bot pijn/blauwe plekken/duizelig en ga zo maar door.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 19:17

chocobroodje schreef:
(postraumatische) Dystrofie daar zijn geen testen voor. De meeste mensen houden na een relatief klein trauma (meestal bij breuken) enorm veel pijn over in het aangetaste ledemaat (dat was wat ik eerder ook al schreef) en zwelling. Maar ook kleur verandering, overmatige groei van haren (ik had echt een arm waar 4x zoveel haar opgroeide als bij de andere arm) en extreem veel pijn. En bij mij is er sprake van een dystonische stand (dat wil zeggen dat je hand een vreemde houding aanneemt zonder dat het bot verkeerd is gegroeid dus een verstoring in de zenuwen en spieren/pezen) daar heb ik ook geen controle over.

De diagnose PD krijg je meestal pas lange tijd na de breuk, zolang er nog sprake is van een genezing hebben ze het over complicaties van de breuk. Als je breuk(en) eenmaal zijn aangegroeid en je houdt de extreme gevoeligheid in combi met een warm of juist koud ledemaat dan beginnen ze te spreken over PD. Wat ikal eerder zei er zijn wel nog wat opties mee te doen zoals een exposure therapie of een ketamine infuus..

Maar ik denk wel dat er bij jou meer aan de hand is dan enkel dystrofie. Wat je wel kunt doen is een periode van een aantal weken een hele hoge dosis vitamine C nemen. Je kunt via je behandelend arts een speciale zalf krijgen die pijnstillend en zwelling m kan verminderen, maar dat werkt zeker niet voor alle PD'ers. (Ik dacht dat het DSM zalf heet maar dat weet ik niet meer zeker) PD heeft dus niks te maken met de bloeduitstortingen op je lijf, het zou wel verklaren wat er met je been aan de hand is.

Mocht je de mogelijkheid hebben raad ik je aan om naar Nijmegen of Maastricht te bellen, die hebben beide veel ervaring met PD patienten.

Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust ;)

Ja klopt ik herinner het me weer sorry:) uhhh ja ik heb nooit een breuk gehad alleen dus 2x een open operatie wond (scheenbeen moest tot op bot open blijven van binnen uit diht groeien heeft drie maand geduurd en die voorstekruisband reconstructie dus maar dat was een fout)
Oke hmmm vervelend zeg! Jeejtje en dat is gwn blijven voor altijd bij jou?
Mmmm ja miss is dat ook wel een idee ik zit op moment al aan veel vitamine pillen dus ik zal eens kijken welke dat zijn anders is dat miss ook nog wel een optie om te doen ik zal a.s maandag eens vragen. Jammer dat er geen onderOek naar te doen is of bekend omdat dat te doen zodat je dat kan zien. Want anders kon je het mooi zien is dit toevallig een soort bactierie ? Dan heb ik er wel over gelezen je kan deze bacterie niet via een botscan zien maar dat kan pas na zoveel maanden of jaar stond er op internet. Meeste mensen hebben/krijgen dit na een open botbreuk of operatie. Bijna iedereen heeft het dan meestal maar sommige voelen het na zoveel tijd andere krijgen er hele maal geen last van ik ben vergeten welke bacterie dit is jammer.
Ik ga iig maandag vragen of dit miss ook nog kan omdat ik wel een wond heb gehad tot oo het bot. Bedankt voor de informatie het is mij helemaal duidelijk mocht ik nog vragen hebben zal ik ze stellen voor nu heel erg bedankt:)!

chocobroodje

Re: bot pijn/blauwe plekken/duizelig en ga zo maar door.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 19:42

Nee PD is geen bacterie, en het hoeft niet perse een breuk te zijn, elke vorm van trauma (operatie, kneuzing, of iets in die richting) kan aanleiding geven tot PD. De knappe koppen hebben geen idee waarom de een gewoon geneest en de ander PD ontwikkelt. Ik zelf vermoed dat het te maken heeft met een hyper overdrive van je lichaam. Er is een trauma en alle energie gaat naar het aangedane gebied om het zo snel mogelijk weer te genezen. Maar doordat je licham er zo mee bezig is gaan er een aantal dingen "fout" waardoor je zenuwen en pezen verkeerd herstellen. Nogmaals dat is mijn theorie, puur gebasseerd op MIJN ervaring ;)

