Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Roux schreef:Ze heeft gezegd dat t waarschijnlijk niet ophoudt, toch? Das niet definitief![]()
Het is moeilijk mensen te vertrouwen in jouw situatie, dat snap ik helemaal. Hulpverleners (autoriteiten in het algemeen) waarschijnlijk al helemaal, vermoed ik zo (als ik naar mezelf en "soortgenoten" kijk)
Fijn dat je iig je vriendin hebt
Maflinger_S schreef:Ik weet niet of begeleid wonen wel zo handig is als je je zo aan allerlei regeltjes moet gaan houden. Dat zou bij mij juist een hoop stress opleveren... Kom je van de regen in de drup. Een waarom/waarmee zou je begeleiding nodig hebben?
Roux schreef:![]()
En dat is je goed recht!
Dan is het vooral belangrijk te kijken wanneer je het doet, zijn die situaties te vermijden? voel je het aankomen, kan je iets preventiefs doen (vriendin bellen, wandelen, yoga, harde muziek, handen onder koud water, ...)? Waarom doe je het (gevoel dan pas te leven, gaat het om pijn, zien van verwonding, ... Wat geeft je de opluchting. Is dat gevoel ook op andere manieren te krijgen, welke)? Sinds wanneer doe je het en wat deed je daarvoor?
Ik doe tegenwoordig aan body balance op de sportschool, goed ademen werk bv voor mij. En ik gebruikte fluoxetine wat je emoties vervlakt. Als het minder heftig voelt, hoef ik ook minder heftige maatregelen te treffen. Lezen, schoonmaken, met de katten spelen, paarden. afleiding dus, iets waar je je prettig bij voelt. Was voor mij heel helend. En vooral je ook goed mogen voelen (dacht dat ik waardeloos was en niks verdiende)
Roux schreef:[MW] In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!
Bokkers in therapie.
Gaat het een beetje met je?
Sterkte!