Hoe zwangerschap ontdekt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:19

UltimOo schreef:
ik ontdekte het tijdens de bevalling :+

ojee dat lijkt me helemaal heftig! Was jij niet die bokker die de avond voor de bevalling nog een springconcours ofzo had gereden??

UltimOo

Re: Hoe zwangerschap ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:20

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 10:41

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:39

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 11:59

Wij waren al een tijdje met de pil gestopt. En op vrijdag nacht moest ik zo ontzettend vaak plassen (10x in 2uur tijd uit bed om naar de wc te gaan) Zaterdag vertelde ik mijn man dat ik zo vaak moest plassen, verder beide onze conclusie getrokken. Aan het einde van de dag heb ik tegen hem gezegd dat ik dacht dat ik zwanger was. Hij dacht hetzelfde, dus snel nog een test gehaald bij de supermarkt. Zondagochtend getest en positief, de test was vandaag precies een jaar geleden :D.

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:35

...
Laatst bijgewerkt door SeBart op 01-03-22 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:41

Fantast schreef:
Wij waren al een tijdje met de pil gestopt. En op vrijdag nacht moest ik zo ontzettend vaak plassen (10x in 2uur tijd uit bed om naar de wc te gaan) Zaterdag vertelde ik mijn man dat ik zo vaak moest plassen, verder beide onze conclusie getrokken. Aan het einde van de dag heb ik tegen hem gezegd dat ik dacht dat ik zwanger was. Hij dacht hetzelfde, dus snel nog een test gehaald bij de supermarkt. Zondagochtend getest en positief, de test was vandaag precies een jaar geleden :D.

Dat had ik ook bij de oudste!
Dat ik opeens midden in de nacht wakker werd en naar de wc moest. Eerste tijd dacht ik nog aan een blaasontsteking maar de pijn daarvan had ik weer niet. Totdat ik me opeens een keer bedacht van "Goh... had ik vorige week niet ongesteld moeten worden :? " Test gedaan en zwanger, verklaarde voor mij ook gelijk waarom ik opeens midden in de nacht moest plassen (rest van de hele zwangerschap dus last van gehad he... wel een goede voorbereiding op de nachtelijk uitjes na de geboorte :') ). Plus dat het een verklaring was voor het 'plotseling' compleet omgeslagen gedrag van mijn oudste merrie: van zenuwpees naar schaapmak, die wist het dus ook al :j
Bij de jongste heb ik geen last van nachtelijke plaspauzes gehad. Het enige wat het voor de tijd had kunnen verraden was weer het veranderde gedrag van mijn merrie. Waar ze op concours normaal gesproken echt een zenuwpees is, stond ze toen opeens slapend aan de trailer vast gebonden. Mijn groom en ik hadden echt zoiets van " :? Waar heeft zij dan last van?" Kennisje van me die kwam voorlezen riep tijdens het losrijden ook "Wat heb je met je paard gedaan?! Zo relaxed ken ik d'r niet". Nou ja, 2 weken later wist ik wel waarom :')

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:44

Oh, en voor goedkope testen: Sensitest.nl (scheelt een bak geld!)

Vosje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:49

eline_di schreef:
Een vraag aan de dames onder ons die zwanger zijn of weleens zwanger zijn geweest.

Hoe kwamen jullie erachter dat je zwanger was?
Wat was de reden om een test te doen?
Kwam dit door bepaalde kwaaltjes, zo ja welke?

bij de 1e: misselijk en overgeven en niet ongesteld worden en daardoor bloedtest laten doen omdat de gewone testen negatief aangaven
bij de 2e: via een echo gezien dat ik zwanger was en bleek al 13 weken te zijn toen had niks geen kwaaltjes
bij de 3e: misselijk overgeven en doodmoe zijn dacht aan ontzwangeren maar bleek weer zwanger te zijn dus een test gedaan omdat de huisarts dit aangaf..