In mijn geval brak ik dus het polsgewricht op 5 plaatsen, en al tijdens de gips periode zag envoelde ik dat er iets niet goed zat. Ik heb in het gips en ruim een half jaar daarna intensieve fysiotherapie gehad 3x per week in een poging de vingers niet te laten verstenen (het dystonie gedeelte zeg maar) Daarna is er een speciale spalk aangemaakt die met druk die hand in een neutrale positie duwde, maar dat was niet vol te houden veel te pijnlijk...

Daarna revalidatie traject gevolgt in de vorm van exposure therapie maar kort gezegd was dat geen succes. Mijn therapeut besloot op een dag om zonder waarschuwing en zonder verdoving de pols door te bewegen (dus draai bewegingen maken die in theorie moeten kunnen maar die ik in de praktijk niet kon) En dat was zo vreselijk pijnlijk en pas nadat ik echt jankend smeekte om los te laten deed hij dat... Overigens verbaasd dat er echt zo weinig beweging inzat.... (dachten dat het psygisch was, maar dat is het dus niet ;))

Later is dat grapje herhaalt door mijn behandelend chirurg, overigens wel met toestemming en een paar dikke verdovingen in het gewricht gespoten. Maar ook dat blijft extreem pijnlijk...

Inmiddels ben ik persoonlijk wel klaar met het hele gebeuren en is het wat het is ;) Ikkan er iig prima mee leven al zijn sommige dingen een echte uitdaging :P

Het goede nieuws is dat zo'n 70/80 procent geheel of bijna geheel ervan kan genezen, dat ik een mindere ervaring heb gehad met de exposure therapie neemt niet weg dat heel veel mensen er wel baat bij hebben! Ik raad het dan ook alle PD patiënten aan om het iig te proberen :j

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 21:23

Aha oke bedankt!
Jaja snap ik tuurlijk!
Mmmm ik ga het maandag toch eens vragen want ja niet geschoten is altijd mis zeggen ze dan:)de artsen vinden dat ik te ver met mijn gewrichten kan beqegen of dit nu vingers polsen armen benen enkels nek of rug is maakt niet ook ik krijg het in standjes waarbij veel mensen ieeeee zeggen niet doen dan breekt het. Vaak knakt en kraakt dus ook alles en dat was dus speling tussen de botjes/gewrichten mijn ouders gruwelen ervan als ik weer mijn nek draai en je *KNAK*hoort en vervolgens andere kant *KNAK KNAK KNAK* zo lekker zit het weer los maar jah of dat goed is..... mijn zenuwen zijn sws niet goed en rare is geen behandeling sloeg aan.... dus miss. Je weet maar nooit dit vonden de artsen ook raar nu reageer ik ook oo veel pijnstillees allergische of helemaal niet dat het ook moeilijk is om medicatie te zoeken gelukkig hebben ze een medicijnpaspoort veel makkelijker!
Im ga iig naandag vragen oef das al bijna spannend! Wie weet heb ik dan meer uitslag.
Bedankt iig voor je bericht het is me allemaal een stuk duidelijkA! Mocjt ikog vragen hebben hoor je het van mij:P

