Stoppen met roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 17:49

Zo, vandaag m'n eerste rookvrije dag! Is me eigelijk wel prima bevallen. Niet makkelijk maar wel goed te doen.
Heel goed van iedereen die zo goed bezig is! :D
Ik ben trots op jullie :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 18:37

lovesamantha schreef:
Oh echt Sassol? -O-
Het heeft namelijk geen zin om tegen m'n moeder te zeggen dat ze niet in de woonkamer mag roken in haar huis..

Net bij de boodschappen 2 zakken salmiak lolly's, een pak kauwgom en keelsnoepjes gekocht. Ook heb ik een peen en komkommer. Dus ik heb wel iets te eten. :)

Helaas wel lovesamantha, het maakt het gewoon moeilijk dat je elke dag veel tijd met iemand doorbrengt die wel rookt. Moeilijk, maar niet onmogelijk. Als je je moeder niet kan vragen of ze (in jouw bijzijn) niet in de woonkamer wilt roken kun je wel zelf iets meer afstand nemen. (Dus als je het moeilijk krijgt even buiten wandelen of naar je kamer/vrienden toe gaan)
Uiteraard niet voor de rest van je leven, maar wel in het begin.

mistid

Re: Stoppen met roken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 18:47

Ik heb vernomen dat ik onbewust minder met rokers om ga sinds ik ben gestopt. Eerst was ik superveel bij een vriendin en deden we bijna niets anders dan roken en kletsen, maar nu ik ben gestopt ga ik helemaal niet meer spontaan naar haar toe om even gezellig te doen.

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:03

Hier nog een gestopte roker :o

Ik rookte al nooit erg veel, 5-7 op een dag was de max, en het laatste jaar denk ik 3 op een dag. Maar toch, het was MIJN momentje waar ik even helemaal niks moest. Ik februari ben ik geopereerd, en wist van te voren dat ik sws de eerste weken immobiel zou zijn. Dus dag van de ok mijn laatste sigaret gerookt, en sindsdien gestopt. Maar ik blijf het lastig vinden. Kan niet zeggen dat ik de specifieke momenten mis, maar het blijft zo dat ik roken echt altijd lekker heb gevonden :o

Mijn man is anti rook dus die is onwijs blij dat ik gestopt ben. En ik weet natuurlijk heel goed dat het veel beter voor me is om niet te roken (werk notabene in de gezondheidszorg....) maar toch....

Helaas ook ruim 5 kilo aangekomen, en door de operatie kan ik niet sporten, wandelen met de honden red ik max 20 minuten.

Dus qua stoppen wel succes, maar echte motiverende tips heb ik niet. Ik hoop door jullie de omslag te kunnen maken dat ik het wel als positief zien. Nu voelt het alsof ik iets verloren ben wat echt van mij was..... stom he :o

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:44

Sassol schreef:
EvaC schreef:
Oeh goed topic!

Ik loop ook al een tijdje te malen om te stoppen met roken. Het nadeel is alleen dat mijn vriend ook rookt en we wonen samen, dus dat moet eerst maar eens goed met elkaar worden afgestemd. Ik vind het al een tijdje zelfs een beetje gênant dat ik rook. We gaan regelmatig uit eten of hebben andere feestjes en dan voel ik me altijd zo'n sukkel als ik weer ergens in een hok of buiten sta te roken. En dat ik gewoon tegenwoordig niet meer zo veel ruik, vreselijk!

Eigenlijk ben ik er wel over uit dat ik wil stoppen en al die berichten in dit topic helpen ook wel heel erg als motivatie! Super dat er al zo veel zijn gestopt!

