Pfeiffer. En nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MXLISSA

Re: Pfeiffer. En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:42

He wat rot..... Ben je nu beter?

Ik heb het helaas ook, en net op het moment dat ik examens moet doen.. Helaas geen examens voor mij. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:15

Ik kom me ook melden. zo'n 2,5 week geleden begon ik me wat slecht te voelen, het begon met hoofdpijn en zere ogen. Mijn ouders gooiden het op een flinke allergische reactie door mijn hooikoorts. Daarna ging het een tijdje wat beter. Tot vorige week dinsdag, ik voelde me lamlendig, enorme hoofdpijn,koorts en een verschrikkelijk zere keel. Woensdag naar de dokter geweest en bleek een zware keelontsteking te hebben, en waarschijnlijk ook pfeiffer. Heb toen een antibioticakuur meegekregen, vrijdag teruggeweest omdat het niks beter werd, toen ibuprofen tegen de pijn gekregen en sindsdien gaat het steeds wat beter. Morgen moet ik dan gaan bloedprikken, en dan weten we of het wel of geen pfeiffer is..

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 12:07

MXLISSA schreef:
He wat rot..... Ben je nu beter?

Ik heb het helaas ook, en net op het moment dat ik examens moet doen.. Helaas geen examens voor mij. -O-

Nee ik nog niet...ups & downs !

Aaaah neee, wat onwijs k-l-o-t-e zeg ! En kun je geen andere regeling treffen?

MissBonny

xJitskee schreef:
Ik kom me ook melden. zo'n 2,5 week geleden begon ik me wat slecht te voelen, het begon met hoofdpijn en zere ogen. Mijn ouders gooiden het op een flinke allergische reactie door mijn hooikoorts. Daarna ging het een tijdje wat beter. Tot vorige week dinsdag, ik voelde me lamlendig, enorme hoofdpijn,koorts en een verschrikkelijk zere keel. Woensdag naar de dokter geweest en bleek een zware keelontsteking te hebben, en waarschijnlijk ook pfeiffer. Heb toen een antibioticakuur meegekregen, vrijdag teruggeweest omdat het niks beter werd, toen ibuprofen tegen de pijn gekregen en sindsdien gaat het steeds wat beter. Morgen moet ik dan gaan bloedprikken, en dan weten we of het wel of geen pfeiffer is..

He ba... lijkt voor een groot deel op dat van mij! Hopenlijk valt het mee!!!

MissBonny

Jans schreef:
Uitkering is als je werkloos bent, of langer dan een x aantal maanden/ jaar ziek bent. Tot die tijd betaalt je werkgever jou.

Dat had ik dus ook gelezen...

Hoe gaat het hier met de rest? Merk wel dat je je van dit weer ook alles behalve energieker gaat voelen... -O-

MXLISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:13

Ik mag in juni inhaal examens doen (2e tijdvak dus) als ik dan beter ben. Anders in augustus landelijke examens maar dan moet ik ver gaan reizen. (3e tijdvak is dat) en als ik dat niet red een jaar overnieuw doen.

Maar het was bij mij zo dat ik al wat verkouden was en had wat last van mijn keel. Maar donderdag waren mn klieren in mn nek ontzettend opgezwollen en deden erg veel pijn. Weinig eetlust. Misselijk en koorts

Dus vrijdag laten bloedprikken, en die middag had ik meteen al een spoeduitslag, met dus 99% kans van pfeiffer en ook had ik een hoge leverwaarde en moest ik dus oppassen als ik buikpijn kreeg want dan zou ik naar het ziekenhuis moeten. Dat is me gelukkig niet overkomen.

Vanmiddag krijg ik de definitieve uitslag maar de kans is groot. Ik voel me daarintegen al een stuk beter en fitter. Misschien dat ik nog een examen meekan pakken deze week zodat ik minder hoef in te halen.

Het is niet anders. :(

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 17:59

En wat is de uitslag uiteindelijk geworden?

Jeetje wat ongeloof BUT zeg!

Ik snap je helemaal, maar luister alsjeblieft heel goed naar je lichaam! Als je het nu niet doet, duurt je herstel alleen maar langer en dan kan je je examens in juni/augustus wss helemaal vergeten.

Wss heb je dat al heel veel gehoord, kan je het niet meer aan horen, maar doe het alsjeblieft wel!

Ik heb helaas ook al zoveel moeten afzeggen, vrijwilligerswerk in Malawi (hiervoor moest ik door een selectie, op gesprek geweest etc.) nu m'n baan wat ik altijd super leuk vind en allemaal andere leuke (kleine) dingen.. maar het is gewoon even niet anders, hoe klote/rot dat ook is!

MXLISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:09

Was nog niet binnen helaas.. Morgen *zucht*

Ja klopt ik weet het haha.. Het is zo lastig :(

He dat is ook rot.. Zo erg balen. Verschrikkelijk!

Ik ben het nu al zat het thuiszitten enzo, maar ben blij als ik 's avonds op bed lig :j

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 20:25

Ik ben vorige week donderdag gebeld met de uitslag... Wel Pfeiffer jammer genoeg ;( Tot nog toe wel gewoon door gewerkt, maar was zondag echt doodmoe.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 11:15

Balennnn ! Hopenlijk heb je de 'lichte' vorm dan en kan je door blijven gaan met je werk..

MXLISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:56

Heb de dokter net gebeld, en het was wel pfeiffer. Helaas :(

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:00

Ik heb ook pfeiffer gehad. Ik kon 2/3 maanden niet naar school. Ik studeerde internationale groothandel nivo 4 maar omdat door die rot pfeiffer ik zo achterliep ben ik uitgestroomd met commercieel medewerker nivo 3. Het is een half jaar geleden maar nog steeds heb ik er last van.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:06

Tjongejonge, als ik dit allemaal lees ben ik zo blij dat ik de minst erge vorm heb gehad... Heb er ongeveer 1,5 jaar mee rond gelopen en hoorde het pas na een paar maanden. Ik kon gelukkig alles doen (ook al was ik aan het eind van iedere dag helemaal kapot).
Is het bij degenen die er al vanaf zijn ook zo dat de klieren opgezet blijven? Bij mij is het nu 7 jaar geleden, maar ik heb nog steeds opgezette klieren in mijn nek.

Heel veel succes voor iedereen die het nu heeft! En wat enorm balen van de examens en Malawi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:06

Ik heb sinds 2012 (januari) pfeiffer en ik voel de klieren ook nog steeds. Geen idee of ik er nog vanaf ga komen :+

MXLISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:30

Ik heb inderdaad ook opgezette klieren in mijn nek. :P

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 18:31

Ik ook !

MXLISSa; enig idee of je het al een tijdje hebt? Of recent?

MXLISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:35

Het is echt recent, sinds vorige week woensdag heb ik er last van.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 09:46

Hm... dus jij bent ook nog wel even zoet ! Kan je momenteel nog wel alles? Merk je er veel van?

Ik ben gister even langs m'n werk geweest, overdracht van de groep. Pfff volgens mij hakt dat er vandaag in, ben zo moe/emotioneel/balend bleeeeeh

MXLISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 12:11

Ja ik zit er nog wel even mee.
Ik doe niks meer alleen maar rusten, ik merk veel vermoeiheid ookal doe ik niks, maar wil binnenkort wel weer wat proberen te gaan doen, kijken hoeveel energie ik heb en kan besteden.

Aahh das niet fijn :(:)

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 17:18

Hmm... jij ook al ! Vervelend is dat he.. ik heb ook al zo'n rotdag vandaag! Hopenlijk kan je binnenkort weer wat doen.. Maar luister goed naar je lichaam :)

MXLISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:19

Ik heb nu ook nog last van mn arm, al 2 dagen, vast verkeerd geslapen. :+
Ja echt vervelend!
Jaa doe ik :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 19:18

He bah, wat naar dat je nu je groep nog over moest dragen, maar snel herstellen en dan volgend schooljaar lekker aan de slag met een nieuwe groep!

Mijn uitslag van het bloedonderzoek is ook binnen, blijk helaas wel pfeiffer te hebben. Ik heb gelukkig nergens last van, voel me super goed. Woensdag na het bloedprikken 2 uurtjes naar school geweest en 's middags gewerkt, en donderdag en vrijdag de hele dag naar school geweest. Merk wel dat ik nu 's avonds een uurtje eerder aan slaap toe ben en dat sommige activiteiten te vermoeiend zijn, maar verder gelukkig nergens last van. Dus hopen dat het zo blijft. :)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 20:07

MissBonny schreef:
Uiteindelijk is er ook bloed afgenomen en ja hoor, pfeiffer -O-

kan niet,, op het moment dat je pfeiffer hebt kunnen ze het niet achterhalen.
dit kan pas achteraf beoordeeld worden. als je er dus al vanaf bent.

ze kunnen inderdaad wel aan de symptomen wat je verteld er uit maken dat je het hebt, maar op bloed kunnen ze dat niet testen
als je het nu hebt.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 21:21

xJitskee schreef:
He bah, wat naar dat je nu je groep nog over moest dragen, maar snel herstellen en dan volgend schooljaar lekker aan de slag met een nieuwe groep!

Mijn uitslag van het bloedonderzoek is ook binnen, blijk helaas wel pfeiffer te hebben. Ik heb gelukkig nergens last van, voel me super goed. Woensdag na het bloedprikken 2 uurtjes naar school geweest en 's middags gewerkt, en donderdag en vrijdag de hele dag naar school geweest. Merk wel dat ik nu 's avonds een uurtje eerder aan slaap toe ben en dat sommige activiteiten te vermoeiend zijn, maar verder gelukkig nergens last van. Dus hopen dat het zo blijft. :)

Ik hoop dat hetbzo blijft gaan ! Ik ben jaloers!

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 21:24

bello2005 schreef:
MissBonny schreef:
Uiteindelijk is er ook bloed afgenomen en ja hoor, pfeiffer -O-

kan niet,, op het moment dat je pfeiffer hebt kunnen ze het niet achterhalen.
dit kan pas achteraf beoordeeld worden. als je er dus al vanaf bent.

ze kunnen inderdaad wel aan de symptomen wat je verteld er uit maken dat je het hebt, maar op bloed kunnen ze dat niet testen
als je het nu hebt.

De symptomen kunnen er op duiden. Aan de hand daarvan ga je bloed prikken. Als je pfeiffer hebt, worden er anti stoffen (tegen het virus) aangetroffen. Deze zitten 6-8 weken in je bloed. Daarna veranderen de anti-stoffen in andere stofjes en kunnen ze niet goed meer achterhalen of het in je bloed zit. Dat moet je dan meten aan de hand van hoe je je voelt.