chocobroodje schreef:(postraumatische) Dystrofie daar zijn geen testen voor. De meeste mensen houden na een relatief klein trauma (meestal bij breuken) enorm veel pijn over in het aangetaste ledemaat (dat was wat ik eerder ook al schreef) en zwelling. Maar ook kleur verandering, overmatige groei van haren (ik had echt een arm waar 4x zoveel haar opgroeide als bij de andere arm) en extreem veel pijn. En bij mij is er sprake van een dystonische stand (dat wil zeggen dat je hand een vreemde houding aanneemt zonder dat het bot verkeerd is gegroeid dus een verstoring in de zenuwen en spieren/pezen) daar heb ik ook geen controle over.
De diagnose PD krijg je meestal pas lange tijd na de breuk, zolang er nog sprake is van een genezing hebben ze het over complicaties van de breuk. Als je breuk(en) eenmaal zijn aangegroeid en je houdt de extreme gevoeligheid in combi met een warm of juist koud ledemaat dan beginnen ze te spreken over PD. Wat ikal eerder zei er zijn wel nog wat opties mee te doen zoals een exposure therapie of een ketamine infuus..
Maar ik denk wel dat er bij jou meer aan de hand is dan enkel dystrofie. Wat je wel kunt doen is een periode van een aantal weken een hele hoge dosis vitamine C nemen. Je kunt via je behandelend arts een speciale zalf krijgen die pijnstillend en zwelling m kan verminderen, maar dat werkt zeker niet voor alle PD'ers. (Ik dacht dat het DSM zalf heet maar dat weet ik niet meer zeker) PD heeft dus niks te maken met de bloeduitstortingen op je lijf, het zou wel verklaren wat er met je been aan de hand is.
Mocht je de mogelijkheid hebben raad ik je aan om naar Nijmegen of Maastricht te bellen, die hebben beide veel ervaring met PD patienten.
Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust
Ja klopt ik herinner het me weer sorry:) uhhh ja ik heb nooit een breuk gehad alleen dus 2x een open operatie wond (scheenbeen moest tot op bot open blijven van binnen uit diht groeien heeft drie maand geduurd en die voorstekruisband reconstructie dus maar dat was een fout)
Oke hmmm vervelend zeg! Jeejtje en dat is gwn blijven voor altijd bij jou?
Mmmm ja miss is dat ook wel een idee ik zit op moment al aan veel vitamine pillen dus ik zal eens kijken welke dat zijn anders is dat miss ook nog wel een optie om te doen ik zal a.s maandag eens vragen. Jammer dat er geen onderOek naar te doen is of bekend omdat dat te doen zodat je dat kan zien. Want anders kon je het mooi zien is dit toevallig een soort bactierie ? Dan heb ik er wel over gelezen je kan deze bacterie niet via een botscan zien maar dat kan pas na zoveel maanden of jaar stond er op internet. Meeste mensen hebben/krijgen dit na een open botbreuk of operatie. Bijna iedereen heeft het dan meestal maar sommige voelen het na zoveel tijd andere krijgen er hele maal geen last van ik ben vergeten welke bacterie dit is jammer.
Ik ga iig maandag vragen of dit miss ook nog kan omdat ik wel een wond heb gehad tot oo het bot. Bedankt voor de informatie het is mij helemaal duidelijk mocht ik nog vragen hebben zal ik ze stellen voor nu heel erg bedankt:)!

morgen volgt de uitslag!
Koe hond of paard, als je ervan houdt is afscheid nemen altijd pijnlijk.
) 2,5 uur om een fles melk leeg te drinken ze was toen ik haar ontmoete 12 uur oud wankel wankel... ik ging er elke dag heen en verzorgde er maar ja de longen nog niet volgroeid en de eerste 3 maanden waren spannend of ze het ging over leven en ja hoor ze bleef en werd sterker wat was ik trots!
Mijn draakje mijn tutje maar wel ontzettend lief zij is degene waar door ik 1307 heb mogen leren kennen en al die vrienden heb ontmoet en waarom ik nu deze opleiding ga doen (Veehouderij) Ik hou 1307 altijd bij me en zodra ik de kans krijg krijgt 1 van hopelijk ooit mijn koeien haar naam die net zo'n mooie vacht en hartje op der koppie heeft. Ze blijft voor altijd bij me en ooit ga ik haar weer tegen komen dan zijn we weer bij elkaar nooit kan iemand ons scheiden die band die we hebben is echt niet te vertellen in woorden hoeveel of hoe mooi ik het ook breng. Maar goed dat is mijn 10jarige blauwschimmel merrie in geschreven in het Appeloosa stamboek vraag me niet hoe