De ervaring leert inderdaad dat als je samenwoont met een roker die zich niet aanpast (dus gewoon overal binnen blijft roken) het heel moeilijk is gestopt te blijven. Misschien kun je voorstellen dat slaapkamer/woonkamer rookvrij blijven? (De kamers waar je toch het meeste samen relaxed bezig bent)

De slaapkamer is bij ons sowieso rookvrij. Boven roken vindt ik echt het toppunt van vies! Ik ga sowieso met hem overleggen wat hij graag zou willen hoor. We hebben het nog nooit echt over stoppen gehad samen. Dus wie weet. Morgen maar eens overleggen, vanavond hebben we visite ;)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 22:36

Leuk om te zien dat er best veel mensen stoppen/ pas gestopt zijn!

Vandaag ging weer goed, heb wel een beetje een middagdip op het werk en dan is het wel even lastig om niet te roken en ook niet te mogen snaaien O:) Maar vanavond weer heerlijk gesport en dat voelt echt top. Misschien een nieuwe verslaving haha. Maar die mag :j

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 23:00

Goed zo iedereen!! :)
Ik heb vandaag een klein cadeautje voor mezelf gekocht, een nagellakje van OPI :)
Dat geld had ik normaal gesproken op gemaakt aan m'n 2,5 pakje per week :=
Dit is toch leuker om voor mezelf te kopen :D

marletjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:02

Wat is iedereen goed bezig! :j
Vanavond gaat nog lastig worden, avondje kroeg met vrienden. Maar ik ga het volhouden :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:09

En marletjj, gelukt? :D

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:24

@lovesamantha, ik ben begonnen met rond de 16 mg. nicotine, zit nu op ongeveer 7 mg. Wanneer helemaal stoppen? Ik weet het niet, ik zet er geen druk achter en bouw de nicotine af naar 0. Dan zie ik wel of ik überhaupt nog behoefte heb aan de gewoonte...
Het fijne is dat je ondertussen wel alle fysieke voordelen van het gestopt zijn al hebt. Betere reuk en smaak, niet meer dat ellendige gehoest, veel meer energie en een betere huid. Ook geen stank meer in huis en auto. En ik heb absoluut geen zin meer in een gewone sigaret.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 12:17

Hallo :) heb weer ff bij gelezen hoe gaat het met de mensen die gestopt zijn ? heb woensdag me laatste sigaret gerook had er veel moeite mee en vannacht dus uit geweest en heel dom een sigaret genomen had ik natuurlijk Nooit!! moeten doen |o

Charlie_P schreef:
Chantaliiejj schreef:
ik zou maandag stoppen met roken maar heb nog een half pakje liggen na deze stop ik.
@Charlie_P hoe doe jij het met mensen die in je omgeving roken hoop dat je het vol houd :)

Op het werk wordt wel gerookt, dus dat is best lastig. Of eigenlijk ook niet...gewoon niet doen :D Ik zag in een ander 'stoppen met roken topic' en uitspraak voorbij komen die ik wel heel sterk vond...ROKEN IS GEWOON GEEN OPTIE. Dus dat zeg ik dan maar tegen mezelf haha. En op feestjes zal wel even een uitdaging worden, zeker in combinatie met wat alcohol. Maar ook dan geldt hiervoor genoemde spreuk ;) haha. Momenteel vind ik het moeilijker om niet ineens heel veel te gaan eten, dan om niet te roken..

ja de meesten mensen beginnen juist meer te eten als ze stoppen met roken.

Mossel schreef:
Ik meld me ik ben sinds zaterdag gestopt ( niet de eerste keer overigens) maar het gaat me wel weer goed af eigenlijk

En hoe gaat het nu

lovesamantha schreef:
Ik wil al eerder stoppen dan 2 weken.
Morgen boodschappen doen dus ik neem gelijk lolly's, zuurtjes en heel veel kauwgom mee.
Ik ga ook weer mijn stoppen met roken app downloaden. :)
Die verteld je hoeveel je tot nu toe opgespaard hebt, hoe je lichaam hersteld en hoe lang je precies niet gerookt hebt etc. Hele leuke app!
Ik ga denk ik aanstaande maandag stoppen. Ik moet dan werken dus dan heb ik een beetje afleiding ipv dat ik de hele dag thuis of buiten zit en niet echt iets aan het doen ben.

