niet.
Zit in een zeer primitief huisje zonder oven.

Kan ook zonder oven.
Deze bijvoorbeeld: http://www.oerkrachtvoedingsadvies.nl/h ... oten-reep/

Oh, kijk. Dit krijg ik zelfs nog wel voor elkaar! Thanks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 07:48

Cer schreef:
Die JustNuts dingen zijn wel interessant! Ook de billy's farm fruitcoockies en die zijn redelijk makkelijk verkrijgbaar geloof ik.. ?

Ik ga eens even kijken. Heb nog nooit van Billy's farm fruitcookies gehoord :o .

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 07:53

Ja die zag ik op een site staan toen ik net even zocht naar de 'gezondheidsfactor' van zonnatura reepjes :D Maar die Billie dingen zijn ook bij de AH verkrijgbaar zag ik...
billysfarm

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 08:08

Jolienn schreef:
Wat ik me altijd agfvraag voor de mensen die zonder pakjes koken. Hoe maken jullie dan je sauzen? Pastasaus is inderdaad vrij simpel en lekker zelf te maken. Maar dingen als de wereldgerechten van knorr? Daar zitten zoveel verschillende en voor mij onbekende kruiden in, en hoe bepaal je de verhoudingen van die kruiden. (en van sommigen waar haal je ze?)

Ik maak vaak saus door 50gram roomboter te smelten, 50gram bloem erdoor en dan 3dl melk erdoor. Dit is lekker als laatste laagje op lasagne maar ook geschikt als basis voor bijvoorbeeld groentesaus (kruiden erdoorheen die je lekker vindt) of bijvoorbeeld kaassaus, pepersaus of champignonsaus.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 08:09

Billy's zegt dat ze hun producten met graanstropen ( en fruitstropen) zoeter maken en dat dit gezonder zou zijn.. oh ja? Cornsyrop ( mais) is wel de grootste boosdoener die je kunt bedenken!

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 08:11

Wat een leuk topic! Ik ben superfood-fanaat.. haha. Anders functioneert mijn lijf van geen kant.

net 4 weken door vakantie en verhuizing enorm slecht gegeten, en gister weer begonnen met gezond eten. Ik smokkel af en toe met koffie. Want dat vind ik toch wel errug lekker!!

Ik probeer inderdaad suiker te vermijden, wat echt heel lastig is.... Ik doe mijn boodschappen op de markt, in de natuurwinkel en bij de lidl. Eet vooral kwark, low fat yoghurt, quinoa, couscous, spelt pasta, veel fruit, kaneel, lijnzaad (ook olie), rauwe cacao, cocos olie & melk, amandel melk, rauwe honing, walnoten, en veel gedroogde vruchten, vis en groenten.

Ik vind het soms veel werk, en ik vind vooral mijn avond eten erg lastig. Ik eet namelijk bijna geen brood, af en toe een keer spelt brood. En in de middag eet ik of fruit, of Quinoa of CousCous.
Iemand tips voor veganistische/suikervrije/vegetarische (hoeft niet allemaal tegelijk hoor) recepten voor avond eten, die geen uur duren?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 08:11

Spelt pasta, hebben ze dat ook bij de supermarkt gewoon?

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 08:12

Geen idee ik koop het op de markt, maar het is biologisch-dynamisch, dus ik gok de natuurwinkel!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 08:18

'dynamisch' :')
ga je dan heel hard lopen ..?? :D

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 08:21

Hihi _O- Ik hoop het. <<)