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 19:25

Zo en dan is het morgen eindelijk maar toch Maandag! Ziekenhuis ik kom eraan.... ben benieuwd wat ze te vertellen hebben en wat ze van mijn vragen zullen vinden....
Deze week ging eigenlijk best goed tot dat je hoort dat je maatje je rots in de branding je aller beste vriendinnetje weg moet mijn koe mijn beauty damm wat een rot bericht is dat dus afscheid aan het nemen. Gaat het eindelijk een weekje half/half wat beter krijg je zulk nieuws. Nooit meer samen huilen of gek doen in het weiland liggen naast elkaar languit nooit geen grote snoet in mijn gezicht gedrukt krijgen of een schuurpapieren tong over me heen. Geen moedertje meer die me beschermt tegen de stier of andere koeien.... geen slaap oogjes meer en een kop die rust in mijn handen. Nooit meer tegen je aan kunnen hangen en samen in slaap vallen in het weiland geen lekker ding mee roepen in de melkstal en dat je dan naar binnen wandeld ooow meisjemeisje wat ga ik je missen je was mijn beste maatje en dat zul je blijven voor altijd door jou ben ik hier terecht gekomen en heb ik top vrienden leren kennen... we zijn er allemaal kapot van de laatste trailer die je opstapt die dag komt steeds dichterbij ik zal bij je zijn ookal moet ik daarvoor het ziekenhuis verlaten of eerder naar huis gaan zoals toen de dierenarts bij je was en je voor het eerst naar buiten ging met alles was ik bij je dus nu ook.... ik mis je nu al huil wat af net nu het een weekje iets beter ging hoor je dit. Geloven doe ik het nog niet je maar het is helaas waar geen trouwe ogen meer of een bokkende de koe die op me af komt pfffff je blijft vooral tijd bij me in ijn hart en gedachte het kettingje mwt je oormerk komt eraan die zal ik om doen en gaat nooit meer af... dua maar qua gezondheid behalve het suiker te kort en de stomme vingers die niet mee werken eet ik al wel weer wat meer.:) morgen volgt de uitslag!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:16

Ohh meissie wat naar voor je :(:) Koe hond of paard, als je ervan houdt is afscheid nemen altijd pijnlijk.

Je vorige berichtje heb je het over hypermobiliteit het te ver kunnen bewegen van je gewrichten.. Mag ik vragen hoe je gebouwd bent? Erg lang en dun? Of juist niet? En heb je lange armen,benen, en vingers in vergelijking met andere van jouw leeftijd, of allemaal "normaal" (ja wat is normaal he)

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:05

succes morgen in het ziekenhuis en sterkte met afscheid nemen..

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 21:47

Dankje ja klopt echt verschrikkelijk je weet tuurlijk ooit komt die dag dat.... als je een huisdier aanschaft maar dit was gwn nog veelste vroeg en ze is nog veelste jong om weg te gaan... maar dat zal ook wel ergens deze dagen/weken gebeuren helaas dan is mijn beste vriendinnetje er niet meer. Gelukkig heb ik altijd nog mijn mooie blauwschimmel merrie maar toch ik ken haae die koe vanaf dat ze 12 uur oud was en tot op de dag van vandaag altijd elke dag bij der geweest regen of zonneschijn sneeuw of hagen elke dag kwam ik en dan is dat toch raar opeens die mooie ogen moeten missen...

Ja dat zeide de artsen en ha omdat ik wel erg ver kon bewegen... ik ben 1, 74 lang en weeg 60 kilo. Ik was als klein kind/baby wat mij is verteld heel lang en dun fietse eerder dan dat ik liep en das niks veranderd eigenlijk. Ja of dit lang en dun is ik zeg altijd lang en normaal maar vergeleken de jongens uit mijn klas ben ik heel klein haha maar dat is meestal zo...
Lange benen en armen vallen wel mee wel zijn mijn vingers wat langer mewstal dan andere lang en dun en kan ik die niet recht krijgen mijn moeder zegt altijd dat het op skyschansen lijken haha miss kun je dan voorstellen hoe mijn vingers staan:)
Haha ja idd wat is normaal goeie vraag ik weet niet maar als ik kijk zijn armen en benen wel net als de rest maar vaak mijn vingers toch langer.

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 14:36

Ziekenhuis bezoek gehad eindelijk... ik was een groot misterie zoals ze zelf zeiden (maar dat wist ik:) het bloedonderzoek word nogmaals een x bekeken en als dat nodig is op die punten nog een x uitgevoerd dit zal gebeuren tijdens mijn opname. De opname duurt 5 a 10 dagen en zal wss plaats vinden in de week voor de herfstvakantie en tijdens de herfstvakantie. Dit x hoef ik niet naar de artsen toe maar komen ze naar mij in die week/weken sws al 5 maar dit word nog aangevult. Ze zullen een lichamelijk onderzoek doen en als ik klachten heb opeens zoals moeite met ademhalen/duizelig/benauwd/door mijn benen zakken mij meteen onderzoeken. Op die punten. Er was genoeg reden voor opname alleen is de kans heel klein dat ze het kunnen vinden waarom. Na de opname komen we allemaal bij elkaar voor een gesprek met wat het wel/niet is en wat er wel en niet gedaan kan worden. En zal er worden gekeken hoe er mee te leven is/ qua medicatie of zorg. Ze denken dat ze niks gaan vinden en dat het zo'n moeilijk probleem is dat het niet te behandelen is en ik er idd mee moet leren leven. Ik ben wel blij dat er een opname komt zodat ze alles uit de kast kunnen halen voor onderzoek en er alles aan gedaan wordt om die pijn/klachten zo maken zodat ik gwn mijn ding kan doen ik zal ergens deze week a volgende week de uitslag/brief met opname datum horen.:)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 15:32

