Ow jeetje gatsie... Ik hoop dat het je nu een beetje mee gaat zitten en dat je gewoon kunt trouwen. Heel veel sterkte!
meggiemeg
Geplaatst: 25-06-13 07:42
Zo heb je niets en zo ben je er een aantal maanden zoet mee. Ken je gevoel helaas, het niet snappen hoe het kan gebeuren.... 2 jaar geleden stap ik van mijn paard af en breek mijn onderbeen op heel veel plaatsen (eigenlijk meer verbrijzelen bijna, had meer dan 28 breuken...) Had een kleine kans om weer te lopen, laat staan paardrijden. Maar na een jaar van revalidatie hobbel ik weer aardig rond, rij inmiddels weer een heel klein beetje paard, mag en kan een aantal dingen niet meer. Ik hoop dat de operatie je mee zal vallen en dat je voor je trouwdag weer aardig rond kunt lopen!
petraaken
Geplaatst: 25-06-13 07:42
Brrrrrr. Ik kan me goed voorstellen dat je zowel aan het plafond hing en door de grond ging. Ik snap trouwens zowiezo niet dat ze dat onverdoofd hebben gedaan. Wat een banaal iets lijkt op het eerste gezicht later zo zwaar blijkt te zijn. Beterschap en hopelijk ben je over 2 maanden alweer uit het gips. Je hebt tegenwoordig ook mooie witte platte schoenen hoor.
pluisje88
Geplaatst: 25-06-13 07:51
Ik weet niet of ik de komende dagen veel tijd heb om bij te lezen, maar ik wil je vast heel veel succes en sterkte wensen met de operatie. Kop op! Het kan vanaf nu eigenlijk alleen maar langzaamaan beter worden
boedjang
Geplaatst: 25-06-13 07:56
wat een pech zeg! heel veel sterkte en hoop dat Donderdag snel voorbij is voor jou.
28breuken,mijn god...dat is ook niet niks.. en dat met afstappen.. pff. ik weet dat paardrijden voor mij ook nog lang gaat duren, daar denk ik maar niet teveel aan, dan word ik alleen maar down, en dat werkt ook niet.het is nu eenmaal zo.. ja, zonder verdoving snap ik ook niet.. maar mssn hoopte ze dat het maar 1x hoefde..maar dan nog rot ja!
ik heb toevallig deze lente mooie witte balarinas gekocht.. die moeten nu maar onder t jurkje..
mochten er trouwens mensen zijn die geïnteresseerd zijn in de röntgenfoto's, ik kan kijken of ik ze met mijn telefoon hier kan neerzetten..
ik leef nu echt naar donderdag toe, vanaf dan kan het opknappen beginnen.nu is het nog steeds kapot en kan ik niets. 3a4x per dag naar wc, meer doe ik niet... na donderdag zit het vast, zal pijn doen weer, maar dan kan het alleen maar beter worden!
Yontheke
Geplaatst: 25-06-13 08:17
Wat een rot verhaal zeg! Ik kan het me compleet inbeelden. 2 jaar geleden heb ik door een val van mijn paard ook mijn enkel op 3 plaatsen gebroken. Dit was exact op mijn 22ste verjaardag. Mij hebben ze nog wel dezelfde dag geopereerd. Ook dachten ze dat ik maar 2 breuken had maar met me open te snijden zagen ze dat er 3 breuken zaten. Bij mij zitten er nu 8 schroeven, 1 pin en een plaatje in. Ook na de operatie heb ik best veel pijn gehad de eerste week. Bij mij is het gebeurd op 6 juni 2011 en eind augustus zat ik (zeer onverantwoord, geef ik toe) weer terug op mijn paard. Pas eind september kon ik na een 40 tal behandelingen van de kinesist weer iets of wat fatsoenlijk lopen.
Ik wil je niet bang maken ofzo, maar ik zal bijvoorbeeld nooit meer kunnen hurken. Ik kan ook niet als ik mijn voet plat op de grond zet, door mijn knie buigen (enkel buigt dan niet mee) en als ik in de ochtend opsta of na lag gezeten te hebben, blijf ik de eerste passen wat manken tot mijn enkel soepeler wordt.
Ik besef ondertussen al wel dat ik blij mag zijn dat ze hem gewoon nog iets of wat in elkaar hebben kunnen zetten. Ik had echt 3 slechte breuken op plaatsen waar je enkel normaal niet eens breekt. De breuken zitten bijna altijd hoger.
jokari
Geplaatst: 25-06-13 08:22
En ik wil je gerust stellen. Ook ik heb mijn enkel op 3 plaatsen gebroken, en afgezien van het feit dat die altijd wat dikker zal staan dan de andere en dat ik echt niet meer moet gaan joggen, heb ik eigenlijk nergens last van. Dus ik duim voor je dat het helemaal in orde komt ! (Van zodra ik een loopgips had, stak ik trouwens mijn krukken op de bagagedrager van de fiets en ging met de fiets naar school. Alleen de brug opgaan, moest wel te voet, dat ging niet al fietsend met een gips. )
(Bij mij hebben ze het risico genomen om niet te opereren, wat ze achteraf gezien beter wel gedaan hadden, maar ik ga die nu echt niet opzettelijk laten breken hoor)
Mijn enkel staat uiteraard ook een stuk dikker dan de andere en bij mij zie je de schroeven zitten. ( en ja die moeten er ooit nog eens een keer uit, maar ik heb nu geen zin om heel mijn littekens terug open te laten snijden). Joggen kan ik dan weer wel Fietsen etc kon ik echt niet met mijn loopgips hoor. Ik heb tot 2 weken voor die er af mocht nog met krukken gelopen of op zijn minst 1 kruk. Lopen deed te veel pijn.
