Geen hetero, maar wel een kinderwens?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Barendshoeve

Re: Geen hetero, maar wel een kinderwens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:03

Dt geluk heb ik dus met mijn ex, zei wilde geen co-ouderschap. (klinkt gek achteraf dat ik dat toen ook als geluk zag)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:05

Dat is natuurlijk waar, maar als ik er nu achteraf op terugkijk heb ik het altijd al geweten.

Voor niemand was het eerlijk en er zijn in die situatie alleen maar verliezers.

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:05

Hoi. Ik heb het topic niet gelezen, maar ik wilde dit hier even neerzetten.

Ik heb een zeer grote kinderwens. Ik wilde trouwen in het wit, een gezinnetje stichten... Ik heb die wens lang verstopt achter een geveinsde afschuw voor die dingen, mensen kenden me als iemand die niet van kinderen moest weten... Maar dat was alleen omdat ik wist dat het bij mij nooit zo zou zijn.

Ik wil zelf liever niet dat er een man bij komt kijken en dat er dan één van de twee moeders de 'echte' moeder is. Ik wacht vol ongeduld tot de manier is uitgewerkt waarbij holebikoppels een kindje kunnen krijgen dat genetisch helemaal van hen is. Namelijk met stamcellen!

Lees dit maar even voor meer informatie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:07

Ik ben geen voorstander van medisch gerommel :n

Bovendien betekent het op die manier dat je alleen meisjes krijgen kan en dat vind ik erg tegennatuurlijk...

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:08

Lente schreef:
Dat is natuurlijk waar, maar als ik er nu achteraf op terugkijk heb ik het altijd al geweten.

Voor niemand was het eerlijk en er zijn in die situatie alleen maar verliezers.

Maar dan nog denk ik niet dat je jezelf iets kunt verwijten daarin :n
En kijk wat een prachtige kindjes je nu hebt.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:09

Saars schreef:

Ik heb een zeer grote kinderwens. Ik wilde trouwen in het wit, een gezinnetje stichten... Ik heb die wens lang verstopt achter een geveinsde afschuw voor die dingen, mensen kenden me als iemand die niet van kinderen moest weten... Maar dat was alleen omdat ik wist dat het bij mij nooit zo zou zijn.

Ik wil zelf liever niet dat er een man bij komt kijken en dat er dan één van de twee moeders de 'echte' moeder is. Ik wacht vol ongeduld tot de manier is uitgewerkt waarbij holebikoppels een kindje kunnen krijgen dat genetisch helemaal van hen is. Namelijk met stamcellen!

Heel mooi dat t kan.
Maar zou toch ook niet 'mijn' manier zijn.
Ergens toch beetje eng idee ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:10

Verwijten doe ik het mezelf ook niet hoor. Spijt heb ik ook zeker niet. Ik heb inderdaad geweldig leuke, lieve, knappe kinderen die voor zover ik kan inschatten ook echt wel gelukkig zijn. Met de kennis van nu zou ik echter wel andere keuzes hebben gemaakt :)

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:13

x_Anne_x schreef:
Saars schreef:

Heel mooi dat t kan.
Maar zou toch ook niet 'mijn' manier zijn.
Ergens toch beetje eng idee ofzo.

Voor jouw vind ik het zeker heel mooi, omdat jij hier voor open staat.
Maar als ik eerijk ben klinkt het ook best "eng"

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:14

Lente schreef:
Verwijten doe ik het mezelf ook niet hoor. Spijt heb ik ook zeker niet. Ik heb inderdaad geweldig leuke, lieve, knappe kinderen die voor zover ik kan inschatten ook echt wel gelukkig zijn. Met de kennis van nu zou ik echter wel andere keuzes hebben gemaakt :)

+1 Ik heb dat ook met bepaalde dingen hoor, dat ik denk van ja had ik dat toen maar geweten dan had ik zus of zo gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:20

Aan de ene kant zou je daar niet over na moeten denken maar ik doe het lekker toch :P heb namelijk een boel geleerd over mezelf en hoe ik mij tot anderen verhoud. Wat ik zelf wil en wat ik wel en niet voor anderen overheb en wil dat ze voor mij overhebben. Ik denk dat dat alleen maar mooi is.

