Het wordt weer bikinitijd..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ben jij tevreden met jezelf?

ja
189 (41%)
nee
263 (58%)

Totaal aantal stemmen: 452

jans1999

Re: Het wordt weer bikinitijd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:21

weet je wat jullie moeten doen.. niet te veel voor de spiegel staan!! ik kijk per dag miss nog geen minuut in de spiegel. maar echt.. als je minder voor de spiegel staat (of korter) heb je geen tijd om eens kritisch naar je zelf te kijken want dat zijn veel mensen! gewoon iedere ochtend voor de spiegel ( 1 sec) : 'goh wat staat daar een leuke vrouw!'. verder kan je ook gewoon naar de mooie dingen kijken :) en niet op de slechte letten. ook moet je t natuurlijk niet erger maken dan t is. als je ergens heel erg op gaat letten wordt het vanzelf (in jou ogen) meer en erger ;)

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 17:22

Ik ben tevreden met mijzelf ^^ hou er niet zo van om bekeken te worden maar opzich vind het niet erg om in een bikini te lopen
Mij zie je altijd wel op het strand in een bikini even lekker bruinbakken, en zwemmen heerlijk.
Nadeel vind ik wel altijd -_-" dat mijn bovenstukjes verschrikkelijk lastig te vinden zijn. En heb ik 1 zit er een broekje bij XD waar ik wel 10x in pas hahaha.
This bijna erger als bh's shoppen -_-" gosh wat een hel.

edit:
Trouwens weetje, iedereen is prachtig. Niet zo naar andere mensen luisteren. Niet zo denken van wat denken hun van mij vinden ze mij lelijk? tuurlijk zijn er altijd wel dingen die je aan jezelf niet mooi vind maar als jij je daar op gaat fixeren... wordt het alleen maar erger. Kijk na het mooie wat je ziet en negeer het lelijke :) Het is het lichaam waar je mee door moet, hou ervan.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:50

Bedenk dat als je 70 bent dat je had gewilt dat je jezelf niet zo had aangestelt en gewoon met je ass op het strand was gaan hangen in een bikini :D

En dikke benen is maar relatief hoor. Ik vind mijn benen eigenlijk heel erg mooi, een vriendin van me die bovenbenen heeft van dezelfde afmeting als ik, vind de hare veeeeeelste dik _O-
Jullie moeten niet zo vaak naar beneden kijken :+

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 19:55

Ik heb ja gestemt,
Ben ondertussen wel bezig met buikspier oefeningen want die stoorde me , maar ga wel lekker in mijn bikini zonnen.
Lekker vrouwelijk juist al die rondingen stevige heupen, borsten en benen. :D

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:08

blensink schreef:
Ik heb ja gestemt,
Ben ondertussen wel bezig met buikspier oefeningen want die stoorde me , maar ga wel lekker in mijn bikini zonnen.

Tegenwoordig zie je op facebook heel veel van die plaatjes en tekstjes passeren, dat een "échte" vrouw rondingen heeft, en dat 'dat beetje extra' net leuk is, vooral om vast te grabbelen tijdens jeweetwel.

Nou, mooi is dat voor van die magere pezige smurfen als ik :+ Dus omdat ik geen "rondingen" heb en "stekkebeentjes" ipv "stevige benen", en een zandloperfiguur ipv "stevige heupen" ben ik NIET vrouwelijk?

Ik ben op mijn gewicht, en da's best moeilijk als je lengte tegenwerkt (haal de 1.60m niet). En dan loop ik steeds vaker tegen berichten en posts aan, die insinueren dat ik bij wijze van spreke een jongetje ben omdat ik geen laagje heb? Fijn :+
Ik heb maatje 34-36, en daar ben ik verdorie trots op. Ik ben geen magere barbie, ik kots m'n eten niet uit, tel geen caloriëen en pizza is gewoon wekelijkse kost. Maar tegenwoordig lijkt het alsof je je moet schamen als je een gezond gewicht hebt, en geen extra laagje...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:11

@Junk, wat mij betreft ijn vrouwen lichamen sowieso mooi. Extreem over- of ondergewicht vind ik persoonlijk niet mooi, maar voor de rest is het fenomeen vrouw gewoon fantastisch :D
Al die verschillende vormen en verhoudingen, ik vind dat, zelfs als hetero vrouw, gewoon altijd prachtig om naar te kijken :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:11

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:12

*ik meld me ook*
gespierde, korte benen! -O-

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:18

@ junkiedeluxe.. Jammer dat je dat gevoel krijgt van al die plaatjes.

