Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 00:33

Mindim.
Jij hoeft het ook niet te begrijpen maar ik wil gewoon weten waarom ik iets zou doen.
Daarnaast gaat het me ook niet om de bijwerkingen, het gaat me om de zin of onzin van het vaccineren, de extra stoffen die in mijn optiek onnodig bij worden gespoten.
Daarnaast is er ook helemaal niet gezegt dat wij niet gaan enten en ja mochten we gaan enten en ze is er ziek van dan krijgt ze een zetpil, erger nog haar eerste dag op deze wereld kreeg ze deze al in het ziekenhuis maar dat was omdat ze pijn had.
Ik ben niet anti vaccinatie, ik ben er alleen tegen om me onwetend te houden.

Anoniem

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 00:38

Nou de zin van vaccineren lijkt me onderhand wel bewezen, ik snap werkelijk niet waarom dat nog in twijfel wordt getrokken. Dan hoor je hier, ja maar er is al geen polio meer sinds de jaren twintig (onzin trouwens, volgens mij is dat later), maar hoe zou dat komen, denk je?
Wat ik nooit snap is dat er zo moeilijk gedaan wordt over enten, maar men totaal niet kijkt naar welke pijnstillers, of andere middelen door een huisarts voorgeschreven, men in een kind stopt. Daar stopt vaak het onderzoeksgedrag.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 00:40

Hoe kom je daar bij Mindim, ik denk zeker dat mensen die nadenken over het vaccineren ook niet om elke wissewasje medicijnen in hun kind pompen.

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 00:45

Ik denk ook dat het nut van het vaccineren toch idd wel duidelijk is. Duidelijker dan het "nut" om het niet te doen. Individueel is het misschien niet altijd het beste in bepaalde mensenogen, maar ik vind dat ieder ook de plicht heeft om te denken aan algemene volksgezondheid op langere termijn. Het lijkt mij nogal egoïstisch om anderen hun gezondheid op het spel te zetten omdat... er veel meer mensen niet ziek zijn geworden van inenten, dan wel ziek door dat niet te doen... :+ ironisch bedoeld...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 00:46

Lepeltje schreef:
Dat er men niet kan bewijzen dat er een verband is betekent niet dat er niet geprobeerd is een verband aan te tonen.

Hier is bijvoorbeeld een paper mbt vaccinaties en autisme, uit 2009 en gebaseerd op 20 studies, met een steekproefgrootte waar een wetenschapper heel blij mee moet zijn. Genoeg om zelfs kleine afwijkingen aan te tonen. Maar die zijn er niet, blijkbaar.

http://cid.oxfordjournals.org/content/4 ... l.pdf+html

Het spijt me, maar ik vind dit een kreupel onderzoek.

De vrouw die ik ken, heeft zeker geen BMR gehad. (Ze is nu in de 50.) Blijven er volgens dit artikel 2 mogelijke theorieen over: kwik en 'te veel ineens'.
Vervolgens worden deze 2 theorieen apodictisch van de hand gewezen, met frases als "autisme is geen ziekte van het immuunsysteem" en "het immuunsysteem van een klein kind is weliswaar onvolwassen, maar kan de entingen goed aan".

Eerste kreupelheid: dit is het weerleggen van theorieen. Dat mag, dat kan zinnig zijn, maar het is niet meer dan dat. (Het is geen gedegen onderzoek van kinderen die zwaar ziek werden na een enting, om te kijken of er gemeenschappelijke factoren zijn - om maar iets te noemen.)
2e kreupelheid: de getallen vind ik mager. (Er was een geval gemeld van...)
3e kreupelheid: sommigen verbinden "autisme" (whatever that is supposed to be - de term kan erg veel betekenen) wel degelijk aan het immuunsysteem.
4e kreupelheid: ik vind het vooral een soort van bezwerende tekst: "wij vinden, dat het zo zit". (Dat mag je beslist zeggen, maar heeft matige wetenschappelijke waarde.)

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 00:47

Ik ben het met je eens dat het raar is dat men beperkt onderzoekt, kan je verzekeren dat je mij dat niet kan aanrekenen. Sowieso ben ik niet pro medicatie maar als het nodig is dan schuw ik het niet maar wel met rede.
Er zijn een aantal vaccinaties die in mijn optiek niet zo zinnig vind en waar ik ook echt mijn vraagtekens bij zet, er zijn er een aantal die ik wel heel belangrijk vind.
Polio, tetanus worden in elk geval geprikt over de rest wil ik gewoon meer weten voordat ik daar een besluit overneem.

Maar ja ik moet eerst maar eens uitvinden wat hier allemaal verkrijgbaar is mocht ik een ander ent schema aan willen houden.

Tieneke, moet ik dan ook maar elk jaar een groepprik gaan nemen omdat daar mensen aan overlijden?
Waar is de grens?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 00:50

Mindim schreef:
Wat ik nooit snap is dat er zo moeilijk gedaan wordt over enten, maar men totaal niet kijkt naar welke pijnstillers, of andere middelen door een huisarts voorgeschreven, men in een kind stopt. Daar stopt vaak het onderzoeksgedrag.

Beste Mindim, probeer niet op aannames te varen.
Ik heb kinderen, die me zeer aan het hart gaan.
Ik heb gewerkt voor de farmaceutische industrie en een medische achtergrond
En ik heb kinderen voor het leven behept met een autistische variant.

Ik kan je aangeven dat je eigen bloed (kids) je meer aan het hart gaan dan wat dan ook. En juist daarom wordt je kritisch als ouder. Als alles goed gaat; fijn, gelukkig...
Maar wat als alles anders loopt?

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 00:51

Nee dat moet je niet. Die heb ik zelf trouwens ook niet. Maar wat ga je doen als je kind bovenop griep ook bv. nog eens bof tegelijk krijgt en het zodanig verzwakt dat er ernstige gevolgen zijn? Dat had je voor een stuk kunnen voorkomen.

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 00:53

Meestal gaat het goed, maar een collega van mij heeft een aantal jaren geleden een dochtertje verloren na de inenting op een leeftijd van drie maanden oud. Het kindje kreeg op dezelfde dag NA de inenting hoge koorts wat een kleine week heeft aangehouden en lag toen opeens dood in haar wiegje. Er is toen autopsie verricht door een NIET-onafhankelijk onderzoek die zei dat het niet aan de inenting had gelegen, maar wat dan wel konden ze ook niet vertellen. Ze zullen nooit zeggen dat het aan de inenting heeft gelegen want als dat naar buiten komt laat heel Nederland zijn kinderen niet meer inenten, en daarbij de schadeclaims die ze kunnen verwachten. Wat wel een hele goede tip is, die in het topic al is gegeven, is kinderen vitamine C geven voor en na een inenting.

TienekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 00:54

Is het trouwens mogelijk dat als dergelijke virussen terug meer verspreiden, dat ze ook makkelijker evolueren in gevaarlijkere varianten? Lijkt me persoonlijk een logisch gevolg...?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 00:56

Mindim schreef:

Ik ben een kritische enter en onderzoek wel degelijk alles voordat het "in mijn kind wordt gestopt". Wat ik nog steeds schrikbarend vind is dat minder dan 10% van de ouders die laten vaccineren, dit doen zonder de bijsluiters te lezen en zich goed op de hoogte te stellen van de mogelijke complicaties.

Om een voorbeeld te noemen: als epilepsie voorkomt in de eerste graad in de familie dan is het beter om DTP te geven ipv DKTP. Dit omdat het Kinkhoestvaccin de epilepsie kan triggeren. Hier zijn maar weinig ouders (en CB-artsen) van op de hoogte. Waarom toch altijd die geheimzinnigheid mbt de vaccins en geen open communicatie en duidelijkheid?

Mijn dochter heeft de DKTP wel gekregen (via een verlaat schema), maar krijgt de BMR pas nadat ze 2 is geworden. Dit omdat er in andere landen door wetenschappelijk onderzoek is aangetoond dat er dan minder vaak complicaties optreden. Ik woon in de Biblebelt, maar zie geen reden om terug te komen op mijn/onze beslissing.

Ik las een reactie van iemand dat als je kind 1 dag ernstig ziek was geweest, je niet zou twijfelen om te vaccineren (of iets in die strekking). Mijn dochter heeft 10 dagen op de HC en MC gelegen en daardoor ben ik alleen maar kritischer geworden. Ook heb ik in mijn omgeving een kindje wat normaal ontwikkelde tot de BMR en daarna zienderogen (geestelijk) achteruit ging. Mijn dochter heeft na de 2e DKTP een hele tijd klachten gehad en stilgestaan in haar ontwikkeling.

Wat ik een goede zaak vind is dat het Lareb inmiddels ook bijwerkingen registreert die worden gemeld door ouders of alternatief genezers (homeopathie, osteopathie, etc.). Hierdoor zal er in de toekomst misschien door de medici ook wat kritischer naar de vaccins gekeken worden.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 01:06

Laat ik over kinderen die overleden zijn maar niet nadenken en me voorhouden dat het bijna altijd goed gaat.
Tieneke, ik kan alleen maar hopen dat we die combinatie van ziektes niet meemaken.

Hepatitis B wordt ze niet voor ingeent, wie weet later maar ze loopt te weinig risico om hier mee besmet te worden.
HPV zou ik ook niet doen momenteel, misschien denk ik er anders over als het zo ver is.
De rest is nu nog een vraagteken.

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 07:09

@Zahlina; De kern van mijn 'verhaal' ging over het feit dat we ons niet (meer) kunnen beroepen op de sterke natuurlijke weerstand van een kind/volwassene, ...helaas! We zijn met zijn allen vele malen 'a priori' 'ongezonder' geworden. Waarvoor heel veel redenen zijn aan te voeren, (vervuiling van ons milieu, te weinig beweging) ...en idd....o.a. wellicht ook ons hele vaccinatie-programma. Wie zal het zeggen.

Toch, ...of juist dan zou ik wel vaccineren. Is er een weg terug? Ik zou mijn kind in deze tijd en omstandigheden niet hiervoor in de weegschaal durven te leggen. :o

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 08:03

Dat het enten tegenwoordig nog eerder wordt gedaan is trouwens om de vakantie kindjes ook allemaal te enten. Daarvoorwaren er soms bbaby's die ze op het programma misten vanwege de vakantie. Bizar he, dat dat de reden is waarom alle baby's een maand eerder worden geënt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:48

Kinderen worden niet ingeent tegen hepatitis B
(...nu ja, niet als onderdeel van het rijksvaccinatieprogramma...)
maar wel samen met de DKTP tegen "HiB", voluit: Haemophilus influenzae type b.
Dat is het 'verkoudsheidsvirus' dat kan leiden tot hersenvliesontsteking.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:53

Tieneke schreef:
Is het trouwens mogelijk dat als dergelijke virussen terug meer verspreiden, dat ze ook makkelijker evolueren in gevaarlijkere varianten? Lijkt me persoonlijk een logisch gevolg...?

Dat hoort tot de mogelike rampen die ons allemaal, als mensen en dieren bedreigen.

Maar het heeft niets, maar dan ook niets te maken met wel of niet enten: het poliovirus leeft vrij en blij in onze rioolbuizen.
De tetanusbacterie doet precies hetzelfde op iedere manege en ga zo maar door.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:04

Janneke2 schreef:
Kinderen worden niet ingeent tegen hepatitis B
(...nu ja, niet als onderdeel van het rijksvaccinatieprogramma...)
maar wel samen met de DKTP tegen "HiB", voluit: Haemophilus influenzae type b.
Dat is het 'verkoudsheidsvirus' dat kan leiden tot hersenvliesontsteking.

Inmiddels krijgen ze niet alleen hib, maar ook hep via het rvp. http://www.rivm.nl/Onderwerpen/R/Rijksv ... epatitis_B

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:08

Ik begrijp je heel goed ts. Ik vind vaccinaties maar eng, want er zit zoveel troep in. Het gebeurd ook steeds vaker dat vaccinaties gelinkt worden met geestelijke afwijkingen zoals autisme bijvoorbeeld.
Het is een beetje dubbel, want je kunt er veel mee beschermen, maar je kunt er ook veel heisa mee terug krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:24

Myca schreef:
Mindim schreef:

Beste Mindim, probeer niet op aannames te varen.
Ik heb kinderen, die me zeer aan het hart gaan.
Ik heb gewerkt voor de farmaceutische industrie en een medische achtergrond
En ik heb kinderen voor het leven behept met een autistische variant.

Ik kan je aangeven dat je eigen bloed (kids) je meer aan het hart gaan dan wat dan ook. En juist daarom wordt je kritisch als ouder. Als alles goed gaat; fijn, gelukkig...
Maar wat als alles anders loopt?

Ik vaar niet op aannames hoor ;-)

Ik ben ook mama en heb een kind wat me zeer aan het hart gaat, wat ADHD heeft en daarbij autistische trekken, is rigide en idd voor het leven. Dus misschien dat jij ook niet op aannames moet varen ;) en er niet van uit gaan dat anderen dit wel doen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:53

Stip. Hier ook een kritische mama dus ik lees graag mee.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 16:17

Janneke2 schreef:
Het spijt me, maar ik vind dit een kreupel onderzoek.

