Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Molfre schreef:Ik snap niet waarom er altijd aparte "kijk mij slachtoffer zijn" topics gemaakt moeten worden over dit onderwerp.
Ik ben te zwaar en daar voel ik me zwaar klote bij, ik probeer er van alles aan te doen en tot noch toe zonder succes. Daar worden ook wel eens vervelende opmerkingen over gemaakt.
Een vriendin van mij van vroeger had exact het tegenover gestelde. Zij had ondergewicht, kon hier niks aan doen, at als een werkpaard. Zij had ook problemen met hoe ze eruit zag en daar werden ook opmerkingen over gemaakt.
Er werd genoemd "als slanke vrouw wordt je raar aangekeken als je een toetje afslaat", hoe denk je dat het voelt als iemand jou voor het gemak maar overslaat?
Waarom kunnen we niet accepteren dat mensen blijkbaar de behoefte hebben elkaar af te troeven ten behoeve van henzelf? Waarom moeten we met z'n allen altijd in de slachtofferrol kruipen? Als je dat doet, doe je eigenlijk als die "tough girl" opmerkingen (ik ben slank, deal with it. Ik ben te zwaar, kan jou het schelen) helemaal te niet.
Raponsje schreef:Urbiezira schreef:Maar Raponsje, dan is de aanpak toch om te zeggen dat een maatje meer ook prima is? Maar niet om te zeggen dat slank lelijk is?
Niemand is lelijk.
Zeggen dat een ander lelijk is maakt hen nog steeds niet knapper.
essie_blue schreef:Helemaal met de openingspost eens. Heb zelf ook maatje 34.
Waar ik me stiekem ook behoorlijk aan kan ergeren, dat veel winkelketens een plus size lijn hebben, maar dat ze geen 'min' size lijn hebben
.
Ayasha schreef:Molfre schreef:Ik snap niet waarom er altijd aparte "kijk mij slachtoffer zijn" topics gemaakt moeten worden over dit onderwerp.
Ik ben te zwaar en daar voel ik me zwaar klote bij, ik probeer er van alles aan te doen en tot noch toe zonder succes. Daar worden ook wel eens vervelende opmerkingen over gemaakt.
Een vriendin van mij van vroeger had exact het tegenover gestelde. Zij had ondergewicht, kon hier niks aan doen, at als een werkpaard. Zij had ook problemen met hoe ze eruit zag en daar werden ook opmerkingen over gemaakt.
Er werd genoemd "als slanke vrouw wordt je raar aangekeken als je een toetje afslaat", hoe denk je dat het voelt als iemand jou voor het gemak maar overslaat?
Waarom kunnen we niet accepteren dat mensen blijkbaar de behoefte hebben elkaar af te troeven ten behoeve van henzelf? Waarom moeten we met z'n allen altijd in de slachtofferrol kruipen? Als je dat doet, doe je eigenlijk als die "tough girl" opmerkingen (ik ben slank, deal with it. Ik ben te zwaar, kan jou het schelen) helemaal te niet.
Hier doe je het toch zelf?
JunkDeLuxe schreef:Maar als ik de posts van mede-facebookers moet geloven, is dat niet zo.
Er worden héél veel foto's gepost van mollige tot gewoonweg dikke vrouwen gepost (en dat bedoel ik niet gemeen ofzo, ik noem een kat gewoon een kat), met als boodschap dat dit het ideale model is, dat een 'echte' vrouw een kont en een buik en een rolletje heeft, dat mannen graag die extra houvast hebben, en dat die "magere anorexia-tr*tten" maar een eind moeten oprotten.
Raponsje schreef:essie_blue schreef:Helemaal met de openingspost eens. Heb zelf ook maatje 34.
Waar ik me stiekem ook behoorlijk aan kan ergeren, dat veel winkelketens een plus size lijn hebben, maar dat ze geen 'min' size lijn hebben
.
Ik weet niet of jullie een Nederlandse versie van Asos hebben?
Maar Asos heeft een "petite" kleding lijn.
Maatjes 32, 34, 36 voor vrouwen met een smal frame.
essie_blue schreef:Hihi. Nu je het zegt
Trouwens valt dat onder de mannen reuze mee hoor, dat die alleen maar vrouwen willen die wat molliger zijn om wat 'vast te pakken' enzovoorts. Misschien omdat ook onder de mannen steeds meer overgewicht voorkomt?
JunkDeLuxe schreef:Maar als ik de posts van mede-facebookers moet geloven, is dat niet zo.
Er worden héél veel foto's gepost van mollige tot gewoonweg dikke vrouwen gepost (en dat bedoel ik niet gemeen ofzo, ik noem een kat gewoon een kat), met als boodschap dat dit het ideale model is, dat een 'echte' vrouw een kont en een buik en een rolletje heeft, dat mannen graag die extra houvast hebben, en dat die "magere anorexia-tr*tten" maar een eind moeten oprotten.
Zie dit inderdaad ook veel voorbij komen op Facebook, maar bijna alle mannen die ik ken vinden die vrouwen zelf ook te dik..
Ayasha schreef:Ongeacht, of het over dikkere, of dunnere mensen gaat. Vind ik het onbeschoft om spotplaatjes te maken die één van beide af kraakt. Toevallig zie ik de laatste tijd veel spotplaatjes die negatief zijn tov slanke mensen.
Waarom? Voelt iemand zich beter wanneer ie zijn tegenpool afgekraakt heeft?
F_Orumster schreef:Dat is gelukkig niet waar. Mijn mannetje is vel over been maar vind dat niet mooi. Hoe grof dat kan zijn voor iemand die dat is, voor mij is dat wel belangrijk want ik zal dat nooit kunnen zijn... En ben daar al niet zo blij mee, als hij me liever zo zag dan was het niet goedgekomen denk ikMannetje moet mij wel mooi vinden.
Ayasha schreef:Dat zeg ik ook nergens. Maar het topic gaat nu eenmaal over mensen die slank zijn. Wil je klagen over molliger zijn dan moet je op zoek naar een topic over mensen die mollig zijn en hun "frustraties".
Ongeacht, of het over dikkere, of dunnere mensen gaat. Vind ik het onbeschoft om spotplaatjes te maken die één van beide af kraakt. Toevallig zie ik de laatste tijd veel spotplaatjes die negatief zijn tov slanke mensen.
Waarom? Voelt iemand zich beter wanneer ie zijn tegenpool afgekraakt heeft?