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:49

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:52

Hier tijdens een test.. Had een hele rare week achter de rug waarin een goede vriendin haar paard liet inslapen en ik startte met mijn eigen bedrijf en afscheid nam bij mijn werkgever. Ik was een paar dagen overtijd en aangezien het zaterdag was wilde ik gaan stappen toch maar even testje gedaan voor de zekerheid. Deze was negatief. Gelukkig uiteindelijk niet wezen stappen :+ Maar die donderdag nog steeds geen menstruatie dus nog maar een testje gedaan, en die was positief... Kon het niet geloven want alles voelde gewoon normaal.
Ik heb meer last gehad van het 'ontpillen' dan van de zwangerschap :+

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:01

Ik kwam er bij de oudste achter doordat ik mijn urine liet testen op een blaasontsteking. Ik had zo veel steken in mijn onderlijf, moest zoo vaak plassen :') Bleek beiden van mijn zwangerschap te zijn. Ik had al een tijdje telkens met omdraaien het gevoel dat ik kramp kreeg in mijn onderste schuine buikspieren, maar nooit gedacht dat dat met zwangerschap te linken zou zijn. Ik was namelijk gewoon aan de pil.
Bleek dus achteraf dat ik flinke bandenpijnen had en het plassen, sjah. Dat hoort er ook bij helaas :+

Bij de 2e wel bewust gestopt met de pil en slechts een keer mijn cyslus geteld. In de veronderstelling dat het door de pil nog een tijdje zou duren voordat mijn ritme weer op orde was. Maar toen was het al raak :+
Hier merkte ik zelf wel dat ik wat misselijk was 's ochtends en weer die banden pijnen :') En een vriend van me die vroeg eens of ik zwanger was (hij voelt veel dingen aan zeg maar). Toen toch maar een test gaan doen, en jawel :D

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:53

flettie schreef:
Fantast schreef:

Dat had ik ook bij de oudste!
Dat ik opeens midden in de nacht wakker werd en naar de wc moest. Eerste tijd dacht ik nog aan een blaasontsteking maar de pijn daarvan had ik weer niet. Totdat ik me opeens een keer bedacht van "Goh... had ik vorige week niet ongesteld moeten worden :? " Test gedaan en zwanger, verklaarde voor mij ook gelijk waarom ik opeens midden in de nacht moest plassen (rest van de hele zwangerschap dus last van gehad he... wel een goede voorbereiding op de nachtelijk uitjes na de geboorte :') ). Plus dat het een verklaring was voor het 'plotseling' compleet omgeslagen gedrag van mijn oudste merrie: van zenuwpees naar schaapmak, die wist het dus ook al :j
Bij de jongste heb ik geen last van nachtelijke plaspauzes gehad. Het enige wat het voor de tijd had kunnen verraden was weer het veranderde gedrag van mijn merrie. Waar ze op concours normaal gesproken echt een zenuwpees is, stond ze toen opeens slapend aan de trailer vast gebonden. Mijn groom en ik hadden echt zoiets van " :? Waar heeft zij dan last van?" Kennisje van me die kwam voorlezen riep tijdens het losrijden ook "Wat heb je met je paard gedaan?! Zo relaxed ken ik d'r niet". Nou ja, 2 weken later wist ik wel waarom :')

Tja dat plassen is hier ook de hele zwangerschap gebleven, maar dat was ook het enige kwaaltje wat ik had, dus mij hoor je niet klagen :D Mijn paard werd ook een stuk rustiger, duwde mij altijd na het rijden in mijn buik. Vanaf de dag dat ik zwanger was tot ukje er was niet meer gedaan, nu begint ze er weer mee -O-

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:46

Mooi he Fantast, hoe ze dat weten <3
Bij ons op stal een paardje die je echt bij je moest houden met naar de wei brengen. Vanaf dat ik zwanger was kon ik haar met een lang touwtje wegbrengen :D

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:53

Mijn hond bleef altijd braaf in de gang liggen.
Tot ik zwanger was, ging ze voor mijn slaapkamer deur liggen waken.
Ze is nu ook helemaal gek met mijn zoontje, heel lief.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:54

