Overdrijf ik? Wie herkent mijn gevoel? (Drankgebruik)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 22:01

Poiuytrewq schreef:
@rodwine.. denken is gezond
:')

Omg Jesus wat een typo, hahhaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 22:02

_San87_ schreef:
Met het grote verschil dat je van één glas Absinth niet meteen verslaafd bent. Die kans is met heroïne vele malen groter.

Qua effecten op het lichaam zal het met een shotje ongeveer hetzelfde zijn. Hoewel alcohol ook een goede uitwerking kan hebben op het lichaam. Ik durf het eigenlijk niet te zeggen. Maar alcohol is niet voor niks als harddrug gekwalificeerd.

Ik wil niet muggenziften oid, maar hoezo zou heroïne verslavender zijn dan bijv absinth? Gewoon uit interesse hè!

anne3000

Re: Overdrijf ik? Wie herkent mijn gevoel? (Drankgebruik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 22:09

Ik heb alleen de OP gelezen.

Het belangrijkste is wat jij vindt (ts) en hoe jij je er bij voelt. Ik zou het bespreken met je vriend. Mocht hij het wel erg leuk en gezellig vinden om af en toe lekker dronken te worden. Dan moet je er mee leren leven of er een punt achter zetten.
Het is helemaal aan je zelf, ook al vinden andere (ik bijvoorbeeld) het geen probleem in hun relatie. Je kan moeilijk je er niet goed bij voelen terwijl je vriend aan het feesten is en dan maar niks zeggen, omdat andere het wel oke vinden.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 22:11

Rowdine schreef:
_San87_ schreef:
Met het grote verschil dat je van één glas Absinth niet meteen verslaafd bent. Die kans is met heroïne vele malen groter.

Qua effecten op het lichaam zal het met een shotje ongeveer hetzelfde zijn. Hoewel alcohol ook een goede uitwerking kan hebben op het lichaam. Ik durf het eigenlijk niet te zeggen. Maar alcohol is niet voor niks als harddrug gekwalificeerd.

Ik wil niet muggenziften oid, maar hoezo zou heroïne verslavender zijn dan bijv absinth? Gewoon uit interesse hè!

Omdat van heroïne bekend is dat het één van de meest verslavende drugs is die er zijn. Net als met Chrystal meth, bijvoorbeeld. Dat zijn niet voor niets de meest lastige drugs om vanaf te komen. Als je er ooit vanaf komt.

Na een shotje Absint kan je rustig voor de rest van je leven verder zonder het ooit nog eens aan te raken of er last van te hebben.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 23:58

Geryon schreef:
RedPassion schreef:

Alcohol heeft precies hetzelfde effect als harddrugs hoor en iemand kan er ook zeker enorm van veranderen. Het is helaas een geaccepteerde drug in onze maatschappij. Ik vraag me af hoe de reacties in dit topic zouden zijn als het niet om alcohol maar om XTC of een andere drug zou gaan.

Inderdaad.

Ik ben daar eigenlijk wel écht benieuwd naar. Gezien mensen hier allemaal zeggen 'leven en laten leven', of ze het dan ook goed vinden als hun partner eens in de zoveel tijd een pilletje slikt of snuift.

Zou in mijn geval het zelfde zijn als alcohol gebruik.. Zolang je niet elke dag kneiter strak of dronken op de bank zit.. Who cares ?? Als je maar lol hebt gehad :)

nu heb ik vast een quote verpest hoop dat het te begrijpen is :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:36

He he he, geweldig.... een enorme discussie over heroine, XTC, spuiten, harddrugs... die jongen gaat af en toe naar een feestje en heeft twee keer wat teveel gedronken om nog te mogen rijden bij wijze van... :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:39

GamblersCup schreef:
He he he, geweldig.... een enorme discussie over heroine, XTC, spuiten, harddrugs... die jongen gaat af en toe naar een feestje en heeft twee keer wat teveel gedronken om nog te mogen rijden bij wijze van... :')

Alcohol is ook een harddrugs. Echter vindt iedereen alcohol maar normaal, veel normaler. Velen vinden het zelfs normaler en minder erg dan wiet.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:41

Ik doe niet mee met die discussie, ik weet er genoeg van, dus je hoeft mij niet te overtuigen. Alleen dat "af en toe een feestje" en hij is twee keer met een borreltje op naar huis gegaan... dat is heel normaal, dat betekend niet dat ie verslaafd is, of dat daar een risico voor is. Ik vind het gruwelijk overdreven :D

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:42

GamblersCup schreef:
Ik doe niet mee met die discussie, ik weet er genoeg van, dus je hoeft mij niet te overtuigen. Alleen dat "af en toe een feestje" en hij is twee keer met een borreltje op naar huis gegaan... dat is heel normaal, dat betekend niet dat ie verslaafd is, of dat daar een risico voor is. Ik vind het gruwelijk overdreven :D

Is het ook :). Echter werd er gevraagd of er hetzelfde gereageerd zou worden wanneer het bijvoorbeeld XTC betrof. Daar heb ik ook maar even op geantwoord :P.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:44

GamblersCup schreef:

Een borreltje teveel*

Natuurlijk is er wel een risico dat hij verslaafd wordt. :? Zal alleen bij de meesten niet snel gebeuren.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:44

Nou, daarvoor zal meneer toch wel meer moeten drinken dan af en toe een keertje doorzakken op een feestje, Geyron :').

