Stevig zijn... enige juiste standaard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:05

little_king schreef:
Klopt, buikvet is slecht.
Een klein beetje niet, maar te veel wel.
Dus helaas voor de appel modellen, dat is ongezonder dan de dikke kont van de peer modellen :)

:=

Janine1990 schreef:
Geryon schreef:
Ah zo! Ik heb een strakke buik maar helaas wel een laag(je) vet op m'n onderbuik. Ziet er nou niet bepaald mooi uit vanaf de zijkant :=

Dat laagje vind ik juist heel mooi.

Maar nog even een verduidelijking over buikvet: Buikvet levert een sterk verhoogt risico op hart- en vaatziekten.

Ik verlang ernaar terug om ook mijn onderste blokjes heel licht te kunnen zien :=

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:05

Dan zal ik je berichten wel heel anders opvatten dan jij bedoeld namelijk dat jij vind dat iedereen met maat 40 huge is.
" Ik snap best dat een vrouw van 1.80 sneller een maat 40 heeft, dan iemand van 1.60"
Iemand met maat 40 en 180 lang is niet huge en zo komt jou bericht(en) wel over.
sneller maat 40 alsof het gaat over iets ongelooflijks.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:06

Colway schreef:
little_king schreef:
Zucht... jij zegt dat je maat 40 huge vind.
Terwijl het dat niet perse zo is maar het in jou hoofd zo is.
Zie ook het bericht van Little birdie.
Ik heb niet het idee dat jij een gezond beeld hebt van de mensen om je heen om eerlijk te zijn.
Maar je alles vergelijkt met wat voor jou lichaam goed is.

Dat zeg ik toch ook? Dat voor mij, gezien mijn lijf, maat 40 huge is aangezien ik dan 15 kilo zou moeten aankomen en ik dus echt wel chubby wordt. Dus ja, ik ga uit van mijn eigen lichaam. Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Ik geef aan dat maten niet zoveel zeggen, net als BMI niet. is het weer niet goed :')

pak colway niet te hard aan :P
ze bedoelt inderdaad dat het voor haarzelf huge zou zijn terwijl het voor een ander prima kan

wat ik dan wel weer raar vind is dat ik qua shirts maat M heb dat is toch stom ?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:08

Geryon schreef:
Ik verlang ernaar terug om ook mijn onderste blokjes heel licht te kunnen zien :=

Dan moet je gewoon hard trainen...

De afgelopen weken heb ik drie dagen in de week naar mijn stage gefietst (20 km per dag), daarnaast reed ik bijna elke avond 1 of 2 paarden... Ik viel geen kilo af en was helemaal kapot na drie dagen stage.
Ik heb sinds zaterdag een auto, heb niet super gezond geleefd dit weekend, maar ik val zowaar weer af... Niet veel, maar wel een beetje.

Dus inderdaad, dat obsessieve gedrag met betrekking tot gezondheid en gewicht is ook niet goed.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:09

Mijn excuses dan, dan begrijp ik haar berichten gewoon verkeerd en zal ik daar niet meer op reageren.
Het kan voor haar inderdaad huge zijn, maar maat 40 bij iemand van 180 is doorgaans niet huge.

Janine1990

little_king schreef:
Dan zal ik je berichten wel heel anders opvatten dan jij bedoeld namelijk dat jij vind dat iedereen met maat 40 huge is.
" Ik snap best dat een vrouw van 1.80 sneller een maat 40 heeft, dan iemand van 1.60"
Iemand met maat 40 en 180 lang is niet huge en zo komt jou bericht(en) wel over.
sneller maat 40 alsof het gaat over iets ongelooflijks.

Ik denk echt dat jij de enige bent die de berichten van Colway zo leest hoor..

Geryon

little_birdy schreef:
ze bedoelt inderdaad dat het voor haarzelf huge zou zijn terwijl het voor een ander prima kan

wat ik dan wel weer raar vind is dat ik qua shirts maat M heb dat is toch stom ?

Heel veel mensen hebben verschillende maten. Ik heb onder maat 38/40 (en boxershorts maat m/l) en boven vaak 36 maar ook best vaak 38 omdat ik dan voor een 36 te breed ben. := Terwijl dat helemaal niet opvalt omdat ik overal breed ben.. Sommigen denken dat ik maatje 34/36 heb. Gek he? :P

ter illustratie: le me
http://i719.photobucket.com/albums/ww19 ... 4-1355.jpg
Heb op dit moment wat meer vetjes

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:12

Ik heb een zandloper figuur :j
44 onder en L boven( bovenmaat komt helaas door m'n cupmaat :o )
M'n moeder is 50 kg afgevallen en heeft nog steeds hele brede heupen dat zit helaas in de familie. Wel is ze smal van boven waar m'n vader juist weer brede schouders heeft. Ik heb dat ook weer.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:14

quera schreef:
Ik heb een zandloper figuur :j
44 onder en L boven( bovenmaat komt helaas door m'n cupmaat :o )
M'n moeder is 50 kg afgevallen en heeft nog steeds hele brede heupen dat zit helaas in de familie. Wel is ze smal van boven waar m'n vader juist weer brede schouders heeft. Ik heb dat ook weer.