Goh meid, 't zit je niet mee. Ik hoop toch dat er wat meer duidelijkheid komt.

Heel veel sterkte met jezelf, maar ook met het verwerken van het gemis van Beauty. Post vooral eens wat foto's en vertel over haar. Wat is er trouwens mis met haar?

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 16:08

<3 <3 <3 http://www.mijnalbum.nl/Foto-DSPOAP73.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-M8AKUC6I.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EBNBPSDD.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HGYHXLAV.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KTBEDWDB.jpg
Zo kleine collectie hihi moeilijk kiezen:) Als iemand ze zo meteen in beeld krijgt ik heb gezocht en gezocht maar niet kunnen vinden dus dan maar zo Miss een beetje lastiger Sorry! maar ik heb met de bokt pagina die het uitlegde zo voor elkaar gekregen en precies alle stappen gevolgd die daar stonden a fijn maar daar gaat het nu niet over het gaat nu over deze knappe dame boven aan op de foto's genaamd zoals jullie al zagen 1307 mijn ukkie...

Begon 3 jaar geleden een kalfje 6 week te vroeg geboren dus een klein ukkie (daarom de naam ook :D ) 2,5 uur om een fles melk leeg te drinken ze was toen ik haar ontmoete 12 uur oud wankel wankel... ik ging er elke dag heen en verzorgde er maar ja de longen nog niet volgroeid en de eerste 3 maanden waren spannend of ze het ging over leven en ja hoor ze bleef en werd sterker wat was ik trots!
Maanden/jaren gingen voorbij mevrouw stond heerlijk met haar clubbie in het weiland en elke keer als ik langskwam had ik een kudde koeien die op mijn af kwamen in volle galop en rara wie liep ervoor op ja hoor mijn meisje! Uren met der in het weiland gelegen languit zij plat en ik over haar heen lagen we te slapen samen sprongen we en ze liep aan een halster mee over de zandpaden :) Wat natuurlijk voor veel mensen heel raar was Huh een koe die zoo mee liep op het erf mocht ze los als ik er was hokje open daar liep mevrouw prins heerlijk achter me aan van kijk mij nou. Ze werd ouder dus groter en sterker ze kon hoefje geven en als je der riep kwam ze. De eerste spanning mevrouw werd gedekt door mijn grote vriend haha ja zodra ik in de stal kwam liet hij alles voor wat het was om naar mij toe te komen voor een knuffel en dat is dan een stier van 1800 a 2000 kilo 1 bonk spier. Samen met mijn meisje! wat een top combi zou daar uitkomen en idd op een avond zag ik dat ze bezig was met persen ik bleef bij der en ging toen de pootjes zichbaar waren weg (helaas moest ik naar huis was half 11) Om 1 uur werd haar eerste zoon geboren en alsof ze het er zelf lag! Wat een klein lief kereltje je kon hem optillen en leek op zijn mama maar helaas ging het met haar niet zo goed de nageboorte kwam niet er uit dus pillen gegeven maar die persde ze er weer uit was dood ziek en legde der kop op mijn schouder en je zag dat ze op was hoe het kwam blijft een raadsel maar hij was er opeens uit (miss toch de liefde):D Wat was ik gelukkig eindelijk mijn meisje wordt beter maar dit ging weer mis nu is ze 3 onze laatste uurtjes zijn geteld want helaas ze kan geen kalfje meer krijgen ze kan niet drachtig worden en word dun... niemand had dit verwacht omdat de eerste x goed ging waarom we waren zo blij met zijn alle maar we willen haar niet laten lijden dus moet ze weg mijn trots mijn rots in de branding mijn lieve knappe vriendinnetje is er niet meer*zucht* ik ben er kapot van iedereen verwachte ze dat die niet drachtig zou worden maar helaas