Want alles wat je hebt gedaan en meegemaakt vormt je toch tot wie je nu bent en wilt.

Ik weet nu dat ik het in mijn eentje kan maar het niet per se in mijn eentje wil. Maar ook dat ik het niet half wil maar óf helemáál, of niet :)

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:31

Amen, sluit me daar helemaal bij aan. Ik ben wie ik ben door waar ik vandaan kom!

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 07:34

Saars schreef:
Hk wil zelf liever niet dat er een man bij komt kijken en dat er dan één van de twee moeders de 'echte' moeder is. Ik wacht vol ongeduld tot de manier is uitgewerkt waarbij holebikoppels een kindje kunnen krijgen dat genetisch helemaal van hen is. Namelijk met stamcellen!

Hier herken ik mezelf best wel in, ik wil ook niet dat het kind van één van de twee is. (Vond eitje van de ander dragen dit trouwens wel aardig opheffen.)
Interessant artikel en het is wel iets waar ergens diep mijn grootste hoop zit.
Samen een kindje kunnen maken lijkt me heel bijzonder, zien dat het kind iets van jou en van de ander heeft.

En wat betreft alleen meisjes kunnen krijgen.. wat vinden jullie er sowieso van?
Maakt het voor een kind van twee moeders uit of het een jongen of een meisje is?
Kun je de behoefte van een jongen niet verzadigen omdat je een vrouw bent?
En kan een homostel een meisje niet voldoende ondersteunen omdat ze zelf bv niet weten hoe het is om ongesteld te zijn?

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:27

Ik denk dat het voor een kind belangrijk is om een vader- en een moederfiguur in zijn leven te te hebben :) Mijns inziens doet het er niet zo veel toe of dat nu de biologische vader of moeder is of niet. Wat mij betreft kan dat net zo goed een goede vriend ofzo zijn die eens in de zoveel tijd lekker een dag met de kinderen naar de speeltuin gaat :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:28

Dat lijkt mij niet. Ik denk wel dat zowel een mannelijk als vrouwelijk rolmodel van belang is voor ontwikkeling. Maar dat kan ook een oom of goede vriend zijn.

Alleen meisjes kunnen krijgen met twee vrouwen is puur genetisch bepaald natuurlijk...

SaZ wat zijn we het weer eng eens :')

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:37

Haha :D
Ik denk dat het ook wel losloopt, met inderdaad een oom of de buurman ofzo. :j

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:47

De neef van mijn moeder heeft samen met zijn vriend en een erg goed bevriend lesbisch stel kinderen en dit gaat hartstikke goed. Alle kinderen zullen dus ook hun biologische ouders kennen alleen hebben ze er 2 (niet biologische) meer. Ik vind het zelf redelijk bijzonder en denk niet dat ik het zou kunnen, maar goed iedereen is anders en vind het alleen maar enorm gaaf voor ze dat ze het op deze manier op hebben kunnen lossen. Ondertussen hebben ze 2 kindjes samen. Ik heb overigens geen idee hoe ze het opgelost hebben met waar de kinderen wonen e.d. Zo hecht is onze familie helaas niet.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:49

Interessant topic.

Cowgirl schreef:
Mannelijke stellen zouden ook nog een draagmoeder kunnen zoeken

Ik heb gehoord dat dit niet zo makkelijk uitvoerbaar is?

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:11

Stuit me er wel bij aa dat een kind een "vader" en een "moeder" heeft. En wie ddat dan precies zijn maakt denk ik niet zoveel uit. Gaat om de liefde, het vertrouwen, het veilige nest, de geborgenheid etc. En mijn situatie is ook te noemen vrij bijzonder. Maar ze kindsjes hebben wel ze zekerheid wat zowel hij als ik er altijd zullen zijn. Op welke manier dan ook.

