Ongewenst zwanger? Gefeliciteerd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:58

Ik eigenlijk niet, ik zie een zwangerschap toch als 'kadotje' en niet als vanzelfsprekend, het is begin van nieuw leven, iets waar je blij mee bent. Dus ookal is het niet gepland, is een felicitatie toch op zijn plek lijkt me. Even onafhankelijk van het al dan niet weg laten halen, maar dat ligt weer aan de situatie en persoon. Maar kan me voorstellen dat anderen niet meteen willen feliciteren, ook logisch.
Vind het allebei wel logisch :+

pmarena; bij voorbaat al sterkte wensen bij een geplande zwangerschap vind ik toch ook vreemd. Zo'n drama is het ook weer niet allemaal en als alles goed gaat geen reden tot sterkte.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:58

kani_ejj schreef:
Ik kan zelf geen kinderen krijgen, heel moeilijk.
Maar ik ben wel tegen abortus, dus eigenlijk vindt ik dat als je ongewenst zwanger bent geworden.
Eigen domme fout, dan moet je op de blaren zitten, jammer dan.

sorry maar daar kan ik echt geen medelijden mee hebben.
Dan moet je maar 3 dubbel beveiligingen als je geen knderen wilt of zwaardere pil.

Wat een domme reactie.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:59

kani_ejj schreef:
Maar ik ben wel tegen abortus, dus eigenlijk vindt ik dat als je ongewenst zwanger bent geworden.

Dan moet je maar 3 dubbel beveiligingen als je geen knderen wilt of zwaardere pil.

Lekker op de blaren zitten dus. En een kind ouders gunnen die er niet blij mee zijn. Nee dat is een goede start.

:(

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:02

anneliesdj schreef:
Jasia schreef:
Ik denk dat het alternatief is om sterkte te wensen met de beslissing die gemaakt moet worden?

Maar ik vind sterkte weer zo vreemd, het is geen erge ziekte ofzo.
Sterkte met de beslissing, accoord, maar alleen sterkte :n

Dat staat er toch ook bij?
Sterkte met de beslissing die gemaakt moet worden. Dat lijkt mij in dit geval ook het meest gepast, want die beslissing is geen makkelijke :)

kani_ejj schreef:

Jeetje, ik vind het bizar dat er mensen zijn die zo ongeloofelijk kort door de bocht zijn... Die anno 2013 vrouwen hun eigen keuze niet gunnen in deze vind ik echt heel erg :\ Dat anderen geen/moeilijk kinderen kunnen krijgen is heel erg, maar heeft er niks mee te maken. Dan zou ik ook 's avonds mijn eten niet mogen opeten omdat er in Afrika mensen zijn die honger hebben. Zo werkt het dus niet...
Daarbij, hoe leuk is het voor een kind om opgevoed te worden door ouders die het niet willen?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:07

kani_ejj schreef:

Dit vind ik nogal een uitspraak. Besef dat het soms niet je eigen domme fout hoeft te zijn!! Een vriendin van me heeft zich zelf laten steriliseren toen haar gezin compleet was. Zij kreeg vage klachten en bleek dus zwanger te zijn, ondanks dat de sterilisatie volgens de artsen goed was verlopen. Inmiddels is ze bevallen en gaan ze nu onderzoeken wat er fout is gegaan.
En daarnaast is geen enkel anticonceptiemiddel 100% veilig.

En wat dan als mensen echt absoluut geen kind willen? Moet dat er dan maar komen, omdat ze nu eenmaal op de blaren moeten zitten? Dan is het kindje er uiteindelijk de dupe van. En wat bij verkrachting? Nee sorry, ik vind je reactie heel erg bot en zwart wit overkomen. Echt waar, ik vind het verschrikkelijk voor je dat jij geen of moeilijk kinderen zou kunnen krijgen, maar je kunt daardoor andere mensen niet verplichten om wel een kind te krijgen.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:10

makkie79 schreef:
Maar kan je je voorstellen hoe het is dat je droom nooit in vervulling kan gaan terwijl een ander er heel luchtig over doet??

Nee dat kan ik niet.
Zoals ik al zei, ik heb het ook niet gemakkelijk gehad en ik mag in mijn handen knijpen dat IVF gelukt is.
Maar omdat ik niet "gezond" ben van binnen heb ik niet het recht om iemand te veroordelen of te beoordelen die wel "gezond" is van binnen.
Ik snap wel dat het niet makkelijk is en voor jou verdrietig is maar dan nog geeft het geen recht om je zo te gedragen tegenover iemand die in een poep en een scheet zwanger raakt of het nou gepland is of niet en of het nou gewenst is of niet.

jiehaaa

Re: Ongewenst zwanger? Gefeliciteerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:12

De keuze ligt bij de betrokkenen, en niet bij welke derde dan ook. Waarom is dat toch zo moeilijk te accepteren voor sommige mensen?

