Lianne86 schreef:Ow ik vind het advies "nu doen" ontzettend stom... :S Je wilt eerst alles in orde hebben, weet niet hoe moeilijk ze daar met vergunningen doen, maar straks mag het niet eens... en dan zit je echt bij je ouders in huis... Een beetje "ruimte" voor jezelf is denk ik wel heel erg fijn... Maarja, kan aan mij liggen(naast een doemdenker, ben ik ook een controlefreak
)
Ja idd eerst alles op orde. Bovendien huur ik nu nog een appartementje met maar één slaapkamer, dus dat is niet ideaal voor een kind.
Het is nagevraagd bij de gemeente, en het mag. De bouwvergunningsaanvraag duurt gemiddeld 6 maanden heb ik begrepen, dus die moet ik in oktober, november al aanvragen. De lening is ook geen probleem. Die krijg ik. We hebben binnenkort een afspraak met de notaris, want ik heb nog twee zussen en die mogen natuurlijk niet achtergesteld worden moesten mijn ouders ooit komen te overlijden en ik wil er toch het liefst blijven wonen. Ik heb al een schets gemaakt van de indeling hoe ik het wil en daar gaan we dan binnenkort mee naar de architect.
Christiene schreef:over wat je kind te vertellen:
was op tv vandaag. een moeder liet haar kind zaadjes planten, daar kwam een bloem uit. tegen het kind zei ze kort samengevat die bloem ben jij. ik had de water en pot voor de bloem, maar geen zaadjes. die had ik van iemand gekregen.
Dat is wel een mooie! die moet ik onthouden
(naast een doemdenker, ben ik ook een controlefreak
(Ik weet nog dat ik dat 2 jaar geleden zo eng vond.. in de kroeg, eerste gesprek "en hoe denk jij over kinderen? "ehm.. pardon?"