Vrouwen zijn nu eenmaal erg divers, geen twee dezelfde (geld ook voor mannen trouwens), Dik, dun, grote en kleine borsten, met en zonder cellulitis. Nou en..
IMO zou de wereld een stuk fijner zijn als iedereen zichzelf zou accepteren, en daar gelukkig mee zou zijn.
(zolang het gezond blijft natuurlijk)

Ik vind het echt schokkend dat zo veel vrouwen zich niet fijn voelen in hun eigen vel. Zouden mannen ook zo onzeker zijn vraag ik me dan af.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:23

phormicola schreef:
Bedenk dat als je 70 bent dat je had gewilt dat je jezelf niet zo had aangestelt en gewoon met je ass op het strand was gaan hangen in een bikini :D

:+

Precies! Ik ben nu 32 en durfde vorig jaar na een zwangerschap voor het eerst in mijn leven me in bikine te vertonen. En geloof me die zwangerschap heeft me, naast een prachtig kind, echt niet zoveel moois qua lijf opgeleverd. Straks ben ik 80 en heb ik spijt dat ik niet durfde!
En wat een lol heb ik gehad! Damn wat zit een bikini lekker zeg, veel lekkerder dan zo´n verstikkende rot zwempak. Voelde me altijd bekant een oma met dat rot kleef ding! Ben dit jaar ietsje zwaarder dan vorig jaar (4kilo) maar ga gewoon weer! En tussen de andere moeders zie ik er nog lang niet zo beroerd uit.

@junkiedeluxe: Ik denk dat je dat niet zo persoonlijk moet opvatten, als iemand een dikkers mooi vind wil dat toch niet zeggen dat een dunnerd lelijk is?? Vrouwelijkheid en mannelijkheid komt in ontzettend veel, mooie, vormen toch??

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:30

phormicola schreef:
@Junk, wat mij betreft ijn vrouwen lichamen sowieso mooi. Extreem over- of ondergewicht vind ik persoonlijk niet mooi, maar voor de rest is het fenomeen vrouw gewoon fantastisch :D
Al die verschillende vormen en verhoudingen, ik vind dat, zelfs als hetero vrouw, gewoon altijd prachtig om naar te kijken :j

Misschien moeten we maar een complimenten-topic openen, met foto's van onszelf in bikini, en de andere bokkers ons laten oppeppen :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:38

Dat klinkt super goed, troi, good for you :D *\o/*

Trouwens, om jullie voor eens voor altijd te genezen van die bikini-fobie:

Toen ik obees was (115kg) speelde ik nog volop in toneelstukken. Ik heb het niet over kleine zaaltjes en ouders die gezellig komen kijken, maar over serieus en veel publiek, ik verdiende hier m'n brood mee.

Ik werd uitgezocht voor een rol waarbij ik een monoloog moest houden in badpak. Ik twijfelde heel erg, want ik had al 5 jaar niet gezwommen (ik was toen 18 trouwens). Maar goed, het verdiende goed en ik vond het stuk ook erg goed.
Ik heb 35 keer, voor volle zalen, in de spotlight, met m'n enorme overgewicht m'n monoloog staan doen. De eerste keer was vreselijk, na de show moest ik onwijs huilen omdat ik me zo lelijk voelde en wat dachten mensen wel niet van zo'n walvis als ik? Maar mensen reageerden waanzinnig positief en ondanks m'n omvang kwam m'n toneelspel veel meer naar voren :)
Na die eerste keer werd het steeds makkelijker totdat ik er m'n hand niet meer voor omdraaide.

