Wat overigens ook kan als je met je werkgever verschilt van mening of je ziek bent. Al is zelfs de uitkomst daarvan niet bindend voor een werkgever, het maakt je wel sterker als het tot een juridische strijd zal komen (alsof je daarop zit te wachten als je ook al ziek bent..).
Vanwege de juridische kant van een ziekmelding zal een werkgever zich wel snel bij een advies van de bedrijfsarts neerleggen, als zieke heb je in NL gelukkig naast heel veel plichten ook best veel rechten.
Net als dat je werkgever bij ziekte ook bepaalde plichten heeft, zoals op tijd met een degelijk en goed besproken plan van aanpak komen bijvoorbeeld.
Dat TO gezien moet worden door de bedrijfsarts klopt in elk geval. Een bedrijfsarts die zich enkel baseert op info van de werkgever is hopelijk niet te vinden.. Al zitten er wel bedrijfsartsen tussen.
Gelukkig heb ik maar één keer een echte pannenkoek meegemaakt, en ondanks dat hij zich totaal niet in mij verdiepte was hij het er wel mee eens dat ik niet in staat was om te werken. (En nee, ik was niet vaak ziek, maar wel langdurig en de arbodienst die voor mijn bedrijf werkte had een personeelsprobleem waardoor ik in dik 2 jaar tijd 5 verschillende artsen heb gezien.)