Hoe vaak en hoe verzorgen jullie je tanden/gebit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:45

Sting schreef:
1 keer per dag, savonds :). Vind het smorgens echt niet lekker om te poetsen (vast gewoonte geworden :P). Was nog wel op zoek naar zo'n tongschraper, maar nog niks gevonden bij diverse drogisterijen....

Orabrush! Echt, dat zijn de fijnste tongschrapers :j Kun je het beste wel bij de .com site bestellen en niet de .nl. Scheelt nogal wat euros namelijk :=

Destino

Re: Hoe vaak en hoe verzorgen jullie je tanden/gebit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:51

Ik rag ook maar dan met soft picks van gum, staan ook op de vorige blz!
Vind ze alleen wel prijzig, want ik kan ze maar 1 keer gebruiken. Volgens mijn tandarts moet je 2 dagen kunnen doen met zo'n soft pick, maar bij mij gaan ze altijd snel kapot :=

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:55

Ik vind ze ook prijzig! Ik kan er soms 2x mee doen, maar vaak ook maar 1x. Ze knakken heel snel en daarna krijg ik ze niet meer tussen mijn tanden gestoken.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:57

Dat knakken heb ik inderdaad ook last van en dat groene rubber zeg maar met die haartjes, dat gaat ook snel kapot, dan doet het ook zeer om ermee te stoken.. Soms heb ik dus 2 stokjes nodig op 1 avond :=
Gelukkig zijn ze bij het kruidvat wel vaak 1+1 :+

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:08

Soft pick kan ik wel twee dagen gebruiken, weet zo niet welk merk ik heb. Vind ze wel duur, maar goed.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:10

_Tara_ schreef:
Sting schreef:
1 keer per dag, savonds :). Vind het smorgens echt niet lekker om te poetsen (vast gewoonte geworden :P). Was nog wel op zoek naar zo'n tongschraper, maar nog niks gevonden bij diverse drogisterijen....

Orabrush! Echt, dat zijn de fijnste tongschrapers :j Kun je het beste wel bij de .com site bestellen en niet de .nl. Scheelt nogal wat euros namelijk :=

Tara, maar hoe zit het dan met verzendkosten als je op .com besteld? Komt het ding dan niet helemaal van verweggistan?

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:16

Afbeelding

Ik gebruik deze ragertjes van Interprox.
De groene...
Gewoon te koop bij onze drogisterij.

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:19

Ik poets mn tanden 3 a 4x per dag, ik rag ook en gebruik mondwater en nog iets voor mn beugel ;)

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:31

LZP -> MW

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:32

Kana schreef:
Dus jij gaat met je ochtend adem de wereld in? Nooit op aangesproken? :=

Klopt :). En nee, nooit op aangesproken. Nu ontbijt wel elke ochtend flink, misschien dat dat de stanklucht een beetje weghaalt :P.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:37

2x per dag tanden en tong, minstens 1x p.d. met stimudent stokjes, en altijd mondwater na t poetsen. Ik rook en heb standaard nog mondspray in mn tas.

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:38

Ik poets minimaal 3x per dag.
s'ochtends en als ik weg moet gebruik ik mondwater,
en flos ook nog voor het poetsen
en mondspray voor als ik uiteten ga met mensen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:44

Amaris schreef:
_Tara_ schreef:

Tara, maar hoe zit het dan met verzendkosten als je op .com besteld? Komt het ding dan niet helemaal van verweggistan?

Uit Amerika komen ze. Maar alsnog is 't uit Amerika goedkoper. Reken maar uit :j

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:49

Ja ik zag al dat de verkoopprijs euro's scheelt. Als dat niet wordt opgeheven door de verz.kosten dan ga ik nu bestellen!

