Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
lifaya schreef:gekvanfleur schreef:maar als ik er last van heb..
Ik heb ook last van mijn schildkliermaar het gaat om de waardes, medicatie zou er dan voor zorgen dat je normale waardes hebt, maar als je maar een klein beetje verschil met normale waardes hebt is het niet de moeite om medicatie te gebruiken
gekvanfleur schreef:ik weet dat het gewoon debiel is, maar ik moet weten of ik ms heb.
Heb nu ook last van mijn knie..die voelt raar en tintelt soms. Ik weet het gewoon noet. vraag denk aan de dokter gewoon om een doorverwijzing en de psychischs hulp heb ik al, maar dat helpt nog niet echt.
gekvanfleur schreef:ik weet dat het gewoon debiel is, maar ik moet weten of ik ms heb.
Heb nu ook last van mijn knie..die voelt raar en tintelt soms. Ik weet het gewoon noet. vraag denk aan de dokter gewoon om een doorverwijzing en de psychischs hulp heb ik al, maar dat helpt nog niet echt.
Delphi schreef:gekvanfleur schreef:ik weet dat het gewoon debiel is, maar ik moet weten of ik ms heb.
Sorry maar ik zie echt geen reden om je specifiek te laten onderzoeken op MS. Je HA geeft echt niet 'gewoon even' een doorverwijzing. Als er geen reden toe is, wordt je gewoon niet doorgestuurd. En logisch ook, dat zou wel heel erg veel kosten met zich mee gaan brengen als iedereen zich zomaar op bepaalde ziekten kan laten onderzoeken.
En wat als je te horen krijgt dat je geen MS hebt? Hoe lang duurt die opluchting dan? Hoe lang duurt het voor je weer andere klachten hebt en je weer op iets anders getest wil worden?
Wat je nodig hebt is gewoon psychische hulp en het is goed te lezen dat je die inmiddels hebt. Is dit via je HA geregeld? Want is de zorg die je nu krijgt wel voldoende voor jouw zorgvraag? En dit zal je echt de tijd moeten geven. Je bent er niet zomaar vanaf, dit kan helaas een lange tijd duren.
Kun je tijdelijk niet extra psychische hulp krijgen? Want het is echt niet goed dat dit je dagelijkse leven zo beïnvloed! Misschien kun je tijdelijk ook iets lichts kalmerends krijgen om tot rust te komen op vakantie?
Dani schreef:TS is in zekere zin ook ziek. Ze voelt zich gerust niet voor de lol zo bang en nerveus en als 'een schop onder de kont' de oplossing was geweest dan vermoed ik dat ze dit topic niet had gemaakt.
Tieneke schreef:Vuurneon: Omdat iemand met autisme dingen vaak zoal moeilijker kan plaatsen. Het is niet zeldzaam dat mensen met autisme in paniek schieten bij te veel gedachten, gevoelens ... (overprikkeling). Ook het gevoel van ergens geen controle over te hebben, kan toch zeker wel meespelen. Autisme zou autisme niet zijn als dat hetzelfde zou werken als bij iemand zonder autisme.