Darmen die niet meer werken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daphna

Re: Darmen die niet meer werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:35

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je wel eens een darmspoeling laten doen?

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 21:43

Hoogvliet, is dat een plaats naam of een supermarkt?

Daphna, ik heb thuis een paar keer een darmspoeling gedaan tijdens detoxen maar het water wil dan niet meer uit mijn darmen vandaan. Dus ik had een mega dikke buik en het duurde vet lang voor het er weer uit was. Misschien dat het in het ziekenhuis wel anders gaat en dat ze het water er weer uit kunnen halen?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:44

Naam supermarkt. :)
Gebruik jij trouwens wel eens colonclear? Physsilium?
Ik heb dat spul staan maar dat zet uit dat wil je niet weten, vind het altijd zo'n vervelend gevoel geven als ik het gebruikt heb.
Was wel handig toen ik van de ritalin af kwam, toen had ik alleen maar honger, honger en honger.
Had mezelf aangeleerd dat honger of trek betekende dat ik moest eten, anders kreeg ik niet genoeg binnen.
Maar na stoppen dacht mijn lichaam er nog hetzelfde over dus dat moest even gestopt worden.. :')

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:56

Ik heb zelf geen last van mijn darmen, maar heb ze wel een keer laten door spoelen bij een insitituut voor colon hydrotherapie. Dit heb ik gedaan omdat ik toen der tijd terug was gekomen uit de tropen en bang was voor een besmetting. In ieder geval is het heel fijn om op die manier 'leeg gehaald te worden', voor mij een hele verlichting. Bij mij werden er echt heel wat liters doorheen gespoeld, dan kan niet blijven zitten.

Omdat er bij jou wel iets serieus aan de hand is, zou je misschien telefonisch advies kunnen vragen aan een therapeut.

http://www.colonhydrotherapie.nl/adreslijst.html

Dit is een reclame filmpje, maar geeft wel een beeld.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 22:32

moonfish, ik heb Psyllium vezels gehad en die maakten mijn darmproblemen erger. Daarna ook nog natuurlijk Psyllium vezels gehad maar ik vind ze niet prettig.

Daphna, het klinkt heel logisch in het filmpje. Sommige woorden kon ik niet verstaan maar mijn probleem is dus dat het water niet meer uit mijn darmen wil. Dus dan loop ik een week met een mega dikke klots buik rond. Dus voor mij is dit misschien niet echt aan te raden.. mijn darmen hebben na dat grapje zeker een half jaar nodig gehad om er van bij te komen.

Maar ik zal de HA bellen om te vragen hoe verder :) als hij een darm spoeling wel aan raad dan ben ik wel bereid om dat nog een keer te proberen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:43

Dus hetzelfde. Ik vind het ook niet prettig.
Was wel effectief toen hoor, maar zelfs bij de halve dosering voelt het niet fijn.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 22:43

Even een kleine update. Ik begin langzaam aan weer wat gevoel in mijn darmen te krijgen. Kleine krampjes van 1 of 2 seconde. Zaterdag, zondag en maandag heb ik niets laxerends genomen omdat ik er een beetje klaar mee ben.. en ik wou graag weer een keer paardrijden. Dus in het weekend lekker een stapritje (2x) kunnen maken. Was ik geestelijk heel erg aan toe :D Toen dinsdag laxeermiddel genomen en na een halve liter kon ik savonds naar de toilet! Dus dat is al een hele verbetering. Normaal was het dagelijks een liter en dan pas na 3/4 dagen naar de toilet. Nu heb ik gister en vandaag niets genomen en ga ik morgen weer een liter in nemen. Ben benieuwd of ik dan weer de zelfde dags naar de toilet kan. I hope so! Verder was ik nog naar de huisarts geweest maar die wil mij niet door sturen voor een onderzoek. Hij zegt dat er niets is wat een verstopping kan veroorzaken en dat ze daar in het ziekenhuis ook niets aan kunnen doen. Het enige wat mogelijk zou kunnen zijn is een tumor bijv. Maar gezien ik dit probleem al jaren heb (alleen de laatste 2,5/3 maand erger) kan het dat niet de oorzaak zijn. Dan was ik er al lang niet meer geweest ;) Het is dus zo dat de boel gewoon weer op gang moet komen volgens de HA. Ik weet niet zo goed wat ik daar van moet vinden en of ik moet doorzetten met een colonscopie.. Misschien dat ik nu eerst gewoon de homeopatische druppels in moet blijven nemen en afwachten wat het lactose en gluten vrije dieet met mij zal gaan doen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 23:47