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:45

Maar dat doet er toch niet toe, die vraag hoort hier toch helemaal niet, die jongen heeft toch geen pilletje genomen. Ik denk dat een discussie over soft- en harddrugs en de misvattingen daarover in een ander topic hoort. Straks denkt TS nog dat haar vriendje over een jaar als junkie in de goot ligt, aangezien ze ook al overdreven reageert op een glaasje teveel op een feestje wat af en toe voorkomt ;)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:50

Lekker offtopic weer hier.. Open lekker je eigen topic als je over harddrugs en verslavingen wilt discussiëren ipv dit topic te verzieken.

Denk dat het allemaal vanzelf goedkomt als TS haar gevoelens uitspreekt en dat de onrust dan vanzelf zal afnemen. :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:52

GamblersCup schreef:
Maar dat doet er toch niet toe, die vraag hoort hier toch helemaal niet, die jongen heeft toch geen pilletje genomen. Ik denk dat een discussie over soft- en harddrugs en de misvattingen daarover in een ander topic hoort. Straks denkt TS nog dat haar vriendje over een jaar als junkie in de goot ligt, aangezien ze ook al overdreven reageert op een glaasje teveel op een feestje wat af en toe voorkomt ;)

nou idd niet relevant en overdrijven is ook een vak :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:52

_San87_ schreef:
Nou, daarvoor zal meneer toch wel meer moeten drinken dan af en toe een keertje doorzakken op een feestje, Geyron :').

En dat komt van die eerste keer dat hij dat leuk vond. Als je een drugs neemt heb je het risico om er (later) aan verslaafd te raken. Vraag het maar aan alle junkies die zeiden 'nee joh alleen even uitproberen'

Kahawa schreef:
Lekker offtopic weer hier.. Open lekker je eigen topic als je over harddrugs en verslavingen wilt discussiëren ipv dit topic te verzieken.

Denk dat het allemaal vanzelf goedkomt als TS haar gevoelens uitspreekt en dat de onrust dan vanzelf zal afnemen. :)

Dat denk ik ook.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:57

ik zlou er geen problemen mee hebben, mits hij niet zo van de wereld is dat ie echt rare dingen doet of echt een zwart gat heeft. Maar een keertje goed dronken en een flinke kater hebben, nou zolang dat niet vaker is dan 1x per maand dan moet het kunnen vind ik hoor..
Heb verder niet alles gelezen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:59

Weet je wel hoeveel mensen er drugs proberen/gebruiken en hoeveel er uiteindelijk verslaafd worden :7 dat percentage is echt bijzonder klein (ik spreek uit ervaring)

Zo te horen heb je er niet veel kaas van gegeten, maar het onderwerp drugs is hier erg oftopic.....

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:03

Alleen de OP gelezen, ik zou er precies zo over denken, nou drinkt mijn vriend eigenlijk altijd op feestjes maar ik heb er een hekel aan als hij puur en alleen drinkt om zat te worden... als hij niet kan drinken gaat hij vaak ook niet omdat '' het dan niet leuk is'' ... vind ik een rare denkwijze maar oké... maar ik weet hoe hij kan zijn als hij goed heeft gedronken en vind het ook echt niet fijn als hij superzat is als ik er niet bij ben, helemaal niet als hij de helft van de avond niet eens meer kan herinneren.. dan ben je dus imo zo zat dat je blijkbaar ook niet meer weet wat je doet..
daarnaast heb ik gewoon algemeen '' een hekel'' aan zatte mensen.. leuk zat oké maar grootste deel van de mensen die ik ken zijn gewoon irritant en luidruchtig als ze zat zijn en gewoon niet meer zichzelf, dan irriteer ik me alleen maar xD :=

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:18

listiglistje schreef:
Weet je wel hoeveel mensen er drugs proberen/gebruiken en hoeveel er uiteindelijk verslaafd worden :7 dat percentage is echt bijzonder klein (ik spreek uit ervaring)

Zo te horen heb je er niet veel kaas van gegeten, maar het onderwerp drugs is hier erg oftopic.....

Als dat aan mij gericht is, vind ik dit een hele hele héle grappige reactie.