Meiden, als ik dat kon, in m'n onzekere, obese puberteit, dan kunnen jullie in bikini naar het strand :j

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:39

Zolang je een lichaam hebt, is het geschikt om een bikini te dragen.

Afbeelding

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:41

JunkDeLuxe schreef:
blensink schreef:
Ik heb ja gestemt,

Tegenwoordig zie je op facebook heel veel van die plaatjes en tekstjes passeren, dat een "échte" vrouw rondingen heeft, en dat 'dat beetje extra' net leuk is, vooral om vast te grabbelen tijdens jeweetwel.

Nou, mooi is dat voor van die magere pezige smurfen als ik :+ Dus omdat ik geen "rondingen" heb en "stekkebeentjes" ipv "stevige benen", en een zandloperfiguur ipv "stevige heupen" ben ik NIET vrouwelijk?

Ik ben op mijn gewicht, en da's best moeilijk als je lengte tegenwerkt (haal de 1.60m niet). En dan loop ik steeds vaker tegen berichten en posts aan, die insinueren dat ik bij wijze van spreke een jongetje ben omdat ik geen laagje heb? Fijn :+
Ik heb maatje 34-36, en daar ben ik verdorie trots op. Ik ben geen magere barbie, ik kots m'n eten niet uit, tel geen caloriëen en pizza is gewoon wekelijkse kost. Maar tegenwoordig lijkt het alsof je je moet schamen als je een gezond gewicht hebt, en geen extra laagje...

Tuurlijk heb jij ook vrouwelijke rondingen en ik heb in je profiel gekeken en ben jaloers op jouw figuur.
En natuurlijk hoef je je niet te schamen, ik zei het eigenlijk meer voor mezelf. :o
Dikkere vrouwen hadden altijd het negatieve weet niet of dat ondertussen omgedraaid is maar dat geloof ik niet.
Slank zijn blijft altijd het mooiste in mijn ogen. :j
Hihi voor mij was het alleen als excuus te gebruiken verder geen aanval naar niets of niemand.
En vrouwelijk zijn heeft ook niets te maken met welk figuur je hebt.
Je bent en voelt je een vrouw of niet. :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:55

Plien: dat herken ik heel erg... Mijn buik vind ik nog niet helemaal geweldig, maar met mijn benen en bolle kont ben ik dan weer blij. Maar sinds ik work-outs ben beginnen doen lijkt mijn (vroeger tengere) bovenlichaam veel breder, en daardoor zijn mijn tietjes net erwtjes :') Hoewel! Ze zijn tenminste steviger nu, dat is ook al iets natuurlijk!

Phor: dat is wel een heftig verhaal! Knap zeg dat je dat gedaan hebt! Ik vind het ONTZETTEND stoer en awesome!!! _/-\o_

Overigens vind ik andere meisjes/dames in bikini's altijd leuk om te zien, ik vind ook gewoon dat iedereen nu eenmaal het recht heeft om gezellig in bikini te lopen. Nu mezelf nog :+ (maar dat komt wel!)

Ik merk dan weer wel dat ik door te sporten meer zelfvertrouwen krijg in mijn lichaam. Tja, ik heb nog wat putjes in mijn benen, maar ik kan er echt niet wakker van liggen: ik werk er aan en ben er trots op :) Ik loop ook niet meer panisch mijn buik in te trekken als ik rondwandel, dat is allemaal wel erg relax in mijn hoofd.

Watdannog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:01

Dit doet mij denken aan het volgende nummer

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:47

troi schreef:
phormicola schreef:

:+

Precies! Ik ben nu 32 en durfde vorig jaar na een zwangerschap voor het eerst in mijn leven me in bikine te vertonen. En geloof me die zwangerschap heeft me, naast een prachtig kind, echt niet zoveel moois qua lijf opgeleverd. Straks ben ik 80 en heb ik spijt dat ik niet durfde!
En wat een lol heb ik gehad! Damn wat zit een bikini lekker zeg, veel lekkerder dan zo´n verstikkende rot zwempak. Voelde me altijd bekant een oma met dat rot kleef ding! Ben dit jaar ietsje zwaarder dan vorig jaar (4kilo) maar ga gewoon weer! En tussen de andere moeders zie ik er nog lang niet zo beroerd uit.

@junkiedeluxe: Ik denk dat je dat niet zo persoonlijk moet opvatten, als iemand een dikkers mooi vind wil dat toch niet zeggen dat een dunnerd lelijk is?? Vrouwelijkheid en mannelijkheid komt in ontzettend veel, mooie, vormen toch??

Dat doe je helemaal goed lekker die bikini aan, je hebt hele mooie badpakken maar gek genoeg vind ik die juist mooi staan bij de slankere vrouwen.
Als je een beetje mollig bent ziet het er echt uit alsof je een oma bent :=
En voor mollige mensen zijn er ook niet van die mooie badpakken, tenminste hier niet maar moet eerlijk zeggen dat ik er niet naar kijk want ik voel me happy in mijn bikini.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:54

Ik ben niet zo zeer onzeker over dat mijn benen stevig zijn, (Want dat zijn het gewoon), maar meer over het feit dat ze zo onder de littekens zitten dat het daarom juist opvalt.

Zonder die littekens werd de aandacht veel meer naar boven getrokken, het punt waar ik wel trots op ben (ja ik ben er trots op dat ik best wel grote borsten heb, mooi toch?)
Het is me zelfs al een keertje verteld op het strand, meerdere keren zelfs: Goh wat zijn jouw benen beschadigd.
Ja en bedankt he...

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:55

higgins schreef:
Dit doet mij denken aan het volgende nummer

[ Video ]

Mooi!!!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:56

Ik heb nee gestemd.
Na mijn zwangerschap ben ik 12 kg afgevallen, al een hele verbetering, maar ik ben nog niet tevreden met mijn lichaam. Wil nog wat strakker worden, en mijn buik zit onder de striae. Maar van de zomer ga ik toch lekker in bikini. Vorig jaar heb ik een shirtje aan gehouden, maar dit jaar niet meer. Als het iemand niet bevalt lijkt ie maar de andere kant uit. Ik wil lekker zwemmen met dochterlief. :)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:59

Doanique dat is inderdaad erg vervelend als je opmerkingen krijgt over littekens weet het mijn vriendin heeft het ook en iedereen kijkt en met een beetje pech maken ze ook nog een opmerking inderdaad.

Sannert toppie lekker die bikini aan en genieten met je dochter +:)+

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:05

Ik ken het probleem.Heb een echte peervorm.
Mijn heupen zijn te breed, buik te dik, boven benen te dik.
Nu ben ik begonnen met hardlopen, maar het enige wat veranderd is mijn conditie en mijn kuiten zijn breder geworden.

Ik vind het vreselijk om in bikini te lopen, het enige voordeel was toen ik in het buitenland nog ging; was dat die zwembroeken bij meiden in waren. Dus kon ik mijn heupen en benen verbergen. Maar hier in Nederland zie je niemand er mee lopen.

Ook ben ik bezig met buikspier oefeningen, maar dat veranderd ook niet veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:12

Ik heb nogsteeds een shortje maar dan een hele korte.
Dus geen bikinibroekje (ja wel eronder), maar een broekje daar nog over. Staat heel leuk :j

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:14

Cchanny schreef:
Ik ken het probleem.Heb een echte peervorm.
Mijn heupen zijn te breed, buik te dik, boven benen te dik.
Nu ben ik begonnen met hardlopen, maar het enige wat veranderd is mijn conditie en mijn kuiten zijn breder geworden.

Ik vind het vreselijk om in bikini te lopen, het enige voordeel was toen ik in het buitenland nog ging; was dat die zwembroeken bij meiden in waren. Dus kon ik mijn heupen en benen verbergen. Maar hier in Nederland zie je niemand er mee lopen.

Ook ben ik bezig met buikspier oefeningen, maar dat veranderd ook niet veel.

Met alleen hardlopen en buikspier oefeningen doen kom je er inderdaad niet.
Maar waar een wil is, is een weg en je kunt altijd je lichaam veranderen als je wilt.