Vrouwen en condooms, draag jij ze mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:25

Jolliegirl schreef:
Ik vind dat je beide verantwoordelijk bent om jezelf te beschermen tegen een SOA.

Dus een condoom moet je dan wel hebben ja.
Beide kanten.

En niet simpel denken : vrouw de pil/spiraal, man de condoom.

Nee.....

Waarom, heeft hij niks bij zich dan maar geen seks, als vrouw moet je alle maten bij hebben anders, handig... :')

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:26

Ragdollcat schreef:
Ik vind het maar raar om eerlijk te zijn voor degenen die geen vriend hebben en of scholieren.

Laten ze zich tegenwoordig zo makkelijk pakken?

Pardon ? Ik heb geen vriend, wel condooms op zak, dus "ik laat mezelf makkelijk pakken"? Dat is maar lichtjes denigrerend geformuleerd, denk je niet? En daarnaast, wat is er mis met 'casual seks' als je geen vaste vriend hebt? Zouden mensen zonder relatie dan geen seks mogen hebben, of hoe zie jij dat?

Jolliegirl

Re: Vrouwen en condooms, draag jij ze mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:27

Ik zou mijn lichaam niet geven aan iemand waar ik niet van hou.

Dat is mijn standpunt Florenc.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 18:33

Maar dat is een heel ander standpunt dan hier wordt besproken...

Het gaat hier om wie er verantwoordelijk voor is...

En of iemand nu elke dag een andere heeft, of gewoon "voor de zekerheid" iets bij zich wil hebben omdat ze 3 maanden daten.. Dan is de vraag gewoon nog steeds "wie is ervoor verantwoordelijk"... Zeggen dat je soa-vrij bent.. zegt niets vind ik zelf :) Niet van alle soa's merk je iets... dus mjah.. Ik snap ook heel goed vrouwen die zeggen "als hij niets bij zich heeft, en het toch wil doen, dan niet" want wie weet waar die hem al ingestoken heeft ;) Het zegt ook iets over de persoon of die eraan denkt etc. (En het kromme is... vrouw met condooms wordt hier meteen als "slet" bestempeld onderhand... Terwijl het aan de andere kant als "verstandig" wordt gezien omdat je anders naief bent :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:09

Ragdollcat schreef:
Ik vind het maar raar om eerlijk te zijn voor degenen die geen vriend hebben en of scholieren.

Wat een onzinopmerking.

Jolliegirl schreef:

Nou, dat is mooi toch, dat dat voor jou zo geldt? Maar laten we dan vooral niet mensen die dat wél doen omlaag halen, want dat is nergens voor nodig.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 29-05-13 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

karenwrmdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:10

tijdens het lezen van de titel van dit forum toch maar mijn beurs gepakt, en even gegluurd naar de datum van dit rubbertje, blijkt dat ie 07-2012 al over datum was. OEPS! :+

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:15

Wat veranderd als een condoom over de datum raakt trouwens, meer kans op scheuren...?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:30

Fiffill schreef:
Jolliegirl schreef:

Nou, dat is mooi toch, dat dat voor jou zo geldt? Maar laten we dan vooral niet mensen die dat wél doen omlaag halen, want dat is nergens voor nodig.

Laten we vooral geen dingen zeggen die niet waar zijn.
Ik haal niemand omlaag. Er werd een mening gevraagd en die mag ik geven...
N.a.v deze vraag antwoord ik:
Florenc schreef:
Zouden mensen zonder relatie dan geen seks mogen hebben, of hoe zie jij dat?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:42

xSlvna schreef:
Wat veranderd als een condoom over de datum raakt trouwens, meer kans op scheuren...?

Ik denk het. Een datum geeft in elk geval aan tot wanneer de kwaliteit gegarandeerd is.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:43

Nou, aangezien jij instemmend reageert op de reactie van Ragdollcat.... ik vind dat wel degelijk een vrij respectloze reactie. :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:47

Sorry maar het is de harde waarheid...
Meisjes van 12 horen buiten te spelen en niet met piemels te spelen.
T gebeurt tegenwoordig zo vroeg mogelijk, want het is stoer als je je al hebt laten pakken... ;)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:50

Nou ik ben geen meisje van 12 meer.
Ik laat mij ook niet makkelijk "pakken"
Maar ik heb er ook 1 bij mij...

