Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kwanyin schreef:Flesvoedingsmaffia? Hoezo? Ik heb hier nog niemand zien schrijven "je moet en zal flessenvoeding geven want borstvoeding is zo slecht als het maar kan zijn, je kind word er dom van en jij bent een waardeloze mama als je dat niet voor je kleine over hebt!" . Iets wat de maffiagroep dus wel doet over borstvoeding. Er word alleen maar gezegd, borstvoeding is goed maar als het niet gaat laat je niet gek maken en kies toch gewoon voor de fles.
Akhal_Teke schreef:Nooit meer op een paard is niet minder goed voor een paard dan wel op een paard. En je kan er altijd nog iemand anders op laten rijden.
Geen borstvoeding kan ik ook nog inkomen, maar kolf dan op z'n minst de eerste tijd. Het is al eerder gezegd, er zit veel meer in borstmelk dan in Nutrilon.
Tevens lees ik erg (veel te) veel dat "je het toch zeker zelf moet weten of je..." maar denk ook eens aan het kind, die is er ook nog.
Ik zou willen adviseren naar deskundige hulp te zoeken. Niet een dokter of assistente maar echt iemand met verstand van borstvoeding, alles wat daarmee te maken heeft en oplossingen of verzachtingen heeft voor dit soort problemen.
Anoeska27 schreef:Ik heb ook niemand dat zien schrijven over flesvoeding. Alleen dat de TS een pb heeft gehad waarin dat volgens haar staat. Ik heb de bv-moeders hier ook zien zeggen dat het de eigen keus is van de ts.
Anoeska27 schreef:Kwanyin schreef:Flesvoedingsmaffia? Hoezo? Ik heb hier nog niemand zien schrijven "je moet en zal flessenvoeding geven want borstvoeding is zo slecht als het maar kan zijn, je kind word er dom van en jij bent een waardeloze mama als je dat niet voor je kleine over hebt!" . Iets wat de maffiagroep dus wel doet over borstvoeding. Er word alleen maar gezegd, borstvoeding is goed maar als het niet gaat laat je niet gek maken en kies toch gewoon voor de fles.
Ik heb ook niemand dat zien schrijven over flesvoeding. Alleen dat de TS een pb heeft gehad waarin dat volgens haar staat. Ik heb de bv-moeders hier ook zien zeggen dat het de eigen keus is van de ts.
(zoals blijkbaar veel kraamverzorgers
). Er word alleen gezegd dat het hier wel lijkt alsof de flesvoedingsmaffia er zit, maar dat vind ik totaal niet. Shadow0 schreef:Anoeska27 schreef:Ik heb ook niemand dat zien schrijven over flesvoeding. Alleen dat de TS een pb heeft gehad waarin dat volgens haar staat. Ik heb de bv-moeders hier ook zien zeggen dat het de eigen keus is van de ts.
Klopt, dom en onverantwoord is hier niet openlijk genoemd. Maar wel meerdere reacties dat de TS niet voldoende heeft doorgezet. Iets dergelijks zegt niemand over flesvoeding. Dus ik snap ook niet helemaal waar je 'flesvoedingsmaffia' vandaan komt?
Ayasha schreef:ulyse schreef:Weet je wat ik mij nou af zat te vragen, hoe deden ze dit vroeger toen er nog geen kunstmelk was. Tegenwoordig lukt het heel veel vrouwen niet om borstvoeding te geven. Zouden wij te ver van de natuur af komen te staan, tever door gedomesticeerd?
Het is niet gezegd dat als het bij de eerste niet lukt, dit bij de tweede ook zo zal zijn. Je bent inmiddels een ervaren moeder met voldoende zelfvertrouwen en dat maakt de kans dat het nu wel kan lukken een stuk groter.
Succes met beslissen.
Ik vond het 1 van de meest bijzondere ervaringen in mijn leven om je eigen kindje zelf te voeden.
Toen gingen er simpelweg meer kinderen dood.
Anoeska27 schreef:Ik heb het niet over flesvoedingsmaffia gehad, dus ik denk dat je in de war bent met iemand anders.
Citaat:Ik lees ook niet dat TS niet voldoende heeft doorgezet, alleen dat ze slechte begeleiding heeft gehad en dat het ook goed kan gaan. Maar zoals ik al eerder zei: ik vind bv de beste keus voor mijn kind, wat een ander doet moet ie zelf weten.
friendly schreef:Urielle ik krijg een beetje de indruk dat je deze discussie niet begrijpt. Deze moeder (ts) heeft de borstvoedingstactiek al geprobeerd en dat is rampzalig verlopen. Ja misschien had het beter geworden als ze door was gegaan maar wie zegt dat? Het had ook heel goed erger kunnen worden en het is lijkt mij niet de bedoeling om je lichaam naar de kl*te te helpen om je kind bv te kunnen geven. En wat nou intieme momentjes die je mist? Ik geloof er echt niet in dat een baby iets mist om met fv op te groeien. Intieme momentjes maak je zelf. Maar hee, dat zegt een kinderloze 22-jarige dus wat weet ik nou? Niet genoeg over bv maar ik geloof wel in doorzettingsvermogen. Als je iets geprobeerd hebt, in dit geval bv, is dat goed genoeg. Wat niet gaat, gaat gewoon niet. Dat het bij jou goed uitgepakt heb, hoera!, maar bij TS nou eenmaal niet. Haar goed recht om dat niet nog eens te willen.
Of juist in het holst van nacht door het huis moeten lopen om een flesje melk te moeten maken terwijl je baby hartverscheurend ligt te huilen. Heb het allebei gedaan en ik gun TS gewoon echt heel erg van harte mijn eerste ervaring. Zo zonde als ze ook de tweede keer die kans mist alleen vanwege een trut van een kraamverzorgster die de eerste keer haar problemen niet goed heeft opgepakt.
Urielle schreef:Een vrouw maakt nl. gewoon melk aan als de baby goed zuigt.
Citaat:Overigens bestaat de fv-maffia wel zeker. Dat is groep mensen die alles wat jij of je baby 'verkeerd' doen toewijzen aan het gegeven dat je bv geeft.
Shadow0 schreef:Hmm, dat wordt toch gezegd hoor:
"Maar je moet het wel willen en achterstaan"
"als je dat er niet voor over hebt, dan gaat het ook niet lukken."
(Een paar andere opmerkingen zijn aangepast.)
Ik vind dat dergelijke opmerkingen toch wel redelijk de indruk wekken dat de TS gewoon niet genoeg wil en misschien te makkelijk opgeeft.