De vrouw die ik ken, heeft zeker geen BMR gehad. (Ze is nu in de 50.) Blijven er volgens dit artikel 2 mogelijke theorieen over: kwik en 'te veel ineens'.
Vervolgens worden deze 2 theorieen apodictisch van de hand gewezen, met frases als "autisme is geen ziekte van het immuunsysteem" en "het immuunsysteem van een klein kind is weliswaar onvolwassen, maar kan de entingen goed aan".

Eerste kreupelheid: dit is het weerleggen van theorieen. Dat mag, dat kan zinnig zijn, maar het is niet meer dan dat. (Het is geen gedegen onderzoek van kinderen die zwaar ziek werden na een enting, om te kijken of er gemeenschappelijke factoren zijn - om maar iets te noemen.)
2e kreupelheid: de getallen vind ik mager. (Er was een geval gemeld van...)
3e kreupelheid: sommigen verbinden "autisme" (whatever that is supposed to be - de term kan erg veel betekenen) wel degelijk aan het immuunsysteem.
4e kreupelheid: ik vind het vooral een soort van bezwerende tekst: "wij vinden, dat het zo zit". (Dat mag je beslist zeggen, maar heeft matige wetenschappelijke waarde.)

Het is een review, geen onderzoek. Er zijn 20 onderzoeken in verwerkt met allen dezelfde conclusie. Dat was in 2009 en ik kan er van 2013 gerust al 10 meer vinden, hoeveel wil je er hebben?

Misschien moet je deze ook eens lezen, gaat over hoe de hele controversie ontstaan is:
A Broken Trust: Lessons from the Vaccine–Autism Wars

En hier voor degenen die de voordelen en risicos af willen wegen:
[url=http://www.jfponline.com/uploadedFiles/Journal_site_Files/Journal_of_Family_Practice/supplement_archive/WYE-J-2_Commu.pdf]
Communicating the benefits and risks of vaccines[/url]

Verder snap ik heel goed dat mensen zich zorgen maken over hun kinderen en er het beste voor willen, dat is heel logisch. En het is ook begrijpelijk dat emotionele verhalen van mensen het winnen van het zich opstapelende wetenschappelijke bewijs dat er geen verband is.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 17:18

CB is vandaag dicht, ben van die kant ook nog niets wijzer, huisarts was nogal druk maar mocht hij vandaag tijd hebben dan neemt hij contact op.
Van het weekend een eetafspraak bij vrienden, hij is hoofd van de apotheek van het ziekenhuis, de enige plek op dit eiland waar je "afwijkende" medicatie kan krijgen en heb zo'n vermoedde dat hij mij heel veel informatie kan geven.
Pneumokokken-inentingen wordt niet gedaan.
Vanmiddag wil ik nog langs de GGD kijken of ik duidelijk kan krijgen of er hier kinderziektes zijn die meer voorkomen, doe dit maar met een smoes want heb zo'n vermoedde dat ik geen info krijg als ik vertel over mijn twijfels over bepaalde entingen.
Polio wordt hier via druppels gegeven.

Mijn zoektocht gaat nog wel even verder, jammer genoeg is schoonzus nog op vakantie anders zou ik haar nu vervelen met een boel vragen.

Jokester

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:29

Zahlina schreef:
Jokester
Bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Al ben ik het niet met je eens dat door het niet enten ik andere kinderen meer in gevaar breng.

Dat gaat niet over eens zijn of niet. Dat zijn feiten. Het is een klein gevaar, maar het is er wel. Dat is de groepsimmuniteit, zoals ik al uitlegde. Maar het is natuurlijk je recht om dat te negeren.

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 17:39

Ik heb geen tijd om uitgebreid te reageren, maar wil wel graag even ergens op reageren. De mensen die gelijk roepen wat een onzin om niet te enten, ze zijn er niet voor niets. De ziektes zijn er nu niet OMDAT er geent wordt.

Dit is niet geheel waar. De meeste ziektes waren al bijna geheel afgenomen voordat de entingen überhaupt gestart werden. Het heeft alleen het laatste zetje gegeven:
Afbeelding

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 17:45

Ik zit te denken, in dit topic zijn er een aantal mensen (heleboel) die het onverstandig vinden om niet/anders/onvolledig te enten.
Nu wordt er hier geent via het nederlandse protocol met uitzondering van Pneumokokken.
Stel ik volg het protocol op wat hier geldt dan laat ik dus al 1 enting achterwege maar is mijn dochter wel volledig geent, maar binnen de mening die in dit topic geldt zou ik dan al dom bezig zijn terwijl ik me van geen kwaad bewust ben.