En ben daar heel blij mee.
Ik heb hem al eens onverwachts nodig gehad, en nee, Dat was niet op een avondje stappen en dronken.
Maar met een vriend, die ik al langer kende.

Dat betekend niet dat ik respectloos met mijn lijf omga.
Het was een mooie ervaring en ben blij dat ik het niet heb hoeven missen omdat ik geen condoom bij mij had.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:51

Los van de leeftijd, ik vond het een beetje gek dat je instemde met haar post die ik dus zeer respectloos vind. Daar doelde ik op. Prima als iemand er zelf anders over denkt, maar laat anderen in hun waarde. Was dus ook niet alleen aan jou gericht.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:53

Mja weetje wat het bij mij is.
Mijn standpunt is gewoon: Ik geef mijn lijf neit weg aan iemand waar ik niet van hou.

Dit is dan ook nog nooit gebeurt en zal niet gebeuren ook.

Wat andere doen respecteer ik, eigen keus.
Er word nu net gedaan alsof ik de boeman ben.... :/

Owh die post, ach die zinsopbouw maak ik me niet eens druk om, de achterliggende gedachte is het zelfde.
'' jonge meiden gaan te snel met de benen wijd....''

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:53

vroeger had ik ze wel bij me,,, nu heb ik een lief vriendje dus dat hoeft niet meer;)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:54

Jolliegirl schreef:
Sorry maar het is de harde waarheid...
Meisjes van 12 horen buiten te spelen en niet met piemels te spelen.
T gebeurt tegenwoordig zo vroeg mogelijk, want het is stoer als je je al hebt laten pakken... ;)

Daar heb je gelijk in, maar ik denk niet dat we hier met 12 jarige praten..

En als jij lekker vrijgezel bent en je wipt elk weekend een ander... Who cares daar doe je niemand kwaad mee.

Iedereen mag daarin zijn eigen mening hebben, maar ik vond jou ook een beetje over komen alsof je dan meest grote slet bent.. En wat dan nog, als iemand zich daar nou goed bij voelt.. Moeten ze dat lekker doen :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:55

Maar zo bedoelde ik het niet, zo interpreteer jij het.

Ragdollcat schreef:

Deze post gaat het om. En mij écht alleen om die laatste zin.
Die pak ik op als : Laten mensen zich zo snel het bed in sleuren?

En ik heb het ook niet HIER over 12 jarigen.
maar geloof me, er lopen d'r genoeg rond....
Elk weekend een ander schatje, walgelijk vind ik dat. Heb je dan geen greintje zelfwaarde ofzo?
IK ken dat soort gedrag niet... Nooit gekend ook. Nooit behoefte aan gehad ook.
maar dat is MIJN mening. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:57

Jolliegirl schreef:
Mja weetje wat het bij mij is.
Mijn standpunt is gewoon: Ik geef mijn lijf neit weg aan iemand waar ik niet van hou.

Dit is dan ook nog nooit gebeurt en zal niet gebeuren ook.

Wat andere doen respecteer ik, eigen keus.
Er word nu net gedaan alsof ik de boeman ben.... :/

Owh die post, ach die zinsopbouw maak ik me niet eens druk om, de achterliggende gedachte is het zelfde.
'' jonge meiden gaan te snel met de benen wijd....''

Dan begreep ik het gewoon anders!
Aangezien Ragdollcat het niet direct over 12 jarigen had. Iedereen moet gewoon doen wat hij zelf wil, je bent baas over je eigen lijf. :) Vind het alleen zeer triest om dan aan te komen met de vraag of mensen zich "makkelijk laten pakken" alleen maar omdat ze een condoom op zak hebben. Niks mis met seks, als iemand graag seks heeft dan moet diegene dat zelf weten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 19:58

Kan gebeuren, voel me ook niet aangevallen verder hoor.

Je snapt nu mijn standpunt ook?
Hoe ik erover denk.

Je bent idd baas over je eigen lijf.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 20:02

Hoe jij erover denkt kan ik sowieso wel inkomen hoor, ieder z'n eigen keuze.

