Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lepeltje schreef:Dat er men niet kan bewijzen dat er een verband is betekent niet dat er niet geprobeerd is een verband aan te tonen.
Hier is bijvoorbeeld een paper mbt vaccinaties en autisme, uit 2009 en gebaseerd op 20 studies, met een steekproefgrootte waar een wetenschapper heel blij mee moet zijn. Genoeg om zelfs kleine afwijkingen aan te tonen. Maar die zijn er niet, blijkbaar.
http://cid.oxfordjournals.org/content/4 ... l.pdf+html
Mindim schreef:Wat ik nooit snap is dat er zo moeilijk gedaan wordt over enten, maar men totaal niet kijkt naar welke pijnstillers, of andere middelen door een huisarts voorgeschreven, men in een kind stopt. Daar stopt vaak het onderzoeksgedrag.
Mindim schreef:Wat ik nooit snap is dat er zo moeilijk gedaan wordt over enten, maar men totaal niet kijkt naar welke pijnstillers, of andere middelen door een huisarts voorgeschreven, men in een kind stopt. Daar stopt vaak het onderzoeksgedrag.
Tieneke schreef:Is het trouwens mogelijk dat als dergelijke virussen terug meer verspreiden, dat ze ook makkelijker evolueren in gevaarlijkere varianten? Lijkt me persoonlijk een logisch gevolg...?
Janneke2 schreef:Kinderen worden niet ingeent tegen hepatitis B
(...nu ja, niet als onderdeel van het rijksvaccinatieprogramma...)
maar wel samen met de DKTP tegen "HiB", voluit: Haemophilus influenzae type b.
Dat is het 'verkoudsheidsvirus' dat kan leiden tot hersenvliesontsteking.
Myca schreef:Mindim schreef:Wat ik nooit snap is dat er zo moeilijk gedaan wordt over enten, maar men totaal niet kijkt naar welke pijnstillers, of andere middelen door een huisarts voorgeschreven, men in een kind stopt. Daar stopt vaak het onderzoeksgedrag.
Beste Mindim, probeer niet op aannames te varen.
Ik heb kinderen, die me zeer aan het hart gaan.
Ik heb gewerkt voor de farmaceutische industrie en een medische achtergrond
En ik heb kinderen voor het leven behept met een autistische variant.
Ik kan je aangeven dat je eigen bloed (kids) je meer aan het hart gaan dan wat dan ook. En juist daarom wordt je kritisch als ouder. Als alles goed gaat; fijn, gelukkig...
Maar wat als alles anders loopt?
Janneke2 schreef:Het spijt me, maar ik vind dit een kreupel onderzoek.
De vrouw die ik ken, heeft zeker geen BMR gehad. (Ze is nu in de 50.) Blijven er volgens dit artikel 2 mogelijke theorieen over: kwik en 'te veel ineens'.
Vervolgens worden deze 2 theorieen apodictisch van de hand gewezen, met frases als "autisme is geen ziekte van het immuunsysteem" en "het immuunsysteem van een klein kind is weliswaar onvolwassen, maar kan de entingen goed aan".
Eerste kreupelheid: dit is het weerleggen van theorieen. Dat mag, dat kan zinnig zijn, maar het is niet meer dan dat. (Het is geen gedegen onderzoek van kinderen die zwaar ziek werden na een enting, om te kijken of er gemeenschappelijke factoren zijn - om maar iets te noemen.)
2e kreupelheid: de getallen vind ik mager. (Er was een geval gemeld van...)
3e kreupelheid: sommigen verbinden "autisme" (whatever that is supposed to be - de term kan erg veel betekenen) wel degelijk aan het immuunsysteem.
4e kreupelheid: ik vind het vooral een soort van bezwerende tekst: "wij vinden, dat het zo zit". (Dat mag je beslist zeggen, maar heeft matige wetenschappelijke waarde.)
Zahlina schreef:Jokester
Bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Al ben ik het niet met je eens dat door het niet enten ik andere kinderen meer in gevaar breng.