Ontgiften/detox (met superfood)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:25

wat is iedereen goed bezig!
Het werkt verslavend dat Superfood, eigenlijk wil ik weer allerlei nieuwe dingen bestellen, maar laat ik eerst mijn huidige zakjes/potjes eens leeg maken.

Tarwegras staat ook op mijn wenslijstje, net als Hennepzaad en Maca bessen

en ach die bijwerkingen, net zoals je al aangaf: hoe meer bijwerkingen hoe meer het blijkbaar nodig was...
Soms moet je niet al te lang wachten met het naar de wc gaan, maar verder is het goed te doen!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:51

Ik vond de reactie van Spirulina dus echt niet fijn, werd er echt naar van en energiepijl nul.
Terwijl ik al heel wat weggewerkt heb, ik slik zelf appelzuur is ook erg ontgiftend.
Plus dat ik af en toe een detoxkuur doe van Bloem, laatste keer ben ik gestopt want er kwam gewoon niets.
De eerste keer heb ik echt dagen moeten rennen naar de wc. :o

Wat betreft die allergieen denk ik niet dat dat komt van de Spirulina, of niet alleen.
Als je op deze manier eet belast je je systeem veel minder en gaan je bijnieren beter werken.
Je bijnieren maken een stofje aan om histamine op te lossen dus heb je geen of minder last van hooikoorts. :)

Needje

Re: Ontgiften/detox (met superfood)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 10:53

Ik kom even uit de meeleesmodus. :o
Ik lees over ho emeer "bijwerkingen" hoe meer het nodig was.
Nou heb ik met ongezond eten al veel bijwerkingen. Dus bij mij strookt het dan dus juist niet als ik dat bij gezond eten ook heb.
Ik ben nl niet voor niets gezond gaan eten. :D
Maar ik merk op zich nog maar weinig verschil. :o

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:02

Misschien je eens goed laten checken?
Ik had hetzelfde en bij mij is Lyme gevonden, of ik heb het iig gehad.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:12

Joyce_ schreef:
Ziet er heel commercieel uit, Koenlover.. Zou gewoon zelf je sappen maken en gelijk drinken, dan zitten tenminste alle voedingsstoffen er nog in. Als het verpakt zit en ingevroren wordt, gaan er een hoop vitaminen en mineralen verloren. En voor dat geld (€4,50 per 200ml) kan je net zo goed zelf aan de slag met een sapcentrifuge! En kan je nog eens meer variatie aanbrengen ook: heb nu al sla-kiwi-sap, banaan-bleekselderij-sap en spinazie-druiven sap gemaakt. :D

En ja, die bijwerkingen van spirulina moeten minder worden haha! :j Is gewoon de reactie met slechte stoffen in je lijf die eruit moeten, blijkbaar..

Ik vond het inderdaad behoorlijk prijzig, maar ik heb eigenlijk te weinig tijd om me te verdiepen in het groentesapjes maken. En ik heb alleen een blender, volgens mij kom er er daarmee ook niet. Toch maar eens opzoek naar een goeie sapcentrifuge :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 11:59

Met een blender kom je erg ver hoor. :j

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:06

bromfiets schreef:
Ik kreeg van iemand de tip om maca-poeder te gaan gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee? Het zou vooral gaan om wat meer energie te krijgen, maar ik ben er echt niet bekend mee en ik geloof niet blind wat op internet te vinden is. Aan de andere kant klinkt het wel veelbelovend :)

Maca : bleh kreeg het niet weggewerkt... Weet ook niet hoeveel je precies moet nemen om echt effect te hebben maar dat zal vast mee dan een theelepel per dag zijn en dat kreeg ik al niet weg in mn havermout met flink wat kaneel om de smaak van de maca te overtreffen.

Ben al een aantal jaar zo puur mogelijk aan het eten en heb ook wel mn ups en down ermeehoe streng ik erin ben maar heb inmiddels wel een hoop kennis en kom er altijd op terug want na een tijdje zondigen mis ik mn energieke en fitte ikke.

