Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Saars schreef:Hoi. Ik heb het topic niet gelezen, maar ik wilde dit hier even neerzetten.
Ik heb een zeer grote kinderwens. Ik wilde trouwen in het wit, een gezinnetje stichten... Ik heb die wens lang verstopt achter een geveinsde afschuw voor die dingen, mensen kenden me als iemand die niet van kinderen moest weten... Maar dat was alleen omdat ik wist dat het bij mij nooit zo zou zijn.
Ik wil zelf liever niet dat er een man bij komt kijken en dat er dan één van de twee moeders de 'echte' moeder is. Ik wacht vol ongeduld tot de manier is uitgewerkt waarbij holebikoppels een kindje kunnen krijgen dat genetisch helemaal van hen is. Namelijk met stamcellen!
Lees dit maar even voor meer informatie!
x_Anne_x schreef:Saars schreef:Hoi. Ik heb het topic niet gelezen, maar ik wilde dit hier even neerzetten.
Ik heb een zeer grote kinderwens. Ik wilde trouwen in het wit, een gezinnetje stichten... Ik heb die wens lang verstopt achter een geveinsde afschuw voor die dingen, mensen kenden me als iemand die niet van kinderen moest weten... Maar dat was alleen omdat ik wist dat het bij mij nooit zo zou zijn.
Ik wil zelf liever niet dat er een man bij komt kijken en dat er dan één van de twee moeders de 'echte' moeder is. Ik wacht vol ongeduld tot de manier is uitgewerkt waarbij holebikoppels een kindje kunnen krijgen dat genetisch helemaal van hen is. Namelijk met stamcellen!
Heel mooi dat t kan.
Maar zou toch ook niet 'mijn' manier zijn.
Ergens toch beetje eng idee ofzo.
Lente schreef:Verwijten doe ik het mezelf ook niet hoor. Spijt heb ik ook zeker niet. Ik heb inderdaad geweldig leuke, lieve, knappe kinderen die voor zover ik kan inschatten ook echt wel gelukkig zijn. Met de kennis van nu zou ik echter wel andere keuzes hebben gemaakt
heb namelijk een boel geleerd over mezelf en hoe ik mij tot anderen verhoud. Wat ik zelf wil en wat ik wel en niet voor anderen overheb en wil dat ze voor mij overhebben. Ik denk dat dat alleen maar mooi is.
Saars schreef:Hk wil zelf liever niet dat er een man bij komt kijken en dat er dan één van de twee moeders de 'echte' moeder is. Ik wacht vol ongeduld tot de manier is uitgewerkt waarbij holebikoppels een kindje kunnen krijgen dat genetisch helemaal van hen is. Namelijk met stamcellen!
Mijns inziens doet het er niet zo veel toe of dat nu de biologische vader of moeder is of niet. Wat mij betreft kan dat net zo goed een goede vriend ofzo zijn die eens in de zoveel tijd lekker een dag met de kinderen naar de speeltuin gaat

Barendshoeve schreef:Stuit me er wel bij aa dat een kind een "vader" en een "moeder" heeft. En wie ddat dan precies zijn maakt denk ik niet zoveel uit. Gaat om de liefde, het vertrouwen, het veilige nest, de geborgenheid etc. En mijn situatie is ook te noemen vrij bijzonder. Maar ze kindsjes hebben wel ze zekerheid wat zowel hij als ik er altijd zullen zijn. Op welke manier dan ook.
Aan een draagmoederschap zitten inderdaat een hoop ""regels en eisen". Gaan een hoop psychologische testen en gesprekken aan vooraf. En ga zo maar door. Ergens is het heel goed natuurlijk om problemen te vooromen maar soms voelt het een beetje alsof ze geld willen verdienen aan "ons".

Lente schreef:Geen idee, kan me er geen voorstelling bij maken. Ook echt gewoon respect voor mensen die dat wél kunnen.
Misschien dat als het ooit op mijn pad komt ik er geen moeite mee zou hebben hoor, maar... Nee geen idee, het is puur gevoelsmatig.
patatkraam schreef:We hebben een luxeprobleem, 2 baarmoeders, maar niemand wil baren.

patatkraam schreef:Ik ga nevernooitniet vrijwillig zwanger worden en mijn kindje afstaan
als ik dan toch al de moeite heb gedaan mag ik het houden!!

Saars schreef:Hoi. Ik heb het topic niet gelezen, maar ik wilde dit hier even neerzetten.

)