millennium schreef:Drink zelf graag een beker lekker koude melk, maar weet ook dat (koe)melk niet gezond is en het juist de botten doet ontkalken ipv dat het de botten sterker doet maken. En daarom is koemelk o.a. niet gezond voor de mens: de verhouding calsium - fosfor is niet gunstig.
Quote:
"Calcium uit koemelk zou goed zijn voor onze botten. Maar koemelk bevat ook fosfor, veel fosfor. Het lichaam neemt calcium, fosfor en magnesium samen op, mits de verhoudingen juist zijn. De ideale verhouding calcium: fosfor is 2:1, dus twee keer zoveel calcium als fosfor. Dit is de verhouding die moedermelk heeft. Koemelk bevat echter bijna net zoveel calcium als fosfor. Dat vindt het lichaam maar niks. Het is altijd op zoek naar de balans. Om weer in balans te komen moet er ergens calcium vandaan gehaald worden. Je lichaam beschikt over zeer veel calciumvoorraden: je botten! Dus je denkt osteoporose te bestrijden door melk te drinken, maar je maakt het alleen maar erger."
Kortom; dat melk goed is voor je botten, is in feite 1 grote, commerciele leugen.
Grappig, volgens dit bericht had ik allang uit elkaar moeten vallen van ellende 
En dat zonder ooit een botje te breken in mijn lijf , terwijl ik behoorlijke klappers heb gemaakt