Maar je bent door een bepaalde keuze niet beter dan een ander, daarom vond ik de reactie van Ragdollcat nogal jammer. Laat mensen gewoon in hun waarde. Leven en laten leven!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:23

Jeetje. Als je iets doet moet je erachter staan toch? Niks mis mee, maar ga dan niet over elke reactie vallen die het woord makkelijk bezit.. Imo ben je ook gewoon makkelijk te pakken als je het met zomaar iemand doet. Maakt verder toch ook niet uit?

Word er echt niet goed van dat mensen niet eerlijk tegen hun eigen acties aan kunnen kijken. Waarom niet? Als je het doet dan sta je daar blijkbaar zelf achter.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 21:29

Ik vind het zo arrogant dat mensen denken dat het oké is om er een waardeoordeel aan te plakken. Nu zijn het niet direct de bokkers waar ik een hoge pet van op heb, maar kom op, echt aardig is het niet.

edit: Ik bedoel met hoge pet overigens bokkers die ik wel vaker nogal veroordelend vind reageren.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 08:36

Het is gewoon niet nodig, als iemand elk weekend seks wil hebben met een ander moet diegene dat zelf weten, niks 'makkelijk te pakken'. Dat suggereert dat je je laat gebruiken, je kan het ook voor je éigen plezier doen maar dat wordt blijkbaar vaak vergeten.
'Makkelijk te pakken' heeft imo nogal een negatieve lading en wekt de indruk dat je jezelf beter voelt dan anderen.

Geryon, ik snap even niet waar jouw reactie vandaan komt over dat achter je eigen acties staan?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:20

Ik snap sowieso bovenstaande reacies niet zo goed.

Ik mag toch MIJN mening uitspreken?
Dat ik daarop een quote van een ander pak die zegt'' Ze laten zich wel makkelijk pakken he''
Dat doelde op jonge meiden die zo snel seks hebben, en NIET op iemand die voor zn plezier elke dag seks heeft met de een en de ander.
Dat boeit mij niet, doe wat je niet laten kunt.

Maar t is gewoon niet mijn manier, en respecteer die dan ook alsjeblieft.

Maar t is gewoon een feit dat tegenwoordig de jeugd zo snel mogelijk seks gehad wil hebben, want dan pas je in de vriendengroep enz...
Ik zie het veel hoor, kinderen van 12/13 dik opgemaakt achter de jochies aan. jochies die over seks praten alsof ze het al 20x hebben gedaan.
Die kinderen horen niet met een piemeltje in handen te staan, maar lekker buiten verstoppertje te spelen of lekker te leren voor school en hun toekomst...

IK (Mijn mening) walg daar eigenlijk een beetje van... tegenwoordig moet alles maar zo snel mogelijk....

Niemand heeft tevens nog op mijn vraag gereageerd, d'r word hier alleen maar gezeikt op elkaar:

Als je elk weekend met een ander in bed ligt, heb je dan wel een grijntje zelfrespect enzo?

Of heb je soms wel eens spijt van de dingen, en denk je : Dit moet maar niet meer.
Kan mij die voorstelling, elke week een ander, niet maken namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 09:27

Een vriendin van mij zegt telkens spijt te hebben. Maar doet het elk weekend weer. En dan vraagt ze aan mij als ze ook een slet is. Uhmm dat is dan lastig te antwoorden.

Ik zelf kan het ook niet begrijpen. En vind dat andere mensen het zelf moeten weten. Ik ben er trots op dat ik niet zo ben. En pas met een jongen heb gezoend waarvan ik dacht dit is hem. Terwijl ik genoeg de kans heb gehad. En ook al zagen ze er gigantisch goed uit. Toch had ik nooit het gevoel van ja dit is hem. Behalve bij mijn vriend. Maar we waren beide totaal niet serieus in het begin. Hij dacht dat ik hem gebruikte en ik andersom. Maar dat is gelukkig goed gekomen. Maar zelfs de seks heeft nog 1.5 maand geduurd. En hebben intussen relatie van bijna 3 jaar.

Maar ik moet er niet achter komen dat mijn zusje van 13 al seks heeft en alcohol drinkt en rookt. Aangezien we niet met haar naar het ziekenhuis gaan voor controle van haar hart. Terwijl ze haar lever en of longen verpest. Dan kunnen ze beter iemand anders opereren die wel gezond leeft.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-05-13 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt