Poiuytrewq schreef:@rodwine.. denken is gezond
Omg Jesus wat een typo, hahhaha
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_San87_ schreef:Met het grote verschil dat je van één glas Absinth niet meteen verslaafd bent. Die kans is met heroïne vele malen groter.
Qua effecten op het lichaam zal het met een shotje ongeveer hetzelfde zijn. Hoewel alcohol ook een goede uitwerking kan hebben op het lichaam. Ik durf het eigenlijk niet te zeggen. Maar alcohol is niet voor niks als harddrug gekwalificeerd.
Rowdine schreef:_San87_ schreef:Met het grote verschil dat je van één glas Absinth niet meteen verslaafd bent. Die kans is met heroïne vele malen groter.
Qua effecten op het lichaam zal het met een shotje ongeveer hetzelfde zijn. Hoewel alcohol ook een goede uitwerking kan hebben op het lichaam. Ik durf het eigenlijk niet te zeggen. Maar alcohol is niet voor niks als harddrug gekwalificeerd.
Ik wil niet muggenziften oid, maar hoezo zou heroïne verslavender zijn dan bijv absinth? Gewoon uit interesse hè!
Geryon schreef:RedPassion schreef:
Alcohol heeft precies hetzelfde effect als harddrugs hoor en iemand kan er ook zeker enorm van veranderen. Het is helaas een geaccepteerde drug in onze maatschappij. Ik vraag me af hoe de reacties in dit topic zouden zijn als het niet om alcohol maar om XTC of een andere drug zou gaan.
Inderdaad.
Ik ben daar eigenlijk wel écht benieuwd naar. Gezien mensen hier allemaal zeggen 'leven en laten leven', of ze het dan ook goed vinden als hun partner eens in de zoveel tijd een pilletje slikt of snuift.

GamblersCup schreef:He he he, geweldig.... een enorme discussie over heroine, XTC, spuiten, harddrugs... die jongen gaat af en toe naar een feestje en heeft twee keer wat teveel gedronken om nog te mogen rijden bij wijze van...
GamblersCup schreef:Ik doe niet mee met die discussie, ik weet er genoeg van, dus je hoeft mij niet te overtuigen. Alleen dat "af en toe een feestje" en hij is twee keer met een borreltje op naar huis gegaan... dat is heel normaal, dat betekend niet dat ie verslaafd is, of dat daar een risico voor is. Ik vind het gruwelijk overdreven
. Echter werd er gevraagd of er hetzelfde gereageerd zou worden wanneer het bijvoorbeeld XTC betrof. Daar heb ik ook maar even op geantwoord
. GamblersCup schreef:Ik doe niet mee met die discussie, ik weet er genoeg van, dus je hoeft mij niet te overtuigen. Alleen dat "af en toe een feestje" en hij is twee keer met een borreltje op naar huis gegaan... dat is heel normaal, dat betekend niet dat ie verslaafd is, of dat daar een risico voor is. Ik vind het gruwelijk overdreven
Zal alleen bij de meesten niet snel gebeuren.
.
GamblersCup schreef:Maar dat doet er toch niet toe, die vraag hoort hier toch helemaal niet, die jongen heeft toch geen pilletje genomen. Ik denk dat een discussie over soft- en harddrugs en de misvattingen daarover in een ander topic hoort. Straks denkt TS nog dat haar vriendje over een jaar als junkie in de goot ligt, aangezien ze ook al overdreven reageert op een glaasje teveel op een feestje wat af en toe voorkomt
_San87_ schreef:Nou, daarvoor zal meneer toch wel meer moeten drinken dan af en toe een keertje doorzakken op een feestje, Geyron.
Kahawa schreef:Lekker offtopic weer hier.. Open lekker je eigen topic als je over harddrugs en verslavingen wilt discussiëren ipv dit topic te verzieken.
Denk dat het allemaal vanzelf goedkomt als TS haar gevoelens uitspreekt en dat de onrust dan vanzelf zal afnemen.
listiglistje schreef:Weet je wel hoeveel mensen er drugs proberen/gebruiken en hoeveel er uiteindelijk verslaafd wordendat percentage is echt bijzonder klein (ik spreek uit ervaring)
Zo te horen heb je er niet veel kaas van gegeten, maar het onderwerp drugs is hier erg oftopic.....
Geryon schreef:Ik ben daar eigenlijk wel écht benieuwd naar. Gezien mensen hier allemaal zeggen 'leven en laten leven', of ze het dan ook goed vinden als hun partner eens in de zoveel tijd een pilletje slikt of snuift.

Mindim schreef:Als alcohol een harddrug was, werd het niet vrijelijk in de supermarkten verkocht en bestonden slijterijen niet.

), maar toch zou ik het niet heel prettig vinden als hij zich helemaal klem zou zuipen zonder dat ik erbij ben.