Love zandloper figuur.
Haha ik heb het omgekeerd :D Door mijn cupmaat vaak een kleinere maat, terwijl die dan vaak weer te smal zijn.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:17

Geryon schreef:
little_birdy schreef:

Heel veel mensen hebben verschillende maten. Ik heb onder maat 38/40 (en boxershorts maat m/l) en boven vaak 36 maar ook best vaak 38 omdat ik dan voor een 36 te breed ben. := Terwijl dat helemaal niet opvalt omdat ik overal breed ben.. Sommigen denken dat ik maatje 34/36 heb. Gek he? :P

ik ben nog iets dunner als jij daar bent :o
ons figuur is wel vergelijkbaar denk ik,
heb een heel smal taiile wat bredere heupen en gelukkig wel titten
alleen mijn heupbotten steken uit -O-

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:18

http://i1167.photobucket.com/albums/q62 ... fd4903.jpg
Foto van afgelopen maandag

Ik denk dat mensen elkaar gewoon in de waarde moeten laten. De een moet er wel voor werken en de ander niet. En sommige kunnen er niks aan doen. Alhoewel het wel vaak als excuus word gebruikt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:21

Ik vind deze plaatjes ook storend. En vooral omdat ze juist niet zeggen "wees blij met je eigen lichaam er is geen regel hoe je er uit moet zien", nee ze geven af op anderen. "Dit is beter dan dat". Dat zou juist niet nodig moeten zijn.

Overigens valt het me ook op dat als mensen zeggen "ik hou van vrouwen met een maatje meer" of "curvy girls" ze geen vrouwen met daadwerkelijk een maatje meer (als in: zeg 'n maatje 42/44) bedoelen maar meer vrouwen met maat 36/38 en flinke borsten en billen en een slank middeltje. :Y)

Het valt mij ook op dat grotere maten steeds meer geaccepteerd worden. Voor mij is een maat 40 ook huge, maar ik ben klein. Het lijkt me logisch dat iemand van 1.80 veel eerder aan een maat 40 zit. Maar je ziet gewoon dat mensen dikker worden en dat raakt ook meer geaccepteerd, imo gaat dat niet echt de goede kant op - het moet wel gezond blijven. De een is van nature steviger dan de ander, maar overgewicht is gewoon niet goed.
Het belangrijkste is nog altijd dat jij je prettig voelt in je eigen lijf.

Ben zelf heel tevreden met mijn figuur, al heb ik wel een beetje lastige maten (maar mag eigenlijk niet klagen). Broekmaat 36, middel is maat 36/34 terwijl het rond de borst maat 42 zou moeten zijn volgens de maattabellen (en dan heb ik ook nog 'ns brede schouders)... erg onhandig dus met kleding kopen, maar zo heeft iedereen wel wat :)

little_birdy

Re: Stevig zijn... enige juiste standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:23

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:25

Ja, of het zit te strak om je schouders/borsten of het lijkt alsof je middel verdrinkt :')

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:27

:')

even voor jullie als tip dan aangezien jullie hetzelfde probleem als mij lijken te hebben
HH heeft een nieuwe collectie met hele fijne lange smalle polo's echt super fijne polo's
kijk daar eens naar

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:27

Ik loop 3x in de week hard, doe intensoef wielrennen met mijn vader,
Maar ik blijf een maat 42-44 houden. Ik eet verder ook gezond en kom niet aan maar het gaat er ook niet af. Ik hou het er dan maar op dat ik gewoon zo gebouwd ben.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:28

Lang en smal heb ik juist denk ik niet zoveel aan (jij bent nog wel 'n stuk smaller dan ik van boven), maar toch bedankt voor de tip :))
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 25-04-13 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:29

little_birdy schreef:
Geryon schreef:

ik ben nog iets dunner als jij daar bent :o
ons figuur is wel vergelijkbaar denk ik,
heb een heel smal taiile wat bredere heupen en gelukkig wel titten
alleen mijn heupbotten steken uit -O-

En jij bent nog veel langer en ong. dezelfde maat, kan je nagaan hoe weinig die maat dan zegt :P

Heb alleen geen smalle taille (wel in vergelijking met heupen oid) maar alles is bij mij breed en vooral mijn schouders (breder dan heupen). Ben vanaf de voorkant heel 'log' maar zijaanzicht erg smal (behalve billen). Het is zo raar :+

Met jullie eens fifill en quera!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:30

Ik ben het ermee eens dat de plaatjes erg iritant zijn. ze wijzen inderdaad naar de andere groep, en daar hou ik niet zo van. De standaard is echt nog niet zo dat een grote maat als standaard wordt geaccepteerd hoor. Je wordt nog steeds zo aangestaard als een paar jaar geleden.