Had een tijdje geleden een beginnend abces wat de dokter niet open wilde maken omdat het eerst verder moest rijpen(t was toch al gauw een ontsteking van ruim 2,5 cm maar lag nog te diep in de huid) en heb toen 3 dagen lang een behoorlijke dosis chlorella geslikt 3xper dag zodat dat zou helpen om de ontsteking op te ruimen en na 3 dagen gestopt omdat de ontsteking helemaal weg was. Heb op dezelfde plek al 4x eerder een abces gehad en dit was de eerste x dat het zo weg ging. Voor mij wel overtuigend dat de chlorella je lijf hept om troep op te ruimen. Gebruik het zelf ook in tabletvorm want vind de poeder niet lekker.
Mn paard die iedere winter last heeft van schimmel en in de zomer last heeft van de knutten/vliegjes krijgt sinds okt/november Spirulina en even afkloppen! :Hij heeft deze winter geen last gehad van schimmel en tot nu toe geen last van de knutten/vliegjes (hij schuurde zich helemaal kapot als ie in de wei had gestaan met mooi weer als er veel vliegjes waren) Hij ziet er goed uit en is ook bespierder geworden , nu wordt er ook gezegd dat spirulina ook de werkzame stof is van myoplast(spieropbouwer) .

Voor een ieder die wil beginnen met puurder eten: probeer iedere week 1 dingetje te veranderen en wat nieuws te proberen om de omschakeling niet te groot te maken en het leuk blijft. Heb zelf een aantal jaar geleden met mezelf afgesproken dat ik iedere week iets zou gaan eten wat ik nog nooit gegeten had (op voorwaarde dat het puur eten was) en dat heeft verrassende dingen opgeleverd, eet nu een uitgebreide lijst met groenten en fruit waar ik eerder niet bekend mee was.

Ook eet ik niets uit pakjes en zakjes met vulmiddelen,e nr ,toegevoegde suikers enz. Voor degene die het willen<ik heb een zelfgemaakt document met kruidenmixen zoals nasi kruiden welke kruiden je dan gebruikt om het zakje nasikruiden uit de supermarkt te vervangen als je een pb stuurt zal ik dat document met een heel aantal mixen sturen.
Laatst bijgewerkt door hesterve op 21-06-13 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:19

Nee, maca vind ik ook niet lekker.. Een vriendin van me vindt het heerlijk zoet en vanille-achtig ruiken en smaken, maar weet niet waar ze die smaakpapillen vandaan haalt :') Ik heb ze niet..

In groentesapjes maken hoef je je niet te verdiepen hoor.. :P Ik gooi gewoon een willekeurige groentesoort in de sapcentrifuge en doe daar 1/3e deel fruit bij, voor de smaak. Druiven doen het heel goed bij verschillende soorten groenten :j

En Needje: Dat jij gezond eet betekent niet dat je geen afvalstoffen in je lijf hebt he. Straling, gifstoffen uit de lucht, stress.. Er zijn meerdere factoren waar je dagelijks aan blootgesteld wordt, zich opslaat in je lichaam en wat niet door je mond gaat. :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:20

Blijkbaar heel veel. haha.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:27

Joyce_ schreef:
En Needje: Dat jij gezond eet betekent niet dat je geen afvalstoffen in je lijf hebt he. Straling, gifstoffen uit de lucht, stress.. Er zijn meerdere factoren waar je dagelijks aan blootgesteld wordt, zich opslaat in je lichaam en wat niet door je mond gaat. :)

En waar haal je die wijsheid vandaan? (Laat me raden, een of andere holistische/natuurgeneeskundige/alternatieve website/zelf bedacht?)...

"De enige medisch bekende ophoping van gifstoffen is die van bijvoorbeeld PCB's en pesticiden, dus van lichaamsvreemde gifstoffen, in het vetweefsel. Bij de afbraak van het vetweefsel, bijvoorbeeld tijdens vasten of zogen, kunnen deze in gevaarlijk hoge concentraties vrijkomen. Er is geen manier bekend om deze gifstoffen veilig kwijt te raken."

"Wadge then goes on to explain that the human body has its own very efficient detox mechanism - the liver. There is a great deal of nonsense talked about detoxing. Wadge advises people to dump the detox diets and supplements and use that money to get yourself something nice, such as a Neil Young or Steve Earle album."