enige in de kudde en uit gerekend zij moet het zijn.. Paar x geprobeerd stier erbij gehad gehoopt gevoeld niks. Dat is mijn meisje die mij beschermde voor de stier die bij me kwam in het donker en alle koeien weg joeg samen huilde we net als gister ik ga der zo missen. Veel mensen zeggen het is maar een koe maar ze is niet zomaar een koe dit is 1307 de gene die mij op de been hield toen ik het nodig had en die altijd vrolijk was niet keek wat of hoe ik liep en rekening hield met mij om me heen ging staan zodat er geen koe in de buurt van mij kon komen. Die zo eigenwijs was en niet de melkstal uit wou/wil lopen en als je het lief vraagt en zo achterom kijkt en loop (ja dan zeg je kreng blijft ze staan en zeg je toe maar schat en hup weg is mevrouw HEERLIJK) Ik heb natuurlijk 40 kalfjes te verzorgen en ze zijn allemaal zo lief maar geen 1 is zoals mijn meisje ik ga der zo missen zo erg ik wil der niet kwijt ze zou hartstikke oud worden zoveel doorstaan de koude winter en al het andere en dan zo iets simpels... wat eigenlijk ook tegelijk zo moeilijk is.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WC7UWDVC.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3LB7KUJK.jpg
En dat is mijn super eigenwijze blauwschimmel merrie :o Mijn draakje mijn tutje maar wel ontzettend lief zij is degene waar door ik 1307 heb mogen leren kennen en al die vrienden heb ontmoet en waarom ik nu deze opleiding ga doen (Veehouderij) Ik hou 1307 altijd bij me en zodra ik de kans krijg krijgt 1 van hopelijk ooit mijn koeien haar naam die net zo'n mooie vacht en hartje op der koppie heeft. Ze blijft voor altijd bij me en ooit ga ik haar weer tegen komen dan zijn we weer bij elkaar nooit kan iemand ons scheiden die band die we hebben is echt niet te vertellen in woorden hoeveel of hoe mooi ik het ook breng. Maar goed dat is mijn 10jarige blauwschimmel merrie in geschreven in het Appeloosa stamboek vraag me niet hoe :D
Oei hij is wel een beetje lang geworden maar ik heb het wel van me af kunnen schrijven als iemand er voor kan zorgen dat deze foto's gwn zichtbaar zijn zonder dat je linkje hoeft te klikken zeg maar of als je het zelf wil doen ga je gang want ik kan het niet vinden :o
Bedankt voor het lezen!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:13

Wat een heerlijk dier die koe, en je paardje is natuurlijk ook een schatje ;)

Ik vroeg dat van je vingers en je lengte omdat het me doet denken aan het syndroom van Marfan. Mijn tante had dat en die had o.a. lange vingers en armen, ze was sowieso vrij lang. En 1 van de symptomen is ook hypermobiel. Geen idee hoe ze dat testen maar hier is wel een linkje:

http://www.marfansyndroom.nl/het-marfan-syndroom.html

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 17:37

Hihi dankje wel:) jaaa das mijn meissie mijn liefde op aller eerste gezicht! Nu ook bekijk de foto's met een lach en een traan. En ja mijn tuttie haha ze lijkt op baassie lekker eigenwijs!

Okay zal eens kijken wss word daar ook naar gekeken tijdens opname omdat ja dancword alles hele lichaam bekeken.... en dat in 10 dagen ik krijg van allerlei artsen op de stoep dus hopen dat....

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:40

Prachtige koe, ik snap het helemaal. Soms heb je gewoon iets met een bepaald dier... of een bepaalde mens.

hAfbeelding

Vooral deze foto is heel mooi.

Leuk paard heb je! Hoop dat je nog heel lang van je paard kunt genieten. En dat je een reïncarnatie van je koe tegenkomt, wie weet, waarom niet?!