Wat ik wel jammer vind dat mensen er vanuit gaan dat zware mensen per defenitie zichzelf zitten vol te proppen en alleen maar ongezond eten. Ik wil met alle liefde even opschrijven wat ik deze week gegeten heb, denk dat de gemiddelde daar niet op kan leven. Ik eet gezond en drink eigenlijk alleen water en thee zonder suiker. En ja, af en toe neem ik wel iets lekkers. dit compenseer ik over het algemeen met de rest van de dag. Maar als ik dan een keer bij de mac zit (max 2 keer per jaar) en je een normaal menu eet, niks meer, niks minder, dan zie je al die ogen jouw kant opkomen alsof je daar elke dag zit. Dat vind ik wel erg storend persoonlijk. Ik heb zelf de bijnaam konijn... dus ik denk dat dat genoeg zegt..

Ik sport ook gewoon, al is dit soms lastig vanwege mijn astma. Toch loop ik hard, fiets ik, doe ik regelmatig aan geocaching (dus actief bezig, niet intensief, maar wel lang achter elkaar wandelen, fietsen, heuveltjes opklimmen enzo) en ben ik eigenlijk altijd wel bezig in en om het huis. 'savonds na het eten komt er niks lekkers op tafel en als ik 1 keer per maand chips eet is dat veel.
Laatst bijgewerkt door pluisje88 op 25-04-13 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:31

pluisje88 schreef:
Wat ik wel jammer vind dat mensen er vanuit gaan dat zware mensen per defenitie zichzelf zitten vol te proppen en alleen maar ongezond eten.

Even op dit stukje inhaken - dat werkt net zo hard de andere kant op. Slanke mensen zouden alles kunnen eten en er nooit wat voor hoeven doen. Mensen moeten in het algemeen gewoon niet zo op elkaar afgeven. :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:32

Ik kom deze plaatjes eigenlijk nooit tegen op Facebook dus daar kan ik niet zoveel overzeggen.

Ik ben ook niet te zwaar, maar zou wel graag een paar kilo kwijt willen.
Maar ik eet gezond, sport 2 tot 3 keer in de week en ik verlies geen grammetje vet :n
Het is dan heel frustrerend en demotiverend als iemand zegt: Je hebt wel een beetje een buikje he?? :n
Ze moesten eens weten hoe hard ik mijn best doe.....

Ik zou ook echt nooit iemand veroordelen op gewicht, niet als ze dik zijn, maar ook zeker niet als ze dun zijn. Ik ken het verhaal erachter toch niet?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:32

Fiffill schreef:
pluisje88 schreef:
Wat ik wel jammer vind dat mensen er vanuit gaan dat zware mensen per defenitie zichzelf zitten vol te proppen en alleen maar ongezond eten.

Even op dit stukje inhaken - dat werkt net zo hard de andere kant op. Slanke mensen zouden alles kunnen eten en er nooit wat voor hoeven doen. Mensen moeten in het algemeen gewoon niet zo op elkaar afgeven. :D

Daar ben ik het helemaal mee eens :j

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:34

Fiffill schreef:
pluisje88 schreef:

Komt inderdaad van alle twee de kanten is mijn ervaring. Al is het bij mij ook wel echt zo. Val om het minste af en kom zelfs van conditietraining al in spier aan.

Lijkt me echt rot als je zo je best doet maar het wil gewoon niet lukken :(:)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:36

inderdaad ja
dat zijn echt van die dooddoeners

dunne mensen kunnen alles eten
dikke mensen eten alleen maar vet

misschien moeten wij mensen maar eens leren elkaar niet zo snel te beoordelen

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 11:37

little_birdy schreef:
inderdaad ja
dat zijn echt van die dooddoeners

dunne mensen kunnen alles eten
dikke mensen eten alleen maar vet

misschien moeten wij mensen maar eens leren elkaar niet zo snel te beoordelen

Helemaal waar. Onze hersens hadden gewoon niet zo ver door ontwikkeld moeten zijn :+