Handig zo'n heb ga hem meteen downloaden

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:23

Ik heb ook ontzettend veel zin in een sigaret, mweh huilie huilie

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 12:26

ja het is heel frustrerend als je nou net trek heb in een sigaret en aan het stoppen bent

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:10

Heel stom, maar tandenpoetsen werkte daar altijd goed tegen bij mij. Misschien bij jullie ook?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:13

Dan blijft er geen glazuur met op m'n gebit over denk ik :')

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:19

Nynke1 schreef:
Dan blijft er geen glazuur met op m'n gebit over denk ik :')

Douchen (zonder zeep) dan? :')

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 11:44

Aargh ik heb gisteren ook een paar trkejes genomen van zo'n zelfgerolde sigaret. Pff... Raar maar waar ik voel ik keelpijn, schorre stem, hoofdpijn, allemaal van die stomme tabak _-:(

Nah, lekker aan de koffie nu, straks een beetje chillen in het park waar ik normaalgezien wel een sigaret of 5 zou doorjagen, maar nu ga ik mij gewoon op mn boek concentreren.

Probleem is dat ik met heel veel stress zit (voor de geïnteresseerden, lees mijn topic maar eens) en dan denk ik soms wel eens foert, wat kan mij die sigaret nu schelen, maar achteraf voel ik me wel slecht. Maar ik moet gewoon volhouden. Vrijdag 1 sigaret, gisteren een paar trekjes en vandaag helemaal niks!

Samantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:12

Jammer chantal & espiga. Maar laat een tegenslag jullie niet weerhouden om door te zetten!

Gisteravond toen ik in bed lag werd ik ineens heel misselijk toen ik aan sigaretten moest denken en ik heb toen besloten om vandaag maar te stoppen ipv morgen.

Ik heb vandaag dus nog niks gerookt en het valt me alweer vies tegen maar ik blijf volhouden! :)

MustangII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:43

Als je wilskracht er is en je wilt echt stoppen dan lukt het jullie....mij is het ook gelukt!

sajavado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 14:46

God wat heb ik trek in een sigaretje zeg...
Maaarr, ik kan en ga dit volhouden!
En jullie kunnen het ook meiden! We will survive! :D

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 16:16

sajavado schreef:
God wat heb ik trek in een sigaretje zeg...
Maaarr, ik kan en ga dit volhouden!
En jullie kunnen het ook meiden! We will survive! :D

Ik ook! En ga zo nog naar een (buiten)feestje ook -O- Om het even makkelijk te maken zeg maar. Maar de rest van de week is ook goed gegaan, dus vandaag gaat ook lukken. Snap alleen niet waarom het vandaag ineens een heel stuk moeilijker is.
Volhouden iedereen *\o/*

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 20:15

had het gister avond weer zwaar met uitgaan met al die rokende mensen om me heen.
@espiga1984 heb je topic gelezen, ik hoop dat je het vol houd
lovesamantha en hoe gaat het tot nu toe ?, Charlie_P hoe was het feestje en heb je het volgehouden met de rokers om je heen ?

marletjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:05

Sassol schreef:

Ja :D

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 00:45

marletjj schreef:
Sassol schreef:

Ja :D

*\%/*

@De rest: goed bezig hoor!

Vanaf morgen ben ik ook rookvrij :) Huisgenoot gaat zelf minderen en heeft toegezegd niet binnen te roken waar ik bij ben (of hij gaat naar z'n eigen slaapkamer). Dus dat is dan goed te doen en hopelijk kan ik hem inspireren!

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 09:50

Redelijk mislukt hier, al is het nog niet heel dramatisch (stuk of 3 p.d.). Maar ik ga vanaf morgen 12 dagen weg wv 10 dagen Vipassana meditatie en daar mag je toch niks (qua drank, roken e.a. stimulerende middelen) dus dan gaan we ervoor.

Iedereen goed bezig!! You go all!!