Ik val af zonder er wat voor te doen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 15:34

Raponsje schreef:
Annemiek: Ik krijg regelmatig te maken met mensen die bij mij terecht komen om aan te komen.

Heb je dan misschien nog meer tips :)?

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 15:50

JCDJK schreef:
Raponsje schreef:
Annemiek: Ik krijg regelmatig te maken met mensen die bij mij terecht komen om aan te komen.

Heb je dan misschien nog meer tips :)?

Houd een tijdje een eetdagboek bij (waarin je opschrijft wat je dagelijks eet evt ook opschrijven als je meer dan normaal hebt bewogen/gesport), zo krijg je inzicht in je eetpatroon, misschien eet je onbewust wel minder als je denkt

Als je het lastig vind meer te eten, kun je tijdens je maaltijden/tussendoortjes er een glas drinken bijnemen, melk (volle melk), sap ed, in plaats van thee of water.

Maak je tussendoortjes 'groter', als in meer kcal, een volkorenbiscuitje (of 2) zit gewoon erg weinig in, een boterham, pakje sultana/liga, 2 (belegde) plakken ontbijtkoek, handje nootjes, schoteltje met plakjes worst doet het bij mij altijd goed (osseworst, gekookte worst, leverworst, paar blokjes kaas), lekker even een tosti als je thuiskomt van je werk, krentenbol etc

Eet regelmatig (hou het kacheltje brandend :P), iedere 3 uur in ieder geval iedere 2-2.5 uur nog beter.

Als je op een dag meer beweegt/sport oid compenseer dat ook door in ieder geval een boterham (of 2) meer te eten. Op zich vind ik minder bewegen/sporten omdat je daarvan afvalt nou niet echt een goede reden lol, meer eten is daarbij gewoon de oplossing, met regelmaat sporten is gewoon goed voor je algehele conditie.

Kijk kritisch naar je avondmaaltijden, misschien eet je onbewust wel lichte maaltijden of is de hoeveelheid te weinig, wissel lichtere maaltijden af met 'zwaardere'/vollere/vettere maaltijden. En daarbij bedoel ik niet dat je ongezond moet gaan eten, maar een pasta bevat vaak net even wat meer dan een rijstgerecht. Zeker als je bij mij eet lol, ik ben fan van een lik creme fraiche of roomkaas door sauzen heen :P
Als je sla/salade/maaltijdsalade eet, zorg dat er dan ook bijv pasta, aardappel en of rijst doorzit niet alleen maar groene blaadjes eten lol

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:17

JLLN_ schreef:
Colway schreef:
In 3 jaar tijd ben je van 70kg naar 63 kg gegaan bij een lengte van 1.79? Terwijl je dus meer beweegt...En je drinkt bijna nooit meer

Als jij verder gezond eet, je gezond voelt en genoeg slaapt zie ik het probleem niet

Met dat gewicht en die lengte heb je een BMI van 17.6. Een BMI onder 19 geeft ondergewicht aan.
Ik vind 63 kg voor iemand met die lengte toch eigenlijk echt wel aan de lage kant hoor!

Volgens mij verschilt dit ook wel met hoeveel spiermassa je hebt?
Ik ben 1.80 en weeg 60 kilo.. (BMI is 18.44)

44Myrthe44

Re: Ik val af zonder er wat voor te doen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:21

Is geen probleem toch?
Ik ben zelf 1.80 en weeg 58 kilo, en ben zeker niet dun ;).
Zal er ook aan liggen hoe je gebouwd bent, maar té dun ben je zeker niet!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:23

Ik 1.78 en 60 kilo, moet eten om op gewicht te blijven zelfs.
Een dag minder als normaal eet (lees: ook de extra aan snoep etc) is garant voor een paar kilo deraf.
Ik heb niks bijzonders als een snelle spijsvertering, ben toen getest op vanalles.
*zit net een zak chips weg te werken*

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 11:18

Ik sta trouwens nu meer stabiel. Maar het erbij opkomen lukt niet op dit moment.
Ik eet over het algemeen gezond: smorgens, koffietijd, middageten, theetijd en avondeten. Af en toe nog iets lekkers savonds..

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 08:33

Wat je zou kunnen doen is iedere dag een handje noten erbij nemen.
En bijv. ook elke dag een bakje yoghurt, en een banaan.

Ik denk dat je dan wel weer een kilo erbij komt, en misschien later nog wel eentje.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 09:48

Dankje, zal ik vanmiddag eerst even boodschappen doen! Maakt het ook nog uit welke noten?

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:25

Je kan kiezen tussen walnoten, cashewnoten, amandelen, hazelnoten of paranoten.
Je kunt ook een notenmix nemen, waar er verschillende inzitten, is qua smaak afwisselender, en je merkt meteen wat je lekker vind.

succes,

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 12:50

Ik denk dat je meer eiwitten en vetten moet eten. Ik kom ook niet makkelijk aan, ben 1.85 en de 70 kilo ga ik de komende jaren nog niet halen denk ik. Als ik veel koolhydraten eet, heb ik veel honger, maar kom niet aan. Eet ik meer eiwitten en vetten, kom ik wel een beetje aan (vooral spier) en voel me beter.