Ik had nog niet geantwoord ts, excuses.
Ik ben via een igg4 test achter mijn intoleranties gekomen én door een eliminatie dieet.
Ik begon met 4 weken enkel dingen eten die ik nooit at.
( bijv paksoi en koolrabi, konijn en hertenvlees, amarant als granen, koolzaadolie en lichees als fruit. Meer niet.)
Onder het mom wat het lijf niet kent.. Kan het lijf nog niks voor opgebouwd hebben.

Ik kan je echt op het hart drukken eerst echt met voeding aan de slag te gaan.
Mijn buik slonk en ik kon ineens bijna dagelijks vlot naar de wc.
Deze ommezwaai was bizar.
Ipv altijd dikke harde buik, konijnenkeutels die van ellende de boel kapot maakte en eens in de 5 dagen naar de wc met moeite.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 06:44

Darmspoeling kan je zelf doen, ik doe wanneer het weer nodig is.Op internet vind je een thuis pakket.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 07:31

Marleen... Ts zegt dat het water er moeilijk uitkomt..
Lijkt mij niet handig dan thuis maar vloeistof je lijf in te stoppen..

Dat in ogenschouw genomen vind ik het raar dat ze je niet verder onderzoeken..
Wellicht heb je wel een obstructie.. Of een andere afwijking!
Zou ik een eng idee vinden ts!
En voor alles is een eerste keer!

En vriendinnetje van mij moest trouwens alles stuk koken..
Dus geen brood en rauwe dingen meer.
Groenten, vlees, granen totaal klaar gekookt gebakken if gestoofd..
Dat de hele dag dus ook ontbijt. Wellicht ook n optie?

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 17:42

marleen_usar schreef:
Darmspoeling kan je zelf doen, ik doe wanneer het weer nodig is.Op internet vind je een thuis pakket.

Zoals ik al schreef blijft het water dagen lang in mijn darmen zitten. Bovendien kun je je darmen dan beschadigen. Geen aanrader voor mensen met erge darmproblemen.

Hannanas, geloof dat mijn darmen het weer doen! Ben zo blij! Gister na maar 2 glazen laxeermiddel naar de toilet geweest! Wow hihi :D dat is wat anders dan liters drinken. Ik eet nu gluten en lactose vrij. Eerst maar even kijken wat dit met me gaat doen. Wat is het nut van alles stuk koken en geen brood en zo meer eten? Bedoel waar is dat voor nodig? Dan kook je ook alke vitamines uit het eten?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:55

*\o/* *\o/* *\o/*
Wat fijn!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:58

Je darmen beschadigen dan?

Op pagina 1 had ik een beetje het verhaal van me zusje vertelt.

Die heeft klysma's en rectaal spoelen en 1x in de week via de neus sonde spoelen dat is ook een paar liter.
Gisteren weer gespoeld via de neus sonde dit doet ze nu ook allemaal thuis maar er is dit keer ook nog niks uitgekomen....
Ik heb haar nooit gehoord over darmen die dan kunnen beschadigen.
Weet je dit zeker dan zal ik haar eens inlichten hierover.

Glossi schreef:
marleen_usar schreef:

Zoals ik al schreef blijft het water dagen lang in mijn darmen zitten. Bovendien kun je je darmen dan beschadigen. Geen aanrader voor mensen met erge darmproblemen.

Hannanas, geloof dat mijn darmen het weer doen! Ben zo blij! Gister na maar 2 glazen laxeermiddel naar de toilet geweest! Wow hihi :D dat is wat anders dan liters drinken. Ik eet nu gluten en lactose vrij. Eerst maar even kijken wat dit met me gaat doen. Wat is het nut van alles stuk koken en geen brood en zo meer eten? Bedoel waar is dat voor nodig? Dan kook je ook alke vitamines uit het eten?