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 20:59

Ja klopt helemaal! En met deze koe had ik dat mijn maatje mijn beste vriendinnetje en nu moet ze weg.... ja 1 iemand heb ik het bij zo mooi maar die blijft nog een hele tijd! :)
Aaaaaah dankje wel ja die oooow mijn lieverdje! Zo bedoelde ik het hihi maar dat kreeg ik niet voor elkaar het staat vast gelegd hoe ik uren met der heb gelegen! Ik ben een fotoboek aan het maken van begin naar eind en deze word wss de laatste die erin komt en de eerste is van 12 uur oud en de laatste dat ze drie is. Of er moet nog een hele mooie komen maar anders is dit de laatste uit het boek! Ook ga ik naar een juwelier of smederij die kettingtjes maakt voor prive en wil ik heel een hangertje in de vorm van haar oormerk en dan 1307 erin laten zetten de cijfers en hopelijk kan er achter op dat oormerk dan haar naam Maaike41 laten neerzwtten draag ik der altijd met mij mee:)

Dankje jaaa daar ga ik wel vanuit dat ik nog lang van mijn meisje mag genieten! Ja dat zou wel heeel leuk zijn wie weet alsbdat gaat gebeuren wauw dat lijkt me super!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:41

Wat een mooie koe! :) Kan me voorstellen dat je helemaal gek met haar bent.

Wanneer word je precies opgenomen? Is dat al duidelijk?

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 09:53

Posttraumatische dystrofie heet het geloof ik maar weet nieet meer zeker.
Pijnen na een ongeval of letsel ongeacht hoe groot of klein.
Sommige kunne het krijgen na hun enkel verstuikt te hebben bv.

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 17:14

phormicola schreef:
Wat een mooie koe! :) Kan me voorstellen dat je helemaal gek met haar bent.

Wanneer word je precies opgenomen? Is dat al duidelijk?

Dankje wel :o
Jaaaaaa helemaal 100% gek op haar ben ook druk dingen aan het regelen want de kans is heeeel erg groot aan het worden dat ik haar vacht naar een looier kan/mag brengen gaat wel het 1 en ander kosten maar dat heb ik er wel voor over want dat is voor altijd net als dat ze in mijn hart blijft. Sommige mensen zeggen wel weet je het zeker dat is toch zielig maar ze moet toch wel en als ik der vacht kan krijgen dan doe ik dat! :)

Ik ga wss de week voor de herfstvakantie en tijdens de herfstvakantie opgenomen worden ik moest er vanuit gaan dat het 10 dagen ging duren en mocht kiezen nou zo min mogelijk stage en school missen dus dan die weekjes maar dus over 3 weken ongeveer:) heeft zij nu de tijd om alles te regelen en het bloedonderzoek nogmaals te bekijken

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 17:14

Oke is dat ook via een onderzoek vast te stellen of dat niet ? Bloedonderzoek of via organen/botten ?

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 16:37

Hi Allemaal,
Even een berichtje moet even het 1 en ander toch kwijt....
Opzich gaat het best goed ik eet netjes ik slaap toch een paar uurtjes... Maar die opname zit me zo dwars vooral die woorden van de arts *waarschijnlijk kunnen wij het ook niet vinden en gaan we je tijdens de opname er mee leren leven* Hoe door 1 zo'n stom gaasje of is er toch meer aan de hand? Had ik eigenwijs moeten blijven en geen operatie moeten laten doen of juist bij de fysio nog duidelijker zeggen dat kan ik niet? Ik ga nu echt denken dat ik er zelf voor gezorgd hebt en dat het mijn eigen schuld is.
Veel zeggen probeer positief te blijven tuurlijk probeer ik dat natuurlijk maar wat nou als ze echt gelijk heeft ik durf niet eens te denken wat als er toch wat gevonden wordt. Ik weet het niet misschien toch maar naar een phycholoog gaan want dit gaat toch echt de verkeerde kant op zo want volgens mij is het niet mijn schuld of toch...? *Zucht* ik begin ook steeds meer te balen dat heb je zo'n prachtige merrie kun je er niet op rijden..... is het eerlijk voor haar of zal ik een nieuw baasje moeten zoeken? Wat is eerlijk voor het dier......
En dan hebben we nog mijn lieve 1307 die weg moet.... elke dag verwacht ik telefoon nog niks dus mevrouw staat nog heerlijk in het weiland
:)