ik vind het wel fijn om verhalen te horen. we gaan uit van positieve, maar je weet het nooit. ik weet niet of mijn breuken hoog/laag zitten. ik zie ze wel op foto, maar of het goed of slecht is, geen idee. kans zit erin,met beetje geluk, dat ik na een week al oefeningen moet gaan doen. vanavond komt er een rolstoel, dus dan kan ik na operatie iig ook weer naar buiten,en even bij mijn paarden kijken!
Ik heb 3 weken een open gips gehad na de operatie. Dus zo een gips met een gootje er erin zodat de enkel plek had om te zwellen zonder dat het knelde. Na die 3 weken had ik een loopgips voor een 4tal weken denk ik. De laatste week van Juli had ik in ieder geval geen gips meer. Toen ik uit de loopgips kwam, mocht ik eerst zelf 2 weken aanrommelen wat er al wel en niet ging met mijn enkel. Omdat dit niet snel genoeg ging, heb ik 40 kinesistbeurten gehad. Ik ben uiteindelijk de laatste week van september pas terug gaan werken dus heb net geen 4 maanden thuis gezeten. Ik deed wel een staande en rondwandelende job (werkte toen in Bart Smit de speelgoedwinkel). Als je een zittend beroep hebt, kun je natuurlijk veel sneller weer gaan werken.
Eline
Geplaatst: 25-06-13 09:22
Wat een vervelend ongeluk zeg Heel veel beterschap! Hoop dat de operatie goed verloopt en dat je snel kunt beginnen met revalideren.
Marocje
Geplaatst: 25-06-13 09:24
Wow, wat een verhaal! Ik heb nog nooit wat gebroken, maar dat wil dus niks zeggen begrijp ik nu? Wat heftig zeg, en idd door simpel ff opstaan.. Veel succes met de operatie!
het wil idd niets zeggen dat je nog nooit iets gebroken hebt.. had ik ook niet
pff, 4maanden thuis.. ik ben dierenartsassistent. dus veel lopen, weinig zitten.daarbij moet ik met auto naar het werk, dus dat moet kunnen voor ik weer kan werken.. ik heb nu een spalk idd. aan de achterkant en zijkanten gips,voorzijde is vrij, omdat het ook erg gezwollen was, daardoor kon operatie niet gelijk plaatsvinden.. hopelijk is de zwelling donderdag weg,dan kunnen ze opereren!
Autorijden kon ik eigenlijk 2 weken nadat ik uit de loopgips was wel weer. Dat ging vrij snel. Mijn enkel was zo dik als een tennisbal en die hebben ze dus wel gewoon geopereerd. Vindt het raar dat ze bij jou zo lang wachten. Ik ben rond 12u op de spoed terecht gekomen en mij hebben ze om 19u in de avond geopereerd.
ze zouden het normaal wel willen, maar als ze dit open maken, dan zouden ze mijn huid niet meer naar elkaar krijgen door de zwelling.. ook wel logisch, maar had idd liever gehad dat het al achter de rug was!
Sterkte met alles. Ik heb 12 jaar geleden mijn enkel gebroken op 3 plaatsen, omdat mijn pony mij opzij duwde, ik liep er naast. Toen stapte ik in een kuil, en krak enkel gebroken en uit de kom. Bij mij is ie ook weer in de kom gezet zonder verdoving of pijnstiller oid. Diezelfde avond ben ik nog geopereerd. Daarna 2 weken gipsspalk, 4 weken gips en daarna loopgips en daarna nog een steunverband. Het heeft wel een maand of 4 geduurd voordat ik weer redelijk uit de voeten kon. En in totaal zeker wel 2 jaar voordat je niets meer zag aan mijn loopje, en dan had ik er nog af en toe last van. De pennen en plaat zitten er nog in, en die voel ik ook zitten, lastig met sommige schoenen, als het randje erop drukt bv., en hoge hakken kan ik bv ook niet goed op lopen. Nu heb ik er eigenlijk geen last meer van. Wel heb ik 3 jaar geleden bij hetzelfde been mijn heup gebroken, en ik moet zeggen dat dat veel erger was dan mijn enkel, daar ben ik nu nog van aan het revalideren.
Oh tinka, ik zit dus ook met een gebroken heup, zou je mij even jouw ervaringen willen pb-en? Wie weet haal ik er nog wat nuttigs uit
StefenYnia
Geplaatst: 26-06-13 00:24
Nondeju, da's ECHT balen!
Ik kan er over meepraten... 3 jaar geleden mijn rug gebroken. Ook ik had nog nooit wat gebroken. Ook ik moest wachten op een operatie... Maar weet je? Er werd tegen mij gezegd dat de revalidatie wel 9 maanden zou gaan duren. Drie maanden later, zat ik alweer op mijn paard. Waar een wil is, is een weg, en die wil kan ervoor zorgen dat het lichaam doet.
Mocht je even willen schelden tegen een wildvreemde die je er niet naar op aankijkt, mijn PB staat open!