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:14

Sowieso 2x per dag, 's ochtends en 's avonds. Soms tussendoor nog als ik ergens naartoe moet en ik net gegeten heb, ik vind schone tanden altijd zo lekker aanvoelen :D Flossen doe ik 1x per dag.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:11

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:16

Kun je trouwens iets doen aan slecht glazuur? Mijn ene dochter heeft niet zo'n best glazuur, lees: ooit gevallen en de stukken sprongen gewoon van haar tanden af.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:43

Amaris schreef:
Mootje schreef:
Zo onschuldig hoeft 'alleen tandsteen' niet te zijn helaas: http://www.tandarts.nl/mondverzorging/a ... rodontitis

Jeetje Mootje, volgens jou heeft volgens mij iedereen verregaande tandproblemen ofzo?

Goede tanden zijn geen optie?

Ik ga vooralsnog maar uit van wat de tandartsmevrouw zegt, en zolang zij de assistente er nog bij roept 'want zulke goede tanden met zulk dik glazuur zien we niet zo vaak' vind ik het allang prima :Y)

Het wordt misschien wat dramatisch gebracht maar nee, met goede tanden alleen kom je er niet. :) Dik glazuur zegt iets over je tanden zelf, maar niets over het fundament (dus je tandvlees/kaakbot) wat eronder zit. Helaas pindakaas zie ik vaak mensen voorbij komen die op latere leeftijd weinig gaatjes hebben gehad, maar waarbij het kaakbot al dusdanig is teruggetrokken dat het problemen oplevert (parodontitis). Dit dus terwijl de tanden altijd goed gepoetst zijn, maar er te weinig aandacht is besteed aan het reinigen tussen de tanden (stokeren/rageren/flossen). Het kan dus geen kwaad om iedereen hier extra op te wijzen, voorkomen is beter dan genezen! Tandsteen is plaque dat verkalkt is, doordat het niet goed is/wordt weggehaald. Een groot deel van de plaque die aanwezig is in je mond zit tussen de tanden en krijg je met een tandenborstel niet weg. Het is juist die oude plaque/tandsteen wat de problemen rondom/onder het tandvlees veroorzaakt.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:45

Plien91 schreef:
Soft pick kan ik wel twee dagen gebruiken, weet zo niet welk merk ik heb. Vind ze wel duur, maar goed.

De hema heeft dezelfde, goedkopere versie :j De ene dag kan ik er met 1 m'n hele mond en de andere dag breken ze om de haverklap :P

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:27

Maar ik heb geen tandvleesproblemen. En geen gaatjes. En verder helemaal geen problemen. Waarom zou mijn kaakbot moeten terugtrekken?

Dus ik ga vooralsnog maar gewoon uit van de mening van degene die mijn tanden elk jaar van dichtbij ziet.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:34

2x per dag en stoker 1x per dag. Mondwater ben ik mee gestopt omdat het volgens mijn tandarts juist niet goed is.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 20:25

4x per dag; na elke maaltijd en voordat ik naar bed ga.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 22:05

Minstens 2 keer per dag. :j Daarna gebruik ik altijd nog mondwater. En 's avonds flos ik daarna nog. :)

Kleine noot: heel veel maakt het geloof ik niet uit want ik heb echt een uitermate brak gebit. :+ (Niet voor het oog trouwens hoor. :D )

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 22:07

Sochtends na het ontbijt en savonds voor het slapen gaan, ik kom alleen niet altijd aan de 3 minuten.
Mondwater gebruik ik niet, flossen doe ik ook vrijwel nooit.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 08:19

Ik heb een heel tandenpoets ritueel :D
's Ochtends als ik wakker word ga ik mijn tanden poetsen met mijn elektrische tandenborstel en Oral-B tandpasta (is volgens mijn tandarts de beste, en ik doe alles wat mijn tandarts zegt :') Ik poets ook mijn tandvlees, moet ook van de tandarts.
Daarna ga ik eten en na het eten flos ik en spoel ik met mondwater (voor de smaak)

's Avonds voor ik naar bed ga poets ik weer, en flos ik en spoel ik weer.

Ik heb geleerd dat je nooit gelijk na het eten mag poetsen, en dat 2x p/d genoeg is. Het is niet goed om vaker je tanden te poetsen voor je glazuur ofzo. Voor de lekkere smaak neem ik een slokje mondwater, dat is wel goed na het eten volgens mijn tandarts.