Verder heeft TS al een gesprek gehad met haar vriend. Om antwoord te geven op de vraag uit dit topic, vind ik het helemaal niet zo offtopic om over drugs te praten. Alcohol is tenslotte een harddrug.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:19

Maar je kunt toch ook elk topic te ver doortrekken? De vriend van TS is 2x aangeschoten geweest en nu gaat het inmiddels over cocaïne vs alcohol.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:27

Geryon schreef:
Ik ben daar eigenlijk wel écht benieuwd naar. Gezien mensen hier allemaal zeggen 'leven en laten leven', of ze het dan ook goed vinden als hun partner eens in de zoveel tijd een pilletje slikt of snuift.

Ik zou het niet leuk vinden maar zolang het mijn leven niet negatief beïnvloedt vind ik niet dat ik recht heb er een dwingende mening over te geven. Net als met drank, of met eigenlijk alles. Als mijn leven er vervelend door wordt is het snel afgelopen. En of dat nu komt doordat hij niets anders doet dan bezig zijn met voetbal of doordat-ie zich dagelijks in slaap drinkt of doordat hij drugs belangrijker vindt dan samen zijn, maakt me weinig uit. Dat die laatsten ook voor hemzelf schadelijk kunnen zijn is zijn eigen keuze en risico, niet de mijne. Maar als hij met regelmaat een pilletje zou nemen zonder dat ik daar last van heb, welke motivatie heb ik dan om daar een probleem van te maken behalve 'vind ik niet leuk'?

De káns dat heroïne een probleem oplevert is uiteraard wel een stuk groter dan dat alcohol dat doet. Om precies die reden is alcohol voor de meeste mensen ook veel minder problematisch. Ik denk dat je bijzonder weinig recreatieve heroïnegebruikers kan vinden, zeg maar. Om stug te roepen 'alcohol = harddrug' vind ik dan ook veel te kort door de bocht. Ook al omdat de meeste mensen nauwelijks effect voelen bij één glas bier, dus je kunt prima alcohol nuttigen zonder dat er een risico is op vreemd gedrag. Eigenlijk precies zoals de vriend van TS lijkt te doen (weliswaar iets meer dan één glas, maar ik heb niet de indruk dat hij katjelam binnen kwam strompelen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:32

Als alcohol een harddrug was, werd het niet vrijelijk in de supermarkten verkocht en bestonden slijterijen niet.

Maar waar hebben we het over, de beste vent heeft 2 maal op een feestje teveel gedronken. What's the problem.
De mensen die daar gelijk een alcoholist in zien, moeten zich eens achter de oren krabben, want dat slaat echt nergens op.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 12:44

Tja, als je nooit of zeer weinig drinkt kun je van één glas al lazarus zijn dus wat is veel??? Manlief lust graag een pilsje en is ook wel eens na een middag in het cafe thuisgekomen dat het licht bijna uit was, ik ben fel antialcohol door een vervelende jeugd. Had ik daarom deze man uit duizenden maar moeten laten lopen!!!. Weet waar je mee bezig bent en laat mensen in hun waarde, liefde laat zich niet dwingen ondanks dat mensen zeggen": Ik wil geen roker/snuiver/drinker, je word verliefd of niet.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 13:16

Mindim schreef:
Als alcohol een harddrug was, werd het niet vrijelijk in de supermarkten verkocht en bestonden slijterijen niet.

Nouja, feitelijk gezien is het een harddrug die geaccepteerd is in de maatschappij:
http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act ... &vraag=121

Maar ik hou ook niet van drinken, van mij mogen ze roken ook wel verbieden. :')

Ik vind het persoonlijk ook niet prettig om me te begeven tussen kuddes jongeren (lees: leeftijdsgenoten) die zich helemaal klem moeten zuipen zodat ze het 'gezellig' hebben, ook al weten ze daar de dag daarna weinig meer van. Mijn vriend houdt wel van een biertje en dat moet hij ook zelf weten, maar ik heb in de 2 jaar dat ik samen met hem ben maar 2x meegemaakt dat ik denk "oké, jij hebt genoeg gehad". Hij gaat er niet heel raar van doen (behalve het gesnurk dan :') ), maar toch zou ik het niet heel prettig vinden als hij zich helemaal klem zou zuipen zonder dat ik erbij ben.

Ik denk dat als je zoiets zou verbieden dat je al snel 'het zeikwijf' bent, zo lang het niet heel regelmatig is en hij zich kan gedragen zal hij al snel vinden dat er niks mis mee is. Dan zou je hooguit je eigen zorgen uit kunnen spreken, de vraag is of die reëel zijn en of hij zich daar wat van aan gaat trekken. Drankgebruik is beter geaccepteerd dan 'zeuren over drankgebruik', want het is 'normaal' en toegestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 13:56

Elkaar dingen verbieden in een relatie, vind ik sowieso al vreemd.