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:15

kani_ejj schreef:

Dit vind ik dus een hele verkeerde instelling.
Omdat je zelf last hebt van infertiliteit mag iemand anders geen keuze hebben?
Ook ik ben verminderd vruchtbaar maar omdat ik zelf nooit abortus zou plegen wil nog niet zeggen dat een ander dat niet zou mogen.
Schei toch uit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:16

Natuurlijk is dat pijnlijk, dat een ander luchtig doet over iets dat je zelf heel graag wil en wellicht nooit zal bereiken :)

Maar dat komt voor bij zoveel dingen.... het zou er ook niet leuker op worden als er steeds als je eens verzucht dat je partner / kinderen / ouders / huisdieren / collega's of wat dan ook iets hebben geflikt waar je niet blij mee bent... dat er dan meteen een lichtelijk hysterische muts tegen je aan begint te bemoeien dat je gevoelens niet deugen en je blijkbaar geen recht hebt op een andere emotie dan blij zijn, omdat degene het zelf maar al te graag zou willen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:20

maaike5581 schreef:
makkie79 schreef:
Maar kan je je voorstellen hoe het is dat je droom nooit in vervulling kan gaan terwijl een ander er heel luchtig over doet??

Ik kan me voorstellen dat het zeer pijnlijk en verdrietig voor je is als andere mensen heel luchtig doen over jouw verdriet en pijn, maar dan wel in jullie situatie. Dus direct gerelateerd aan het feit dat jullie geen kinderen kunnen krijgen of bijv. een poging niet is gelukt.

Ik vind absoluut niet dat je mag verwachten dat mensen andermans onvervulde kinderwens mee moeten laten wegen in de keuze wel/geen abortus. Het is heel erg triest dat er mensen ongewild kinderloos zijn, maar daar heeft iemand die juist geen kinderen wilt en toch zwanger is niets aan.
Mensen zijn die ongepland zwanger zijn en een abortus overwegen of laten plegen, kan gezien worden als 'er luchtig over doen'. Maar besef wel dat ook dit meestal ook een hele zware keuze is die niet zomaar eventjes gemaakt wordt.

SternPhoto

Re: Ongewenst zwanger? Gefeliciteerd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:38

Een kind moet je niet weg laten halen om welke reden dan ook.

Als je het kind niet wilt opvoeden, dan doe je het ter adoptie.
Of welke andere mogelijkheid.
Ik vindt het nogal bizar dan mensen zo zijn over abortus alsof het normaal is.
Dat is pas de verkeerde instelling.

Nee geen enkele antoconceptie is 100% veilig, maar je kan toch echt zelf bepalen of je voor de kerk de dier uit gaat etc ?
Sorry hoor maar op alles is een reden en een oplossing en nee abortus is geen oplossing dat is moord.

Wat iemand ook zegt het is moord in mijn maar ook vele andere zijn ogen.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:39

En voor het zingen de kerk uitgaan zou wel helpen in jou ogen kann_ejj?
Laatst bijgewerkt door __PSM__ op 26-07-13 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:40

kani_ejj schreef:

Nee geen enkele antoconceptie is 100% veilig, maar je kan toch echt zelf bepalen of je voor de kerk de dier uit gaat etc ?
Sorry hoor maar op alles is een reden en een oplossing en nee abortus is geen oplossing dat is moord.

Fijn dat je je aan je kortzichtige mening vastklampt maar laat een ander lekker in zijn waarde :wave:

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:41

__PSM__ schreef:
En voor het zingen de kerk uitgaan zou wel helpen in jou ogen kann_ejj?

Als íets een onveilige anticonceptiemethode is..

Ik ben wel benieuwd of je dat dus inderdaad bedoelde, kann_ejj?

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:43

kani_ejj schreef:

Zo dame jij bent lekker kwetsend bezig.
Omdat jij tegen abortus bent is het moord??

Maar meid jij bent pas 22 dus hoe kan je nu al zeggen dat je geen kinderen kan krijgen?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:43

Zat al te wachten op de eerste 'abortus is moord' reactie. Heb je wel door hoeveel mensen je daar mee kwetst kani_ejj? Kan daar echt kwaad om worden...

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:44

kani_ejj schreef:

Adoptie? Dan dwing je de moeder dus om de zwangerschap te voldragen met alle risico's van dien.
Kijk, dat jij dat zou doen wil nog niet zeggen dat een ander dat ook zou moeten doen.

