Veselijke napijn operatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nant

Re: Veselijke napijn operatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 10:41

Ik voel me altijd zo'n zeikerd, drie keer in 4 dagen tijd een arts bellen.
Ik heb geen info meegehad van het ziekenhuis over wat te doen bij koorts of whatever, kan je hiervoor gewoon de dokterspraktijk bellen?

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:43

joh gewoon even bellen daar zitten ze voor, je bent echt geen zeur hoor!

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:46

Ik vind dat je weinig info hebt meegekregen. Zo'n operatie kan echt heel pijnlijk zijn en het duurt nog wel een tijdje voor je weer de oude bent. Die smaak hoort erbij, helaas... Over die koorts zou ik inderdaad even bellen met een arts.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:48

In het linkje wat ik je eerder gaf stond dat koorts niet helemaal de bedoeling is, en je zeikt absoluut niet!! Ik zou echt even bellen want als het gaat ontsteken ben je verder van huis

Nant schreef:
Ik heb geen info meegehad van het ziekenhuis over wat te doen bij koorts of whatever, kan je hiervoor gewoon de dokterspraktijk bellen?

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 10:51

Omeprazol 20 kun je ook los krijgen bij de drogist of (weekend)apotheek. Het zijn capsules met korreltjes erin. Als ik het me goed herinner, mag je ze ook open maken en de korreltjes in wat yoghurt, vla of iets anders semi vloeibaars doen en ze op die manier naar binnen werken.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 14:30

dito schreef:
en ts hoe gaat het nu met je? Ik denk dat je er wel goed aan doet morgen even je arts te bellen wat betreft een maagbeschermer, is toch wel nodig hoor naast de diclofenac (geen idee hoelang je die nog moet innemen hoor)

Wie zegt dat dit nodig is? heb het hier boven ook al een keer geschreven er zijn richtlijnen voor een maagbeschermer bij nsaid gebruik. Lang niet iedereen hoeft het erbij te gebruiken artsen zijn over het algemeen echt zorgvuldig met het voorschrijven van een maagbeschermer bij Nsaid. En de apotheek controleert dit ook nog eens wij bellen als wij zien dat een patiënt volgens de standaard een maagbeschermer nodig heeft de arts of we dit toe mogen voegen. (en kleine bijkomstigheid bij niet chronisch gebruik wordt het ook niet vergoed).
Ts ik zou even controleren of je echt koorts hebt en dan de huisartsenpost bellen voor overleg koorts na zo ok is niet de bedoeling.

Groetjes Genja

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 19:35

die ranzige smaak in je mond hou je nog wel even ;) Die vieze korsten zijn dat, en het feit dat je papillen het niet helemaal doen maar blijkbaar wel vieze smaken kunnen identificeren.

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 20:02

Ts, beter 1 keer te veel bellen dan te weinig , ze zitten daar niet voor niets he ;)

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 21:02

We moesten de temp even in de gaten houden en is nu redelijk netjes 38, zelfde temp als waarmee ik werd ontslagen uit het ziekenhuis. In ieder geval geen koorts meer :)
Ik heb helaas vrij snel koorts :(
Verkoudheid,spierpijn of operatie ik krijg koorts.

Die smaak is echt ranzig, gadverrrr! Denk dat ik ook niet naar bloemetjes ruik uit m'n mond :\

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:57

Als je moet bellen om wat voor reden na de operatie, kun je overdag de poli KNO en 's nachts de eerste hulp van het ziekenhuis bellen waar je geopereerd bent (tot een week na de operatie).
Hou je temp goed in de gaten, mag niet boven de 38.5 komen, maar 38 is netjes en helemaal niet gek na een operatie :)

Ik heb overigens nog steeds m'n smaak niet volledig terug... Heb nu 2x keelpijn gehad sinds de operatie, maar duidelijk te merken aan mijn opgezette keel dat ik voorheen een keelontsteking gehad zou hebben!

Véél blijven drinken, het helpt echt! De nachten zijn het ergst, overdag was ik gefrustreerd en boos door de pijn van het drinken, 's nachts huilde ik bij elke slok tranen met tuiten, maar ik heb me al die tijd gedwongen te drinken, ook op de momenten dat ik het niet wilde, omdat het me zoveel pijn deed!

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 11:06

Ik vind het gek dat ze je hebben laten gaan met een temperatuur van 38? Of ben ik hier verkeerd in? :)
Toen ik in het ziekenhuis lag, mocht ik niet vertrekken, omdat mijn temperatuur nog 38 was. Dit moest lager voor ik naar huis mocht. Maar dit kan natuurlijk van arts tot arts afhangen..

Hoe is het nu met je ader, al beter?

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:10

Verhoging is vrij normaal na een operatie. En thuis moet je het gewoon goed in de gaten blijven houden. blijft de koorts aanhouden is het niet goed.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 12:12

probeer je tanden een beetje te poetsen, scheelt extreem in de smaak, zit immers veel oud bloed en wondvocht op en tussen je tandjes.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 13:40

Nant schreef:

Ik ben na mijn bijholte operatie&septumcorrectie 3 keer op de spoed geweest.