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:57

jeetje, wat een verhaal zeg, de pijn en onzekerheid waar jij mee moet leven, verschrikkelijk!
ik kan je nix anders als sterkte wensen en leef met je mee.
geniet nog lekker van je koe-tje zolang het nog kan, en je merrie, ik denk niet dat zij het erg vind dat je er niet op kan rijden.
als je troost en plezier bij haar vind,,,,,, niet weg doen hoor, het kan zo'n steun en toeverlaat zijn!!!!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:19

Ach meid, ik snap je helemaal hoor :(:) Ik zou me precies zo voelen! Maar bedenk je maar dat doktoren ook zeker niet altijd gelijk hebben en dat je nog alle kansen hebt dat ze iets gaan vinden!
Geniet nog maar lekker van je meisje :)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 14:34

Onzin, niet jij bent verantwoordelijk voor je diagnose, maar de artsen. Als jij je zo slecht voelt, zoveel pijn hebt, dan moet er iets aan de hand zijn. Als ze het kunnen vinden, kunnen ze er tenminste wat aan doen. Je bent echt niet de eerste hoor waarvan de diagnose moeilijk te stellen is, maar het komt vast.

Hoop dat je nog wat fijne dagen hebt.

SM96TJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 18:55

Hi ja ik probeer het wel zooo lastig want je weet dat ze weg gaat...... maar ze loopt er nog steeds mijn meiske! Ja klopt hebben ze ook niet altijd maar toch wel eng dat ze zeggen dat het wss zo is.... van hoe verder of noujah enz..enz gelukkig vrienden die er rekening mee houden en ook met dingen als jij het niet vol houd gaan we weg maar toch je wil geen spelbreker zijn oo school ook ja je moet meer eten..... tjah ik eet al netjes meer maar nog niet genoeg.

Ja dat denk ik ook maar wat heb al zoveel onderzoeken gehad en dit is nu al de 6de arts die het zegt en niet 1x maar meerdere keren in het gesprek. Tuurlijk ben ik niet de enige maar mijneengmerg is goed en bloed weer niet maar alle organen werken goed wat oow wat is het dan.... ik weet het niet meer zoals de algemene kinderarts zei er hebben heel veel knappe koopen naar gekeken en allemaal hun mening onderzoeken gevoerd ik denk niet dat we nu iets gaan vinden maar voor het geval dat nemen we je toch oo voor uitgebreid onderzoek....

Ach ik heb miss een feestje dit weekend waarbij ze helemaal rekening met mij gaan houden dus als ik weg wil des noods moet hij me tillen zei die al dus dat komt wel goed:) ben ik wel blij om en dan volgende week maaien eb stenen rapen van weiland wordt een zwaar weekje maar we gaan het zien:) moet toch gebeuren dus ja dan ihebben we niet heel veel keus gelukkig als echt niet gaat is er nog een trekker tot mijn beschikking maar ga toch proberen net mrt mijn tutje haha paard gespeeld in galop door de bak achter me aan soms kan ze mijn dag zoooo goed maken!

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:32

hoi,
je kent me zeker meid, ik kan niet bblijven zeggen dat ik er echt voor je ben en je hebt deze ellende allemaal helemaal niet verdient,
ooit is er een dag dat jij geen pijn hebt dat beloof ik je!
mensen zijn er voor je en ik ook!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:45

Ik toch een goede lyme test af laten nemen als ik jou was, om het zeker te weten!
Je hoeft een tekenbeet dus niet altijd door te hebben en je hoeft ook geen rode kring te hebben.
Ik heb Lyme al 4.5 jaar en ik heb eerst heel lang getobt voor het kwartje viel, maar toen was ik al heel lang bezig met opbouwen..
Een goede test kan op enkele plekken in nederland of duitsland, eigen kosten maar wel betrouwbaar. Dat zijn ze hier niet.
Lyme gedraagt zich als allerlei ellende zonder dat het als Lyme herkend wordt.