Dwing je mening niet op aan anderen maar handel naar eigen inzicht als het je overkomt.

En voor het zingen de kerk uit..... Dat is wel zo'n beetje de aller-ONveiligste anticonceptie die er is. Door deze uitspraak kan ik jou moeilijk serieus nemen.

Edit: en je eerdere opmerking was ook al... Niet al te doordacht.
Laatst bijgewerkt door jiehaaa op 26-07-13 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:45

P

Reactie hierboven, ik laat best een ander in zijn waarde maar waarom meteen aan abortus

Omdat ik al 3,5 jaar bij de fertiliteit loop en er geen mogelijkheden meer zijn.
Daarom weet ik dat ik zo goed als niet zwanger kan worden.

Dat kan me eigenlijk weinig schelen dat mensen het geen moord vinden wat is het dan ??

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:47

kani_ejj schreef:
P

Reactie hierboven, ik laat best een ander in zijn waarde maar waarom meteen aan abortus

Omdat ik al 3,5 jaar bij de fertiliteit loop en er geen mogelijkheden meer zijn.

Dat kan me eigenlijk weinig schelen dat mensen het geen moord vinden wat is het dan ??

Maar waarom moeten andere mensen boeten voor jouw kinderloosheid?????????

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:47

kani_ejj schreef:
P

Bedoelde je met "manieren om zwangerschap te voorkomen" nu dan ook 'voor het zingen de kerk uit', of was dat niet wat je bedoelde?

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:49

Sorry nu kom je al helemaal ongeloofwaardig over.
Je bent 22, 3,5 jaar bij de fertiliteit, zou je dus zo rond de 17 à 18 zijn toen je begonnen was.
Vind het heel bijzonder dat ze je dan al als patiënt aannemen en onderzoeken doen.
Dat doen ze pas als je al minimaal 2 jaar aan het proberen bent zou dus beteken dat je sinds je 16e al probeert zwanger te raken?

Sorry volledig off topic...

makkie79

maaike5581 schreef:
makkie79 schreef:

Nee dat kan ik niet.
Zoals ik al zei, ik heb het ook niet gemakkelijk gehad en ik mag in mijn handen knijpen dat IVF gelukt is.
Maar omdat ik niet "gezond" ben van binnen heb ik niet het recht om iemand te veroordelen of te beoordelen die wel "gezond" is van binnen.
Ik snap wel dat het niet makkelijk is en voor jou verdrietig is maar dan nog geeft het geen recht om je zo te gedragen tegenover iemand die in een poep en een scheet zwanger raakt of het nou gepland is of niet en of het nou gewenst is of niet.

jij ben zwanger zeker!!!!

Samiyah

@kani_ejj je laat een ander in z'n waarde? Goh, ik weet niet hoor maar volgens mij beschuldig je mensen die een abortus hebben laten doen van moord? Terwijl ze alleen maar de beste keuze wilden nemen en daar waarschijnlijk erg veel verdriet van hebben gehad? Niet iedereen is in staat een kindje op te voeden en soms is het de enige juiste keuze, juist uit liefde voor het ongeboren 'kindje'. Als je denkt dat abortus moord is moet je misschien de definitie daarvan eens opzoeken in het woordenboek.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:50

Als Kani-ejj echt gelooft dat voor het zingen de kerk uit gaan helpt, kan ze zo maar eens eerder ongepland zwanger zijn dan ze denkt :D. Ik wijt haar eh... ongenuanceerde opmerkingen maar aan haar leeftijd...

Als je ongewenst zwanger bent, geloof ik helemaal niet dat je blij bent dat je überhaupt zwanger bent. Je WIL het niet dus waarom zou je blij moeten zijn. Wij vrouwen hebben die 'ability' ook maar gratis èn ongevraagd gekregen.

IMO:
Ongewenst zwanger: felicitatie niet op z'n plaats
Ongepland gewenst zwanger: felicitatie op z'n plaats

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:51

Meteen aan de abortus is niet zo meteen als jij denkt gelukkig :(:) kann_ejj

Ik zie een abortus als iets wat zowel jou als je kindje kan beschermen tegen een enorm onzekere tijd omdat je er om welke reden dan ook niet doelbewust voor gekozen hebt...

dit kan dus inhouden, nog niet aan toe, geen geld, te jong enz. Maar als iemand onverwachts (en misschien zelfs in eerste instantie ongewenst) zwanger wordt maar toch beslist ervoor te gaan vind ik dat een minstens zo'n knappe beslissing :j