1x omdat de plaatjes die mijn neus recht moesten houden veuuuullll te groot waren, en door mijn neusvleugels heen sneden.
En 2x omdat ik moest spoelen, en het water ging er mooi in.. Maar kwam er mooi niet meer uit.

Dus toen moest ik mijn holtes leeg laten zuigen.. geen succes als je net geopereerd bent.

Mijn amandelen zijn verwijderd toen ik 15 was en ik zat 2 dagen later aan de bami panghang :')
Ja dat deed wel zeer, maar ja ijsjes en drinken ook..

Ik weet wel dat het bij mij de eerste week moeilijk was om mijn mond volledig te openen.
Ik hoop dat het nu beter gaat met je.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:07

Hoe gaat het vandaag met je?

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 22:12

Net terug van de SEH, ik kreeg een nabloeding, waardoor ik bleef overgeven en de korsten er af kwamen. Ik voelde het bloed echt m'n keel in spuiten, nadat ik ongeveer een liter kwijt was toch maar SEH gebeld en ben nu net pas terug..
Wel nog even klacht ingediend over operatiedag zelf en zij vonden het ook niet kunnen.

Anyway, als dit weer gebeurd direct naar SEH niet eerst aankijken / bellen.
Morgenochtend moet ik naar de kno arts.

Zojuist op de SEH weer opgevangen door zulke lieve mensen. Door t bloed verlies had ik het koud, ik werd aan alle kanten bediend met warme dekentjes, kussens enz.. En elke 5 minuten kwam er iemand bij me kijken!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:14

Pfff heftig zeg!
Hopelijk heb je het nu wel allemaal gehad hoor en ga je opknappende heen.
Beterschap in ieder geval

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 22:46

Ik meen serieus dat als ik dit van te voren had geweten ik het niet had laten doen. Dan maar ziek door elke bacil die ik tegen kom.
Sorry als ik mensen ontmoedig, maar wat een drama dit!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:49

Goh wat een ellende :(
Heel veel beterschap :(:)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 07:56

Nou ik begrijp je volkomen hoor!
Ik heb toen dan wel geen nabloeding gehad maar wel heel veel pijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 08:05

Ohh wat ben jij een pechvogel. Zou wat betreft de operatie een klacht indienen, de nabloeding is iets wat iedereen kan overkomen. Kan me iets voorstellen dat je dit niet had gedaan als je vantevoren had geweten hoe het zou lopen. Heb 2x septumcorrectie gehad en heb de 2e uitgesteld tot het kraakbeen zo ongeveer naar buiten groeide.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 10:16

Het zag er redelijk goed uit, de oude korsten zijn door het braken helaas allemaal los gegaan en weg, maar het bloedde niet meer, maar was wel erg rauw nog. Heb tegen de pijn en om ontstekingen tegen te gaan nu 100mg diclofenac gekregen voor de nacht en 75mg voor overdag. Dit is voor max 3 dagen en daarna mag ik dit gaan afbouwen met de 50mg.

Verder moet ik heel rustig aan doen, mag me niet inspannen of in de zon omdat het kan bloeden als je bloeddruk/ hartslag stijgt en je vaten uitzetten.

KNO arts zegt dat de meeste mensen na 5 dagen echt een enorme terugslag krijgen, maar dat het na een week enorm verbeterd (dat is voor mij morgen). Laten we het hopen en hopen dat deze ellende snel achter de rug is!
Ik ben inmiddels 7kg afgevallen en liep al bij een diëtiste om aan te komen |o

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 10:56

ooh meid, wat een ellende allemaal.
Ik heb precies hetzelfde als jij gehad, 5 jaar geleden, ik was toen 30.
Ook ik werd gewoon de volgende dag naar huis gestuurd zonder enige uitleg of wat dan ook en heb dezelfde problemen als jij gehad met nabloeden en dat soort dingen.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar ik heb er 3 weken goed last van gehad, slecht kunnen eten enzo, ik hield me op de been met veel waterijsjes en (bijna)koude bouillon, warme dingen kon ik al helemaal niet wegkrijgen vanwege de pijn, ik dronk veel ijswater dat helpt echt hoor.
Ik kon pas na 3 weken weer een beetje fatsoenlijk praten en eten.
Ik weet wel dat als ik het van te voren had geweten, had ik het nooit gedaan, wat een ellende, maar er zijn ook mensen zat die er weinig tot geen last van hebben gehad, ik denk dat wij gewoon pechvogels zijn :D
heel veel sterkte :(:)

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-13 11:21

Thanks shettie 1978 voor je eerlijke post. Ik weet nu ongeveer wat me te wachten staat, ik kan nu na een week nog helemaal niet praten, wil zaterdag gaan oefenen.
Laatste keer dat ik probeerde te praten kreeg ik dus die nabloeding. Brrrr

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 12:43

ik kon na een week inderdaad ook nog niet praten, mijn man en familie waren daar wel blij om ,hihi.
Maar zonder gekheid, ga niks overhaasten hoor, je hebt alleen jezelf er dan mee, ik kon op een gegeven moment wel een beetje fluisteren, dus dat vond ik al heel wat, echt praten duurde veel langer.
Veel waterijs eten was mij toen gezegd door de dokter, nou dat heb ik gedaan ook :D , ik heb wat raketten weg zitten werken, scheelt ook veel voor de pijn :j