Bij de 1e getest, omdat ik gewoon zeker wist dat ik echt niet ongesteld ging worden.
Bij nr 2, was nr 1 pas 5maanden en ik gaf nog borstvoeding, wat m'n cyclus aardig in de war schopte. Eén menstruatie gehad en daarna niets meer. Enne ja ik was toch wel heel moe enzo :+ En ik vond de kruidenthee ineens zo vies :P
Testje gehaald, en midden op de dag, alleen thuis gedaan want ja die zou toch negatief zijn.
Ik ging bijna van m'n stokje toen ik de uitslag zag en heb zelfs de bijsluiter nog gelezen om te kijken of ik het wel goed gedaan had :D

Wilke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:32

Was al twee week niet fit. Maar niet direct aan zwangerschap gedacht. Wilden dit wel graag maar half jaar eerder gehoord dat ik PCOS heb waardoor ik maar 5procent kans had op zwangerschap. Ook daardoor heel onregelmatige cyclus.
Had gewoon gevoel dat zwanger was. Heel raar. Op aan dringen van man test gedaan met woorden er bij: ben je weer rustig. Maar ik had gelijk ik was bijna 5 weken zwanger en zo dankbaar voor dit wonder.

Nu dus 21 weken zwanger. Gaat allemaal goed. Paardrijden gaat helaas niet meer maar paard staat nu lekker voor de kar.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:45

door de pil heen zwanger geworden..slikte AB..na uitblijven van menstruatie test gedaan en was duidelijk positief :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:34

Hier veranderde paardlief idd ook bij de zwangerschap. Zo druk en hyper ze met rijden normaal was zo rustig werd ze tijdens mijn zwangerschap :+:

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:41

Nell_ schreef:
Hier veranderde paardlief idd ook bij de zwangerschap. Zo druk en hyper ze met rijden normaal was zo rustig werd ze tijdens mijn zwangerschap :+:

Lief is dat he? Op de een of andere manier voelen ze het gewoon aan. Alhoewel mijn andere 2 er weer niks op uit deden.
Ik weet ook nog bij mijn 1e zwangerschap, ik was iets van 22 weken zwanger en ging samen met het buurmeisje een buitenrit maken. Buurmeisje op de fiets mee, cap in de fietstas en ik op 't paard. Paardlief was gewoonweg niet vooruit te branden. Vertikte het echt om harder te gaan draven, laat staan te galopperen. Ik trok al dat extra gebeen al snel niet meer (terwijl ze normaal dus erg gevoelig voor 't been is) en heb toen omgeruild met buurmeisje. Buurmeisje gaat op paardlief zitten, geeft heel licht been en ZOEFFFFFFFFFFFFFFFFF weg was paardlief in een uitgestrekte draf >;)
Ben na dat akkefietje toen niet meer op paardlief geklommen, mevrouw was me iets te voorzichtig met me :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 08:40

Ik merkte qua gedrag eigenlijk niks aan de paarden

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 08:42

Hier gepland. Wist voor de test al dat ik zwanger was. Was zó in en in moe, kon alleen maar slapen. Toen 4 dagen voor ik ongesteld moest worden getest en ja hoor, hartstikke zwanger :D

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 08:44

flettie schreef:
Nell_ schreef:

Lief is dat he? Op de een of andere manier voelen ze het gewoon aan. Alhoewel mijn andere 2 er weer niks op uit deden.
Ik weet ook nog bij mijn 1e zwangerschap, ik was iets van 22 weken zwanger en ging samen met het buurmeisje een buitenrit maken. Buurmeisje op de fiets mee, cap in de fietstas en ik op 't paard. Paardlief was gewoonweg niet vooruit te branden. Vertikte het echt om harder te gaan draven, laat staan te galopperen. Ik trok al dat extra gebeen al snel niet meer (terwijl ze normaal dus erg gevoelig voor 't been is) en heb toen omgeruild met buurmeisje. Buurmeisje gaat op paardlief zitten, geeft heel licht been en ZOEFFFFFFFFFFFFFFFFF weg was paardlief in een uitgestrekte draf >;)
Ben na dat akkefietje toen niet meer op paardlief geklommen, mevrouw was me iets te voorzichtig met me :')

Hihi paardlief was dus wel extreem voorzichtig!