Aan een draagmoederschap zitten inderdaat een hoop ""regels en eisen". Gaan een hoop psychologische testen en gesprekken aan vooraf. En ga zo maar door. Ergens is het heel goed natuurlijk om problemen te vooromen maar soms voelt het een beetje alsof ze geld willen verdienen aan "ons".

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:28

Barendshoeve schreef:
Stuit me er wel bij aa dat een kind een "vader" en een "moeder" heeft. En wie ddat dan precies zijn maakt denk ik niet zoveel uit. Gaat om de liefde, het vertrouwen, het veilige nest, de geborgenheid etc. En mijn situatie is ook te noemen vrij bijzonder. Maar ze kindsjes hebben wel ze zekerheid wat zowel hij als ik er altijd zullen zijn. Op welke manier dan ook.

Aan een draagmoederschap zitten inderdaat een hoop ""regels en eisen". Gaan een hoop psychologische testen en gesprekken aan vooraf. En ga zo maar door. Ergens is het heel goed natuurlijk om problemen te vooromen maar soms voelt het een beetje alsof ze geld willen verdienen aan "ons".

Ik hoorde dat het zo makkelijk niet is dat de biologische ouders het kind zullen/moeten afstaan qua wetgeving?

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:32

Ja dat klopt. ander zou het voor mensen snel geld verdienen zijn. Maak een kind en verkoop het als het geboren is. Wel erg kort door de bocht maar zo zou het dan wel zijn als ze erg geen goede wetgeving voor hebben. En tsja nu we dan toch onze pedofielen verenigingen legaliseren moet je dara helemaal niet aan denken. Dus het is natuurlijk wel goed dat ze zoveel screenen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:06

Interessant topic. :)

Lente schreef:
Geen idee, kan me er geen voorstelling bij maken. Ook echt gewoon respect voor mensen die dat wél kunnen.

Misschien dat als het ooit op mijn pad komt ik er geen moeite mee zou hebben hoor, maar... Nee geen idee, het is puur gevoelsmatig. :o

Ik ben het in deze met je eens, ik zou er heel veel moeite mee hebben.
Áls er bij mij ooit kinderen komen baar ik ze en anders NEE, hoe banketstaaf dat ook klinkt...

patatkraam schreef:
We hebben een luxeprobleem, 2 baarmoeders, maar niemand wil baren. :')

_O-
Daarvoor bestel je gewoon een vrouw uit Polen of zo. :D

patatkraam schreef:
Ik ga nevernooitniet vrijwillig zwanger worden en mijn kindje afstaan
als ik dan toch al de moeite heb gedaan mag ik het houden!! :')

Helemaal mee eens! Dat lijkt me echt vreselijk. Ik heb niks met kinderen, maar ik weet vrij zeker dat als je het 9 maanden bij je hebt gedragen en door de hel van het baren bent gegaan, je er echt wel een band mee voelt en het niet zomaar af kunt staan. :n

Ik ben net als Lente geen voorstander van het medische gerommel, men weet nog helemaal niet genoeg over wat dit soort genetische manipulatie uit zou kunnen richten in de toekomst. Bovendien wil ik pertinent geen dochter(s). :+

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:11

Saars schreef:

dat zou inderdaad absoluut mijn voorkeur hebben! Maar ik ga er van uit dat at niet gaat lukken. :')
|Dat is toch het allermooist, een kindje van jullie samen

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:12

Mel, ik wou ook nooit dochters, maar tegenwoordig lijkt me dat juist ook wel leuk. :D

Oja barendshoeve, wij zijn inderdaad een setje. :j

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:14

Ik wil een jongetje, lekker in bomen klimmen en voetbal kijken. :D
(Wedden dat ik dan de pech heb dat 'ie alleen maar met Barbies wil spelen en op ballet wil? ^))

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:30

Alsof meisjes dat niet leuk vinden. :P

Oke stiekem was ik zo'n meisje. :')