UltimOo schreef:ik ontdekte het tijdens de bevalling
ojee dat lijkt me helemaal heftig! Was jij niet die bokker die de avond voor de bevalling nog een springconcours ofzo had gereden??
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Fantast schreef:Wij waren al een tijdje met de pil gestopt. En op vrijdag nacht moest ik zo ontzettend vaak plassen (10x in 2uur tijd uit bed om naar de wc te gaan) Zaterdag vertelde ik mijn man dat ik zo vaak moest plassen, verder beide onze conclusie getrokken. Aan het einde van de dag heb ik tegen hem gezegd dat ik dacht dat ik zwanger was. Hij dacht hetzelfde, dus snel nog een test gehaald bij de supermarkt. Zondagochtend getest en positief, de test was vandaag precies een jaar geleden.
" Test gedaan en zwanger, verklaarde voor mij ook gelijk waarom ik opeens midden in de nacht moest plassen (rest van de hele zwangerschap dus last van gehad he... wel een goede voorbereiding op de nachtelijk uitjes na de geboorte
). Plus dat het een verklaring was voor het 'plotseling' compleet omgeslagen gedrag van mijn oudste merrie: van zenuwpees naar schaapmak, die wist het dus ook al 
Waar heeft zij dan last van?" Kennisje van me die kwam voorlezen riep tijdens het losrijden ook "Wat heb je met je paard gedaan?! Zo relaxed ken ik d'r niet". Nou ja, 2 weken later wist ik wel waarom
eline_di schreef:Een vraag aan de dames onder ons die zwanger zijn of weleens zwanger zijn geweest.
Hoe kwamen jullie erachter dat je zwanger was?
Wat was de reden om een test te doen?
Kwam dit door bepaalde kwaaltjes, zo ja welke?
Maar die donderdag nog steeds geen menstruatie dus nog maar een testje gedaan, en die was positief... Kon het niet geloven want alles voelde gewoon normaal.
Bleek beiden van mijn zwangerschap te zijn. Ik had al een tijdje telkens met omdraaien het gevoel dat ik kramp kreeg in mijn onderste schuine buikspieren, maar nooit gedacht dat dat met zwangerschap te linken zou zijn. Ik was namelijk gewoon aan de pil. 

En een vriend van me die vroeg eens of ik zwanger was (hij voelt veel dingen aan zeg maar). Toen toch maar een test gaan doen, en jawel
flettie schreef:Fantast schreef:Wij waren al een tijdje met de pil gestopt. En op vrijdag nacht moest ik zo ontzettend vaak plassen (10x in 2uur tijd uit bed om naar de wc te gaan) Zaterdag vertelde ik mijn man dat ik zo vaak moest plassen, verder beide onze conclusie getrokken. Aan het einde van de dag heb ik tegen hem gezegd dat ik dacht dat ik zwanger was. Hij dacht hetzelfde, dus snel nog een test gehaald bij de supermarkt. Zondagochtend getest en positief, de test was vandaag precies een jaar geleden.
Dat had ik ook bij de oudste!
Dat ik opeens midden in de nacht wakker werd en naar de wc moest. Eerste tijd dacht ik nog aan een blaasontsteking maar de pijn daarvan had ik weer niet. Totdat ik me opeens een keer bedacht van "Goh... had ik vorige week niet ongesteld moeten worden" Test gedaan en zwanger, verklaarde voor mij ook gelijk waarom ik opeens midden in de nacht moest plassen (rest van de hele zwangerschap dus last van gehad he... wel een goede voorbereiding op de nachtelijk uitjes na de geboorte
). Plus dat het een verklaring was voor het 'plotseling' compleet omgeslagen gedrag van mijn oudste merrie: van zenuwpees naar schaapmak, die wist het dus ook al
Bij de jongste heb ik geen last van nachtelijke plaspauzes gehad. Het enige wat het voor de tijd had kunnen verraden was weer het veranderde gedrag van mijn merrie. Waar ze op concours normaal gesproken echt een zenuwpees is, stond ze toen opeens slapend aan de trailer vast gebonden. Mijn groom en ik hadden echt zoiets van "Waar heeft zij dan last van?" Kennisje van me die kwam voorlezen riep tijdens het losrijden ook "Wat heb je met je paard gedaan?! Zo relaxed ken ik d'r niet". Nou ja, 2 weken later wist ik wel waarom
Mijn paard werd ook een stuk rustiger, duwde mij altijd na het rijden in mijn buik. Vanaf de dag dat ik zwanger was tot ukje er was niet meer gedaan, nu begint ze er weer mee
En ik vond de kruidenthee ineens zo vies 
Nell_ schreef:Hier veranderde paardlief idd ook bij de zwangerschap. Zo druk en hyper ze met rijden normaal was zo rustig werd ze tijdens mijn zwangerschap

flettie schreef:Nell_ schreef:Hier veranderde paardlief idd ook bij de zwangerschap. Zo druk en hyper ze met rijden normaal was zo rustig werd ze tijdens mijn zwangerschap
Lief is dat he? Op de een of andere manier voelen ze het gewoon aan. Alhoewel mijn andere 2 er weer niks op uit deden.
Ik weet ook nog bij mijn 1e zwangerschap, ik was iets van 22 weken zwanger en ging samen met het buurmeisje een buitenrit maken. Buurmeisje op de fiets mee, cap in de fietstas en ik op 't paard. Paardlief was gewoonweg niet vooruit te branden. Vertikte het echt om harder te gaan draven, laat staan te galopperen. Ik trok al dat extra gebeen al snel niet meer (terwijl ze normaal dus erg gevoelig voor 't been is) en heb toen omgeruild met buurmeisje. Buurmeisje gaat op paardlief zitten, geeft heel licht been en ZOEFFFFFFFFFFFFFFFFF weg was paardlief in een uitgestrekte draf
Ben na dat akkefietje toen niet meer op paardlief geklommen, mevrouw was me iets te voorzichtig met me