Detoxification: Schemes and Scams
Detox diets are a waste of money and time

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:37

moonfish13 schreef:
Ik vond de reactie van Spirulina dus echt niet fijn, werd er echt naar van en energiepijl nul.
Terwijl ik al heel wat weggewerkt heb, ik slik zelf appelzuur is ook erg ontgiftend.
Plus dat ik af en toe een detoxkuur doe van Bloem, laatste keer ben ik gestopt want er kwam gewoon niets.
De eerste keer heb ik echt dagen moeten rennen naar de wc. :o

Wat betreft die allergieen denk ik niet dat dat komt van de Spirulina, of niet alleen.
Als je op deze manier eet belast je je systeem veel minder en gaan je bijnieren beter werken.
Je bijnieren maken een stofje aan om histamine op te lossen dus heb je geen of minder last van hooikoorts. :)

oh ja, dat was het, klinkt logisch!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:39

hesterve schreef:
bromfiets schreef:
Ik kreeg van iemand de tip om maca-poeder te gaan gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee? Het zou vooral gaan om wat meer energie te krijgen, maar ik ben er echt niet bekend mee en ik geloof niet blind wat op internet te vinden is. Aan de andere kant klinkt het wel veelbelovend :)

Maca : bleh kreeg het niet weggewerkt... Weet ook niet hoeveel je precies moet nemen om echt effect te hebben maar dat zal vast mee dan een theelepel per dag zijn en dat kreeg ik al niet weg in mn havermout met flink wat kaneel om de smaak van de maca te overtreffen.

Ben al een aantal jaar zo puur mogelijk aan het eten en heb ook wel mn ups en down ermeehoe streng ik erin ben maar heb inmiddels wel een hoop kennis en kom er altijd op terug want na een tijdje zondigen mis ik mn energieke en fitte ikke.

Had een tijdje geleden een beginnend abces wat de dokter niet open wilde maken omdat het eerst verder moest rijpen(t was toch al gauw een ontsteking van ruim 2,5 cm maar lag nog te diep in de huid) en heb toen 3 dagen lang een behoorlijke dosis chlorella geslikt 3xper dag zodat dat zou helpen om de ontsteking op te ruimen en na 3 dagen gestopt omdat de ontsteking helemaal weg was. Heb op dezelfde plek al 4x eerder een abces gehad en dit was de eerste x dat het zo weg ging. Voor mij wel overtuigend dat de chlorella je lijf hept om troep op te ruimen. Gebruik het zelf ook in tabletvorm want vind de poeder niet lekker.
Mn paard die iedere winter last heeft van schimmel en in de zomer last heeft van de knutten/vliegjes krijgt sinds okt/november Spirulina en even afkloppen! :Hij heeft deze winter geen last gehad van schimmel en tot nu toe geen last van de knutten/vliegjes (hij schuurde zich helemaal kapot als ie in de wei had gestaan met mooi weer als er veel vliegjes waren) Hij ziet er goed uit en is ook bespierder geworden , nu wordt er ook gezegd dat spirulina ook de werkzame stof is van myoplast(spieropbouwer) .

Voor een ieder die wil beginnen met puurder eten: probeer iedere week 1 dingetje te veranderen en wat nieuws te proberen om de omschakeling niet te groot te maken en het leuk blijft. Heb zelf een aantal jaar geleden met mezelf afgesproken dat ik iedere week iets zou gaan eten wat ik nog nooit gegeten had (op voorwaarde dat het puur eten was) en dat heeft verrassende dingen opgeleverd, eet nu een uitgebreide lijst met groenten en fruit waar ik eerder niet bekend mee was.

Ook eet ik niets uit pakjes en zakjes met vulmiddelen,e nr ,toegevoegde suikers enz. Voor degene die het willen<ik heb een zelfgemaakt document met kruidenmixen zoals nasi kruiden welke kruiden je dan gebruikt om het zakje nasikruiden uit de supermarkt te vervangen als je een pb stuurt zal ik dat document met een heel aantal mixen sturen.

ik ben ook van plan een keer maca te gaan gebruiken, ik hou jullie op de hoogte!

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:40

o ja en dat spirulina/chlorella omdat ze zware metalen aan zich kunnen misschien wel zware metalen bevatten: Wat wij hier kunnen kopen is allemaal gekweekt en gecontroleerd en veilig.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:41

dat hoop ik wel, liever geen dioxine of iets dergelijks in m'n papje

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:59

Ik moet zeggen dat straling en dat soort dingen het mij ook niet om gaat..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:27

Focussed schreef:
Joyce_ schreef:

En waar haal je die wijsheid vandaan? (Laat me raden, een of andere holistische/natuurgeneeskundige/alternatieve website/zelf bedacht?)...

Bah - ik heb een hekel aan dit soort "richtingenstrijd".

Denk eens aan benzine, daar is destijds lood uitgehaald, omdat het voor mensen erg schadelijk IS (hard, wetenschappelijk aangetoond, zo hard, dat zelfs "de heilige koe", de auto en de hele petrochemische industrie bakzeil heeft moeten halen... En ook het bedrijf billiton uit rnhem ben ik nog niet vergeten.)

Citaat:
"De enige medisch bekende ophoping van gifstoffen is die van bijvoorbeeld PCB's en pesticiden, dus van lichaamsvreemde gifstoffen, in het vetweefsel. Bij de afbraak van het vetweefsel, bijvoorbeeld tijdens vasten of zogen, kunnen deze in gevaarlijk hoge concentraties vrijkomen. Er is geen manier bekend om deze gifstoffen veilig kwijt te raken."

Dus dat PCB en pesticiden de enige medisch bekende gifstoffen zouden zijn - ik waag het te betwijfelen.

Citaat:
Wadge then goes on to explain that the human body has its own very efficient detox mechanism - the liver. There is a great deal of nonsense talked about detoxing. Wadge advises people to dump the detox diets and supplements and use that money to get yourself something nice

Vanuit de evolutie bekeken: je lever is hartstikkek knap en kan een hoop.
Maar er is nog geen enkele natuurlijke selectie toege[ast op het "bombardement" van volstrekt nieuwe stoffen (van oplosmiddelen, schoonmaakmiddelen, petrochmisch bewerkte middelen, medicijnen, en idd: pesticiden (let op het meervoud: elke 10 jaar wordt er iets totaal nieuws uitgevonden) en PCB's).

Dus dat de lever knap is, dat beaam ik - maar ik heet de spreker andermaal welkom in de 21ste eeuw en graag EERST biomarkers, waaruit blijkt, dat iemand onbelast is.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:29

Waar heb je precies last van als je ziek bent als ik vragen mag? :o

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:31

Met dat laatste ben ik het met je eens, maar ik durf dan zeker te betwijfelen dat zoiets als voedsel ons dan wel zou kunnen "zuiveren" van die stoffen. Want hoe weten we dat dat kan, als je niet eens meet - of kunt meten - of iemand belast of al dan niet onbelast is?!

Ik zie vooralsnog weinig bewijs, en vooral veel "blabla" vanuit de verkopers kant over hoe geweldig hun producten wel niet zijn. En dan gaat het vaak net tot het randje, of soms zelfs over het randje, wat wettelijk toelaatbaar is. (Gezondheidsclaims versus medische claims).

arosafreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:34

Wat ik je kan aanraden als ondersteuning bij het detoxen zijn darmspoelingen. Het idee is niet zo fijn, maar je knapt er echt heel erg van op :) niet zelf gaan klussen, gewoon naar een goede darmspoeler gaan en als je mazzel hebt wordt er zelfs ook nog een deel vergoed door je zorgverzekeraar! succes!!

MarisdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:38

sorry, ik heb nu meteen dat beeld van Patty Brard met die klysma's :')

arosafreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:41

hahaha, dat had ik ook, maar het is toch echt heel anders :P geen schreeuwend celebs hoor, hahahahaha!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:43

arosafreek schreef:
Wat ik je kan aanraden als ondersteuning bij het detoxen zijn darmspoelingen. Het idee is niet zo fijn, maar je knapt er echt heel erg van op :) niet zelf gaan klussen, gewoon naar een goede darmspoeler gaan en als je mazzel hebt wordt er zelfs ook nog een deel vergoed door je zorgverzekeraar! succes!!

Verwonderlijk wat mensen allemaal bereid zijn zich te laten verkopen (en te ondergaan %) ) in het teken van gezondheid (en kwalijk dat zorgverzekeraars er aan mee werken).

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:46

Colon irrigation has a few legitimate medical uses, such as preparation for surgery or radiological endoscopy and for treating fecal incontinence, but its use for “detoxification” is irrational. Colonic irrigation is not only therapeutically worthless but can cause fatal electrolyte imbalance. Cases of death due to intestinal perforation and infection (from contaminated equipment) have also been reported. (Barret, 2011).

Vergeet ook niet dat je de bacteriecultuur die benodigd is voor voedselvertering ook weggespoeld wordt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:04

Darmen schoonspoelen lijkt mij dus ook niet goed, begin ik dus ook niet aan..

arosafreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:55

Ik zie er niet zoveel kwaad in mits je daarna de juiste ondersteunende middelen neemt om je darmen alles te geven wat ze nodig hebben om weer optimaal te functioneren :) maar goed, meningen verschillen, ieder zijn ding :)